Geld & Recht alle pijlers

Tips gevraagd

26-10-2011 22:38 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Probleem opgelost.
Kun je niet regelen dat alle uren die je maakt worden gezien als stage? Op dat moment blijf je alleen nog maar betaald werken voor je werkgever. En regel je met je opleiding dat alle uren die je draaid meetellen. Of zit er verschil in werkzaamheden tussen de uren die je op die woensdag draait en de andere dagen van de week?
Hallo Yoshe,

Bedankt voor je reactie.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.

Op dit moment worden alle uren die ik maak al gezien als stage. Echter zouden de uren van één van de twee middagen betaalt moeten worden, aangezien ik dan als volledige kracht wordt meegerekend.

Ik draag meer verantwoordelijkheid dan dat een stagiaire zou mogen.

In principe werk ik op de buitenschoolse opvang dus twee middagen. Een middag zou betaald moeten zijn, aangezien ik ben aangenomen om die middag te komen werken. De andere middag is vrijwillig, zodat ik extra uren kan maken voor mijn opleiding (die middag ben ik dus ook boventallig).
Ik vind dat je heel erg zeurt! Je hebt een werelddeal. Je loopt stage en je krijgt gedeeltelijk volledig betaald. Veel meer in ieder geval dan als je alleen stage zou lopen.

Het is tijdelijk en afzienbaar. Als ik jou was zou ik me concentreren op je opleiding en zorgen dat je op je stage/werk zo veel mogelijk leert. De verdiensten komen later vanzelf.

Het is echt de moeite niet om hier een probleem van te maken en dus zo de sfeer tussen jou en je werkgever te verzieken. Je kunt veel beter proberen om de relatie goed te houden bij deze potentiele werkgever voor na je afstuderen.
Hallo Jo,

Ook jij bedankt voor je reactie.

Ergens begrijp ik wel dat je vindt dat ik zeur.

Aan de andere kant heb ik ook mijn vaste lasten die betaald moeten worden.

Als ik op die andere plek stage was gaan lopen, was ik maar één dag kwijt geweest en had ik op de andere lesvrije dag nog bij mijn andere werkgever kunnen werken.

Daarbij heb ik nu wel verantwoordelijkheden die ik als stagiaire niet zou hebben en zouden ze zonder mij ook iemand moeten aannemen voor die middag. En afspraak is toch afspraak? Zij heeft iets beloofd en komt dat nu niet na. Als ze hierover eerlijk was geweest, had ik een andere keuze kunnen maken.
-
Ik heb nog eens over je reactie nagedacht Jo, ik denk dat je gelijk hebt. Het voelt heel oneerlijk, maar ik denk dat ik dat gevoel gewoon los moet laten en blij moet zijn met wat ik wél heb.

Daarom haal ik mijn beginpost ook weer weg. Voor mensen die enigszins van mijn situatie afweten, ben ik zo wel heel herkenbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven