Mei 2008

26-08-2007 09:59 2248 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdbevallenvan deroepnaamgewicht (g) /cmAngela2824-04-20082eSophie3270g /48cmPlevier3430-04-20082eMiko3290g /49cmValdispert3403-05-20082ePablo3470g /51cmBowie03-05-20083eTim3380g /50cmPriek2704-05-20081eJens4400g /52cmSabrina2504-05-20082eNathalie4060g /52cmDurske3709-05-20082eAnnabel4340g /53cmBillybob2812-05-20081eZane3740gLeeuwedraak3113-05-20081eTara3955g /53cmRegina3214-05-20082eElise4500g /52cmMilagro3421-05-20081eIda3570gMelissa3024-05-20081eThierry3610g /50cmMoon2902-06-20082eThomas3600g /48cmCharmant2404-06-20082eYoshua5250g
oei, oei...

Zoon is morgen jarig, ben al sinds het weekend het huis aan het opruimen en vanmorgen de hele stad doorgefietst om nog wat dingen/boodschappen te halen/regelen en nu heb ik zo'n last van mijn bekken!!

Lig nu maar op de bank, over drie kwartier moet ik zoon op halen, hopelijk gaat het dan weer....balen!!!

@Angela: wij hebben ook nog geen naam.... ik vind het echt moeilijk!!

En we zijn ook aan het kijken voor een auto, omdat vriend elke dag op en neer naar Brabant moest voor zijn werk hadden we gewoon altijd de werkbus, maar aangezien het bedrijf binnenkort alles naar Amsterdam verhuist, hebben wij dan ook geen auto meer... dus we zijn gewoon voor een beetje redelijke tweedehands bak aan het kijken.

Ik ben echt een fietsfan, maar straks met twee kinderen vind ik het wel fijn om gewoon met de auto weg te kunnen.
@ Charmant: Rustig aan doen met je bekken hoor! Ik spreek uit ervaring ;)

Ik merk dat als ik last heb, even moet liggen en dat het daarna weer redelijk gaat!

Veel plezier morgen en alvast gefeliciteerd met je zoontje!
@Angela: Thanx! Het was een erg leuke dag gisteren, wel druk; en kinderfeestje en daarna nog familie, maar eigenlijk was het allemaal vrij relaxed.

En jeuk heb ik nu ook! Gotsie zeg, wat jeukt mijn buik! Maar het is wel grappig, twee weken geleden kreeg ik echt een paar keer een opmerking dat mn buik nog niet zo groot was, en ik zat helemaal onzeker bij de verloskundige ( dat vind ik dus nog het ergste, ik WEET dat elke buik anders is en dat die opmerkingen echt nergens op slaan, maar ik word er dus toch onzeker van! Aargh!) en gisteren vond iedereen dat ik een gigantische toeter had, inclusief de opmerking; nou een vrouw bij mij op cursus is vorige week bevallen en die had echt niet zo'n grote buik als jij, Hallo; ik ben nog niet eens 6 maanden!

Maargoed, het groeit dus en het JEUKT! Als mijn striae maar niet verder scheurt dan de vorige keer, heb ik het er wel voor over.

Met mn bekken gaat het wel oke, ik merk dat idd meteen rustig aan doen en even uitrusten wel werkt, maar vooral bij het opstaan uit bed heb ik er echt vreselijke last van, dat kost me echt wat tijd.

Zo! Ik ga maar niet tellen hoe vaak er "ik" in dit berichtje staat, lekkere ego-posting, maar ik hoop dat het bij iedereen goed gaat, een hele fijne dag gewenst!! liefs Charmant
Hallo iedereen,

Volgens mij heeft iedereen het druk, wordt weinig gepost.. (ik heb makkelijk praten met mn halve dagen..)

Ben vandaag naar de diab verpleegkundige geweest en ik moet oppassen met eten, anders wordt ik te zwaar... Dacht dat het allemaal wel meeviel. Ben nu 9 kilo gegroeid in 27.5 week. Ik gaf bij haar aan dat ik zon honger heb dat ik alles grijp wat voor handen ligt. INcl. de chocoladekoekjes, snickers, fruit, snoep etc. Ik vind het allemaal ook zoooooooooo lekker.

Maar goed, met mijn bekken gaat het alweer een stuk beter, dus ga nu maar weer eens wat aan mijn conditie doen. Stukjes wandelen (proberen) en fietsen. Niet dat daar het weer naar is, maar ik wil niet eindigen over de 20 kilo extra gewicht erbij...

@Charmant, bij mij is uit bed stappen helemaal geen probleem. Misschien is mijn bekkeneuvel wel minder erg dan ik dacht. Ik loop er eigenlijk weer vrij fatsoenlijk over (als ik mijn rust pak)

Doei doei
Hoi meiden,

Hier gelukkig nog geen lekkende borsten, voor diegen die het wel hebben, lijkt me heel vervelend (om nu al te hebben).

Ik heb gisteren een groeiecho gehad. Alles is goed met de kleine :D

Verder is mijn urine getest op eiwitten (gelukkig niks gevonden).

Mijn bloeddruk was weer te hoog, 160/95, daarom moet ik volgende week weer terugkomen. Ook moet ik volgende week 4x op 1 dag mijn suiker laten prikken en ben ik doorverwezen naar een therapeut in het ziekenhuis vanwege mijn bekken. Pffffffffff gelukkig is alles ok met de kleine, dan weet ik iig voor wie ik het doe ;)

Waarschijnlijk ga ik zeer binnenkort nog 1 dag minder werken (dan blijven er dus 3 dagen van 4 uur over :( ). Gelukkig is mijn werkgever heel oplettenend en coullant, waardoor ik iets eerder aan mijzelf durf te denken. (ze hebben liever dat ik nu een stapje terug doe en dat ik daardoor uiteindelijk sneller herstel)

Verder gebeurd hier even weinig, omdat ik niet zoveel meemaak vanaf de bank hihi.

Iedereen een heel fijn weekend gewenst!
Hallo allemaal!

Hier ook een drukke week gehad, dus weinig tijd om te schrijven. Gelukkig is het nu weekend!

Gisteren mocht ik weer voor controle naar de gyn, en alles gaat nog steeds goed. Bloeddruk is prima (130/85), en de kleine groeit als kool. Hij loopt nu ruim 2 weken voor zelfs! Helaas worden hierom wel de 4-wekelijkse echo's geschrapt, want dat is om te controleren of de kleine door mijn hoge bloeddruk geen groei-acherstand heeft. Tja, dat is niet echt het geval....

Wel moest ik vandaag mijn glucose laten controleren. Omdat de kleine zo hard groeit en mijn buik ook, willen ze uitsluiten dat ik zwangerschapssuiker heb. Nou ja, ik ga er maar vanuit dat het allemaal wel meevalt, bij ons in de familie hebben alle vrouwen grote buiken en grote kinderen.

Ik werk nu nog gewoon fulltime, moet nog 6 weken voor mijn verlof begint, maar ik merk wel dat het zwaarder wordt. Ik ben wat sneller moe, kan wat minder hebben op mijn werk. Gelukkig houden ze daar allemaal wel rekening met me, maar ik wil me ook niet echt laten kennen natuurlijk.

We hebben net onze nieuwe auto opgehaald, gaan we lekker het hele weekend rondrijden...

Prettig weekend allemaal!
quote:Priek schreef op 08 februari 2008 @ 18:32:

Wel moest ik vandaag mijn glucose laten controleren. Omdat de kleine zo hard groeit en mijn buik ook, willen ze uitsluiten dat ik zwangerschapssuiker heb. Nou ja, ik ga er maar vanuit dat het allemaal wel meevalt, bij ons in de familie hebben alle vrouwen grote buiken en grote kinderen. Hier nog één, Priek. Moest vorige week ook mijn bloedsuiker laten prikken. En als ik nou èrgens een hekel aan heb, dan is het aan bloedprikken (of beter: naalden). Een hersenoperatie kijken onder het genot van een bord macaroni, (vriendlief werd gek...) no problem. Maar een naald in iemand zien gaan... gètver, wat eng. Maar goed, bloedsuiker prikken doen ze dus blijkbaar 2x, 1x nuchter en 1x niet-nuchter. Double the fun, dus. Gelukkig ging het vlot, en een week later was de uitslag er. De verloskundige zou bellen als het niet goed was, maar dat vind ik altijd zo'n prut-afspraak. Bel mij sowieso maar, dan weet ik beide kanten op waar ik aan toe ben. Heb dus bij gebrek aan een telefoontje van de vk zelf even nagevraagd, en het was allemaal binnen de normale bandbreedte. Kind groeit dus gewoon goed.

Ondertussen zijn wij (of liever gezegd: Leeuwedraak-man) met het kamertje begonnen. Er wordt druk gesausd, gordijnen zijn uitgezocht, volgende week wordt het kamertje gebracht wat tot die tijd zo lang bij mijn ouders heeft gestaan... Er zit dus echt lekker schot in de zaak.

Morgen heb ik mijn eerste bijeenkomst van de pufclub. Ben erg benieuwd. Het is 'gewoon' zwangerschapsgym, dus het zal wel redelijk down to earth zijn. Vind het eigenlijk wel heel leuk om 'lotgenoten' te leren kennen hier in de wijk, ken namelijk geen kip - op wat buurvrouwen na - dus die contacten zijn welkom.

Ik zag iemand vragen naar de namen. Wij zijn er (gelukkig) uit, zal het eens op de group gooien. Ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden, hoewel ik me realiseer dat het natuurlijk superpersoonlijk is. Wat de een prachtig vindt, vindt de ander 3x niks.

Prettig weekend nog, wat er van over is dan...

Groet,

Leeuwedraak
HOi Allen,

Hier ook morgen voor het eerst naar de pufclub. Ben heel benieuwd wie er allemaal bij zitten. Ik zou het zo niet weten... en ik woon in een klein dorp. Afwachten..

Mag ik vragen waarom jullie allemaal bloedsuikers moeten testen? Zijn de babys te groot? Of groeien jullie zelf teveel? Ik ken het natuurlijk, ik prik mezelf ong 10 keer per dag en spuit ong 4 x per dag insuline. Echt waar: Je went eraan!

(misschien een hart onder de riem..)
Zo,ik zal ook weer eens wat van me laten horen!

Ook hier ontzettend druk geweest met alles opruimen en afgelopen week een ziek meiske gehad!Gelukkig maat twee dagen dat ze echt ziek was maar ze had wel woensdagavond/nacht alles ondergekotst in haar bed.Erg lekker hoor!Konden manlief en ik aan de gang met zn tweeen om de hele boel weer schoon te krijgen.En ik had verschilende kleuren op haar bed liggen dus het kon ook niet allemaal bij elkaar in de was.Ik heb eerst alles uitgespoeld in de douchecabine en daarna het meest vieze in de was gegooid.Bleeegh!Ik stond er zelf ook boven te kokhalzen!Gisteravond klaagde ze weer over oorpijn dus ik hoop niet dat het door gaat zetten want ze moet morgenmiddag mee naar haar school om in te schrijven en morgenmiddag een middagje proefdraaien.3 maart mag ze voor het echie.

Vervelend dat jullie moeten prikken voor suiker!Ze hebben dat bij mij in het begin gedaan maar dat was omdat er suiker in mn urine zat.Die liet ik controleren op blaasontstekingen toen zat er suiker in.Maar dat bleek gelukkig loos alarm.Ik hoop dat het bij jullie ook loos alarm blijft.Zou erg vervelend zijn om te moeten prikken enzo.Is toch weer een beetje stress erbij.

Hier gaat verder alles goed."Verbouwing" is achter de rug en alles is weer lekker schoon en opgeruimd.Ik ben nu wel veel erger als toen ik nog niet zwanger was.Ik denk dat het toch nesteldrang is.Heb een heleboel troep weg gegooid en ik kan niet wachten tot mn dochter op school zit om aan de grote schoonmaakklussen te beginnen.Kasten uitruimen en schoonmaken ed.Dat kan ik met haar erbij niet doen.Ze zit overal met haar snufferd bovenop en komt overal aan.Nog 3 weekjes vandaag.Dan ga ik van start.Dan is alles lekker klaar voordat ik ga bevallen en heb ik daar geen omkijken meer naar.Dan kan ik die laatste weken lekker rurstig aan doen.Nu kan ik overal nog bij met mn buik en ben ik nog niet zo beperkt maar als je dat soort dingen moet gaan doen wanneer je in de laatste maand zit dan wordt het een beetje lastig.

En ik kan niet wachten tot ik de babykleertjes allemaal uit kan gaan zoeken en kan gaan wassen.Maar dan moeten dus eerst de kasten allemaal schoon.

Weet niet meer wie het was met het namenprobleem maar wij zijn er ook al uit.Alleen heb ik zo'n heel erg onbestemd voorgevoel dat mijn vriendin dezelfde jongensnaaam heeft als wij.En dat wij dus straks op stel n sprong nog even een nieuwe naam moeten bedenken voor de kleine als het een jongen wordt.En ik vond die juist het moeilijkste te kiezen.Weet wel zeker dat ze de meidennaam niet heeft maar die jongensnaam.....????En ik wil mn kind niet hetzelfde noemen want dat vind ik niet leuk.Ik vind wel een andere naam nog erg leuk maar dat vindt mijn man echt 6x helemaal niks!!Dus maar heel erg hard duimen dat het een meisje wordt bij mijn vriendin hahaha.

Ik ga even wat eten en dan even liggen.Heb dochterlief lekker even naar bed gebracht want die moet goed slapen nu ze zo vatbaar is.Dus ik ga er ook even gebruik van maken en mn ogen dichtdoen!Zo vaak krijg ik de kans niet!

Gaat er eigenlijk nog iemand van jullie naar de 9 maanden beurs???Ik ga komende donderdag met mn vriendin heen.Gezellie hoor tussen al die zwangeren en babyspullen.

Groetjes Moon
Mm, ik weet nog niet of we naar de negen maanden beurs gaan, maar als we gaan, zou het donderdagavond zijn, zoooo romantisch om op valentijnsdag te doen.... (not) maar da's de enige avond dat we kunnen.

Hebben jullie duidelijke zwangeschapsverslavingen?

Ik genoot bij de eerste zo ontzettend van sterke, zwarte koffie, en dat heb ik nu weer... Gelukkig niet de eerste drie maanden, toen werd ik echt misselijk van de geur alleen al, maar nu geniet ik er zo van! Ik drink hooguit twee mokken koffie verkeerd per dag dus het valt nog mee hoor. Maar het ruikt zo lekker!!!

Grappig dat ik dat de eerste keer ook had!

Is het goed met iedereen? Ik heb al een tijdje geen postings gezien van Milagro en Billybob. Zaterdagochtend had ik ineens allemaal ongesteldheidskrampen in mijn buik, ik schrok me rot maar na een uurtje trok het weg, geen idee wat het was maar ik was al helemaal aan het panieken.

Ik ga lekker stamppot maken!

Liefs Charmant
Hallo allemaal!

Angela, ik moest laten prikken omdat zowel mijn buik als baby 2 weken voorlopen op de groei. Ik maak me niet echt zorgen hoor, en als ik wel zwangerschappssuiker heb dan zien we wel weer verder. Groeit jouw baby ook extra hard door je diabetes?

Moon, over de namen, vervelend is dat he? Bij mij in de omgeving zijn er ook een aantal net een paar weken eerder uitgerekend dan ik, en het is echt mijn schrikbeeld dat ze dan net hun kind ónze leuke naam geven. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik nog geen geschikte jongensnaam heb kunnen vinden, misschien moet ik me daar eerst maar eens druk over maken, haha.

Charmant, hier nog geen zwangerschapsverslavingen. Ik merk wel dat ik een enorme behoefte heb aan zoetigheid. Probeer het nu wat te minderen, want tja, het moet er na de bevalling ook weer allemaal af, maar ik kan echt een heel pak chocoladekoekjes achter elkaar opeten en dan ben ik nog niet verzadigd! Probeer nu telkens maar een bodempje te leggen met kwark enzo, of vla, ook meteen goed tegen het maagzuur.

Ongesteldsheidskrampen, oh dat is wel even schrikken zeg. Ik heb het gedurende mijn hele zwangerschap wel af en toe, en dan ga ik er altijd maar vanuit dat het een soort groeikrampen zijn ofzo.

Hier is alles op zich wel goed. Merk dat het fulltime werken me zwaarder begint te vallen, ik voer 's avonds vaak ook niks meer uit. Gelukkig hoeft dat vaak ook niet meer, ik heb geen andere kinderen die mijn aandacht vragen, en een vriend die heel veel doet. Heerlijk hoor. Ik heb ook steeds vaker last van mijn onderrug, heb vandaag een kussentje meegenomen naar mijn werk, kijken of dat helpt. Beetje een oma voel ik me soms wel...

Nu maar weer eens lekker aan het werk, tot later!
ja, die krampen waren wel schrikken. Normaal ben ik niet snel in paniek, controle bij de vlos is ook even naar binnen, check check en hop weer naar buiten, en ik heb nog nooit voor iets gebeld, maar nu stond ik echt bijna te huilen dat er wat mis was, maar nadat ik vriend had wakker gemaakt bedacht ik dat we een paar uur daarvoor wel gevreeen hadden, dus misschien had het daarmee te maken...

Dus toen besloot ik gewoon te gaan douchen en een uurtje te wachten en dan kon ik altijd nog bellen, en toen was het gelukkig over!

Enne.. ik voel me soms ook een bejaarde hoor, vooral het opstaan en omdraaien in bed begint nu al zo'n circus te worden, echt suf...
quote:charmant schreef op 11 februari 2008 @ 17:50: Ik heb al een tijdje geen postings gezien van Milagro en Billybob.

Hier is alles goed hoor!

Ik heb het alleen erg druk gehad en veel last van vermoeidheid...

Heb nu even niets te doen op mijn werk dus heb meteen maar even de kans gegrepen om hier de laatste berichten te lezen... liep er een stuk of 30 achter! Maar ik ben nu weer helemaal bij, moet alleen nog op de msn-groep lezen maar dat doe ik later. Wil ook nog even een buikfoto gaan plaatsen

Wat veel meiden hier met bekkenklachten! Heel vervelend om te lezen :(. Ik klop het nog even af, maar ik heb daar geen last van. Een week of drie geleden had ik net zoals Charmant wel ongesteldheidsachtige krampen, in buik, onderrug en liezen, maar die trokken na twee dagen gelukkig weg. Het ziekenhuis kon er geen verklaring voor geven (moest even langskomen toen het maar aanhield, heb ook een inwendige echo gehad met zo'n naar dildo-achtig ding). Het was wel even schrikken allemaal, maar daarna heb ik er totaal geen last meer van gehad.

Wel ben ik al ZESTIEN kilo aangekomen

Ben heel benieuwd wat de gynaecoloog daar van gaat zeggen... Ik moet nog dertien weken, ik weet zeker dat ik ver boven de 20 uit ga komen, misschien wel tegen de 30!! Ik voel me echt superlog en lomp. Mensen in mijn omgeving beweren dat ik alleen op mijn buik ben aangekomen, maar dat is niet waar: ik heb echt een dikke kop gekregen en ook mijn heupen en kont zijn behoorlijk uitgedijd

Ben dus ook maar even in beweging gekomen: heb gisteren 5 km gefietst en 3 km gewandeld (in een zeer rustig tempo allemaal). Het weer was zo lekker dat dat bepaald geen straf was.

De laatste anderhalve week begint mijn buik ook enorm uit te steken. Heel herkenbaar die verhalen van jullie dat mensen vragen: "weet je zeker dat het er maar eentje is?" (ja, vier echo's liegen niet...) of "je gaat zeker al heel snel met verlof?" (nee, pas op 1 april en dan duurt het nog zes weken tot de uitgerekende datum).

Verder schieten we lekker op met de babyspullen: we hebben al een wieg, commode, kinderwagen, badje, wipstoeltje en een enorme hoeveelheid kleertjes tussen maat 50 en maat 68 (gekregen van mijn zus en mijn nicht). Er hangen al leuke dingen aan de muur van de babykamer en we hebben de gordijnen ook al besteld.

Met mijn werk gaat het zozo. De vermoeidheid begint toch wel heel erg toe te slaan. En dan niet alleen op het werk zelf, maar ook tijdens het forensen (eerst met de fiets naar het station, dan in de trein, dan nog een stuk lopen). Officieel werk ik nog fulltime, maar in de praktijk word ik toch wel wat uit de wind gehouden door mijn leidinggevenden. Ben benieuwd of ik het ga volhouden tot 1 april, zoals het er nu naar uitziet zeg ik: nee, dat gaat niet lukken. Maar vooralsnog ploeteren we gewoon nog even door...

Volgende week weer naar de gynaecoloog. Ben benieuwd hoe het met mijn bloeddruk is, de vorige keer was die behoorlijk laag met 100/55. Het is beter dan een hoge bloeddruk, maar toch ook lastig vanwege de duizeligheid waardoor je bevangen kunt worden.

Zo, de plicht roept weer, nog een uur werken en dan mag ik weer naar huis
Ha gelukkig Milagro, het gaat allemaal goed!

Wel schrikken zeg, dat je 2 hele dagen van die krampen had, ik schrok me al rot van dat uurtje. Gelukkig was alles goed met jou en de baby!!

Ik weet niet hoeveel ik ben aangekomen... Ik moet me wel elke keer wegen bij de verloskundige, maar ik heb zo'n heel fijn gaatje in mijn hersenen waardoor bepaalde informatie zomaar wegloopt... Ik gok dat het zo'n tien kilo is!

Nou, na de bevalling maar snel het hardlopen weer oppakken...
Milagro, je bent niet de enige! Ik was lange tijd trots op het feit dat ik niet zoveel was aangekomen, maar de laatste weken...

Bij 29 weken ben ik nu dus al 12 kilo aangekomen! Op zich niet verwonderlijk als je ziet wat ik er allemaal induw, maar toch. Probeer de laatste weken ook wel wat te minderen met snoepen, maar ik heb zo'n ongelooflijke behoefte aan zoetigheid!
Priek,

MIjn kindje loopt zelf iets achter, dus das alleen maar beter. (5 dagen)

Ben dus niet de enige die al veel is aangekomen. Ben nu 10 kilo met 28 weken. Ach, probeer nu rustig aan te doen, en ga lekker sporten als ik bevallen ben. Hoop dat ik het dan zo weer kwijt ben...
Hai meiden,

blij om weer eens wat van Milagro te horen.Gelukkig gaat het goed met je.En ik denk dat die kilo's er best snel af zullen zijn bij jou want van wat ik van je lees kom je over als een sportief type.

Ik denk dat ik dan maar even de ogen uit ga steken bij degenen die al een beetje veel zijn aangekomen.....Ik ben nog maar 5,9 kilo aangekomen en dat was afgelopen dinsdag.Ik had toen ook al een paar dagen niet gepoept en vrij zout gegeten dus dat zit er ook allemaal nog bij.T hoeft natuurlijk niet te zeggen dat t zo langzaam blijft gaan want ik kan in de laatste weken wel aan aankomspurt krijgen maar voor nu ben ik nog zeer tevreden!Ik was toen met mijn dochter ook maar 14 kilo aangekomen en toen was ik in deze week al meer aangekomen dan met deze zwangerschap.

Vandaag naar de 9 maandenbeurs geweest.Alle bonnen uit het beursboekje ingevuld en ingeleverd en heel veel dingetjes cadeau gekregen.Ook best wel veel gekocht waaronder een sterilisator voor in de magnetron.Al met al een hele leuke dag!Was wel vermoeiend want ik ben snot en snotverkouden en mn teen is ontstoken dus het kostte me best veel energie.Daar komt bij dat de vriendin die mee was een stuk groter is dan mij en veel langere benen heeft.Ik moest twee stappen geven tegen zij een stap.Was helemaal buiten adem toen ik bij de bus aankwam hahaha.

Verder gaat alles prima.Helemaal nergens last van en ik kan zelfs nog een beetje op mijn buik slapen.Ik vergeet zelfs vaak dat ik zwanger ben als ik bezig ben.Tot ik dan weer een schop krijg of iets wil doen waarbij mn buik in de weg zit.Dan denk ik echt:o ja,ik ben zwanger.Best wel maf om te merken.

En gekke trek heb ik niet.In het begin wel...heel erg hartige trek, maar dat valt nu wel mee.Neig nu zelfs weer meer naar zoet.Heb zelfs een pot duo penotti gekocht en dan zo'n lekkere dikke laag op een wit kadetje..MMMMMMMMMMMMM!!!!!!!!!! Ik doe het niet te vaak want ik probeer toch die kilo's een beetje in de gaten te houden maar af en toe is het heerlijk!!

Zo meteen lekker mn bed in.Ik moet morgen weer aan het werk.Dochter mocht bij mn ouders blijven logeren vandaag omdat mijn moeder vandaag heeft opgepast en ze past ook altijd op vrijdag op.Dus dan hoeft ze haar morgen niet weer op te halen.Is voor mij ook wel fijn morgen.Kan ik lekker rustig aan doen en hoef ik me niet zo te haasten.

Dochter was ook voor het eerst een middagje wezen proberen op de kleuterschool afgelopen dinsdag.Ze vond het geweldig!Ze wilde de volgende dag weer maar dat kon natuurlijk niet.Moest even uitleggen dat ze pas mag als ze jarig is geweest (27 februari) en dan nog een paar dagen later.Dat vond ze erg jammer.Was wel grappig want ik heb zelf ook op die school gezeten en er werken nog heel veel leraren uit mijn tijd.Het is gelukkig dichtbij.Hoef ik straks niet zo ver te lopen met de kinderwagen.Het is wel 4x per dag heen en terug.Is goed voor mn kont en bovenbenen, al dat wandelen.Want wat er aan zit, zit daar.

Charmant:Veel plezier op de beurs morgen!

Groetjes Moon
Hoi Meiden,

Hier weer even een berichtje van mij.

De suikers in mijn bloed houden zich prima gedurende de dag en er zijn ook nog geen eiwitten in mijn urine gevonden, mijn bloeddruk was vanmiddag 14/95, daarom volgende weer weer naar de gyn....

Ik heb helaas vandaag (in goed overleg met mijn werk) moeten besluiten om te stoppen met werken vanaf a.s. maandag. Ik ben volgens mij als 1 van de laatste uitgerekend (23 mei) en asl 1 van de eerste met verlof :(.

En dan dus niet leuk met verlof,maar de komende 14 (!) weken rust houden en af en toe een klein stukje lopen met krukken. Pffff 14 weken rust klinkt echt heel erg lang.

Ik loop sinds woensdag bij een specialist in het ziekenhuis voor mijn bekken (dus niet meer bij de cesartherapeut) en het voordeel daarvan is dat de therapie in het zwembad gaat plaatsvinden.Dat is wel heel fijn.

Gelukkig gaat alles goed met de baby, dus dat is een hele troost.

Een vraagje aan jullie, heeft 1 van jullie ook al last van incontinentie? Ik kan niet lachen of hoesten of het gaat al mis........

Ik ben nu 26 weken en 9 kilo aangekomen, dus nog niet schrikbarend (denk ik zelf ;) )

@ Charmant, veel plezier morgen

@Moon, erg leuk om je uitgebreide verhalen te lezen, ga er vooral mee door!

Voor de rest iedereen genietze van de baby's in jullie buiken.

Veel liefs van mij
@ Melissa,

Jeetje joh, nu al moeten stoppen! Is echt niet leuk. Maar als het niet meer gaat dan houdt het gewoon op! Ik moet nog 2 weken werken en dan ook stoppen (ik 10 weken van te voren) Heb gelukkig steeds minder last van mijn bekken... Vandaag zelfs gesport. Ik merk wel dat lopen en fietsen mij het minst goed afgaan. De crosstrainer is het zwaarst maar daarop heb ik helemaal geen last.

Wel lekker dat je lekker in het water mag gaan sporten. Is heel goed (heb ik me laten vertellen

En Tja, incontentie: Ook last van. Lachen en hoesten doe ik met mijn benen over elkaar heen gekruist. haha

@ Moon, ik ben helaas niet naar de 9 maandenbeurs geweest. Ik zou heegaan, maar omdat een vriendin niet kon ben ik niet gegaan. Ik hoorde dat heel veel vrouwen daar in de rolstoel werden rondgeduwd. Allemaal bekken klachten... Of viel dat volgens jullie mee?

En dat jij je zo kan beheersen met eten. Ik ben al trots als ik chocola kan staan. Op brood eet ik voornamelijk vlokken enzo en de hele dag door lekkere koekjes, smarties etc. Dus niet zo gek dat jij maar 6 kilo aan bent gekomen en ik bijna 10 hihi.

Ben vanaf woensdag bezig mijn dochter zindelijk te maken. Af en toe nog ongelukjes (plas) maar over het algemeen gaat het goed. Alleen geeft ze zelf nog niet aan wanneer ze moet en ik moet haar regelmatig op de wc zetten. Ik hoop zo dat ze zindelijk is als de baby komt. Dat zou lekker schelen in de luierkosten. Hebben jullie ervaring met zindelijkheid? Mijn dochter poept namelijk normaal elke dag en nu of 2 dagen niet of om de dag.

Vinden jullie het weer ook zo heerlijk? Ik geniet er echt van. Lekker met mijn dochter buiten spelen, fietsen, stukjes lopen. HEERLIJK. En dan heb ik echt zin in het voorjaar/ zomer dat ik straks met mijn andere kleintje kan lopen met de kinderwagen. Helaas hebben we die nog niet maar daar ben ik druk mee bezig. (hoop dat ie optijd komt)

Groetjes
Yeeh! Net mn kraampakket bij het postkantoor opgehaald, kreeg een gigantische doos mee om naar huis te slepen, die heb ik dus net opengemaakt, ik vond het echt leuk om al die bevallingsmatjes in mn handen te hebben, stel, ik beval thuis, dan zijn die op een gegeven moment echt nodig!

Sorry, ik ben geloof ik wel erg sentimenteel over steriele gaasjes en mega-size maandverbanden...

Maar het is gewoon zo leuk, de baby trappelt steeds meer en het komt allemaal steeds dichterbij, ik kan gewoon niet wachten tot ik straks zo'n rood, kreukelig propje in mn armen heb! Ik ben gewoon zo nieuwsgierig, lijkt ie op z'n grote broer, zit alles er aan, is hij gezond, hoe zal het allemaal gaan?

Vanavond begint mijn zwangerschapscursus en ik heb er echt zin in, lekker anderhalf uur alleen maar met zwangeren!

de negen maanden beurs was wel leuk, ik heb niet heel veel gekocht ofzo ( was ik ook niet van plan) maar het was wel leuk om even met z'n tweetjes ( vriend moest mee, als ik naar de 9maandenbeurs ging moest hij er ook aan geloven, maar hij heeft zich wel vermaakt) zo met de baby bezig te zijn. Ik heb trouwens geen vrouwen in rolstoelen gezien!

@Melissa: vervelend voor je dat je noodgedwongen moet stoppen met werken, maar ik hoop dat je niet teveel baalt! Ahoewel, 14 weken plat is ook niet alles...

sterkte!!!

Ik heb geen last van incontinentie, maar wel van meer afscheiding dan normaal, da's ook niet zo fijn, het effect is nl hetzelfde als met incontinentie: een natte plek in je slipje.

En de hele tijd een inlegkruisje gebruiken schijnt ook niet zo goed te zijn, dus ik modder een beetje aan... Ik heb trouwens wel de hele tijd het gevoel dat mijn borsten lekken, gelukkig hebben ze dat tot nu toe nog maar een keer daadwerkelijk gedaan, maar ik loop de hele tijd te checken..

@Angela: Ben ook druk bezig met een kinderwagen uitzoeken, ik dacht eerst, ja ik wil een easywalker, wat meer een echte kinderwagen, maar dat is eigenlijk te onhandig voor ons, een buggy is handiger ( makkelijker mee te nemen in/op ov/fiets) maar duwt vaak weer een stuk onhandiger en vaak kan er geen reiswieg of maxi-cosi op, nu heb ik dus de mutsy spider gevonden, die kan vrij compact opgevouwen worden, er kan een mutsy autostoeltje op, en hij heeft een ( verstelbare? )duwstang ipv twee handvatten. Maar ik heb alleen maar op internet gezocht, en daar kwam dan dit als de meest handige en minst lelijke keuze uit, nu nog even in een babywinkel kijken of het echt zo'n goede keuze is... Kent iemand van jullie toevallig iemand met een mutsy kinderwagen? Zijn ze tevreden over de kwaliteit/veiligheid?

Nou, iedereen hele fijne dag!! Charmant
Angela, Ik kijk daar ook al zo naar uit! Lekker straks tijdens mijn verlof naar buiten, de baby in de wagen, en dan lekker in het zonnetje lopen. Goed voor de baby, en goed voor de vetbultjes van mama die ik er dan natuurlijk graag van af wil hebben!

Charmant, haha! Heerlijk toch dat je zo blij kunt worden van steriele gaasjes? Ik herken het wel hoor, alles wat met de baby te maken heeft is superleuk. En die nieuwsgierigheid, die heb ik ook. Junior moet lekker nog even 10 weken blijven zitten, maar ik wil zoooo graag weten wat voor een mensje er nou in mijn buik zit! Hoe hij eruit ziet, op wie lijkt hij, is het een hij of een zij, wat voor karaktertje heeft hij, heeft ie van die schattige kleine teentjes....

Oh, die afscheiding, die heb ik ook! Alsof er een kraan openstaat soms! Ik ben toch maar aan de slag met inlegkruisjes, je moet toch wat?

Over de kinderwagens: ik heb een Mutsy 4rider gekocht. Nou ja, besteld, hij komt als het goed is over een aantal weken. Ik kan nu al niet wachten om er mee rond te gaan crossen. Is het raar als ik straks alvast rondjes ga rijden met dat ding, zonder baby?

Verder dit weekend nog een lamp gekocht voor de babykamer, en nog wat wezen kijken naar gordijnen. Toen kreeg mijn vriend de griep, dus mocht ik mijn verzorgende kwaliteiten alvast tentoonspreiden. Ach ja, mannen die ziek zijn...
haha, alvast rondjes crossen met een knuffel in de reiswieg... ik wilde al met een pop gaan oefenen met mn draagdoek omknopen.

Maar als jij ook mutsy hebt: staat dat merk al goed bekend? wat ik gelezen heb is over het algemeen wel positief, maar ik ken het eigenlijk niet echt! Ik vind die mutsy4rider wel erg mooi, welke kleur heb je m besteld?

En ooh....mannen die ziek zijn..... ( waarschijnlijk zeggen al onze mannen stiekem: oooh...vrouwen die zwanger zijn....) de mijne heeft kiespijn, en hij gaat al een hele tijd langzaam dood, godzijdank gaat morgenochtend die kies eruit.

Gr, charmant
Charmant, drama's kunnen ze ervan maken! En dan zo'n klagerig stemmetje erbij... Maar goed, hij is wel erg lief, en ik vind dat hij ook best eens mag klagen, vooral gezien het feit dat hij al 7 maanden vanalles van mij moet pikken.

Wij hebben de Mutsy vooral gekocht omdat we hem het mooiste vonden, en omdat de bak lekker hoog is. Wij zijn allebei vrij lang namelijk. Ik geloof dat we de kleur Active Black hebben, die is (in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden) grijs. Zoals ik al zei, ik kan niet wachten om er mee op stap te kunnen! Knuffel in de draagdoek is ook wel een goede trouwens...
Daar ben ik ook weer eens. Ik ben vanaf nu met ziekteverlof ivm mijn bekken. Niet leuk om 10 weken vantevoren al thuis te zitten, maar goed het is beter zo. Dussssss, zes maanden vrij met volledige doorbetaling, haha, is ook wel iets voor te zeggen natuurlijk. Gelukkig heb ik lang niet zo veel klachten als jij, Melissa. Dat klinkt toch wel erg heftig. Jeetje, hebben ze al een prognose gegeven voor na de bevalling? Ik neem aan dat je dan een soort van revalidatie zal krijgen?

Mmm, kraampakket. Krijg je dat automatisch thuis? Ik heb me wel aangemeld bij de zv, maar weet dat even niet meer. Alhoewel, ik hoop het toch echt niet nodig te hebben, ik ga voor een ziekenhuisbevalling. En die enorme verbanden was ik al weer vergeten eigenlijk, verdrongen waarschijnlijk.

En hier ook inlegkruisjes, zeer tegen mijn zin, maar ja: "het hoort erbij meid, je weet waar je het voor doet, je krijgt er iets moois voor terug hoor" en meer van dat soort dooddoeners!!!!

Gister voor de eerste keer osteopathie gehad. Heel apart, maar vannacht voor het eerst sinds weken zonder pijn in mijn heupen geslapen. Heerlijk zeg! Over twee weken mag ik weer.

Over klagende mannen gesproken. Vanmorgen klaagde die van mij dat hij wel 4 keer wakker was geweest vannacht. En nu was hij zo moe. Dan kan ik hem wel schieten. Toen heb ik hem even duidelijk voorgerekend hoeveel nachten ik al 4 keer wakker word en dat nog 10 weken voor de boeg heb, plus daarna nog zeker zes weken van nachtvoedingen. Dusssss, voel ik mij zoals jij je nu voelt, maar dan elke ochtend etc........ Toen trok hij wel bij, haha!
@Plevier: Vervelend, dat je al moet stoppen! Mag ik een domme vraag stellen: wat doet een osteopaat eigenlijk precies?

Ik had van de bekkenfysio een doorverwijzing naar de manueel therapeut, omdat ik steeds last kreeg op een plek echt in mijn bekken, en hij heeft me vanmorgen ook accupunctuur gegeven ( zeg je dat zo?), het voelde wel wat beter, dus ik ben benieuwd of het resultaat blijvend is, kan het niet zo geod beoordelen omdat we griep hebben! Zoon en ik liggen al de hele tijd suf op de bank te rillen, hopelijk gaat het snel beter..

Gr, Charmant

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven