Verjaardag

30-10-2011 09:00 100 berichten
Wat zouden ervan vinden als een hele goede vriendin niet op de verjaardag van je kindje zou komen, ook al had je de datum allang vantevoren doorgegeven en heeft zij met volle overtuiging toegezegd te komen. En haar reden was een verjaardag van een familielid....
Nou de vraag lijkt mij duidelijk in de OP, en jullie antwoorden ook. Blijkbaar denk ik te moeilijk over dit punt....
quote:BWitched schreef op 30 oktober 2011 @ 10:36:

Ah, JIJ hebt iets gedaan waar ZIJ boos over is. En nu vraag je je af of ze er daarom niet was? Of vind je dat ze zich er toch overheen had moeten zetten? (want dat zeg jij ook te doen)

Of wil je haar toevallig voor de voeten werpen dat ze zelf boter op haar hoofd heeft, want ZIJ was er ook niet op die verjaardag?Nou eigenlijk wil ik helemaal niet over en weer met modder gooien. Zij gooit dingen voor mijn voeten over dingen waarin zij teleurgesteld is (over langere tijd, waar zij dus niks eerder over gezegd heeft). En ik vraag mij dus af of het terecht is dat ik teleurgesteld over de verjaardag?
Alle reacties Link kopieren
Met kinderverjaardagen verwacht ik alleen maar kinderen en kinderen (neefjes en nichtjes) en hun ouders(familie).

Aanwezigheid van vrienden vind ik niet zo belangrijk omtrent kinderverjaardagen.

Hoe vier jij je eigen verjaardag? Nodig jij ook iedereen uit die ook op het kinderfeestje komt?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:missk01 schreef op 30 oktober 2011 @ 10:41:

[...]

Nou eigenlijk wil ik helemaal niet over en weer met modder gooien. Zij gooit dingen voor mijn voeten over dingen waarin zij teleurgesteld is (over langere tijd, waar zij dus niks eerder over gezegd heeft). En ik vraag mij dus af of het terecht is dat ik teleurgesteld over de verjaardag?Misschien tijd voor een goed gesprek met haar om over en weer jullie misverstanden en onbegrip uit te praten ipv hier je ongenoegen te spuien.

Hier kom je er niet verder mee maar samen misschien wel!
quote:nola schreef op 30 oktober 2011 @ 10:32:

en had ze een goed punt?Ze heeft je eerlijk dingen aangegeven die ze onprettig vond toch?

En ben je nu op zoek naar dingen om haar te kunnen verwijten?

Ik ben dus niet op zoek naar dingen om te verwijten, maar meer naar het antwoord op mijn vraag over de verjaardag, dat het terecht is dat ik er zo over denk...

Die vriendin had zeker wel gelijk in een aantal dingen, maar ze liet doorschemeren dat wat ze vertelde nog niet alles was. En dat ze dingen had opgekropt...

Ik weet dat ik dingen fout doe, maar dat geld andersom ook zo. Ik wil dat eigenlijk ook niet later voor iemands zijn voeten gooien...
Vraag je af echt af of je terecht teleurgesteld bent? Of vind je het onterecht dat zij jou van alles verwijt, terwijl ze zelf ook "niet zonder zonden" is?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
wat je voelt mag er zijn, dus je mag je best teleurgesteld voelen, de vraag die dan volgt is het terecht dat jij jouw gevoel een ander verwijt..

Want dat hoeft niet altijd het geval te zijn.

En ik denk in het geval van de verjaardag dus niet dat het terecht is. Je teleurstelling is best logisch, maar het haar verwijten niet.

Heeft ze je gekwetst met haar eerdere stilzwijgen? En nu ze haar zegje heeft gedaan, is dit een tegenreactie?
..popcorn?
Jullie typen sneller dan ik, zie ik.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:Jaja007 schreef op 30 oktober 2011 @ 10:44:

Met kinderverjaardagen verwacht ik alleen maar kinderen en kinderen (neefjes en nichtjes) en hun ouders(familie).

Aanwezigheid van vrienden vind ik niet zo belangrijk omtrent kinderverjaardagen.

Hoe vier jij je eigen verjaardag? Nodig jij ook iedereen uit die ook op het kinderfeestje komt?Tot nu toe wel ja, misschien dat dat volgend jaar anders wordt (i.v.m. basisschool).
quote:BWitched schreef op 30 oktober 2011 @ 10:47:

Vraag je af echt af of je terecht teleurgesteld bent? Of vind je het onterecht dat zij jou van alles verwijt, terwijl ze zelf ook "niet zonder zonden" is?Eigenlijk allebei...
Wouw, wake up, maak een frisse wandeling, ga leuke dingen doen met je kind, ga herfststukjes maken. Naar de film, bedenk het, maar maak in hemelsnaam niet zo drama..
BWitched ik hou je anders pri,a bij hoor haha
..popcorn?
quote:missk01 schreef op 30 oktober 2011 @ 10:46:

[...]

Ik ben dus niet op zoek naar dingen om te verwijten, maar meer naar het antwoord op mijn vraag over de verjaardag, dat het terecht is dat ik er zo over denk...

Maar zo zwart/wit als jij de vraag stelt is het dus niet hé

het gaat niet alleen om die verjaardag.

Er zit jouw vriendin blijkbaar wat dwars,iets wat ze jou aanrekent en dáár gaat het om!

Een idee om eens hand in eigen boezem te steken en te erkennen dat jij ook iets niet helemaal goed gedaan kan hebben?

niet zo in dat verjaardaggedoe blijven hangen,dat is blijkbaar de issue niet.
Kinderverjaardagen zijn meer voor familie en kinderen.
Als je hier een probleem mee had, moest je dat destijds aankaarten. Nu blijkt vriendin problemen met jou te hebben, dan is het niet handig om 'oude koeien' uit de sloot te halen. Dat krijg je zo'n 'maar jij ook, want twee jaar geleden toen deed jij dat en voelde ik me zo' ... oh oh oh zegt de ander dan weer, maar vorig jaar toen ... bla bla bla.

Maar even naar de kern van je vraag. Nee ik vind het niet raar dat je vriendin niet bij de verjaardag van jouw kindje is geweest.

Mijn vriendin geeft ook altijd maaanden van te voren de data's door van haar feest en kinderfeestjes. Leuk hoor en misschien kom ik ook wel. Twee maanden geleden vroeg zij mij voor het kinderfeestje van haar dochter. Datum leek mij geen problemen op te leveren, dus heb ik gezegd dat ik wel zou komen. Nu bij nader inzien komt het toch niet zo uit. Mijn broer en zijn vrouw hebben die datum geprikt voor een gezamenlijk feest ... housewarming. Veel familie en vrienden komen daar. Net iets belangrijker (en leuker) voor mij dus heb ik kinderfeestje ook weer afgezegd.
Here I am - now what are your other two wishes...
quote:boterblommetje schreef op 30 oktober 2011 @ 10:51:

[...]

Maar zo zwart/wit als jij de vraag stelt is het dus niet hé

het gaat niet alleen om die verjaardag.

Er zit jouw vriendin blijkbaar wat dwars,iets wat ze jou aanrekent en dáár gaat het om!

Een idee om eens hand in eigen boezem te steken en te erkennen dat jij ook iets niet helemaal goed gedaan kan hebben?

niet zo in dat verjaardaggedoe blijven hangen,dat is blijkbaar de issue niet.Hand in eigen boezem steken doe ik zeker, ik heb haar ook gelijk gegegeven in een aantal dingen....ik heb zeker dingen niet goed gedaan, dat zal ik niet ontkennen.
quote:hertog schreef op 30 oktober 2011 @ 10:57:

Kinderverjaardagen zijn meer voor familie en kinderen.Wie zegt dat?
quote:missk01 schreef op 30 oktober 2011 @ 10:58:

[...]

Hand in eigen boezem steken doe ik zeker, ik heb haar ook gelijk gegegeven in een aantal dingen....ik heb zeker dingen niet goed gedaan, dat zal ik niet ontkennen.

mooi!

Maar wat wil je dan eigenlijk?

wil je je vriendschap herstellen of wil je je gelijk over die verjaardag?

Wat is voor jou nou het belangrijkst?

(ik hoop uiteraard de vriendschap en dat je gaat begrijpen dat vriendin je niet zomaar heeft laten zitten)
quote:hertog schreef op 30 oktober 2011 @ 10:57:

Kinderverjaardagen zijn meer voor familie en kinderen.

dat ligt natuurlijk aan je eigen referentiekader.

Daar zijn geen regels en wetten voor hoor.

Ik ga ook niet naar de kinderverjaardagen van vriendinnen,moet er niet aan denken ook maar dat is voor iedereen anders toch.
Ja en als ik naar alle kinderverjaardagen van vriendinnen moet komen opdraven, gaat me dat ook een godsvermogen aan cadeautjes kosten.

Ik heb me voorgenomen om ook alleen nog maar naar de verjaardag van neefjes en nichtjes te gaan.

Kinderen van vriendinnen zie ik in de dagelijkse omgang al vaak genoeg.
Here I am - now what are your other two wishes...
quote:peecee schreef op 30 oktober 2011 @ 09:42:

Mensen haten verjaardagen.........Denk ik dus ook. Mijn schoonzus stuurde me 2 weken (!) na mijn verjaardag een mail dat ze zich ongewenst voelde op mijn verjaardag omdat zij in de woonkamer zaten en wij in de achterkamer. Was inderdaad ook niet netjes, maar op dat moment hadden we dat ons niet genoeg gerealiseerd. 2 keer excuses aangeboden. Tot op de dag van vandaag niks van gehoord. Mijn man denkt dat ze dit aangegrepen heeft om niet meer te hoeven komen, want ze vond het toch al een verplichting. Nou, ik vind het goed zo.
quote:missk01 schreef op 30 oktober 2011 @ 09:22:

Het gaat mij om het principe, laat ik voorop stellen dat het niet komen van iemand niet de 'sfeer' van de verjaardag bepaalt. Het is een hele leuke verjaardag geweest en het was zeker geen horror kinderverjaardag . En het maakt mij persoonlijk niet onzeker, maar laat mij wel nadenken over de vriendschap....Als zoiets je al laat nadenken over een vriendschap, dan is het niet makkelijk om met jou vriendinnen te zijn.
Had er idd beter bij kunnen zetten - geldt voor mij.
quote:redband schreef op 30 oktober 2011 @ 09:53:

Jee, zo drukte maken over een kinderverjaardag, bij mij bestaat vriendschap uit geen verplichtingen aan elkaar, maar er voor elkaar zijn in tijden dat het nodig is.Je doet leuke dingen met elkaar, ( als je er zin in hebt) maar totaal geen enkel verplichting, ook geen verjaardagen.

En dat na meer dan 30 jaar zelfde vriendin te hebben.

Elkaar waarderen, respecteren en een eeuwige vriendschap.

Helemaal mee eens!

Ik zie het probleem niet, TO. Ze heeft zich netjes afgemeld. En geloof me, voor veel mensen zonder kinderen zijn kinderverjaadagen echt niet leuk (en dat is nog een understatement).
Ik heb het idee dat jullie allebei niet tegen elkaar zeggen wat je dwars zit. Jullie moeten eens rond de tafel gaan zitten en dingen uit praten. Haal daarbij niet al te veel oude koeien uit de sloot en maak niet teveel verwijten. Belangrijkste is om dit soort dingen in de toekomst direct uit te spreken. Je moet nu niet, omdat je vriendin met allemaal dingen komt die jij in haar ogen niet goed hebt aangepakt, ineens alle situaties die jij niet zo leuk vond van haar af gaan lopen de

afgelopen paar maanden.

Wat betreft kinderverjaardagen. Ik vind het niet super, aangezien in zelf (nog) geen kinderen heb. Ik heb zo'n 6 vriendinnen met kinderen die samen 8 kinderen hebben. Tel daar zo'n 20 verjaardagen van vrienden en 12 verjaardagen van familie bij op. Naast huwelijken, feestdagen en andere feestjes. Dan zijn de kinderverjaardagen wel de eerste die geskipt worden. Als ik een rustig weekend heb probeer ik meestal wel te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven