Barre winter? Temperaturen van -23?

30-10-2011 08:14 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... gint-over-een-maand.dhtml

Geloven jullie dat de komende winter echt zo erg wordt? En bereiden jullie je daar ook op voor?

Met voorbereiding bedoel ik alles. Van winterbanden tot voedselpakket. Kun je beter voorbereid zijn (zover mogelijk), of laat je het over je heen komen?
quote:zwitsal_nijntje schreef op 30 oktober 2011 @ 08:52:

[...]

Ga ik (nog) eens kijken. Weet nou niet of ik daar was geweest. Maar bij bristol i.i.g. waren ze 40 euro en dat vind ik iets te voor even in de winter.

Maar als je ze toch maar 'even' in de winter gebruikt, kun je ze toch jaren gebruiken? Ze hebben geen 'tenminste houdbaar tot' datum hoor

Ik doe al jaren met mijn snowboots met goed profiel. Nooit spijt gehad van die investering (inderdaad, iets van 40 euro).

En ga nu bij de ANWB van die 'zooltjes' halen met pinnetjes er onder. Van rubber, je doet ze zo onder je hele zool van je schoen. Kosten maar 7,95 (of 8,95 voor niet leden) en vorig jaar waren ze toen het echt begon te vriezen/sneeuwen niet meer leverbaar. Makkelijk mee te nemen en je hebt goed grip onder je normale schoenen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik hoop dat het niet waar is. Ik houd zo NIET van kou. Ik krijg altijd pijn aan mijn handen en oren.

Wanten, handschoenen, muts, sjaal en oorwarmers niks helpt voldoende. Ik vind het echt pure ellende.
quote:himalaya schreef op 30 oktober 2011 @ 10:21:

[...]

Maar als je ze toch maar 'even' in de winter gebruikt, kun je ze toch jaren gebruiken? Ze hebben geen 'tenminste houdbaar tot' datum hoor

Ik doe al jaren met mijn snowboots met goed profiel. Nooit spijt gehad van die investering (inderdaad, iets van 40 euro).

En ga nu bij de ANWB van die 'zooltjes' halen met pinnetjes er onder. Van rubber, je doet ze zo onder je hele zool van je schoen. Kosten maar 7,95 (of 8,95 voor niet leden) en vorig jaar waren ze toen het echt begon te vriezen/sneeuwen niet meer leverbaar. Makkelijk mee te nemen en je hebt goed grip onder je normale schoenen.

Ja dat is waar! Ik zit nu op de scapino site te kijken, en zie meer snowboots online staan.. Waarvan ik het idee heb dat ze ze niet hebben in de winkel. Kan 5 euro korting krijgen dus dat scheelt al wat.. Alleen ik heb geen idee of alles qua snowboots gewoon goed is of niet En de maat al helemaal niet. Ene keer maat 36 nodig andere keer 38. En ene keer kan ik geen enkele maat dragen omdat hij bij mijn andere voet te veel uitschiet.

Hmm dat is ook een goede tip, ga ik eens kijken. Weet die ook te zitten namelijk!
quote:superstar_2 schreef op 30 oktober 2011 @ 10:04:

Mijn ervaring met de uggs van mijn dochter is dat ze ontzettend lelijk worden van de sneeuw en zoutrommel op straat,ook als ze ingespoten zijn met speciale spray.Goh,gek he,omdat uggs dus.....binnenpantoffels zijn?
Mensen hebben geen talent voor het voorspellen van de toekomst. Dit geldt ook voor het weer: de praktijk wijst uit dat 5 a 6 dagen vooruit kijken echt het maximum is. Daarna nemen de onzekerheidsmarges zo snel toe dat het geen zin heeft. Ik hecht daarom geen waarde aan dit soort voorspellingen.

Als het een keer een koude winter wordt, komen we daar ook wel overheen. Hooguit kun je voor de zekerheid wat extra kaarsen inslaan (stel dat de stroom uitvalt..) en wat extra blikken soep in huis halen.
Ik hoop echt dat we gewoon geen sneeuw krijgen... Ik haat sneeuw. Bah
quote:ladytruckster schreef op 30 oktober 2011 @ 11:00:

[...]

Goh,gek he,omdat uggs dus.....binnenpantoffels zijn?

Wie zegt dat ik dat gek vind?

Ik zou er zelf dood nog niet in gevonden willen worden zo spuuglelijk vind ik ze.
De sneeuw op zich vind ik geweldig, maar dan moet je naar je werk en dan blijkt het toch een stuk minder.
Uggs zijn niet geschikt voor winter of regen daarom zijn ze zo populair in california of als sloffen binnenshuis bij je camping smoking
quote:bacchus schreef op 30 oktober 2011 @ 11:15:

Uggs zijn niet geschikt voor winter of regen daarom zijn ze zo populair in california of als sloffen binnenshuis bij je camping smoking

Zelfs in huis wil ik ze niet dragen..

Veel te duur voor spuuglelijke sloffen..
Sneeuw vind ik echt vreselijk, omdat heel Nl dan op zn gat ligt; dikke files, geen ov, uren lang staan te wachten op een station, niet naar werk kunnen..etc etc.

Ik kan niet wachten tot het weer lente wordt!
Hoge snowboots, booty model (beide met uitklapbare sneeuwhaakjes) en die rubbers met ijzertjes die Hima noemt (al heb ik ze niet van de ANWB).

In mijn beleving was winter 2010/2011 wel een van de meest vervelende. Ik haat alles wat met winter te maken heeft, behalve winterkost maar dat eet ik ook in de zomer
Die hond
Ik heb voor man en mezelf van die ANWB anti-slip dingen voor onder schoenen gekocht en voor dochter snowboots en een skibroek. Vorig jaar kon ik met de kinderwagen niet door de sneeuw/ondertussen ijs de hond uitlaten. Mijn oude slee staat vast klaar in de schuur, daar kan ze nu op.

Ik wil dat mijn man winterbanden aanschaft voor de auto.

Dus ja, ik hou rekening met een strenge winter.
Zwitsal nijntje hebben ze geen goedkope boots bij de action?
quote:mika65 schreef op 30 oktober 2011 @ 12:45:

Zwitsal nijntje hebben ze geen goedkope boots bij de action?Zag ze daar van de week staan, 8,99 ofzo.
Serieus bij de action? Ik dacht dat ze daar alleen maar van die neppe uggs dingen hadden
Het enige wat ik heb gedaan is mijn energiepremie verhogen.

Mocht het echt koud worden en ik stook meer, dan kan de eindnota alleen maar meevallen. Mocht het echt een kwakkelwinter worden, dan is het gewoon een leuk spaarpotje
quote:zwitsal_nijntje schreef op 30 oktober 2011 @ 13:26:

Serieus bij de action? Ik dacht dat ze daar alleen maar van die neppe uggs dingen haddenJa, het waren snowboots met veters en een goed profiel. In het bordeaux rood en zwart, maar veel maten waren er (op dat moment) niet. Ik heb ze wel gepast, maar bedacht toen dat ik nog goede boots van vorig jaar (of het jaar er voor) had, en heb ze dus niet gekocht.
quote:himalaya schreef op 30 oktober 2011 @ 13:35:

[...]

Ja, het waren snowboots met veters en een goed profiel. In het bordeaux rood en zwart, maar veel maten waren er (op dat moment) niet. Ik heb ze wel gepast, maar bedacht toen dat ik nog goede boots van vorig jaar (of het jaar er voor) had, en heb ze dus niet gekocht.

Oke! Ik liep eerst alle acties mis maar bedankt! Nu kan ik hier nog op tijd voor kijken en het dus goedkoper halen! Dankjewel!

Weet je toevallig vanaf wanneer die actie is ingegaan of niet?
quote:zwitsal_nijntje schreef op 30 oktober 2011 @ 13:39:

[...]

Oke! Ik liep eerst alle acties mis maar bedankt! Nu kan ik hier nog op tijd voor kijken en het dus goedkoper halen! Dankjewel!

Weet je toevallig vanaf wanneer die actie is ingegaan of niet?Geen idee, ik was er afgelopen week (dinsdag of woensdag). Maar wie weet behoort het wel tot het standaard assortiment de komende weken?
quote:thee schreef op 30 oktober 2011 @ 11:28:

Hoge snowboots, booty model (beide met uitklapbare sneeuwhaakjes) en die rubbers met ijzertjes die Hima noemt (al heb ik ze niet van de ANWB).

In mijn beleving was winter 2010/2011 wel een van de meest vervelende. Ik haat alles wat met winter te maken heeft, behalve winterkost maar dat eet ik ook in de zomer Helemaal eens. Winters zuigen. En hier ook winterkost het hele jaar door.
Nee geloof ik niet. KNMI vond het geloof ik ook onzin, dat het nu nog niet te voorspellen valt.
Maar euh voorraadkasten vol? De supermarkten vriezen niet dicht hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven