Miami
vrijdag 28 oktober 2011 om 21:39
Hoi! Hopelijk zijn er hier Miami / Amerika kenners
Vriend en ik zijn ons aan het orienteren voor een vakantie en wat ons erg gaaf lijkt is Miami.
Ik vind het alleen lastig om in te schatten wat dit kost. Natuurlijk kan ik de vlucht, de auto en het hotel zelf opzoeken. Omdat dit een vrij dure reis is, willen we proberen een inschatting te maken van wat we daar opmaken. Kan ik de kosten qua levensonderhoud vergelijken met NL? Is Miami een beetje budgetvriendelijk te doen?
Hmmm, ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is
Het is waarschijnlijk ook een beetje suffe vraag en ik begrijp dat het volkomen afhankelijk is van wát we daar gaan doen. Maar toch, ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!
Oja, en andere leuke tips zijn natuurlijk ook welkom!
Vriend en ik zijn ons aan het orienteren voor een vakantie en wat ons erg gaaf lijkt is Miami.
Ik vind het alleen lastig om in te schatten wat dit kost. Natuurlijk kan ik de vlucht, de auto en het hotel zelf opzoeken. Omdat dit een vrij dure reis is, willen we proberen een inschatting te maken van wat we daar opmaken. Kan ik de kosten qua levensonderhoud vergelijken met NL? Is Miami een beetje budgetvriendelijk te doen?
Hmmm, ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is
Het is waarschijnlijk ook een beetje suffe vraag en ik begrijp dat het volkomen afhankelijk is van wát we daar gaan doen. Maar toch, ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!
Oja, en andere leuke tips zijn natuurlijk ook welkom!
vrijdag 28 oktober 2011 om 22:11
vrijdag 28 oktober 2011 om 22:23
South beach is nog steeds goedkoper dan Nederland, uit eten is ca tweederde van de prijs hier.Low cost op South beach in een hotel ? Dan niet op Ocean Drive gaan zitten maar een straat erachter, dat is 100 m lopen maar zonder zeezicht ben je gauw de helft goedkoper. Bijvoorbeeld tussen 5 th avenue en 14th Avenue op Collins of Washington, dat is het leukste deel van South Beach (kijk maar eens op google maps en dan met streetview ) Als je low cost wil blijven is het een aanrader om niet te gaan shoppen : ook kleding is goedkoper, vooral in de outlets zoals Ross en Dress for Less.
Rondreizen met een huurauto is erg leuk en die zijn ook niet duur, op Miami South Beach kan je alles te voet, er is ook weinig parkeerplaats en erg duur. Wel je goed laten informeren, er zijn een aantal echt slechte wijken in Miami waar je beter weg kan blijven.
Rondreizen met een huurauto is erg leuk en die zijn ook niet duur, op Miami South Beach kan je alles te voet, er is ook weinig parkeerplaats en erg duur. Wel je goed laten informeren, er zijn een aantal echt slechte wijken in Miami waar je beter weg kan blijven.
vrijdag 28 oktober 2011 om 22:30
De supermarkten in de VS zijn duur. Uit eten gaan kun je zo duur maken als je zelf wilt, maar is vrij goedkoop. Key West zeker een aanrader inderdaad! Everglades zijn ook mooi, maar erg commercieel vond ik. Wij hadden zo'n pakket met deze twee excursies en een tour door Miami + boottour rond Star Island - dat was eigenlijk leuker dan verwacht. Key West zou ik eerder zelf doen want wij hadden weinig tijd.
vrijdag 28 oktober 2011 om 22:36
zaterdag 29 oktober 2011 om 07:48
Sawgrass mall is inderdaad gigantisch maar Aventura is dichter bij Miami en is ook goed shoppen.
De auto gewoon niet huren voor de dagen dat je in South Beach zit, daar is het leuk om een fiets te huren. Dat is namelijk de enige plek waar je parkeerproblemen en kosten zult hebben.
Let met Zuid Florida wel goed op dat je niet in het Hurricane seizoen zit ivm met heeeeel veeel regen met name.
De auto gewoon niet huren voor de dagen dat je in South Beach zit, daar is het leuk om een fiets te huren. Dat is namelijk de enige plek waar je parkeerproblemen en kosten zult hebben.
Let met Zuid Florida wel goed op dat je niet in het Hurricane seizoen zit ivm met heeeeel veeel regen met name.
zaterdag 29 oktober 2011 om 15:37
Volgens vrienden is de boottocht bij Star Island erg leuk.
Wellicht heb je nog wat aan deze link; vooral onder kopje Visitors:
http://www.miamiandbeaches.com/
http://www.miamiandbeaches.com/visitors ... re_eng.pdf
Wellicht heb je nog wat aan deze link; vooral onder kopje Visitors:
http://www.miamiandbeaches.com/
http://www.miamiandbeaches.com/visitors ... re_eng.pdf
zaterdag 29 oktober 2011 om 16:13
zaterdag 29 oktober 2011 om 18:20
zaterdag 29 oktober 2011 om 18:34
He Workit, wij zijn afgelopen mei naar Florida geweest. Echt super vakantie gehad. Wij hadden een auto gehuurd en hebben rondgereden. We zijn begonnen met 2 dagen Miami, naar de Everglades g
eweest, bustour en boottour gedaan. Toen vanaf Miama een 3 daagse cruise naar de Bahamas (echt een super ervaring).
TOen de auto gehuurd en o.a. naar Key West, Naples, Orlando en Ford Lauderdale geweest. Het uit eten gaan vonden wij niet duur. Er zitten daar ook restaurants die heten The Outback Steakhouse. Lekkere steaks voor heel weinig. Echt de moeite waard om een naar uit te kijken, als je van vlees houdt tenminste. Verder is de benzine ook erg goedkoop.
EN natuurlijk de mallis die hier al genoemd zijn, dat van die lege koffer is een goed idee
Oh, als ik dit opschrijf krijg ik zo weer zin om te gaan.
eweest, bustour en boottour gedaan. Toen vanaf Miama een 3 daagse cruise naar de Bahamas (echt een super ervaring).
TOen de auto gehuurd en o.a. naar Key West, Naples, Orlando en Ford Lauderdale geweest. Het uit eten gaan vonden wij niet duur. Er zitten daar ook restaurants die heten The Outback Steakhouse. Lekkere steaks voor heel weinig. Echt de moeite waard om een naar uit te kijken, als je van vlees houdt tenminste. Verder is de benzine ook erg goedkoop.
EN natuurlijk de mallis die hier al genoemd zijn, dat van die lege koffer is een goed idee
Oh, als ik dit opschrijf krijg ik zo weer zin om te gaan.
zaterdag 29 oktober 2011 om 18:36
quote:sundream schreef op 29 oktober 2011 @ 18:20:
Je moet natuurlijk ook naar Ocean Drive!
http://www.oceandrivemiamibeach.com/Hier hadden wij ook een hotel de eerste 2 dagen, echt super en aan het strand.
Je moet natuurlijk ook naar Ocean Drive!
http://www.oceandrivemiamibeach.com/Hier hadden wij ook een hotel de eerste 2 dagen, echt super en aan het strand.