Wat nu doen....

26-10-2011 13:27 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even in het kort. 3 weken geleden voor de deur tam konijn gevonden wat van niemand was. In huis genomen, briefjes opgehangen maar tot op heden niet gehoord. Wel kosten gemaakt kooi (2e hands op MP), eten en stro.

Nu belt er net iemand op voor haar konijn, of ze het meteen maar even kan ophalen. Voel me nu best lullig. Niets geen bedankt. Daarnaast aangegeven dat we kosten gemaakt hebben enzo en of ze de kooi wil overnemen inclusief voer enz want ja, wat moeten wij ermee., Hoef er ook geen grof geld aan te verdienen (15 euro is prima, voor 10 als ze heel aardig is).

En nu zit ze in de bijstand, heeft geen cent te makken en wil ze alleen het konijn komen ophalen. Kan ik hier iets tegen doen. Natuurlijk wil ik dat het konijn terug gaat naar de rechtmatige eigenaar maar ja... om nu met al die spullen te blijven zitten of te leuren op MP met die dingen zie ik niet echt zitten. Daarnaast bevalt de houding me niet dus misschien dat ik me daar ook wel aan stoor maar dat terzijde. Hoe zouden jullie hier mee omgaan.
Ik zou de spullen meegeven zonder er iets voor terug te verwachten.
Is het haar konijn dan wel? WAnt waarom komt ze pas na 3 weken aankakken en niet eerder?
Konijn alleen teruggeven als ze jouw gemaakte kosten betaalt en anders niet meegeven. Als ze er geen 15 euro voor heeft, heeft ze ook geen geld om d'r konijn goed te verzorgen en dan verdient ie sowieso 'n beter tehuis.
Lekker mens dan. Redt jij haar konijn het leven, kan er nog geen bedankje af. Officieel kun je hier niets aan doen, maar ik zou haar wel op het feit wijzen dat zij haar konijn heeft laten ontsnappen en jij kosten hebt gemaakt om het beestje op te vangen, je had het ook door de dierenopvang kunnen laten ophalen en dan had ze 'm niet zo vlot teruggevonden.

Enige compensatie lijkt me wel op zijn plaats.
Je hebt recht op betaling door haar van de kosten: Google eens op 'zaakwaarneming'.
Even heel kort door de bocht; Ze heeft jou toch niet gevraagd om een heel konijnengebeuren te kopen?

En heb je bv een dierenambulance/asiel of iets dergelijks ingelicht over het gevonden konijntje?

Wel lief dat je ervoor gezorgd hebt.

Maar om daar nou een vergoeding voor te vragen...tja dat gaat er bij mij niet in. Een dankjewel zou ik wel verwachten.
Inderdaad; wie zegt dat het haar konijn is? (misschien heeft ze wel zin in konijn vanavond )

En ook eens; als ze al geen 15 euro heeft voor o.a. het overnemen van voer (wat ze toch ook zelf zou moeten kopen) dan heeft ze dus geen geld voor een konijn.

Zou jij het willen houden?
Je hebt toch zelf kosten gemaakt en besloten hem te houden, je had hem ook naar de opvang kunnen brengen. Bedankje zou op zijn plaats zijn, maar ik vind niet dat ze jou compensatie schuldig is.
Weet je zeker dat het haar konijn is? Heb je niet iets specifieks achter gehouden? Bijv. bruin vlekje op linkeroor?
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zaakwaarneming

Dit dekt qua recht op vergoeding van kosten wel aardig de lading.
Ja weet bijna zeker dat het haar konijn is, net even geinformeerd hoe oud hij ongeveer is en welke kenmerken hij heeft en komt allemaal overeen.

Zou hem wel willen houden maar is natuurlijk gewoon haar konijn dus wil daar niet moeilijk over doen. Vind het alleen wel lekker makkelijk zo. Kom hem ff halen, niets bedankt of niets. Daar baal ik van. Die kosten ja is bijzaak maar goed inderdaad als je in de bijstand zit, hoe geef je je konijn dan eten.

Heb gewoon het gevoel dat ik genaaid wordt. Gewoon de reactie enzo:S baalbaalbaal
Die kooi, daar kun je van haar niet van verwachten dat ze die gaat vergoeden (wat Sssenta al zei; Ze heeft er niet om gevraagd een hok voor dat beestej te kopen).

Het voer en hooi vind ik echter een ander verhaal. Ze zal het toch ook gewoon gebruiken (als ze het niet van jou koopt, dan wel in de winkel) dus om daarvoor het geld terug te rijgen vind ik niet meer dan redelijk.

Als ze aangeeft dat niet te kunnen betalen kun je je afvragen hoe ze dan uberhaupt voor haar konijn zorgt...

Feit dat t 3 weken heeft geduurd voor ze zich meldt doet mij afvragen of het konijn sowieso wel van haar is.

Heb zelf 2 konijnen en als een daarvan weg zou zijn zou ik in alle staten zijn en meteen overal op zoek gaan!

Als iemand dan zo goed zou zijn geweest om in de tussentijd ervoor te zorgen zou ik diegene overigens érg dankbaar zijn om het maar zacht uit te drukken...

Vind het dus een raar verhaal van de 'eigenaresse'.
Ik vind het ook je eigen (lieve) keuze om voor het diertje te zorgen. Je had het ook naar het asiel kunnen brengen.

Sommige mensen zijn nu eenmaal "anders".
De vraag of het haar konijn wel is, wat moet ze er mee doen dan, als kerstdiner gebruiken? Lijkt me wat ver gezocht.
Als je 'm naar de opvang brengt, moet de eigenaar daar dan niet ook kosten betalen als ze 'm terug willen hebben? In dat geval zou ik 'm naar de opvang doen.

Vorig jaar hadden we op mijn werk ook 'n ontsnapt tam konijn rondlopen. Wij zetten gewoon wat konijnenvoer en water buiten en af en toe kwam ie eten. Na 'n paar maanden was ie jammergenoeg weg. Een hok kopen voor 'n aanlopertje zou niet in me zijn opgekomen.
Denk niet dat je haar kunt dwingen, maar zuur is het wel. Sommige mensen... Eerst wel checken of Knijn wel van haar is (anders zet zij het beestje misschien wel gelijk op marktplaats) en kooi maar weer verkopen op marktplaats.

En wie weet heeft ze nog een bedankje voor je. En anders is het gewoon een stomme trut.
Wat is dat toch met de houding van mensen tegenwoordig? Ik vind (gelukkig niet iedereen!) steeds onvriendelijker doen tegen elkaar.

Ik zou ontzettend blij zijn als iemand mijn huisdier had gevonden en verzorgd. En dat ook zeker laten blijken tijdens het telefoongesprek. Minstens een bloemetje en natuurlijk zou ik de gemaakte kosten vergoeden (mits er geen hok van 6 etages is gekocht met vloerverwarming).

Bah, je zou bijna uit nijd het konijn naar de kinderboerderij brengen, maar dan ben je natuurlijk zelf niet zo vriendelijk meer.
Ik vind het behoorlijk onbeschoft van haar. Ze heeft haar geliefde? konijn weer terug en er kan geen bedankje vanaf en ze stelt niet eens voor de gemaakte kostent te vergoeden? Bijstand is een slap excuus, dat konijn moet ze anders ook voeren.

Vraag me inderdaad af of het wel haar konijn is, ten eerste heeft het wel lang geduurd voordat ze zich meldde, ten tweede is dit nu natuurlijk een gratis konijn voor haar! Wie weet is haar kind morgen jarig.
quote:Mac123 schreef op 26 oktober 2011 @ 13:43:

Bah, je zou bijna uit nijd het konijn naar de kinderboerderij brengen, maar dan ben je natuurlijk zelf niet zo vriendelijk meer.Het is dat het z'on lief konijn is maar inderdaad ik baal er echt flink van. Straks even met mijn partner overleggen wat we doen. Dat van het hok kan ik inkomen maar had ook aangegeven dat eten en hooi wel overgenomen kunnen worden (los) en dat was ook teveel. Eigenlijk voel ik me nu echt sneu voor dat konijn. En zeker gezien haar houding Bahbahbah. Maar goed. Ik denk dat ik straks even ga terug bellen om te fixen dat ze het eten meeneemt en het hooi. Klinkt misschien flauw voor die paar centen maar gaat om mijn gevoel. Als ze nu heel blij was en op z'n minst bedankt had gezegd had ze het zelfs zo meegekregen.
Ik vind t juist van haar heel raar dat ze de kosten voor het hooi en eten etc niet op zich neemt!

Nogmaals, ze kan het allemaal zelf gewoon gebruiken.

Is echt het wel het minste wat ze kan doen.

Als ze dat niet eens aanneemt zou ik haar vragen waar ze 'haar' konijn dan van denkt te voeden en t hok mee te verschonen.

Begrijp heel goed dat het je niet om het geld gaat maar om het principe. Zou ik ook hebben.
Ik snap nog dat ze geen geld heeft om alles te vergoeden.

Maar vind het ronduit onbeschoft dat er geen bedankje vanaf kan. Ik zit nu ook heel krap, maar zou als ik haar was in ieder geval proberen de kosten van het eten te vergoeden. Het hok vind ik een ander verhaal.

En ik zou even langs de markt of de Aldi oid gaan voor een klein bosje bloemen. Of zelf een cake bakken. Iniedergeval iets...
Je zou bijna zeggen dat het beestje al opgehaald is door de eigenaar en dan lekker zelf het konijn houden. Heeft het beestje zeker een fijn huis!

Ik vind het te zot voor woorden zoals dat mens reageert....
En het hooi en het eten kan ze zelf nog gebruiken. Had ik niet eens aan gedacht. Dat zou ze anders zelf ook aanschaffen.

Wat een trut zeg.

Nou ja misschien is ze over de telefoon anders dan face to face en valt het uiteindelijk mee.
quote:gemini2011 schreef op 26 oktober 2011 @ 13:59:

Nou ja misschien is ze over de telefoon anders dan face to face en valt het uiteindelijk mee.Laten we het hopen heb haar net nog keer gebeld en gezegd dat als ze vanavond het eten en hooi niet meeneemt ik van mening ben dat ze niet de eigenaar is van het konijn en ze hem ook niet meekrijgt. Voordeel is dat we in appartementencomplex wonen dus dat ik haar beneden aan de deur kan laten staan als ze moeilijk doet. Het is toch onlogisch dat ze eten en hooi niet meeneemt. Die kooi is geen ramp overigens hoor. Misschien dat ik alsnog een konijn aanschaft maar ben benieuwd wat ze vanavond zegt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven