Miami

28-10-2011 21:39 48 berichten
Hoi! Hopelijk zijn er hier Miami / Amerika kenners

Vriend en ik zijn ons aan het orienteren voor een vakantie en wat ons erg gaaf lijkt is Miami.

Ik vind het alleen lastig om in te schatten wat dit kost. Natuurlijk kan ik de vlucht, de auto en het hotel zelf opzoeken. Omdat dit een vrij dure reis is, willen we proberen een inschatting te maken van wat we daar opmaken. Kan ik de kosten qua levensonderhoud vergelijken met NL? Is Miami een beetje budgetvriendelijk te doen?

Hmmm, ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is

Het is waarschijnlijk ook een beetje suffe vraag en ik begrijp dat het volkomen afhankelijk is van wát we daar gaan doen. Maar toch, ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Oja, en andere leuke tips zijn natuurlijk ook welkom!
En hoelang zijn jullie geweest Hazelnoot?

En de Bahama's, wat gaaf!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in totaal 14 dagen geweest. Achteraf had ik wel liever een dag of 3 langer gebleven. Op Key West bijvoorbeeld hebben we maar 1 overnachting gehad en ik had daar nog best een nacht of wat langer willen blijven.
Jullie hebben dan inderdaad wel veel gedaan in een korte tijd. Wij gaan waarschijnlijk 10 dagen, dus we moeten echt goed plannen en keuzes maken.
Ik zit erover te denken om in m'n eentje die kant op te gaan, is het daar geschikt voor? Wil een paar dagen Miami, paar dagen keys en de rest zie ik wel.. Maar ben nog nooit in m'n eentje buiten Europa geweest (überhaupt niet buiten Europa op vakantie geweest) en vraag me af of Florida hier geschikt voor is.
@raisingirl de VS is daar zeker voor geschikt en Florida dus ook. Het is er relatief veilig en heel erg ingesteld op solo reizigers.

In Nederland kan ik me (heel) soms nog wel eens een beetje ongemakkelijk voelen alleen in een restaurant in de VS is het volstrekt normaal om in je eentje uitgebreid te dineren.

Als je alleen reist is het vaak wel leuk om in hostels te verblijven omdat je daar makkelijk andere alleen reizigers ontmoet.
Nog een vraag! We willen 2 dagen naar The Keys, zou dat voldoende zijn? En is Key West het leukst om een hotel te boeken? Ik heb vanmiddag (online) een reisprogramma bekeken, een daar verbleven ze juist op één van die kleinere eilanden.
quote:RaisinGirl schreef op 29 oktober 2011 @ 23:51:

Ik zit erover te denken om in m'n eentje die kant op te gaan, is het daar geschikt voor? Wil een paar dagen Miami, paar dagen keys en de rest zie ik wel.. Maar ben nog nooit in m'n eentje buiten Europa geweest (überhaupt niet buiten Europa op vakantie geweest) en vraag me af of Florida hier geschikt voor is.Ja hoor, gewoon in een hostel gaan, dan leer je daar snel genoeg mensen kennen waarmee je ervaringen uit kan wisselen en ev. samen dingen kan ondernemen.
Hostel op South Beach.
@workit Ik zou denk ik een nacht Key West doen en een nacht op een kleiner eilandje onderweg.

Wat mij betreft zou dat genoeg zijn.

Key West is leuk omdat er een heel aparte sfeer hangt, er zijn veel kleine barretjes en restaurantjes wat het prettig maakt als je in de buurt overnacht.

De kleinere eilandjes zijn rustiger, hebben betere strandjes en er zijn een paar hele leuke hotelletjes te vinden. Een andere ervaring dus.

Op een van de eerste eilanden kan je trouwens zwemmen met dolfijnen. Ook leuk om te doen!

Een andere absolute aanrader zijn de kleine BBQ restaurantjes die je onderweg tegenkomt. Hoe rustieker ze eruit zien hoe beter vaak en proef de key lime pie :-D
Oh, Everglades moet je echt doen ook! Sommige periodes schijnen er wel veel muggen te zitten, dus even uitzoeken wanneer dat is misschien. (Ik dacht april..) En als het bijv Springbreak of Superbowl ofzo is, zitten alle hostels snel vol.
Goed om te weten, ik ga maar wat reisboeken halen deze week. Word helemaal enthousiast!
quote:hazelnoot schreef op 29 oktober 2011 @ 18:34:

Er zitten daar ook restaurants die heten The Outback Steakhouse. Lekkere steaks voor heel weinig. Echt de moeite waard om een naar uit te kijken, als je van vlees houdt tenminste.Ze hebben daar als voorgerechtje gefrituurde ui, in 'bloem' vorm. Super lekker!

haha, volgens mij is alles daar gefrituurd! Of misschien is dat een vooroordeel

Maar het ziet er wel mooi uit!
Hahaha, tja... Vooral gezond lunchen vind ik lastig in Amerika. 't is toch vaak pizza, hamburger, hotdog, Subway's broodjes die gezond lijken maar 't toch echt niet zijn

Ik zou wel echt op South Beach gaan zitten, niet op 't 'vaste land'.
Nog een Nederlandse site:

http://www.tripadvisor.nl/Tourism-g3443 ... tions.html
Het Holocaust Memorial is inderdaad enorm indrukwekkend.

Ben er ook geweest, en ben er de hele dag stil van geweest.

Het ligt gewoon midden in Miami, gewoon de bordjes volgen.

De meeste mensen weten niet eens dat het er is maar het was zo ontzettend mooi, echt de moeite waard.

De keys zijn inderdaad ook super, maar de eilanden Sanibel en Captiva zijn ook aan te bevelen.
Sawgrass Mills Mall : doen! Je kan vanaf South beach bij elk hotel een shuttle bus laten komen, die gaat twee keer per dag. Voor 30 dollar en dan kan je een halve of een hele dag shoppen. Aanrader : makkelijke schoenen voor die dag.

Als je South beach gaat heb je geen auto nodig, alles is op loopafstand en je betaalt ca 20 dollar per dag voor parkeren als er al plek is. Ik hen zelf vier dagen South Beach gezeten zonder auto en ben daarna pas een auto gaan huren, kan ook op SB.

April is een hele goede tijd, dan is het nog niet te warm.

Let je wel op wanneer het Springbreak is? Dan zit Miami vol met illegaal bezopen tieners en dat is echt niet leuk, heel veel politie op straat en gedonder, erg onveilig. Als je weet hoe google maps streetview werkt kan je trouwens alvast virtueel een wandelingetje maken.....dan zie je ook namen van hotels die je misschien aanstaan, kan je zo weer googlen en bekijken
@workit en Janna, Amerikanen zijn ook enorm goed in het maken maaltijdsalades, smooties en andere gezonde dingen... in gigantische porties dat dan weer wel
Check! Bedankt voor het meedenken en de tips!! Vicks, ik ga ook even googlen naar die ander eilandjes!
Hoi absoluut je reis zelf samen stellen en boeken.

Voor een vliegtuig ticket kun je het beste nu al gaan zoeken.

En zodra je een goede prijs tegen komt meteen boeken.

Tickets worden met de dag duurder.Zelf heb ik mijn tickets

begin oktober gekocht en die zijn nu al 300 euro duurder

geworden.(hoogseizoen).

Ga een lezen op AllesAmerika.com en kijk daar naar de rondreizen.

Hoe lang ga je?

Amerika is wel voordeliger dan hier.Bezine en uit eten is best te doen.Hotels kun je goed nakijken via tripadvisor etc.

Miami is niet een erg dure stad maar er buiten is natuurlijk veel voordeliger.
Voor mensen die naar Florida willen, dit is een heel fijn forum: http://www.floridaforum.nl/index.php

Heb hier zelf al heel wat tips vandaan gehaald, nog steeds, in voorbereiding op mijn vakantie.

Heb zelf een pakketreis naar Orlando geboekt, via Arke. 9 dagen een hotel in Orlando, en ga er een auto huren.

@raisinGirl: ik ga ook in mijn uppie, spannend !

Heb onlangs een dvd van Florida bekeken, en de Keys en Everglades en Miami lijken me zo super, en daar kom ik nu natuurlijk nooit aan toe in 9 dagen.

Dus ik zit er al aan te denken om een volgende keer op Miami te vliegen, daar een auto te huren, en dan ook verschillende plekken aandoen, en dan her en der voor een paar dagen een hotel boeken.
Ik ben afgelopen maart naar Miami geweest, tijdens Springbreak, en daar hebben we echt 0 overlast van gehad hoor..

Verder vond ik het eten wel duur in de restaurants, maar dat kan komen doordat we elke dag op Ocean Drive aten zo'n beetje.

Verder moet je echt je legitimatie bij je hebben als je wijn bij het eten wilt, dat is ons een paar keer geweigerd namelijk.. Wij hebben nog een boottocht langs de huizen van de sterren enzo gemaakt, was wel leuk, maar niet heel boeiend, je blijft op nog best een afstand natuurlijk.. Het was gecombineerd met een bustrip door Miami, maar het enige dat ik me nog kan herinneren is Little Havana, een Cubaanse wijk, verder vond ik dat ook niet boeiend.

Ik was er voor een congres en was er maar 6 dagen, dus we zijn Miami niet uitgeweest.
Wij zaten trouwens in dit hotel:

http://www.marseilleshotel.com/

Wel een aanrader, lag erg centraal en was netjes en niet al te duur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven