Geld & Recht alle pijlers

Overname spullen oud-bewoner?

29-10-2011 19:07 93 berichten
Edit: inmiddels opgelost! Ik zal de post laten staan om geen 'TO-gooit-de-OP-weg'-verwijten te krijgen, maar regelrechte reacties op de OP hebben dus geen zin.

Dag iedereen,

Binnenkort verhuis ik naar een zelfstandige kamer. De huidige huurster wilde wat spullen verkopen en met een aantal daarvan ben ik akkoord gegaan. Zo meldde ik haar dat ik de kookplaat wilde overnemen voor de 30 die ze ervoor vroeg. Met alles erbij zou ik haar 160 betalen.

Nu heb ik vandaag voor een prikkie een fornuis mét kookplaat gekocht en smste ik haar dat ik de kookplaat toch niet wilde. Ze is nog aan het verhuizen dus kan hem nog meenemen en ik heb ook nog niets overgemaakt.

Nu zegt ze dat ze in de problemen komt en hem wel af wil voeren, maar dat ik dan alsnog 150 euro moet betalen.

Ik koop dat ding dan liever over om hem op MP te dumpen, maar nog liever heb ik gewoon dat ze hem meeneemt.

We hebben laatst een formuliertje getekend met wat ze allemaal liet staan, maar dat was geen verklaring dat ik haar ervoor betaalde. Eerder mijn 'goedkeuring' dat die spullen bleven staan.

Kan ik juridisch nog onder die kookplaat uit? En zoja, wat schrijven de ongeschreven regels hier voor?
Nola, er is niet getekend voor een bepaald bedrag.
Alle reacties Link kopieren
Los van wat er wettelijk allemaal geregeld is bestaan er ook fatsoensregels.

Succes met je verhuizing!
ik vind mn lastig, en een interresante vraagstelling..
..popcorn?
quote:nola schreef op 29 oktober 2011 @ 20:47:

bgb wat is het antwoord?,.

Geen idee, diegene die zin heeft om zich te registreren mag het zeggen.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:klara114 schreef op 29 oktober 2011 @ 20:58:

Ja, je kreeg van mij niks meer, en zeker de kamer niet meer,

wat ben jij een onbetrouwbaar persoontje zeg!!!!1Alsof je als huurder uitmaakt wie na jou in het huis gaat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:klara114 schreef op 29 oktober 2011 @ 20:58:

Ja, je kreeg van mij niks meer, en zeker de kamer niet meer,

wat ben jij een onbetrouwbaar persoontje zeg!!!!1Haha, gelukkig gaat zij niet over wie er na haar in komt, maar de lengte van mijn inschrijftijd...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 oktober 2011 @ 20:24:

[...]

Nee, niet wat ik tot nu toe heb gevonden, hoor; het is een formulier waar op staat wat er in de woning achter kan blijven. Het is geen wettelijk koopcontract.

Je hebt de wet en je hebt gewoon fatsoen. En eerst tekenen omdat je iets goedkoop kunt krijgen, er een bedrag voor afspreken en nu afhaken, dat is gewoon onfatsoenlijk.
Tja, had je je tevoren maar in de reguliere prijzen moeten verdiepen. Lesje voor de rest van je leven. Ik zou ook balen als ik dat ineens toch zou moeten afvoeren ja. Dan maar 25 euro zeer.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Geen advocaat trouwens die zich hier mee bezig zal gaan houden. Alleen hem gedag zeggen is al duurder!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Is ook een manier van overdrijven Klara..
Gutteguttegut, wat hebben we het fatsoen toch weer hoog in het vaandel zeg, op het mierenneukerige af! Alsof je opeens geen fatsoen meer in je donder hebt als je van gedachte verandert en ergens vanaf ziet.

Mijn conclusie: eens met BGB en Willemeen je bent de spreekwoordelijke 'gek' als je door dit topic laat overhalen het toch over te nemen!
Wat wordt er nu eigenlijk bedoeld met 'afvoeren'. Als Willemeen het toch niet overneemt kan de vorige huurster het toch zelf meenemen en alsnog verkopen?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 oktober 2011 @ 19:30:

Twintig euro voor het afvoeren van een kookplaat? Laat ze een hoogwerker komen?

Eens met Bianca,

Ik sta versteld van de negatieve reacties van de anderen, je kan je toch bedenken over een aankoop?

De huidige huurster moet dat kunnen begrijpen hoor.

Toschrijfster je doet het netjes, als jij dat ding niet meer wil, voert ze dat ding zelf af, dat had ze ook moeten doen als je hem niet had wil kopen.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Haha, jammer dat de reacties waar ik me in kan vinden, pas komen nu ik oud-bewoonster al heb beloofd dat ding alsnog over te nemen.

Ze laat nu wel een boel andere dingen achter waar ik stiekem ook blij mee ben, gratis. Dus ik zet die plaat op Marktplaats zodra ik er woon en dan zand erover.

Dusseeeee... iemand kookplaatje kopen voor 30 euri?
Neuh, wil hem wel afvoeren voor 20 euro.
Wat nu als de verhuurder je verplicht iets over te nemen en als je dat niet wilt,dat je dan het huis niet krijgt?

Wie heeft hier ervaring mee. Het gaat om een houten garage en een oprit met stenen.Je moet dit overnemen voor de prijs van ¤ 2500,ik heb dit geld niet,maar dan krijg ik het huis ook niet. Ben wel aan de beurd voor dit huis.

Moet het ook snel weten,want er is nog maar weinig tijd om in te schrijven op de woning. Help!
Verhuurder zal het verhuren aan degene die het wel over wil nemen,een verhuurder mag dat zelf beslissen....
Verhuurder is een woningbouwvereniging en die werken met een wachtlijst van woningzoekende. Die mogen niet zomaar iemand overslaan van die lijst.

Krijg het toch niet,want dan zorgen ze wel voor iemand met een urgentie. Maar het mag,vlg mij wettelijk niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven