37jarige man, advies gevraagd

zondag 30 oktober 2011 om 12:34
Daar heb ik met mijn begeleidster over gehad. Ze vindt mij sociaal redelijk vaardig, dus zo veel verbetering zou een sociale vaardigheidstraining niet opleveren.
Als ik niet verlegen ben, of erg op mijn gemak, kan ik sociaal behoorlijk goed uit de verf komen.
Palanja, als ik in een parenclub als single man op mijn gemak ga voelen, zou dat misschien wat perspectieven kunnen bieden. Het kost wat tijd.
Ik heb in het verleden wel meer dingen ondernomen, zoals bijv. een cruise in de Cariben en een verblijf in Parijs die ik tot in de details geheel zelfstandig gerealiseerd heb.
Als ik niet verlegen ben, of erg op mijn gemak, kan ik sociaal behoorlijk goed uit de verf komen.
Palanja, als ik in een parenclub als single man op mijn gemak ga voelen, zou dat misschien wat perspectieven kunnen bieden. Het kost wat tijd.
Ik heb in het verleden wel meer dingen ondernomen, zoals bijv. een cruise in de Cariben en een verblijf in Parijs die ik tot in de details geheel zelfstandig gerealiseerd heb.
World of Warcraft: Legion
zondag 30 oktober 2011 om 13:30
quote:xalliesuper schreef op 30 oktober 2011 @ 12:20:
Ik wel want verlegenheid is heel iets anders dan autisme. Ik vind het juist goed dat Hans dit loskoppelt. Aan de verlegenheid is uiteindelijk mogelijk meer te doen/veranderen dan aan autisme.
Wat is het verschil dan? Wat versta je onder 'autisme' en wat onder 'verlegenheid'?
Ik vind het echt dom, om die twee dingen los te zien.
Ik wel want verlegenheid is heel iets anders dan autisme. Ik vind het juist goed dat Hans dit loskoppelt. Aan de verlegenheid is uiteindelijk mogelijk meer te doen/veranderen dan aan autisme.
Wat is het verschil dan? Wat versta je onder 'autisme' en wat onder 'verlegenheid'?
Liever elitair dan een pauper!
zondag 30 oktober 2011 om 13:41
Ik vind het soms gewoon te pijnlijk om te lezen. Het lijkt soms wel of mensen het lekker vinden zichzelf zielig te vinden..
Ik vind mezelf van alles maar al lig ik in de fucking goot, zielig nooit. Los van alle beperkingen ben je uiteindelijk gewoon mens en is er 1 ding zeker, je zal het met je zelf moeten doen dus zorg er nou gewoon voor dat je jezelf accepteert..
Het grote voordeel van vrouwen is dat ze vaak voorbij het uiterlijk kijken, alleen, zorg er wel voor dat je zelfstandig bent en niet zielig. Das beter voor jezelf want dan kan je je ook redden zonder vrouw en dan zal je merken dat vrouwen je ook interessanter gaan vinden..
Daarbij, alles is relatief he. Ik ken lelijke en communicatief niet vaardige mannen die een relatie hebben..Als je die vrouwen ziet of hoort hoe de karakters zijn, wees dan maar blij met je onafhankelijke vrijgezelle status.
Op zich grappig, vrijgezelle mannen zien een relatie als het paradijs, gebonden mannen zien vrijgezelle mannen als geluksvogels, prachtig
Ik vind mezelf van alles maar al lig ik in de fucking goot, zielig nooit. Los van alle beperkingen ben je uiteindelijk gewoon mens en is er 1 ding zeker, je zal het met je zelf moeten doen dus zorg er nou gewoon voor dat je jezelf accepteert..
Het grote voordeel van vrouwen is dat ze vaak voorbij het uiterlijk kijken, alleen, zorg er wel voor dat je zelfstandig bent en niet zielig. Das beter voor jezelf want dan kan je je ook redden zonder vrouw en dan zal je merken dat vrouwen je ook interessanter gaan vinden..
Daarbij, alles is relatief he. Ik ken lelijke en communicatief niet vaardige mannen die een relatie hebben..Als je die vrouwen ziet of hoort hoe de karakters zijn, wees dan maar blij met je onafhankelijke vrijgezelle status.
Op zich grappig, vrijgezelle mannen zien een relatie als het paradijs, gebonden mannen zien vrijgezelle mannen als geluksvogels, prachtig
zondag 30 oktober 2011 om 13:42
Verlegenheid heeft te maken met faalangst, iets niet durven, terwijl men het feitelijk wel kan. Ik geloof dat het dan ook af te leren is, maar sommigen kost het wat meer moeite dan anderen.
Autisme is een stoornis. M.i. totaal anders dan verlegenheid. Ik zou verlegen mensen niet zonder meer autistisch willen noemen, en omgekeerd ook niet.
Ik ben uiteraard altijd en ook pervasief autistisch, maar ik ben in sommige, en dus niet in alle situaties verlegen. Ik ben dan dus zelfverzekerd.
Autisme is een stoornis. M.i. totaal anders dan verlegenheid. Ik zou verlegen mensen niet zonder meer autistisch willen noemen, en omgekeerd ook niet.
Ik ben uiteraard altijd en ook pervasief autistisch, maar ik ben in sommige, en dus niet in alle situaties verlegen. Ik ben dan dus zelfverzekerd.
zondag 30 oktober 2011 om 13:44
quote:Kalliope schreef op 30 oktober 2011 @ 13:30:
[...]
Misschien gebrek aan kennis over autisme aan jouw kant?
[...]
Misschien gebrek aan kennis over autisme aan jouw kant?
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
zondag 30 oktober 2011 om 13:59
Waarschijnlijk omdat ze zich moeilijk kunnen verplaatsen in een ander. Zij die dat redelijk kunnen, zouden bang zijn voor reacties op hun gedrag als ze niet verlegen waren. Ik ben daarom soms verlegen, soms zelfverzekerd, maar probeer dan nog steeds rekening te houden met anderen.
zondag 30 oktober 2011 om 14:11
zondag 30 oktober 2011 om 14:16
Verlegenheid heeft vaak te maken met je gedachten over bepaalde situaties, ojee wat zullen ze wel niet van me denken of ik hoop maar dat ze me mogen etc. Bang in het gezelschap van anderen. Er ligt dus een bepaalde angst aan ten grondslag. Bang voor wat anderen van iemand vindt. Dit zou je dus kunnen veranderen door je gedachten te veranderen, te werken aan je zelfvertrouwen en assertiviteit en meer te oefenen in sociale situaties. Meer te leren durven.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verlegenheid
Dan heb je ook nog zoiets als of je een introvert persoon bent of een extravert persoon. Ook dit staat los van verlegenheid
http://nl.wikipedia.org/wiki/Introvert_en_extravert
Autisme daarentegen is een ontwikkelingsstoornis. Lees maar op wikipedia: de stoornis is al aanwezig voor de geboorte, maar voor het derde levensjaar niet duidelijk zichtbaar, en het kan niet genezen worden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Autisme
Waarom denk jij dat het aan elkaar gelijk staat Kalliope?
Waarom vind je het dom om die 2 dingen los van elkaar te zien?
Het heeft namelijk weinig met elkaar te maken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verlegenheid
Dan heb je ook nog zoiets als of je een introvert persoon bent of een extravert persoon. Ook dit staat los van verlegenheid
http://nl.wikipedia.org/wiki/Introvert_en_extravert
Autisme daarentegen is een ontwikkelingsstoornis. Lees maar op wikipedia: de stoornis is al aanwezig voor de geboorte, maar voor het derde levensjaar niet duidelijk zichtbaar, en het kan niet genezen worden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Autisme
Waarom denk jij dat het aan elkaar gelijk staat Kalliope?
Waarom vind je het dom om die 2 dingen los van elkaar te zien?
Het heeft namelijk weinig met elkaar te maken.
zondag 30 oktober 2011 om 14:17
quote:Kalliope schreef op 30 oktober 2011 @ 14:13:
Hans, veel succes met je parenclubidee. Ik houd het verder gezien in dit topic.
Sommige mensen hebben heel veel moeite met het onderkennen van hun ongelijk.
Dan kan je maar beter wegsluipen.
Waar zijn die lachende symbooltjes voor?
Je eigen dommigheid, hoop ik.
Je bent nog jong, sta open en leer....... in plaats van zo denigrerend te doen.....
Hans, veel succes met je parenclubidee. Ik houd het verder gezien in dit topic.
Sommige mensen hebben heel veel moeite met het onderkennen van hun ongelijk.
Dan kan je maar beter wegsluipen.
Waar zijn die lachende symbooltjes voor?
Je eigen dommigheid, hoop ik.
Je bent nog jong, sta open en leer....... in plaats van zo denigrerend te doen.....
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
zondag 30 oktober 2011 om 14:23
quote:hans66 schreef op 30 oktober 2011 @ 14:11:
Kom nou toch, Kalliope. Autisme is toch echt wat anders dan verlegenheid. Mensen met autisme zijn minder of niet gevoelig voor lichaamstaal, gezichtsuitdrukkingen, mensen die verlegen zijn, zijn dat wel, en maken zich (te veel) zorgen over hoe anderen over hen denken.
Ja je hebt helemaal gelijk.
Een autist is meer op zichzelf gericht en heeft minder empathie.
Overigens zal het weer bij een ieder die het heeft verschillend zich uiten.
Kom nou toch, Kalliope. Autisme is toch echt wat anders dan verlegenheid. Mensen met autisme zijn minder of niet gevoelig voor lichaamstaal, gezichtsuitdrukkingen, mensen die verlegen zijn, zijn dat wel, en maken zich (te veel) zorgen over hoe anderen over hen denken.
Ja je hebt helemaal gelijk.
Een autist is meer op zichzelf gericht en heeft minder empathie.
Overigens zal het weer bij een ieder die het heeft verschillend zich uiten.
zondag 30 oktober 2011 om 14:24