ooit

28-10-2011 14:13 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit was ik getrouwd en werd zo gek op iemand anders, dat ik mijn huwelijk heb verbroken en alles achter me gelaten. Mijn ex-man heeft hier jaren last (verdriet) van gehad. Dat heeft heel veel met mij gedaan. Nu vele jaren verder en niet gelukkig in mijn huidige relatie, kom ik iemand tegen die heel veel bij me losmaakt en mij heeft gevraagd om met hem verder te gaan. En deze keer: ik heb het niet gedaan en alle contact met die man is vanaf vandaag verbroken. Nooit meer zal ik iemand zoveel pijn doen als wat ik mijn eerste man heb gedaan. En hoewel het misschien voor mijzelf niet de beste keuze was, want het zou een mooi leven zijn geworden met die ander, wat wellicht beter bij mij past en waarin ik gelukkiger zou zijn, toch.... ik ben er trots op dat ik deze keer heb gekozen om geen pijn te doen, ik heb een sterke keuze gemaakt: voor de man waar ik al zoveel jaren samen mee ben.

Dit liedje geeft me troost:

http://youtu.be/Nn2v7YAa1wE
nou.. goed van je
Als je naar fouten zoekt, gebruik dan een spiegel en geen verrekijker
Je kiest dus voor het martelaarschap.

En succes ermee.

(Wie wilde je hier nou ook alweer een plezier mee doen???)
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
En nu is niemand ECHT gelukkig...

geef het nog wat meer denktijd....
lekker slim van jou dus..... dus je blijft nu ongelukkig voor de rest van je leven?
Ik neem aan dat je dus nu ook aan je eigen relatie gaat werken om die beter te maken?
Misschien moet je niet zoveel verliefd worden op andere maar op jezelf. Dan heb je ook geen man nodig.
Dus nu ben je weer vreemdgegaan, maar je hebt het geheim weten te houden én je gaat er niet met je minnaar vandoor, maar ipv. daarvan blijf je lekker zwelgen in verdriet. Sterke keuze hoor.
Je blijft alleen maar in deze huidige relatie omdat je anders een schuldgevoel krijgt? Niet echt een goede reden om bij elkaar te blijven.....en inderdaad wat vlinder72 zegt......ik begrijp ook niet dat mensen altijd maar van de ene in de andere relatie stappen......wees eerst eens gelukkig met jezelf, daar heb je geen anderen voor nodig
Er bestaat ook nog zoiets als stoppen met een relatie als je niet gelukkig bent en NIET meteen een nieuwe relatie beginnen hoor.
Listen very carefully, I shall say this only once.
Ben ik de enige die het wèl knap vind?

Verliefdheid is iets heftigs en aantrekkelijks, maar niet per definitie 'beter' dan wat je had?

Van mij hoef je niet tot in de eeuwigheid bij elkaar te blijven in een niet werkend huwelijk. Maar als je lange tijd samen bent vind ik het wèl netjes om te proberen de verliefdheid te laten wegebben en ervoor te gaan met je huidige partner.

Vergt doorbijten, en wsl ook weer even hard werken in je huidige relatie.

Zal het gras bij de buren niet altijd groener lijken na een enorme tijd samen? (ergo: niet meer verliefd, erg bewust van elkaars mindere eigenschappen, vaak niet meer je best doen voor elkaar)

Of zie ik dingen nu heel ouderwets?
anoniem_114875 wijzigde dit bericht op 28-10-2011 14:36
Reden: ouderswets? kzit uit mn nek te swetse!
% gewijzigd
quote:fiona06 schreef op 28 oktober 2011 @ 14:32:

Er bestaat ook nog zoiets als stoppen met een relatie als je niet gelukkig bent en NIET meteen een nieuwe relatie beginnen hoor.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als je vanaf nu eens gaat proberen om je ongelukkig zijn in een relatie te gaan begrijpen?

Hoe het dus komt dat je nu dus al twee keer hebt gekozen (wanneer je je ongelukkig voelt in je relatie)om in contact te treden met een derde?

Wellicht kom je dan niet meer in deze situatie of je besluit samen met je huidige partner alsnog dat het niet gaat. Dan zouden zijn en jouw pijn wellicht anders zijn.Dan heb je daarna alle ruimte om te kijken of mister right er alsnog heil in ziet met jou.

Ik vind je volgorde van kiezen vreemd. Ik ben ongelukkig dus een ander maakt me gelukkig. Maak je zelf gelukkig en ben dan met wie dan ook gelukkig.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Zaza_zebra schreef op 28 oktober 2011 @ 14:32:

Of zie ik dingen nu heel ouderwets?Heel ouderwets zou ik zeggen dat je beter kunt proberen de verliefdheid te laten wegebben en ervoor te gaan met je huidige partner, voordat je op het punt komt waar TO nu is nl dat de nieuwe partner haar gevraagd heeft om met hem verder te gaan. Dan ben je de eerste fase van verliefde gevoelens en stiekem flirten al een tijdje voorbij.
Vlinder2011 denk ook een beetje aan jezelf. Het is jou leven.

Wil je dit echt? Heel echt?

Wordt wakker meid.
Beter te laat dan over tijd.
`Ooit´.

Ik had proza van minstens 300 pagina´s verwacht bij zo´n titel.

Of een episch gedicht.

Het drama is er niet minder om.

Wat was je vraag eigenlijk?
Als je niet gelukkig bent, stap er dan uit. Stop met je relatie en ga alleen leven.

Liever alleen en gelukkig dan samen en ongelukkig.
Hoelang heb je contact gehad met deze nieuwe man en ben je ook vreemdgegaan?
Dan moet je dus ook niet over een aantal jaren gaan denken: had ik toen maar . . . . je had misschien het geluk binnen bereik . . . .
Blijf je uit liefde? Of voor de hypotheek..?
Ooit denk je er anders over
Denk inderdaad aan jezelf en kies voor jezelf. Schuldgevoel houdt een relatie niet stabiel en in stand!

Als deze keuze jou gelukkig maakt, is dit de allerbeste keuze! Gefeliciteerd!
Volg je hart. Dat klopt.
quote:Pink2510 schreef op 28 oktober 2011 @ 15:31:

Denk inderdaad aan jezelf en kies voor jezelf. Schuldgevoel houdt een relatie niet stabiel en in stand!

Als deze keuze jou gelukkig maakt, is dit de allerbeste keuze! Gefeliciteerd!Beetje tegenstrijdig?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:fiona06 schreef op 28 oktober 2011 @ 14:32:

ik heb nog maar weinig mensen op de lange duur gelukkig zien worden van van de ene relatie in de ander rollen.

Of weinig mensen? ik bedoel eigenlijk niemand.
reactie niet de moeite.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven