ooit

28-10-2011 14:13 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit was ik getrouwd en werd zo gek op iemand anders, dat ik mijn huwelijk heb verbroken en alles achter me gelaten. Mijn ex-man heeft hier jaren last (verdriet) van gehad. Dat heeft heel veel met mij gedaan. Nu vele jaren verder en niet gelukkig in mijn huidige relatie, kom ik iemand tegen die heel veel bij me losmaakt en mij heeft gevraagd om met hem verder te gaan. En deze keer: ik heb het niet gedaan en alle contact met die man is vanaf vandaag verbroken. Nooit meer zal ik iemand zoveel pijn doen als wat ik mijn eerste man heb gedaan. En hoewel het misschien voor mijzelf niet de beste keuze was, want het zou een mooi leven zijn geworden met die ander, wat wellicht beter bij mij past en waarin ik gelukkiger zou zijn, toch.... ik ben er trots op dat ik deze keer heb gekozen om geen pijn te doen, ik heb een sterke keuze gemaakt: voor de man waar ik al zoveel jaren samen mee ben.

Dit liedje geeft me troost:

http://youtu.be/Nn2v7YAa1wE
Voor alle duidelijkheid: nee, ik ben niet vreemdgegaan. En ja, ik ga aan mijn huwelijk werken. Al die oordelen, jammer, ik vind het goed wat ik heb gedaan. Ik heb ervoor gekozen om aan mijn huidige relatie te werken, ipv te kiezen voor vreemdgaan, oneerlijkheid.
En er zijn problemen, maar ik ga het niet buiten mijn huwelijk oplossen, ik HOU van mijn man.
quote:Zaza_zebra schreef op 28 oktober 2011 @ 14:32:

Ben ik de enige die het wèl knap vind?

Verliefdheid is iets heftigs en aantrekkelijks, maar niet per definitie 'beter' dan wat je had?

Van mij hoef je niet tot in de eeuwigheid bij elkaar te blijven in een niet werkend huwelijk. Maar als je lange tijd samen bent vind ik het wèl netjes om te proberen de verliefdheid te laten wegebben en ervoor te gaan met je huidige partner.

Vergt doorbijten, en wsl ook weer even hard werken in je huidige relatie.

Zal het gras bij de buren niet altijd groener lijken na een enorme tijd samen? (ergo: niet meer verliefd, erg bewust van elkaars mindere eigenschappen, vaak niet meer je best doen voor elkaar)

Of zie ik dingen nu heel ouderwets?Nee, dat zie je niet. Ik begrijp de reacties ook niet echt. Elk topic wat geopend wordt en waar vrouwen kiezen voor een ander, die vrouwen worden tot de grond toe afgebrand. Er wordt dan gezegd: los het eerst op binnen je eigen relatie. Nu doe ik dat en ik vind dat een sterke keuze, heeft niets met martelaarschap te maken, maar met er bewust voor kiezen om te werken aan mijn huwelijk. En nee, er is nog niets gebeurd wat niet door de beugel kan, dus ik ben trots dat ik het gedaan heb. Want het betekent dat ik eindelijk volwassen ben geworden.
quote:borderwalk schreef op 28 oktober 2011 @ 14:41:

[...]

Heel ouderwets zou ik zeggen dat je beter kunt proberen de verliefdheid te laten wegebben en ervoor te gaan met je huidige partner, voordat je op het punt komt waar TO nu is nl dat de nieuwe partner haar gevraagd heeft om met hem verder te gaan. Dan ben je de eerste fase van verliefde gevoelens en stiekem flirten al een tijdje voorbij.En weer een oordeel. Nee, er is niets gebeurd. Die man wilde met mij door, hij wist dat al vrij snel, ik heb niets gedaan waar ik me voor moet schamen. Maar dat wil niet zeggen dat het me niet moeilijk viel om afscheid te nemen van een dierbaar iemand.
quote:blinkie123 schreef op 28 oktober 2011 @ 14:44:

Vlinder2011 denk ook een beetje aan jezelf. Het is jou leven.

Wil je dit echt? Heel echt?

Wordt wakker meid.

Blinkie, als je altijd zou doen wat je het liefste zou willen....

Ik heb het 1 keer gedaan, jaren geleden en dat heeft zoveel kapot gemaakt, daar word je uiteindelijk niet gelukkig van. Ik hoop dat de tijd zal uitwijzen of ik de juiste keuze heb gemaakt.
In dat geval; chapeau! En hoop ik voor je dat de problemen die er nu zijn, over een tijd in het verleden liggen, en je helemaal gelukkig bent/wordt met je man en vooral ook met jezelf!
Dankjewel brandy, naast het gevoel van verlies van een hele dierbare vriend, heb ik toch een goed gevoel: ik heb gekozen voor mijn naasten, die me lief zijn.
quote:vlinder2011 schreef op 28 oktober 2011 @ 19:50:

Dankjewel brandy, naast het gevoel van verlies van een hele dierbare vriend, heb ik toch een goed gevoel: ik heb gekozen voor mijn naasten, die me lief zijn.Hierboven heb je het anders over "degene met wie ik al heel lang samen ben", in "een niet gelukkige relatie". Dat bedoel ik met martelaarschap. Ik zie je niet kiezen voor "degene die je lief is", ik zie je in een situatie blijven hangen omdat je je schuldig voelt over iets in het verleden.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
VC, iets om over na te denken voor mij.... Er zit wel iets in. Maar dan wel los van wat een andere man met mij zou willen. Pas dan is het mogelijk om goede keuzes te maken.

Liefde is er nog wel tussen mijn man en mij, de tijd zal leren of dat genoeg is. Maar het is in elk geval de moeite om er samen aan te werken.
quote:Very.Cherry schreef op 28 oktober 2011 @ 14:15:

Je kiest dus voor het martelaarschap.

En succes ermee.

(Wie wilde je hier nou ook alweer een plezier mee doen???)

TO, misschien moet je minder zeuren en meer nadenken.
Wat is ervoor nodig om je wél gelukkig in je huidige relatie te krijgen/maken?

Ipv nu al te denken in termen van overstappen naar een nieuwe relatie waarvan je dénkt dat dat je wél gelukkiger zal/kan maken. Waarom dan niet eerst je huidige relatie verbreken (niet dat dat zo makkelijk is), op jezelf wonen voor minstens een jaar en in die tussentijd bedenken wat jíj het liefste wil, zonder je ergens halsoverkop ergens opnieuw in te storten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven