Omgekeerde heimwee
woensdag 26 oktober 2011 om 13:45
Ik ben weer in Nederland, op zoek naar een baan eover een week krijg ik een huis.
Mijn relatie liep niet goed, en ik had geen toekomstperspecteven dus ben ik vanuit Spanje weer terug gekomen.
Maar het ' thuis' zijn geeft me geen energie.
Ik zit in miijn hoofd nog in Spanje, terwijl ik daar eigenlijk ook niks had.. en ik baal dat ik er niet heb kunnen blijven.
Maar goed, ik heb n u gekozen en zal nog wel meer uit het leven kunnen halen maar ik heb omgekeerde heimwee, en ook liefdesverdriet.
Het voelt zo moeilijk, want ik moet mijleven opbouwen en de helft van wie ik ben, wil het eigenlijk niet.
Snapt iemand dat?
Mijn relatie liep niet goed, en ik had geen toekomstperspecteven dus ben ik vanuit Spanje weer terug gekomen.
Maar het ' thuis' zijn geeft me geen energie.
Ik zit in miijn hoofd nog in Spanje, terwijl ik daar eigenlijk ook niks had.. en ik baal dat ik er niet heb kunnen blijven.
Maar goed, ik heb n u gekozen en zal nog wel meer uit het leven kunnen halen maar ik heb omgekeerde heimwee, en ook liefdesverdriet.
Het voelt zo moeilijk, want ik moet mijleven opbouwen en de helft van wie ik ben, wil het eigenlijk niet.
Snapt iemand dat?
..popcorn?
woensdag 26 oktober 2011 om 13:58
woensdag 26 oktober 2011 om 14:28
Wat fijn die herkenning, dat vind ik in mijn omgeving niet, die zijn, heel lief, alleen maar blij dat ik terug ben. Ik kiea nu voor NL omdqt ik in spanje niets op kan bouwen, financieel lukt het niet en ik heb bedacht dat ik het waarschijnlijk over een jaar of tien nog eens wil proberen, maar deze liefde was nu ook de hoofdmoot en zonder hem wil ik er nu o okiet zijn want dat doet ook pijn.. dan ben ik toch ook blij met de mensen die ik hier om me heen heb, dat was daar ook stukken minder..
wat ik mis? de sfeer, het eten, de gezamelijkheid. op sommige momenten, het weer, de taal.. de familie van mijn ex. en misschien ook de droom die ik had van een bestaan daar..
wat ik mis? de sfeer, het eten, de gezamelijkheid. op sommige momenten, het weer, de taal.. de familie van mijn ex. en misschien ook de droom die ik had van een bestaan daar..
..popcorn?
woensdag 26 oktober 2011 om 14:31
Ok duidelijk. Ik begrijp het wel. Die droom komt dus niet uit en dat moet je verwerken. Naast je liefdesverdriet. Allemaal niet niks! Geef het even tijd joh. Je gaat je mettertijd vast wel weer op je plek voelen hier. En zo niet, je kunt het altijd weer proberen.
Dat je het weer en het eten mist kan ik me héél goed voorstellen. Veel tapas maken en de verwarming lekker hoog zetten!
Dat je het weer en het eten mist kan ik me héél goed voorstellen. Veel tapas maken en de verwarming lekker hoog zetten!
woensdag 26 oktober 2011 om 14:38
Aureel dat ga ik zeker doen, ik moet nog een klein maandje schipperen en dan kan ik mijn nieuwe huis in, en dan heb ik ook eindelijk een eigen plek, waar ik me hopelijk meer tot rust zal voelen komen.
Heb als fijn vooruitzicht wel al een korte vakantie gepland om naar een ander deel van spanje te gaan over een half jaartje, gewoon als vooruitzicht en er even tussen uit.
Ik vond de familiesfeer bij mijn ex ook heel fijn, en dan is het hier wel wat extra koud soms.
zit er gewoon even doorheen denk ik, en ik weet wel zeker dat ik na mpensioen alsnog elders ga wonen, zo jammer van de crisis..
Heb als fijn vooruitzicht wel al een korte vakantie gepland om naar een ander deel van spanje te gaan over een half jaartje, gewoon als vooruitzicht en er even tussen uit.
Ik vond de familiesfeer bij mijn ex ook heel fijn, en dan is het hier wel wat extra koud soms.
zit er gewoon even doorheen denk ik, en ik weet wel zeker dat ik na mpensioen alsnog elders ga wonen, zo jammer van de crisis..
..popcorn?
woensdag 26 oktober 2011 om 14:40
quote:nola schreef op 26 oktober 2011 @ 14:28:
femweh..
f e r n weh
weh naar het verre, zeg maar (daarom vind ik het zo mooi, maar ik ben dan ook een woordennerd)
Ik heb eerst in het buitenland gereisd, en 2 jaar later heb ik er een jaar gestudeerd. Ik kon er niet blijven, buiten europa en een land waar je niet zomaar een visum voor krijgt..
femweh..
f e r n weh
weh naar het verre, zeg maar (daarom vind ik het zo mooi, maar ik ben dan ook een woordennerd)
Ik heb eerst in het buitenland gereisd, en 2 jaar later heb ik er een jaar gestudeerd. Ik kon er niet blijven, buiten europa en een land waar je niet zomaar een visum voor krijgt..
woensdag 26 oktober 2011 om 14:42
woensdag 26 oktober 2011 om 14:45
quote:nola schreef op 26 oktober 2011 @ 14:38:
en ik weet wel zeker dat ik na mpensioen alsnog elders ga wonen, zo jammer van de crisis..
Waarom pas na je pensioen? Deze crisis gaat ook weer over, ook al zal het even duren. Maar je mag tot die tijd dromen toch? Als jij graag terug wilt naar dat land, dan kun je je daar voor inzetten. En dan is het niet waarschijnlijk dat het binnen een jaar gebeurt, of 3, maar misschien over 5..?
Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om alvast te gaan sparen, zodat je een backup hebt als je terug gaat. Ook al is het maar weinig. En als je over 5 jaar toch niet terug wilt gaan, nouja, dan heb je heerlijk gedroomd tot die tijd toch? En dromen veranderen, en 5-jarenplannen ook.
(Pff, sorrie, ik ben wollig. Ik heb een kater. Ja, op woensdagmiddag, don't ask
)
en ik weet wel zeker dat ik na mpensioen alsnog elders ga wonen, zo jammer van de crisis..
Waarom pas na je pensioen? Deze crisis gaat ook weer over, ook al zal het even duren. Maar je mag tot die tijd dromen toch? Als jij graag terug wilt naar dat land, dan kun je je daar voor inzetten. En dan is het niet waarschijnlijk dat het binnen een jaar gebeurt, of 3, maar misschien over 5..?
Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om alvast te gaan sparen, zodat je een backup hebt als je terug gaat. Ook al is het maar weinig. En als je over 5 jaar toch niet terug wilt gaan, nouja, dan heb je heerlijk gedroomd tot die tijd toch? En dromen veranderen, en 5-jarenplannen ook.
(Pff, sorrie, ik ben wollig. Ik heb een kater. Ja, op woensdagmiddag, don't ask
woensdag 26 oktober 2011 om 14:46
woensdag 26 oktober 2011 om 14:54
aspoes zo heb ik ook mijn gedachten, ik ben al begonnen metsparen alhoewel het nu niet veel meer is. Vanaf nul.. En wie weet over vijf jaar, ik blijf ook de taal gewoon nog leren, want het zit toch in mijn hoofd, want wie weet eens.. Ik heb me voorgenomen het me hier zo goed mogelijk te maken, ook omdat ik daar heb gezien hoe arm het leven kan zijn, en ik kan hier tenminste sparen .. en dromen mag ondertussen toch?
El tiempo dira, tijd zal het leren.
Weet ook helemaal net of ik nog wel een gezin zal stichten, zoveel vragen heb ik nu over mijn eigen leven..
Ik ben nu alleen, ik kan niet zijn waar ik wil zijn, ik heb hier financiele vrijheden die ik daar niet zou hebben, en vers zonder partner op een leeftijd waar de vraag wel of geekinderen echt speelt..
en ik weet het echt allemaal niet meer. behalve dan dat ik het hier weer moet gaan doen.
El tiempo dira, tijd zal het leren.
Weet ook helemaal net of ik nog wel een gezin zal stichten, zoveel vragen heb ik nu over mijn eigen leven..
Ik ben nu alleen, ik kan niet zijn waar ik wil zijn, ik heb hier financiele vrijheden die ik daar niet zou hebben, en vers zonder partner op een leeftijd waar de vraag wel of geekinderen echt speelt..
en ik weet het echt allemaal niet meer. behalve dan dat ik het hier weer moet gaan doen.
..popcorn?
woensdag 26 oktober 2011 om 15:14
Nola, ik snap het wel. Ik heb ook in verschillende landen gewoond en elke plek kan ik wel eens missen. Op alle plekken ben ik ook nog steeds welkom om terug te komen. Misschien kun je dat in je hoofd houden? Spanje is niet zo ver weg, je kunt er zo weer een weekje heen gaan.
Het ontwortelde gevoel gaat over, dat is echt alleen cultuurschok. Ik snap wel dat het lastig is om je ei kwijt te kunnen in je omgeving als je je herinneringen niet kunt delen. Kun je in contact komen met andere Nederlanders die in Spanje gewoond hebben? Of met Spanjaarden in NL?
Het ontwortelde gevoel gaat over, dat is echt alleen cultuurschok. Ik snap wel dat het lastig is om je ei kwijt te kunnen in je omgeving als je je herinneringen niet kunt delen. Kun je in contact komen met andere Nederlanders die in Spanje gewoond hebben? Of met Spanjaarden in NL?
woensdag 26 oktober 2011 om 15:18
Herbert Grönemeyer - Fernweh
Augen zu und auf
Augen zu und auf
die Welt im Dauerlauf
wer hälts am längsten aus
Liebe ab und an
Liebe ab und an
weil man nichts vorausschauen kann
wer braucht noch ein Zuhaus
Ich habe Fernweh
wenn Wolken an mir vorüberziehn
wenn ich einen Stern seh
der tag erlischt
unglaublich Fernweh
mit einem Hauch Melancholie
wenn ich einen Stern seh
versteh ich mich
Löffel rein und raus
Löffel rein und raus
nur weil man Nahrung braucht
dazu noch Kalorien
Monotonie
Monotonie
ist wie ein Schuss ins Knie
und weiter bringt sie einen nie
Ich habe......
Ba da do ri di da da
ba di da ri ri da ba da
ba do da ri da di da do
bo di da ri da di da ba da
Fernweh
wenn ich einen Stern seh
der Tag erlischt
Fernweh
bevor ich hier leersteh
versehn ich
versehn mich
Fernweh
nach Wiesen,Eis,Strand,
Wasserfällen
mir tuts im Kern weh
will ganz weit weg,nur weg
Fernweh
nach Monsum,Regenzeit,
Stromschnellen
bevor ich hier am Rad dreh
ohne Sinn und Zweck
Augen zu und auf
Augen zu und auf
die Welt im Dauerlauf
wer hälts am längsten aus
Liebe ab und an
Liebe ab und an
weil man nichts vorausschauen kann
wer braucht noch ein Zuhaus
Ich habe Fernweh
wenn ich einen Stern seh
der tag erlischt
unglaublich Fernweh
wenn ich einen Stern seh
versteh ich mich
Löffel rein und raus
Löffel rein und raus
nur weil man Nahrung braucht
dazu noch Kalorien
Monotonie
Monotonie
ist wie ein Schuss ins Knie
und weiter bringt sie einen nie
Ich habe......
Ba da do ri di da da
ba di da ri ri da ba da
ba do da ri da di da do
bo di da ri da di da ba da
Fernweh
wenn ich einen Stern seh
der Tag erlischt
Fernweh
bevor ich hier leersteh
versehn ich
versehn mich
Fernweh
nach Wiesen,Eis,Strand,
Wasserfällen
mir tuts im Kern weh
will ganz weit weg,nur weg
Fernweh
nach Monsum,Regenzeit,
Stromschnellen
bevor ich hier am Rad dreh
ohne Sinn und Zweck
vrijdag 28 oktober 2011 om 14:41
woensdag 9 november 2011 om 10:45
donderdag 10 november 2011 om 00:54
Ik heb het zelf ook gehad. En ik ben weer terug gegaan. Ik heb nog 3 keer geprobeerd om in Nederland te wonen maar het maakte me gewoon niet gelukkig. Eerst 2 keren was ik voor 3 maanden terug in Nederland voordat ik weer wegging en de derde en laatste keer was het 6 maanden. Nu woon ik in een ander land dan waar ik oorspronkelijk heimwee naar had maar ik ben zo gelukkig.
Waarschijnlijk niet wat je wilde horen maar ik heb voor mijn geluk gekozen.
Sterkte met alles
Waarschijnlijk niet wat je wilde horen maar ik heb voor mijn geluk gekozen.
Sterkte met alles