Miami

28-10-2011 21:39 48 berichten
Hoi! Hopelijk zijn er hier Miami / Amerika kenners

Vriend en ik zijn ons aan het orienteren voor een vakantie en wat ons erg gaaf lijkt is Miami.

Ik vind het alleen lastig om in te schatten wat dit kost. Natuurlijk kan ik de vlucht, de auto en het hotel zelf opzoeken. Omdat dit een vrij dure reis is, willen we proberen een inschatting te maken van wat we daar opmaken. Kan ik de kosten qua levensonderhoud vergelijken met NL? Is Miami een beetje budgetvriendelijk te doen?

Hmmm, ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is

Het is waarschijnlijk ook een beetje suffe vraag en ik begrijp dat het volkomen afhankelijk is van wát we daar gaan doen. Maar toch, ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Oja, en andere leuke tips zijn natuurlijk ook welkom!
Alle reacties Link kopieren
--
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Bedankt voor je reactie! We zullen dan best af en toe wat luxer gaan eten, maar het is wel fijn als je ook de optie hebt om af en toe wat low-budgets uit te zoeken. En we willen gaan rondreizen, maar de supermarkt is natuurlijk voor sommige dingen ook wel een optie.
Rondreizen binnen Miami?
--
Miami is het startpunt en het eindpunt

We boeken voor de eerste 2 dagen een hotel en daarna gaan we verder.
Ga vooral met de auto naar Key West. En dan niet een dagje op en neer, maar even in meerdere dagen, met 1 of meer overnachtingen op Key West en eventueel onderweg. Prachtige mangrovebossen op alle eilandjes, veel mooie vogels, schitterende zee en natuur, Key West heerlijk hippiestadje. Top!

Yep! Thanks voor de tip! Ik ga morgen eerst even wat reisboeken halen! Het lijkt me echt zo gaaf!
Key West lijkt me inderdaad ook erg leuk! Jeetje,dat wordt nog een hoop uitzoekwerk! Nou ja, dat is natuurlijk een luxeprobleem haha
Grinnik... superleuk, veel plezier vast! Ik heb inderdaad een dag of 4 a 5 de Florida Keys gedaan, heerlijk. Everglades, Miami zelf. Prachtige dingen daar ook, Holocaust memorial moet je echt zien... Zo indrukwekkend...

South beach is nog steeds goedkoper dan Nederland, uit eten is ca tweederde van de prijs hier.Low cost op South beach in een hotel ? Dan niet op Ocean Drive gaan zitten maar een straat erachter, dat is 100 m lopen maar zonder zeezicht ben je gauw de helft goedkoper. Bijvoorbeeld tussen 5 th avenue en 14th Avenue op Collins of Washington, dat is het leukste deel van South Beach (kijk maar eens op google maps en dan met streetview ) Als je low cost wil blijven is het een aanrader om niet te gaan shoppen : ook kleding is goedkoper, vooral in de outlets zoals Ross en Dress for Less.

Rondreizen met een huurauto is erg leuk en die zijn ook niet duur, op Miami South Beach kan je alles te voet, er is ook weinig parkeerplaats en erg duur. Wel je goed laten informeren, er zijn een aantal echt slechte wijken in Miami waar je beter weg kan blijven.
De supermarkten in de VS zijn duur. Uit eten gaan kun je zo duur maken als je zelf wilt, maar is vrij goedkoop. Key West zeker een aanrader inderdaad! Everglades zijn ook mooi, maar erg commercieel vond ik. Wij hadden zo'n pakket met deze twee excursies en een tour door Miami + boottour rond Star Island - dat was eigenlijk leuker dan verwacht. Key West zou ik eerder zelf doen want wij hadden weinig tijd.
Niet shoppen wordt moeilijk natuurlijk haha! Is parkeren overal duur? Of alleen in de hippe wijken?
Ik denk alleen in de hippe wijken, als je even rondkijkt, kun je waarschijnlijk wel iets vinden met een dagtarief van 10 dollar ofzo. Tip: let goed op de bordjes als je parkeert! Ik weet niet hoe het in Miami zit, maar in de stad waar ik woon heb je zo een prent te pakken.
10 dollar valt me nog mee eigenlijk. Maar misschien kunnen we de auto pas de tweede dag huren. Die eerste dag willen we in ieder geval toch in Miami zelf blijven.

Bedankt voor het meedenken allemaal! Ik kan zeker wat met deze tips!
Vinyl, die foto's zien er zeker indrukwekkend uit...
--
Sawgrass mall is inderdaad gigantisch maar Aventura is dichter bij Miami en is ook goed shoppen.

De auto gewoon niet huren voor de dagen dat je in South Beach zit, daar is het leuk om een fiets te huren. Dat is namelijk de enige plek waar je parkeerproblemen en kosten zult hebben.

Let met Zuid Florida wel goed op dat je niet in het Hurricane seizoen zit ivm met heeeeel veeel regen met name.
Ik geloof dat ik maar met een lege koffer moet gaan

We willen in april, misschien mei dus dat zou goed zijn volgens mij. Ik las ergens dat het hurricane seizoen in juni begint. Goed idee van die fietsen!
Volgens vrienden is de boottocht bij Star Island erg leuk.

Wellicht heb je nog wat aan deze link; vooral onder kopje Visitors:

http://www.miamiandbeaches.com/

http://www.miamiandbeaches.com/visitors ... re_eng.pdf
Ja lijkt me ook leuk inderdaad! Bedankt voor die links!

Ik ga zo maar eens op zoek naar een paar mooie reisboeken!

Heb me nooit zo in de US verdiept (shame on me), heb wel een aantal grote reizen gemaakt maar dus nog niet in deze hoek. Maar ik word echt steeds enthousiaster!
Je moet natuurlijk ook naar Ocean Drive!

http://www.oceandrivemiamibeach.com/
Yeahhh!!! Ooohhh kan echt niet wachten!!

Wederom bedankt voor de link Sundream! Ben je er zelf ook al eens geweest?
He Workit, wij zijn afgelopen mei naar Florida geweest. Echt super vakantie gehad. Wij hadden een auto gehuurd en hebben rondgereden. We zijn begonnen met 2 dagen Miami, naar de Everglades g

eweest, bustour en boottour gedaan. Toen vanaf Miama een 3 daagse cruise naar de Bahamas (echt een super ervaring).

TOen de auto gehuurd en o.a. naar Key West, Naples, Orlando en Ford Lauderdale geweest. Het uit eten gaan vonden wij niet duur. Er zitten daar ook restaurants die heten The Outback Steakhouse. Lekkere steaks voor heel weinig. Echt de moeite waard om een naar uit te kijken, als je van vlees houdt tenminste. Verder is de benzine ook erg goedkoop.

EN natuurlijk de mallis die hier al genoemd zijn, dat van die lege koffer is een goed idee

Oh, als ik dit opschrijf krijg ik zo weer zin om te gaan.
quote:sundream schreef op 29 oktober 2011 @ 18:20:

Je moet natuurlijk ook naar Ocean Drive!

http://www.oceandrivemiamibeach.com/Hier hadden wij ook een hotel de eerste 2 dagen, echt super en aan het strand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven