***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Dan moeten ze hem dus maar weer herkennen, is het idee. Gek he?

Wij zijn inderdaad bij de marechaussee geweest om een noodpaspoort te halen, die krijg je dan direct mee. Wat een gedoe was dat zeg!

Witchke: buisjes schijnen enorm goed te helpen! Hopelijk is hij daarna niet meer zo vaak ziek, het arme kind!

Dropje: beterschap meis!
Micha: wat zoetjes is Morris toch! Leuk ook dat hij zo lief in de zandbak speelt. Eet hij dan eigenlijk niet hele happen zand op?

Muisje: Hugo en Steijn kruipen toch al heel snel vooruit? En wanneer was die aflevering bij de huisartspost nu? Ik wil het absoluut niet missen namelijk!

Is volgende week de (laatste!!) afspraak bij de ka? Ik ben erg benieuwd hoe het gaat. Lijkt me ergens ook best een gek idee om daar nooit meer heen te gaan.

Swissie: lekker zeg, standaard op donderdag uitslapen. Brengt je man Finn dan naar de creche?

Gisteren waren ze nogal verbaasd dat Max op de creche was. Blijkbaar moet hij een hele dag koortsvrij zijn voor hij mag komen. Wist ik niet en stond ook niet in het boekje. Beetje gekke regel hoor, kinderen kunnen toch gewoon soms een dagje koorts hebben?

Het ging gisteren ook hartstikke goed met hem op de creche. Hij had veel gegeten en ze zeiden dat hij de hele dag aan het flirten was met de leidsters. Ik snap het probleem dus niet helemaal.

Oh ja, ik ben niet zo zielig alleen hoor. Mijn vriend komt vrijdagnacht al terug, maar ik vind alleen eten en slapen altijd zo vreselijk ongezellig. Morgen komt een goede vriend eten en zaterdag hebben we een feestje, dus vanavond en vrijdag heb ik maar even niks afgesproken.
Vaag dat ze daar zo mee omgaan op de creche.... Bij ons zeiden ze zelfs dat kindjes ook mogen komen als ze koorts hebben, maar dat dat gewoonweg niet zo fijn is voor het kindje omdat ze geen extra aandacht kunnen geven. Dat vind ik wel logisch. En eigenlijk vind ik het zelfs wel gek dat ze dan toch mogen komen. Maar bij jou is het dan wel weer het andere uiterste Lara.

Ik voel me alweer een beetje beter. Gewoon lekker rustig aan gedaan vandaag. Dadelijk Fleur van de opvang halen met de fiets (man mailde net dat hij ineens nog een late vergadering heeft) lang leve het fietsstoeltje! Heb vrij tot en met maandag. Dus kan even rustig weer helemaal fit worden.

Muis: Komen Steijn en Hugo nu ook echt op tv of is dat nog niet zeker?
Hey meiden, wat hebben jullie weer lekker veel gekletst vandaag.

witch.. fijn dat je nu weet wat er aan de hand is met X! En die buisjes zijn voor een goed doel toch? Moeten die gewoon blijven zitten of moeten ze er ook nog een keer uit?

Wij noemen Daan altijd 'Schurk(je)' omdat ie zo ondeugend kan kijken. Grappig dat toch bijna iedereen wel ene koosnaampje heeft.

Dropneus.. er zijn veel mensen ziek hoor, het schijnt een beetje te heersen.

Xaloy.. wat grappig dat jij ook van die fijne discussies hebt op je werk. Ik heb dus precies dezelfde irritaties die jij nu beschrijft met mensen uit het buitenland die bellen met vragen over contracten enz.

Ik kan er altijd erg om lachen als mensen kwaad worden omdat je ze niet verstaat, terwijl ze zelf met zo'n gigantisch accent praten.

Muis..hebben jullie al een beetje gepakt voor de vakantie of zijn jullie (net als wij) van de laatste termijnplanning? ik neem het me elke keer weer voor hoor, om alles een beetje op tijd in te pakken zodat we zonder stress weg kunnen, maar dat lukt me gewoon niet.
Lievelust, ik heb nog niets ingepakt. Vroeger, toen ik nog geen moeder was, pakte ik alles een half uur voordat we weggingen in, om vervolgens de helft te vergeten. Dit gaat me nu niet overkomen, zegt ze hoopvol! Er staat een mooie Oilily reistas voor de jongens al klaar, maar er zit nog niets in. Mijn voornemen is om morgenavond alvast wat in te pakken en vrijdagmiddag de rest. En nu maar hopen dat ik het niet op het laatste moment laat aankomen!
Dropneusje: wat fijn dat je je weer wat beter voelt! Apart hoor, dat ze gewoon met koorts mogen komen. Hier wordt de norm van de GGD gevolgd en daar staat in dat ze bij 38.0 en hoger thuis moeten blijven. Tsja, vind ik ook wat strikt. Soms hebben ze koorts maar zijn ze niet echt ziek.

Lievelust: zo gaat het inpakken bij ons ook altijd. Zo stressvol! Het lukt me alleen nooit om het anders aan te pakken.

Ik begreep niet waarom Max zo jammerde en toen ik zijn speen wilde teruggeven begon hij te kokhalzen en enorm over te geven... Misschien omdat hij zo moest hoesten?

Ik baal nu toch wel heel erg dat ik alleen thuis ben. Mijn vriend kan echt niks doen, maar toch.
He maxje toch! Robbie had dat ook een paar keer hoor, erg hoesten en dan overgeven. Was erg zielig.. Robbie heeft erg lang gehoest en we hebben er uiteindelijk pufjes voor gekregen, daarna was het over. Wij dachten dat dat altijd nog van de irritatie door de beademingstube kwam, en dat denk ik eigenlijk nog steeds. Zijn keeltje was helemaal kapot daarvan.

Robbie heeft een ID kaart :-) Omdat we het onhandig vonden om hem in een van de beide paspoorten te zetten. Op deze manier kan hij met ons allebei mee, of zelfs met iemand anders. In twee paspoorten zetten kost dan inderdaad het dubbele, dus een ID kaart is in dat geval het goedkoopste. En die is 5 jaar geldig, mét babyfoto :-)
Muis: routebeschrijving op MSN.
He bah, wat naar zeg van dat keeltje.Ik vind het zo zielig! Gaf hij dan een keer over, of een aantal keer per dag? Wat waren het voor pifjes die hij kreeg dan?

Max deed ook erg eng vond ik; hij maakte een stikkend geluid en gaf over, maar draaide zijn hoofd niet om. Nu stond ik er direct bij, dus misschien had hij het anders wel gedaan, maar ik schrok me rot.

Omdat alles nu vies was konden zijn armen niet worden ingebakerd, maar na een uur spelen (op handjes en knietjes zitten, met zijn kontje wiebelen en enorm hard lachen...) ligt hij nu gewoon in een slaapzak te slapen! Hopelijk houdt hij het vol.

Hij kan trouwens een nieuw kunstje: tijdens het eten krijgt hij zijn eigen lepeltje om mee te spelen en vanavond stak hij het lepetje steeds in mijn mond. "Max voert mama"
Er is toch zo iets verschrikkelijks gebeurt. Het broertje van 2 jongetjes van mijn werk is afgelopen week dood door zijn ouders in zijn bedje gevonden. Hij was ziek geweest en de ha had paracetamol geadviseerd. Ouders hadden het verkeerd begrepen en hebben hem een paracetamol voor volwassenen gegeven. Hij is vervolgens gaan slapen, maar moest 's nachts overgeven en hij is toen gestikt in zijn overgeefsel.... Ouder hebben hem 'smorgens in zijn bedje gevonden. zooo erg! Het jongetje was anderhalf! Ik ben er echt al een paar dagen helemaal door van slag!
Oh ja, voelden jullie na 9 maanden verschil? Ik heb toch het idee dat ik sinds kort wat fitter ben (alleen jammer dat die laatste kilo's niet zijn opgelost). Zou 9 maanden op, 9 maanden af dan echt zo werken?
Oh wat vreselijk! Ik krijg helemaal de rillingen... (Nu ben ik dus nog bezorgder over dat overgeven..)
Oh wat vreselijk Fachat! Wat een nachtmerrie voor die familie! Echt heel erg zeg, krijg het er koud van!
He getver Fachat.. wat afschuwelijk. Bahbah!

*ander onderwerp is moeilijk na zoiets!*

Lara - ik voel me ook fitter. En dunner. Maar dat komt denk ik bij mij omdat ik weer aan het werk ben en alles weer normaal is.

Robbie wakker! Goh wat vroeg. Hoor net een speelgilletje. Ga 'm halen. Tot vanavond!
Fach, ik word helemaal naar van je bericht! Het is mijn grootste angst om Steijn of Hugo zo in bed aan te treffen...

Arme Max! Hoe heeft hij het in zijn slaapzak gedaan vannacht?

Hugo kruipt niet, maar tijgert met een enorme snelheid de kamer door. Ik weet niet of hij ooit gaat kruipen; mijn zusje heeft het ook niet gedaan, maar schoof net als Fleur op haar billetjes door de kamer. Huug gaat trouwens alleen snel als hij een missie heeft, en dat heeft hij meestal. Hij heeft gister trouwens iets heel grappigs gedaan! Hij was toch een aantal keer van onze (lage) salontafel gevallen? Nou, hij heeft er van geleerd! Hij lag er gister weer op te dweilen en ik hield mijn hart al vast voor een valpartij. Ineens zie ik hem kijken, zijn beentje uitstrekken, met zijn voetje voelen op de vloer, armpje erbij en hij zat weer op de grond! Slim ventje!

Steijn heeft ook iets geleerd. Na het eten pakt hij zijn bordje en houdt het voor zijn bolle toet. Ik zeg dan altijd: "Waar is Steijntje nou?" Hij haalt dan zijn bordje weg en ik zeg dan weer "Kiekeboe!" Gister deden we dat dus ook weer (tot vervelens aan toe), toen hij ineens zijn bordje weghaalde en zelf "Boe" zei!! Te schattig! (en ik was apetrots op mijn beertje!)
Bij de weg:

Gelukkige valentijnsdag lieverds!
Fachat, wat vreselijk zeg!

Ik was in het begin ook heel erg bang voor zoiets, maar ik heb Finn regelmatig zien overgeven (in het begin gaf hij na elke voeding wat melk terug), en heb ook gezien dat hij ingebakend in bed netjes zijn koppie opzij deed en overgaf. Om daarna weer vrolijk door te slapen.

SIndsdien ben ik niet meer zooo bang.

Brr, verschrikkelijk zo'n verhaal!

Muis, lief hoor die jongetjes van jou. Misschien leert Hugo zaterdag wel te kruipen, want Finn kan het wel voordoen. Die kruipt heel netjes, heel geconcentreerd. Finn leert altijd het snelst als hij een ander kindje iets ziet doen.

Ik ben trouwens ook een zoete drop fan. Verder hoef je niks mee te nemen voor mij hoor, paar dropjes en Swissie is weer happy.

Lara, gaat het weer een beetje met Max? Finn moet ook vaak overgeven na het hoesten. Gelukkig zie en hoor ik het momenteel meestal aankomen, dus kan ik een slabbetje voorhouden. Heb slabbetjes met plastic achterkant, erg handig als eten terugkomt!

Dropneus, hoe gaat het? Ben je weer fit?

Micha, Framboos en Lievelust, hoe houden jullie het? Niet (meer) misselijk en andere kwaaltjes?

Hihi ik geloof dat manlief ook nog een tweede wil, we hadden gisteren een videotje van Finn toen hij nog klein was, manlief mist dat zooo....

Morgen mag ik lekker uitslapen. Finn wordt dan gewoon wakker voor zijn fles, maar slaapt meestal weer vrolijk door als ik hem weer terugleg. Heerlijk nog even een paar uurtjes slapen. Meestal slaap ik dan nog tot 8 uur ofzo, dat ik voor mij al uitslapen (ma - wo om 6 uur op).

Hihi ja fijne valentijnsdag.
Fachat, wat een afschuwelijk verhaal zeg, dat is toch echt je allergrootste nachtmerrie, om je kind zo te vinden, afschuwelijk...

Lara, slaapt Max nog steeds ingebakerd normaal gesproken? Weet je dat Lars tot hij 1 was ingebakerd lag? Ik was ermee gestopt toen hij een maand of viijf was, maar vanaf dat hij 7 of 8 maanden was kreeg ik hem niet meer rustig 's avonds, en bakerde ik hem in in een laken en stopte hem dan strak in. Meestal een uurtje later, als hij goed sliep, maakte ik het laken weer los. Dit heeft geduurd tot hij bijna 1 was! Morris slaapt gelukkig al maanden goed in een slaapzakje, hij is toch wat rustiger.

Swissie, mijn misselijkheid is voor een groot deel weg! Ik had er echt de hele dag last van, nu heb ik er alleen nog maar vanaf een uur of twee 's middags tot 8 uur 's avonds last van, en dat scheelt al een hoop. Ook lust ik de meeste dingen weer.

Leuk dat jullie ook weer een kleintje willen! Was je de eerste keer snel zwanger? Spannend hoor!

Lara, dat negen maanden af weet ik dus niet... Na Lars was ik na 6 maanden op twee kilo na terug op m'n oude gewicht, nu woog ik nog 3 kilo meer dan na Lars dus vijf kilo meer dan vroeger, 73 ipv 68... Ben benieuwd hoe ik er na deze zwangerschap aan toe ben! Maar dan kan ik wel in één keer al het overtollige eraf gaan trainen. Die fitheid na 9 maanden heb ik dus beide keren niet kunnen ervaren, maar fijn dat jij je weer wat fitter voelt (dat wilde ik dus zeggen)!
Ben ik ook even weer...

Witch Angina!!! Wat vreselijk! Ik heb dit ook wel eens gehad en het was zeer pijnlijk! Ik wist niet dat dit ook voorkwam bij baby's!

Hoe is het vandaag?

Lara, hoe ging het met Max vannacht? Over die 9mnd..Na 9mnd voelde ik mij dus qua lichaam weer de oude...(Ik stond er echt even bij stil bij 9mnd) o.k, ik was inmiddels wel weer zwanger, maar dat deed nog weinig met mijn figuur. Ik was weer precies zo als voor de ZS. Na een paar maand was ik wel weer op gewicht, maar was mijn buik nog wat slap, en had ik nog iets dikkere benen. Ja, 9maanden af gingen op voor mij!

Ik ben trouwens qua figuur wel iets anders zwanger..Ik ben nu 6kilo aangekomen terwijl ik vorig jaar al ruim over de 10zat...

Ook heb ik (nog) geen dikke kop! Van meisjes wordt je mooi zwanger is mijn motto! (puistjes zijn inmiddels ook verdwenen komt dus goed lievelust!)

Fachat wat een vreselijk verhaal!!! Echt mijn nachtmerrie dat stikken in spuug! Als tommy overgeeft, dan blijf ik of de hele nacht op (zoals laatst) of ik zet het bedje naast mijn bed.

Als ik dit zo lees, is dat geen overbodige luxe!

Swissie, het gaat goed met mij hoor...Ben aan het einde van de dag wel moe maar dat is te overzien.

Oja, de babykamer is zo goed als af! Zal binnenkort even foto's plaatsen op de msn...

En, Fijne valentijnsdag!!! Doet iemand daar nog aan??Ik kwam een voorlees boekje tegen over 2 beren met de titel "papa ik vind je lief" Die laat ik Tommy geven....Ook kocht ik een klein doosje chocolaatjes...Ik krijg niets hoor! Vriend is helemaal niet romantisch, en vind valentijnsdag vreselijk comercieel..(is het ook wel maar o.k...) Van mijn kadootjes zal hij ook niet echt onder de indruk zijn, maar ik vind het iig leuk!

broodtipje vegentarische tuinkruiden pate AH merk!

(en T is een moeilijke broodeter)
Niet verklappen, hoor, maar ik heb net wat zoetigheidjes enzo gehaald voor mijn bevallige alpennimf. En een grote rode roos. Kon helaas geen mooie vaas vinden (had geen zin om de berging in de kelder overhoop te halen), dus die staat in een lege wijnfles
owwww compli waren alle mannen maar zo attent!! ehhh xaloy komt niet online op de viva vanmiddag??
Beterschap voor Max !!

Lievelust hoe voel je je nu? Ben je al iets meer gewend dat er een kleintje zal bijkomen in oktober.

Framboosje ga jij een pretecho laten maken van je meisje?

complicated : wat leuk voor xaloy dat je zo attent bent. Ik heb van mijn vriend vorige week al chocolaatjes en een boek gekregen.
Kreeg van mijn vriendin een kaart+een reep chocola over de post! Toch nog een beetje valentijn voor framboosje!!
Witch vertel? hoe is het nu met Xander?

Wij gaan geen pretecho doen...Vind 75euro voor een 3d echo toch best veel geld. Daar komt bij dat het de 2de ZS is, dus toch iets minder bijzonder..(erg maar waar...) Wèl ga ik ergens in maart naar een school voor een gratis echo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven