batterij laptop

25-10-2011 15:23 5 berichten
Goedemiddag,

Sinds een paar maanden heb ik een laptop, (Lenovo G560).

Deze gebruik ik om te emailen, twee forums te bezoeken, een beetje te googlen en gemiste TV programma's te bekijken.

Ik ben zeer tevreden met de laptop, vind het vooral heerlijk dat ik niet meer aan mijn buro hoef te zitten als ik wil surfen.

Wat mij wel opvalt (tegenvalt) is het uithoudingsvermogen van de batterij. Als ik bovenstaande handelingen doe, is de batterij na zo'n 1,5 uur leeg. Dan moet hij weer aan het snoer!

Is dit normaal?

Bij voorbaat dank voor jullie antwoord,

Beter Laat.
Alle reacties Link kopieren
Filmpjes bekijken kost idd erg veel stroom naar mijn mening....
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan wat voor'n batterij je er in hebt. Ik vind het erg kort, de mijne gaat een stuk langer mee. Na 3 jaar werd de batterij slecht en toen heb ik die vervangen, gaat nu weer minstens 3 uur mee.
Hoi Beter laat,

Het ligt er een beetje aan wat voor batterij je hebt, ten eerste, maar vooral wat je ermee doet. Filmpjes in volledig scherm en in HQ-quality kijken heeft je laptop zo leeg, dat is niet zo vreemd hoor.

Wat ik je zou adviseren is je laptop regelmatig te kalibreren. Ik heb zelf een Macbook en daar moet je, om te kalibreren, de laptop leeg laten lopen zonder snoer tot 'ie uitvalt, dan 5 uur uit laten en dan de laptop 2 uur laten opladen tot hij weer volledig vol is. Ik vermoed dat dit per laptop weer verschillend is, maar toen mijn accu steeds sneller achteruit liep en niet meer tot 100% laadde, heeft dit geholpen.

Het is raadzaam dit elke maand te doen om de accu in topconditie te houden. Als de laptop voor langere tijd uitgaat; de accu tot 50% laten teruglopen en dan pas uitzetten en opbergen.

Je hebt je laptop pas erg kort, maar heb weinig verstand van de accu die in jouw laptop zit. Ook met mijn nieuwe Macbook met goede accu liep de gebruikstijd na een aantal maanden al achteruit, dus echt vreemd vind ik het niet...
wat tzippa zegt!

ik heb ook een macbook, laatst de lader vervangen, die was stuk.

bij het opladen gaf hij aan dat de accu aan vervanging toe was.

gekalibreerd zoals aangegeven en accu is weer prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven