Amber Albarda
zaterdag 25 september 2010 om 17:31
Iemand er al van gehoord? Is er misschien al een topic over wat ik heb gemist?
Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.
Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.
En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....
Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.
Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.
Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?
Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.
Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.
En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....
Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.
Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.
Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?
Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
zondag 23 oktober 2011 om 23:49
zondag 23 oktober 2011 om 23:50
zondag 23 oktober 2011 om 23:55
Ik ben niet zo'n broodeter ayli, vind rijst, pasta of salades vaak veel lekkerder.
Ik ben trouwens erg benieuwd naar de chocoladetaart die in het kookboek en de sante staat. Heeft iemand die al gemaakt? Het ziet er zo lekker uit en de ingredienten zijn ook erg ok. Ga die binnenkort zeker een keer proberen!
Ik ben trouwens erg benieuwd naar de chocoladetaart die in het kookboek en de sante staat. Heeft iemand die al gemaakt? Het ziet er zo lekker uit en de ingredienten zijn ook erg ok. Ga die binnenkort zeker een keer proberen!
zondag 23 oktober 2011 om 23:59
quote:kid73 schreef op 23 oktober 2011 @ 19:57:
@ boebele, wat voor zeewiervellen gebruik jij voor de sushi? Ik had pasgeleden die van de jumbo (in rode verpakking) Maar ik vond het zo'n overheersende zee smaak, bleehhh!
.Oh, ik maak dat nooit zelf hoor. Eet het altijd buitenshuis! Zelf maken vind ik toch net iets teveel werk... of valt dat wel mee?
@ boebele, wat voor zeewiervellen gebruik jij voor de sushi? Ik had pasgeleden die van de jumbo (in rode verpakking) Maar ik vond het zo'n overheersende zee smaak, bleehhh!
.Oh, ik maak dat nooit zelf hoor. Eet het altijd buitenshuis! Zelf maken vind ik toch net iets teveel werk... of valt dat wel mee?
maandag 24 oktober 2011 om 12:59
Hmm helaas hier de pink panther mierikswortel met bietenspread niet gevonden bij de jumbo. Heb bij hetbroodbeleg gekeken, bij de buitenlandse spullen en bij de sla spullen (daar stond namelijk wel de gewone mierikswortel spread).
ach ja ik denk dat ze hier in deze streek niet zo gewend zijn aan 'vreemde' dingen (beetje 'wat de boer niet kent, vreet ie nie' principe').
Vroeger in mijn oude dorp vond ik de jumbo echt een supe rverschrikkelijke winkel, Nu zijn er hier in mijn stad 2 nieuwe geopend en die zijn zeker voor herhaling vatbaar. Veel ruimer opgezet enz en ze hebben echt heel veel apartere spullen! Dus is mijn bezoekje toch nog iets waard geweest!
ach ja ik denk dat ze hier in deze streek niet zo gewend zijn aan 'vreemde' dingen (beetje 'wat de boer niet kent, vreet ie nie' principe').
Vroeger in mijn oude dorp vond ik de jumbo echt een supe rverschrikkelijke winkel, Nu zijn er hier in mijn stad 2 nieuwe geopend en die zijn zeker voor herhaling vatbaar. Veel ruimer opgezet enz en ze hebben echt heel veel apartere spullen! Dus is mijn bezoekje toch nog iets waard geweest!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
maandag 24 oktober 2011 om 13:23
Adios, ik hoop dat je de bieten-mierikswortelspread nog ergens kan vinden. Haha, nu de verwachtingen zo hoog gespannen zijn kan het straks alleen maar tegenvallen.
Mijn lijstje van vandaag:
ontbijt; bosvruchtensmoothie met een lepel kokosolie
lunch: rode linzen en kikkerwten met rode paprika, courgette, wortel en een beetje huttenkase
diner: de pompoen uit de oven waar wild het over had.
Tussendoor: stukje pure chocolade van tony chocolonely en 2 kamutwafels met witte amandelpasta (is wat minder vol van smaak dan de bruine, maar nog steeds lekker)
En vriendje komt vanavond hierheen dus wellicht dat ik dan ook nog een paar bugles snoep.
Mijn lijstje van vandaag:
ontbijt; bosvruchtensmoothie met een lepel kokosolie
lunch: rode linzen en kikkerwten met rode paprika, courgette, wortel en een beetje huttenkase
diner: de pompoen uit de oven waar wild het over had.
Tussendoor: stukje pure chocolade van tony chocolonely en 2 kamutwafels met witte amandelpasta (is wat minder vol van smaak dan de bruine, maar nog steeds lekker)
En vriendje komt vanavond hierheen dus wellicht dat ik dan ook nog een paar bugles snoep.
maandag 24 oktober 2011 om 16:15
Die pizza staat op de site van Amber. Zeker een aanrader. Ga hem straks weer maken met wat andere groente, voor bij de soep. Dat wat overblijft eet ik morgen op bij de lunch, koud.
Ze hebben hier ook geen bietentroepie in een potje. Ik had wel amandelpasta meegenomen. Bij het afrekenen kwam ik er achter dat de 7 euro (!!!) kost. Het is wel lekker opzich, maar geen 7 euro waard. Dus als de pot leeg is, geen amandelpasta meer.
Vandaag:
Ontbijt, yoghurt met allerlei zaden en scheutje ahornsiroop.
Ik heb besloten dat ik yoghurt geen fijn ontbijt vind. Dus dat eet ik dan 's avonds wel.
Lunch: salade van quinoa, kikkererwten, komkommer, tomaat en een eitje
Tussendoor, walnoten, amandelen en een peer
Net 2 speltcrackers met amandelpasta en geitenkaas.
Vanavond ga ik avocado/komkommersoep met gamba's eten en stuk pizza dus.
Ben benieuwd naar de soep
Ze hebben hier ook geen bietentroepie in een potje. Ik had wel amandelpasta meegenomen. Bij het afrekenen kwam ik er achter dat de 7 euro (!!!) kost. Het is wel lekker opzich, maar geen 7 euro waard. Dus als de pot leeg is, geen amandelpasta meer.
Vandaag:
Ontbijt, yoghurt met allerlei zaden en scheutje ahornsiroop.
Ik heb besloten dat ik yoghurt geen fijn ontbijt vind. Dus dat eet ik dan 's avonds wel.
Lunch: salade van quinoa, kikkererwten, komkommer, tomaat en een eitje
Tussendoor, walnoten, amandelen en een peer
Net 2 speltcrackers met amandelpasta en geitenkaas.
Vanavond ga ik avocado/komkommersoep met gamba's eten en stuk pizza dus.
Ben benieuwd naar de soep
maandag 24 oktober 2011 om 17:44
quote:pilous1 schreef op 24 oktober 2011 @ 16:15:
Ik heb dit 'dieet' pas ontdekt, en wil ermee aan de slag. Ik heb het kooboek besteld, daarin zou ook voldoende uitleg staan voor de mensen, die het eerste boek niet kennen. Ben beniewd. Ik krijg de indruk dat er veel overeenkomsten met South Beach (ook zoveel mogelijk onbewerkt, spelt/zuurdesem etc.). Wat dat betreft ben ik aan die eetgewoonten al gewend. Een nadeel vond ik daarvan, dat de tripjes naar de natuurwinkel echt duur waren. Hoewel ik besef dat goede gezonde produkten meer kosten dan goedkope fabrieksprodukten, heb ik geen budget voor de natuurwinkel. Misschien ook een idee om eens de 'goedekope' alternatieven te bespreken voor degenen met beperkt budget.
Ik heb dit 'dieet' pas ontdekt, en wil ermee aan de slag. Ik heb het kooboek besteld, daarin zou ook voldoende uitleg staan voor de mensen, die het eerste boek niet kennen. Ben beniewd. Ik krijg de indruk dat er veel overeenkomsten met South Beach (ook zoveel mogelijk onbewerkt, spelt/zuurdesem etc.). Wat dat betreft ben ik aan die eetgewoonten al gewend. Een nadeel vond ik daarvan, dat de tripjes naar de natuurwinkel echt duur waren. Hoewel ik besef dat goede gezonde produkten meer kosten dan goedkope fabrieksprodukten, heb ik geen budget voor de natuurwinkel. Misschien ook een idee om eens de 'goedekope' alternatieven te bespreken voor degenen met beperkt budget.
maandag 24 oktober 2011 om 17:49
Avril, heb je een turkse winkel of toko in de buurt? Ik ben daar vorige week gaan shoppen en vooral noten en zaden en zo en die kokosolie heb ik daar gevonden en een heel stuk goedkoper
Ik ga zo de bloemkool maken die op de site staat, ben benieuwd
Ayli, ik eet ook brood hoor, maar dan zuurdesem
Ik ga zo de bloemkool maken die op de site staat, ben benieuwd
Ayli, ik eet ook brood hoor, maar dan zuurdesem
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
maandag 24 oktober 2011 om 20:24
hai meiden
wat een lekkere eetlijstjes zie ik hier weer... sommige schrijf ik op, kan ik ook een keer maken...jum!
Ik heb weer gewerkt (na ook een weekje vakantie
) en vandaag at ik:
-ontbijt: boterham met kaas
-tussendoor: liga (whoeps). Moet even wat betere tussendoortjes meenemen.
-lunch; uitgebreide salade van paprika, een appel, wat volkoren pasta, geitenkaas, walnoten, honingmosterd, wat sla (little gem) en heel wat rucola. Zo lekkerrrrr. Altijd zeggen collega's jaloers te zijn,
-tussendoor nog een boterham met kaas
-avondeten: stamppot bloemkool (veel bloemkool, weinig aardappel)
nu zit ik op de bank en heb zin in iets... mag niet van amber. Tenminste niet waar ik dan zin in heb.
wat een lekkere eetlijstjes zie ik hier weer... sommige schrijf ik op, kan ik ook een keer maken...jum!
Ik heb weer gewerkt (na ook een weekje vakantie
-ontbijt: boterham met kaas
-tussendoor: liga (whoeps). Moet even wat betere tussendoortjes meenemen.
-lunch; uitgebreide salade van paprika, een appel, wat volkoren pasta, geitenkaas, walnoten, honingmosterd, wat sla (little gem) en heel wat rucola. Zo lekkerrrrr. Altijd zeggen collega's jaloers te zijn,
-tussendoor nog een boterham met kaas
-avondeten: stamppot bloemkool (veel bloemkool, weinig aardappel)
nu zit ik op de bank en heb zin in iets... mag niet van amber. Tenminste niet waar ik dan zin in heb.
maandag 24 oktober 2011 om 20:26
maandag 24 oktober 2011 om 21:44
Amandelen, walnoten, konijnenvoer, yoghurt, fruit, cracker of rijstwafel met pindakaas/hummus, stukje geitenkaas, hard gekookt eitje.....
Stukje gerookte zalm op een cracker of wat gamba's die ik nog over heb van de vieze komkommersoep
Komkommer met een beetje zeezout, of een stukje megapure chocola....
Glas groentesap vind ik ook superlekker, of een gedroogd stukje fruit (Dadel oid)
Stukje gerookte zalm op een cracker of wat gamba's die ik nog over heb van de vieze komkommersoep
Komkommer met een beetje zeezout, of een stukje megapure chocola....
Glas groentesap vind ik ook superlekker, of een gedroogd stukje fruit (Dadel oid)
dinsdag 25 oktober 2011 om 16:40
Lijstje vandaag:
Ontbijt: speltboterham met roomboter en geitenkaas
TD: banaan
Lunch: 2 speltboterhammen met avocado, peper en zout
TD: hand walnoten/amandelen
2 rijstewafels met biopindakaas
Diner: hutspot met biologische, magere worst.
Nah, niet heel slecht toch?
Misschien vanavond nog wat yoghurt met fruit
Ontbijt: speltboterham met roomboter en geitenkaas
TD: banaan
Lunch: 2 speltboterhammen met avocado, peper en zout
TD: hand walnoten/amandelen
2 rijstewafels met biopindakaas
Diner: hutspot met biologische, magere worst.
Nah, niet heel slecht toch?
Misschien vanavond nog wat yoghurt met fruit
dinsdag 25 oktober 2011 om 19:17
Ziet er lekker uit allemaal pilous!
Mijn lijstje:
ontbijt: yoghurt met fruit, noten, gojibessen
lunch: 2 speltboterhammen met omelet met feta en rode ui
diner: couscous met wortel, courgette, kikkererwten, paprika en feta (erg lekker)
tussendoor: klein stukje appeltaart op mijn werk, stuk pure chocolade van tony chocolonely
Mijn lijstje:
ontbijt: yoghurt met fruit, noten, gojibessen
lunch: 2 speltboterhammen met omelet met feta en rode ui
diner: couscous met wortel, courgette, kikkererwten, paprika en feta (erg lekker)
tussendoor: klein stukje appeltaart op mijn werk, stuk pure chocolade van tony chocolonely