Van lang haar naar kort?
zondag 23 oktober 2011 om 19:15
Hee dames,
Ik heb een vraag of er meiden zijn die van lang haar kort hebben geknipt. Vonden jullie dat juist makkelijker of viel het tegen? Spijt?
Ik heb zelf wat dik en golvend haar.En krijg vaak complimenten over mijn haar. Maar ondertussen zit ik steeds vaker te twijfelen. Het lijkt me ook wel gaaf het een keer af te knippen. Maar ik heb het èèn keer eerder gedaan en ongelooflijk veel spijt gehad. Maar nu had ik juist een heel leuk model gezien...hahahhaha
Zijn er lotgenoten???
Ik heb een vraag of er meiden zijn die van lang haar kort hebben geknipt. Vonden jullie dat juist makkelijker of viel het tegen? Spijt?
Ik heb zelf wat dik en golvend haar.En krijg vaak complimenten over mijn haar. Maar ondertussen zit ik steeds vaker te twijfelen. Het lijkt me ook wel gaaf het een keer af te knippen. Maar ik heb het èèn keer eerder gedaan en ongelooflijk veel spijt gehad. Maar nu had ik juist een heel leuk model gezien...hahahhaha
Zijn er lotgenoten???
zondag 23 oktober 2011 om 19:44
http://www.veengle.com/s/bananenklem.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 23 oktober 2011 om 19:48
Ik heb het regelmatig gedaan van lang naar kort (eerste keer van heel lang naar heel kort) en is altijd erg leuk. Ik weet alleen nu van mezelf dat als ik een tijdje kort heb gehad ik het lang wil en als het een tijd lang is dan wil ik het kort. Nu dus een middenmodelletje
Maar werd eerder ook gevraagd, aan hoe kort zit je te denken?
En wat anderen ook zeiden: niet je haar kort knippen voor handig.
Maar werd eerder ook gevraagd, aan hoe kort zit je te denken?
En wat anderen ook zeiden: niet je haar kort knippen voor handig.
zondag 23 oktober 2011 om 19:50
Kun je geen foto van je huidig kapsel plaatsen? (Maak je gezicht desnoods onherkenbaar) want lang haar is leuk als het ook mooi valt en er wat model in zit. En misschien een foto van het kapsel wat je voor ogen hebt?
Doe je nu wel eens iets met je haar, of zit het bv altijd in een staart? Ik ben zelf een aantal jaren van lang haar naar schouderlang haar gegaan in laagjes, en dat is altijd super goed bevallen. Daarvoor had ik het lange haar meestal maar in een staart zitten.
Doe je nu wel eens iets met je haar, of zit het bv altijd in een staart? Ik ben zelf een aantal jaren van lang haar naar schouderlang haar gegaan in laagjes, en dat is altijd super goed bevallen. Daarvoor had ik het lange haar meestal maar in een staart zitten.
zondag 23 oktober 2011 om 19:52
quote:Blackdress schreef op 23 oktober 2011 @ 19:43:
Ik heb vorig jaar mijn haar afgeknipt voor stichting haarwensen. Het kwam tot m'n billen en ik heb het helemaal kort geknipt. Op zich geen spijt, want goed doel, maar wel zonde. Het is nu weer over m'n schouders en ik ga weer voor lang! Ik zou het dus niet zomaar kort knippen.Nee ik ga de dames ook echt niet adviseren een mooie bos met haar af te knippen zou ik zelf ook zonde vinden.Maar als iemand om welke reden dan ook toch besluit naar een kapper te gaan om het af te knippen dan kun je het haar ook opsturen.En dan maak je er een kind wel erg blij mee,als je dan nadien spijt krijgt verzacht dat gevoel wel.
Ik heb vorig jaar mijn haar afgeknipt voor stichting haarwensen. Het kwam tot m'n billen en ik heb het helemaal kort geknipt. Op zich geen spijt, want goed doel, maar wel zonde. Het is nu weer over m'n schouders en ik ga weer voor lang! Ik zou het dus niet zomaar kort knippen.Nee ik ga de dames ook echt niet adviseren een mooie bos met haar af te knippen zou ik zelf ook zonde vinden.Maar als iemand om welke reden dan ook toch besluit naar een kapper te gaan om het af te knippen dan kun je het haar ook opsturen.En dan maak je er een kind wel erg blij mee,als je dan nadien spijt krijgt verzacht dat gevoel wel.
zondag 23 oktober 2011 om 19:53
quote:enter schreef op 23 oktober 2011 @ 19:46:
het ding heet een looptool hmm weer wat geleerdhttp://www.beautyjournaal ... edken%E2%80%99s-looptool/
het ding heet een looptool hmm weer wat geleerdhttp://www.beautyjournaal ... edken%E2%80%99s-looptool/
zondag 23 oktober 2011 om 19:53
quote:enter schreef op 23 oktober 2011 @ 19:29:
off topic maar wel toepasbaar hier
weet iemand toevallig waar je zo n ding kunt kopen waar je zonder elastiek een staart kunt maken? heb stad en land afgezocht, maar niks
het haar moest in een rondje en dan erover heen ofzo?Heet dat niet een swirl? Verkrijgbaar sinds de jaren 80?
off topic maar wel toepasbaar hier
weet iemand toevallig waar je zo n ding kunt kopen waar je zonder elastiek een staart kunt maken? heb stad en land afgezocht, maar niks
het haar moest in een rondje en dan erover heen ofzo?Heet dat niet een swirl? Verkrijgbaar sinds de jaren 80?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 23 oktober 2011 om 20:02
quote:Tickel schreef op 23 oktober 2011 @ 19:53:
[...]
Heet dat niet een swirl? Verkrijgbaar sinds de jaren 80?
een looptool naar het schijnt, nooit geweten, bij redken heb ik er 1 gevonden, zenner producten hier in mijn stad verkopen ze niet, dan maar op zoek naar een redken zaak
het is idd heel lang geleden denk ook jaren 80/90
[...]
Heet dat niet een swirl? Verkrijgbaar sinds de jaren 80?
een looptool naar het schijnt, nooit geweten, bij redken heb ik er 1 gevonden, zenner producten hier in mijn stad verkopen ze niet, dan maar op zoek naar een redken zaak
het is idd heel lang geleden denk ook jaren 80/90
zondag 23 oktober 2011 om 20:04
Caroline Tensen,Leontine Borsato staan goed in hun korte kapsels. Het vraagt wel onderhoud om de zes weken knippen anders stort het model in. Als je denkt dat het je staat moet je het doen,er zijn maar weinig vrouwen ook met een mooi bos lang haar. Het haar van onze prinses vind ik ook 9 van de 10 keer maar armtierig langs het gezicht slierten
zondag 23 oktober 2011 om 20:12
Ik heb het 1 keer gedaan; ook van lang, dik, golvend/krullend haar naar kort. Beetje bob-lengte. En wat heb ik een spijt gehad! Ik zie mezelf als redelijk sterk en stabiel, maar mijn onderlip begon al in de kapperstoel te trillen toen de kapper halverwege was. Tot overmaat van ramp smeerde hij nog 1 of andere fudge in mijn haar waardoor mijn haar 1 plakkoek werd; net een mislukt vogelnestje.
Mijn best gedaan om mijn tranen in te houden en thuis heb ik me eerst een half uur in de badkamer opgesloten. Ik wilde niet dat mijn vriend me zo zou zien.
Gelukkig kon ik het snel relativeren (er zijn ergere dingen op de wereld), maar heb me toch een tijdje ongemakkelijk gevoeld. Nu is het gelukkig weer lang genoeg en ik leef nog steeds. Maar zou nooit meer zomaar zo drastisch de schaar erin laten zetten....
Mijn best gedaan om mijn tranen in te houden en thuis heb ik me eerst een half uur in de badkamer opgesloten. Ik wilde niet dat mijn vriend me zo zou zien.
Gelukkig kon ik het snel relativeren (er zijn ergere dingen op de wereld), maar heb me toch een tijdje ongemakkelijk gevoeld. Nu is het gelukkig weer lang genoeg en ik leef nog steeds. Maar zou nooit meer zomaar zo drastisch de schaar erin laten zetten....
zondag 23 oktober 2011 om 20:17
http://wn.com/Staart_met_ponytailloop
zondag 23 oktober 2011 om 20:18
heb lang geleden mn haar afgeknipt. Ik had lang haar tot zon 10 cm over mn schouder en toen in 1x afgeknipt. A la angela schijft jaren geleden met kort haar. Ik vond t redelijkf en leuk staan en makkelijk goed te krijgen. Tot onze huiskapster met zwangerschapsverlof was en ik naar n kapsalon ging. Ze knipten t toen nog korter! Vnaf toen heb ik t weer laten groeien wat superlang heeft geduurd!
Nu heb ik het weer even lang als toen. Af en toe knip ik er nu wel 10cm ofzo vanaf.
Nu heb ik het weer even lang als toen. Af en toe knip ik er nu wel 10cm ofzo vanaf.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
zondag 23 oktober 2011 om 20:25
Heb je nog een ouwe sok?
http://www.beautygloss.nl ... -een-perfecte-donut-knot/
http://www.beautygloss.nl ... -een-perfecte-donut-knot/
zondag 23 oktober 2011 om 20:26
Ik ben eens van 50 cm naar opgeschoren gegaan.. Maar dat was toen ik aan het puberen was en er zonder sluik haar langs m'n ogen er al duf uitzag. Dus toen knapte ik er wel van op. Maar nu zou ik dat echt niet meer doen, mijn haar is me heilig en het komt zeker nooit (lees iig de komende 10 jaar) meer bij schouderlengte in de buurt.
zondag 23 oktober 2011 om 20:31
quote:Tuorrebout schreef op 23 oktober 2011 @ 20:20:
Beste beslissing ooit. Maar ik heb dun en stijl haar... dat is niet altijd mooi als dat lang is. Ik heb er wel veel werk van om het in model te krijgen, maar dat is het wel waard. Ik ga nooit meer naar lang.
Hier ook! Met lang haar zie ik eruit als Gollem op een slechte dag.
Nu heb ik een zwarte pixie-cut en al zovee complimenten gehad.
Kort staat me gewoon beter dan lang, ook vanwege de gezichtsvorm.
Vraag anders eens wat je kapper ervan vindt!
Beste beslissing ooit. Maar ik heb dun en stijl haar... dat is niet altijd mooi als dat lang is. Ik heb er wel veel werk van om het in model te krijgen, maar dat is het wel waard. Ik ga nooit meer naar lang.
Hier ook! Met lang haar zie ik eruit als Gollem op een slechte dag.
Nu heb ik een zwarte pixie-cut en al zovee complimenten gehad.
Kort staat me gewoon beter dan lang, ook vanwege de gezichtsvorm.
Vraag anders eens wat je kapper ervan vindt!
Huts!
zondag 23 oktober 2011 om 20:35
quote:enter schreef op 23 oktober 2011 @ 20:02:
[...]
het is idd heel lang geleden denk ook jaren 80/90Maar je moet wel eerst je haar elastieken voor je dat loopding kunt gebruiken.
[...]
het is idd heel lang geleden denk ook jaren 80/90Maar je moet wel eerst je haar elastieken voor je dat loopding kunt gebruiken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 23 oktober 2011 om 20:37
Ik ben twee keer van lang naar kort gegaan.
De eerste keer van superlang naar een vrij korte boblijn. Dat was geen succes, het stond gewoon niet en het kostte ook veel tijd om het enigszins toonbaar te maken. Ik ben meteen weer begonnen om het te laten groeien.
De tweede keer ging ik naar ultrakort. Dat stond juist wel goed en ik kreeg er veel complimenten over. Aan mijn haar had ik nauwelijks werk maar ik had met dat korte haar veel meer make-up nodig en dat begon me tegen te staan. Daarna weer laten groeien, tot net over mijn schouders.
De eerste keer van superlang naar een vrij korte boblijn. Dat was geen succes, het stond gewoon niet en het kostte ook veel tijd om het enigszins toonbaar te maken. Ik ben meteen weer begonnen om het te laten groeien.
De tweede keer ging ik naar ultrakort. Dat stond juist wel goed en ik kreeg er veel complimenten over. Aan mijn haar had ik nauwelijks werk maar ik had met dat korte haar veel meer make-up nodig en dat begon me tegen te staan. Daarna weer laten groeien, tot net over mijn schouders.
zondag 23 oktober 2011 om 20:53
zondag 23 oktober 2011 om 21:18
Ik heb mijn haar laten groeien voor mijn bruiloft. Had het tot over mijn schouders en ben de dag na mijn bruiloft naar de kapper geweest. Heb het toen weer helemaal kort laten knippen, boven de oren zeg maar en ik heb er geen moment spijt van! Ik vind kort haar veel fijner en het staat me ook beter! Ben na de huwelijksreis meteen weer gegaan om er nog een stukje vanaf te laten halen. Mijn haar bleef altijd een uur of 4 nat na het wassen en dat haat ik. Kort haar is veel sneller droog en dat vind ik heel fijn. Fohnen haat ik helemaal
en ik denk altijd maar zo, het groeit vanzelf weer aan.
zondag 23 oktober 2011 om 22:09
Dat snap ik dan weer niet dat er vrouwen zijn die het lang laten groeien voor de bruiloft en dan op de dag zelf er prachtig uitzien ,maar dan meteen een van de dagen na de bruiloft hup snel weer de "makkelijke" korte coupe erin.
Dat is dan zo zonde , sta je op de foto's met een leuk koppie en leuk kapsel en zit je in real life met een saai (niet altijd ) maar zo gemakkelijk kort kapsel.
Zelf heb ik 2x van heel lang naar kort laten knippen en beide keren heel veel spijt gehad, nu zijn ze weer op lengte tot ongeveer bh bandje, mooi dik en glanzend en ben er super blij mee.
Dat is dan zo zonde , sta je op de foto's met een leuk koppie en leuk kapsel en zit je in real life met een saai (niet altijd ) maar zo gemakkelijk kort kapsel.
Zelf heb ik 2x van heel lang naar kort laten knippen en beide keren heel veel spijt gehad, nu zijn ze weer op lengte tot ongeveer bh bandje, mooi dik en glanzend en ben er super blij mee.
maandag 24 oktober 2011 om 10:47
Hier ook superkort, lang staat me niet.
Ook niets anders dan complimenten. Ik kan nu ook heel gemakkelijk spelen met kleurtjes. Nu is het wit, en volgende week verf ik het eens bloedrood. Als het tegenvalt, geen probleem, een maand later kan ik het alweer laten knippen.
Maar of jij het moet doen, hangt van je gezichtsvorm af vind ik.
Sommige mensen staan beter met langer, anderen met kort.
En de uitspraak, "met lang haar kan je zoveel meer", daar ben ik niet volledig mee akkoord. Ja, je kan misschien meer, maar ik zie niemand die dat dan ook doet. Altijd diezelfde saaie paardestaart of slonzig los...
Met dit korte haar kan ik elke paar maand voor een andere look gaan.
Nadeel van kort haar is wel: kapperskosten...
Ook niets anders dan complimenten. Ik kan nu ook heel gemakkelijk spelen met kleurtjes. Nu is het wit, en volgende week verf ik het eens bloedrood. Als het tegenvalt, geen probleem, een maand later kan ik het alweer laten knippen.
Maar of jij het moet doen, hangt van je gezichtsvorm af vind ik.
Sommige mensen staan beter met langer, anderen met kort.
En de uitspraak, "met lang haar kan je zoveel meer", daar ben ik niet volledig mee akkoord. Ja, je kan misschien meer, maar ik zie niemand die dat dan ook doet. Altijd diezelfde saaie paardestaart of slonzig los...
Met dit korte haar kan ik elke paar maand voor een andere look gaan.
Nadeel van kort haar is wel: kapperskosten...