Mode & Beauty alle pijlers

Van lang haar naar kort?

23-10-2011 19:15 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee dames,

Ik heb een vraag of er meiden zijn die van lang haar kort hebben geknipt. Vonden jullie dat juist makkelijker of viel het tegen? Spijt?

Ik heb zelf wat dik en golvend haar.En krijg vaak complimenten over mijn haar. Maar ondertussen zit ik steeds vaker te twijfelen. Het lijkt me ook wel gaaf het een keer af te knippen. Maar ik heb het èèn keer eerder gedaan en ongelooflijk veel spijt gehad. Maar nu had ik juist een heel leuk model gezien...hahahhaha

Zijn er lotgenoten???
Ik heb ze altijd lang,ben 46 overigens.en 1 keer in de 3 of 4 jaar ben ik het beu en gaan ze eraf.

De eerste weken vind ik het nog wel leuk,vooral handig en snel droog enzo,maar krijg ALTIJD spijt,en laat ze altijd weer lang groeien.
Handig lijkt me een reden waar je spijt van gaat krijgen
Ik krijg ook altijd spijt. Dus het is en blijft al een hele tijd lang.
--
Voor handig zou ik het niet doen. Wel omdat je het leuk/mooi lijkt.

En je haar groeit uiteindelijk wel weer aan natuurlijk, maar als het mislukt of het bevalt je niet, duurt dat wel weer ff (als in: een jaar of wat) voor het weer lang is.

Ik heb het ook wel eens gedaan en ik vond het toen cool, maar achteraf denk ik: wat bezielde me.
Ik ben één keer van lang naar kort gegaan. Leek me makkelijker. Integendeel. Lang haar kun je snel ook even in een staart doen, een vlecht. Dan lijkt het nog wat.

Mijn korte haar had namelijk veel styling nodig. Van voren stijl, en achteren zat er krul in. Voor ook een paar dwarrels. Ik was daar 's ochtends veel langer mee bezig.

Nu heb ik mijn haar altijd in laagjes net op mijn schouders hangen. Dat bevalt me prima. Want dat hele lange vond ik bij mij ook niet meer zo mooi.
Here I am - now what are your other two wishes...
ik zou het niet doen TO, zelf heb ik 1 keer kort haar gehad en kreeg geen leuke reacties, alleen maar ''wat zonde van dat mooie haar...''

zelf vond ik het ook niet staan, kort haar moet je staan

ben blij met mijn lange haar en je kunt er veel mee doen. staartje of opgestoken etc of gewoon los, mits goed verzorgt
Mensen zeiden bij mijn korte haar ook ineens dingen als: "Goh, wat gedurfd!" en "Wat bijzonder!" ipv "Wat mooi". Achteraf waren de tekenen er wel
quote:Captain_Obvious schreef op 23 oktober 2011 @ 19:26:

Mensen zeiden bij mijn korte haar ook ineens dingen als: "Goh, wat gedurfd!" en "Wat bijzonder!" ipv "Wat mooi". Achteraf waren de tekenen er wel herkenbaar!
quote:enter schreef op 23 oktober 2011 @ 19:27:

[...]

herkenbaar! Het is nu weer lang!
off topic maar wel toepasbaar hier

weet iemand toevallig waar je zo n ding kunt kopen waar je zonder elastiek een staart kunt maken? heb stad en land afgezocht, maar niks

het haar moest in een rondje en dan erover heen ofzo?
quote:Captain_Obvious schreef op 23 oktober 2011 @ 19:28:

[...]

Het is nu weer lang! welkom bij de langharigen
In april van dit jaar heb ik mijn haar van half lang naar echt kort geknipt. ik had zeg maar de lengte van Leontien Borsato. Ik kreeg veel complimenten en was er de eerste paar weken blij mee en toen begon ik weer spijt te krijgen. Het duurt zo lang voor het weer lang is. Nu groeit mijn haar gelukkig relatief snel, waardoor het nu alweer boblengte is, maar ik kan niet wachten tot het gewoon weer lang is en ik er 's morgens een staartje in kan maken. Wat een gedoe was dat korte haar zeg en het kapsel was alleen mooi met een dikke laag make up, vooral op mijn ogen. Als ik dat niet deed, was het echt helemaal geen gezicht.

Nee, voor mij de eerstkomende paar jaar geen kort haar meer.

Ik heb trouwens hetzelfde haartype als jij.
quote:enter schreef op 23 oktober 2011 @ 19:29:

off topic maar wel toepasbaar hier

weet iemand toevallig waar je zo n ding kunt kopen waar je zonder elastiek een staart kunt maken? heb stad en land afgezocht, maar niks

het haar moest in een rondje en dan erover heen ofzo?Ze hebben zo'n hele serie van die dingen voor in je haar bij zo'n sieradenketen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
anoniem_118262 wijzigde dit bericht op 09-11-2012 21:47
Reden: Daarom
% gewijzigd
Alsjebliehieft niet doen
Internagelaktisch
Ja heb ik ook gedaan, totaal geen spijt...

Heb het trouwens al wel een keer of 3 gedaan...van lang naar heel kort!
http://www.beautygloss.nl/2010/07/07/ze ... producten/
Mijn haar kwam tot twee weken terug tot op mijn navel. Ik heb het afgeknipt tot net op mijn borst. Het is nu gezonder, makkelijker om op te steken, maar het droogt niet sneller.

Ik zou het nooit korter knippen dan dit. Ik heb het heel kort gehad toen ik 15 was en achteraf was ik net een jongen... Verschrikkelijk.
quote:ladytruckster schreef op 23 oktober 2011 @ 19:19:

Ik heb ze altijd lang,ben 46 overigens.en 1 keer in de 3 of 4 jaar ben ik het beu en gaan ze eraf.

De eerste weken vind ik het nog wel leuk,vooral handig en snel droog enzo,maar krijg ALTIJD spijt,en laat ze altijd weer lang groeien.Idem hier, alleen laat ik het ieder half jaar weer eens kort knippen.. Ik laat het helaas nog steeds niet los, lang of kort maakt allemaal niet uit (ik vraag steeds kort dat het nog in een staartje kan)
http://www.zenner.nl/collectie/#/overig ... 3/knotrol/
@ TO; hoe kort is kort?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 oktober 2011 @ 19:36:

http://www.beautygloss.nl/2010/07/07/ze ... producten/ jaaa ik zie hem, ben heel blij, dank je wel bgb!
Ik heb vorig jaar mijn haar afgeknipt voor stichting haarwensen. Het kwam tot m'n billen en ik heb het helemaal kort geknipt. Op zich geen spijt, want goed doel, maar wel zonde. Het is nu weer over m'n schouders en ik ga weer voor lang! Ik zou het dus niet zomaar kort knippen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven