Bevroren herfsteitje??
zondag 9 oktober 2011 om 17:04
Na een prutszomer straks weer een vruchtbare herfst??
Naam DatumBijz.DuvelD: 07/09/09
86 cm / 12,5kg
22/9 CBS: 23/09/11 4970 gr en 53 cm, helemaal gezond IkZ: 13/09/0976,5 cm / 9 kg MayaJ: 16/09/0990 cm / 12,7 kgJ: 30/12/108550 gr 74 cm, Leonor
M: 17/09/09
79cm / 9,68kg
C: 09/07/2011 Hij is er!!! C. heet ie en alles is goed!Charlotte S: 03/10/0986,5cm / 11,9 kg
30/03/12 04/10 vkMurron N: 04/10/0977,3cm / 12,5kg 27/10/11M. 4196 gram 52 cm 22/12 CB + prikken JustdebT: 14/10/09 86cm / 12.8kg
20/01/12 22/11 vkHuskyI: 16/11/0992cm / 12,7kg
R: 03/05/118200 gram 68 cm PartyK: 24/11/0979,6cm / 11,4kg
FanaticM: 26/11/0978,5cm / 10,44kg
RizE: 27/11/0977cm / 9,8kg GW H: 16/01/1086cm / 11 kg YayaD: 11/02/1078cm / 9760gr
BeckyN: 17/04/10 81,5cm / 10350gr
02/07/2012 cbAnnika S: 26/06/10 74cm / 9785grRainbowS: 08/07/10 82cm / 10,5 g
MomoA: 10/07/10 81cm / 10,5 kg
KathF: 24/08/1082cm /10,5 gr
21/06/12 versgetestSpecu K: 28/01/11 10600 gram 73,5 cm Poll
Special guests aka suikertantes: Erine & Maris
Naam DatumBijz.DuvelD: 07/09/09
86 cm / 12,5kg
22/9 CBS: 23/09/11 4970 gr en 53 cm, helemaal gezond IkZ: 13/09/0976,5 cm / 9 kg MayaJ: 16/09/0990 cm / 12,7 kgJ: 30/12/108550 gr 74 cm, Leonor
M: 17/09/09
79cm / 9,68kg
C: 09/07/2011 Hij is er!!! C. heet ie en alles is goed!Charlotte S: 03/10/0986,5cm / 11,9 kg
30/03/12 04/10 vkMurron N: 04/10/0977,3cm / 12,5kg 27/10/11M. 4196 gram 52 cm 22/12 CB + prikken JustdebT: 14/10/09 86cm / 12.8kg
20/01/12 22/11 vkHuskyI: 16/11/0992cm / 12,7kg
R: 03/05/118200 gram 68 cm PartyK: 24/11/0979,6cm / 11,4kg
FanaticM: 26/11/0978,5cm / 10,44kg
RizE: 27/11/0977cm / 9,8kg GW H: 16/01/1086cm / 11 kg YayaD: 11/02/1078cm / 9760gr
BeckyN: 17/04/10 81,5cm / 10350gr
02/07/2012 cbAnnika S: 26/06/10 74cm / 9785grRainbowS: 08/07/10 82cm / 10,5 g
MomoA: 10/07/10 81cm / 10,5 kg
KathF: 24/08/1082cm /10,5 gr
21/06/12 versgetestSpecu K: 28/01/11 10600 gram 73,5 cm Poll
Special guests aka suikertantes: Erine & Maris
zondag 30 oktober 2011 om 10:09
Goedemorgen!
Hier was het 7.30 nieuwe tijd, dus netjes!
En jawel, ik heb ook eens een nachtje redelijk goed geslapen! Op advies van sommige anderen heb ik gisteren r.ennies gehaald, en die hielpen erg goed! Voel me gelijk weer een stuk fitter! Nu maar hopen dat ze komende nachten ook goed gaan helpen.
Hier nog geen plannen vandaag, lekker een dagje thuishangen!
Fijne zondag allemaal!
Hier was het 7.30 nieuwe tijd, dus netjes!
En jawel, ik heb ook eens een nachtje redelijk goed geslapen! Op advies van sommige anderen heb ik gisteren r.ennies gehaald, en die hielpen erg goed! Voel me gelijk weer een stuk fitter! Nu maar hopen dat ze komende nachten ook goed gaan helpen.
Hier nog geen plannen vandaag, lekker een dagje thuishangen!
Fijne zondag allemaal!
zondag 30 oktober 2011 om 11:24
Murron, ook hier nog even: van harte gefeliciteerd! Ik vind het echt een mooie naam. Hoorde hem laatst ook een keer en had hem ook op "mijn lijstje" gezet. Buurmeisje heeft alleen dezelfde naam, zonder -n op het eind, dus dat zou een reden zijn om hem niet te nemen (allemaal hypothetisch, want ben én niet zwanger én ik zou bij de tweede natuurlijk ook weer een zoon kunnen krijgen. ). Ben benieuwd naar je verhaal en de foto's. Maar ga eerst maar even de kraamweek induiken. Dat is al druk genoeg...
zondag 30 oktober 2011 om 14:09
Allereerst: Murron, man en N: gefeliciteerd met jullie dochter en zusje!
Hm, jammer dat je niet veel wijzer bent geworden na afspraak gyn GW!
Herkenning bij eten A moom: hier wordt ook heel wisselend gegeten. Wilde ze twee weken geleden nog ZELF ETEN, nu wil madam gevoerd worden en absoluut niet zelf eten. En dan is het meestal ook na 3 happen weer genoeg. Tja, aandringen heeft geen zin, alles uit de kast halen soms wel, dus idd vrijdag al Bu*mba en verder gekken koppen trekken en reclamefolders geven etc. Dan gaat er toch weer een hal bordje in...
Potjes gaan hier niet beter dan zelfgemaakt eten.
Wij waren gister sowieso al laat, dus s lag er om 20.00 in en geslapen tot...5.30 nieuwe tijd... Papfles en nog weer teruggelegd. Toen geslapen tot 8.30!
Gister lekker bij vrienden langs geweest. 2 uur rijden, maar s sliep op de heenweg al na een kwartier, dus kwam lekker uitgeslapen aan. Ze was heel zoet. We hadden wat speelgoed meegenomen en daar tutte ze mee. Nog even stad daar in geweest met vrienden en toen weer naar huis. S sliep op terugweg pas na een uur, na een tijdje mopperen. Thuis even eten en naar bed. Ging echt prima. Toch even spannend als het wat verder weg is.
Hm, jammer dat je niet veel wijzer bent geworden na afspraak gyn GW!
Herkenning bij eten A moom: hier wordt ook heel wisselend gegeten. Wilde ze twee weken geleden nog ZELF ETEN, nu wil madam gevoerd worden en absoluut niet zelf eten. En dan is het meestal ook na 3 happen weer genoeg. Tja, aandringen heeft geen zin, alles uit de kast halen soms wel, dus idd vrijdag al Bu*mba en verder gekken koppen trekken en reclamefolders geven etc. Dan gaat er toch weer een hal bordje in...
Potjes gaan hier niet beter dan zelfgemaakt eten.
Wij waren gister sowieso al laat, dus s lag er om 20.00 in en geslapen tot...5.30 nieuwe tijd... Papfles en nog weer teruggelegd. Toen geslapen tot 8.30!
Gister lekker bij vrienden langs geweest. 2 uur rijden, maar s sliep op de heenweg al na een kwartier, dus kwam lekker uitgeslapen aan. Ze was heel zoet. We hadden wat speelgoed meegenomen en daar tutte ze mee. Nog even stad daar in geweest met vrienden en toen weer naar huis. S sliep op terugweg pas na een uur, na een tijdje mopperen. Thuis even eten en naar bed. Ging echt prima. Toch even spannend als het wat verder weg is.
zondag 30 oktober 2011 om 16:22
Moom, morgen maar even contact opmemen met KNO arts. Olie zou ik zelf nu niet aandurven
Ik heb wel uurtje langer kunnen slapen vannacht, want sliep op mn werk. Maar tja als je er dan pas half 1 (nieuwe tijd) in ligt is 7.15 als nog vroeg.
Beide kids waren vanmorgen om 6 uur nieuwe tijd wakker geweest. J1 hangt nu ook lui op mn schoot barbapapa te kijken.
Ik heb wel uurtje langer kunnen slapen vannacht, want sliep op mn werk. Maar tja als je er dan pas half 1 (nieuwe tijd) in ligt is 7.15 als nog vroeg.
Beide kids waren vanmorgen om 6 uur nieuwe tijd wakker geweest. J1 hangt nu ook lui op mn schoot barbapapa te kijken.
zondag 30 oktober 2011 om 19:18
Sja, GW. Ik weet niet waar het aan ligt, aan de buisjes, of dat hij er net aan toe was qua ontwikkeling, of dat ik er nu heel erg op let. Maar wat ik merk is, ten eerste (en dat was vrijwel direct nadat de buisjes geplaatst waren), is dat hij meer op omgevingsgeluiden reageert. Bijvoorbeeld: een vliegtuig dat over komt, een paard door de straat, vogel in de boom. Vandaag/dit weekend viel me op dat hij meer klanken 'nadoet'. Is ook vrijwel de hele dag 'ja' nu (de 'nee' fase zal ooit ook komen ).
Maar hij kan sowieso opeens weer van alles. Vandaag nieuwste truc: zelf op loopfiets en hobbelschaap klimmen. Op loopfiets begint ie nu (ein-de-lijk) een beetje te sturen. Hij houdt het stuur iig nu goed vast. bij beide handvaten (ipv een hand in het midden, en de ander bij een handvat). En uitsloven vandaag voor oma joh, te geestig. Ach, hij is zo leuk
Maar hij kan sowieso opeens weer van alles. Vandaag nieuwste truc: zelf op loopfiets en hobbelschaap klimmen. Op loopfiets begint ie nu (ein-de-lijk) een beetje te sturen. Hij houdt het stuur iig nu goed vast. bij beide handvaten (ipv een hand in het midden, en de ander bij een handvat). En uitsloven vandaag voor oma joh, te geestig. Ach, hij is zo leuk
zondag 30 oktober 2011 om 19:23
Moom het gaat snel met sjaak. Meestal als ze 1 motorisch iets onder de knie hebben (grove motoriek) zijn ze ook snel met de rest. M. heeft zo'n loopfiets vierwieler van B01kido, maar die snapt ze dus nog steeds niet... Vork en lepel gaat ze ook nu pas interessant vinden. Voor dat ze liep wou ze er zowiezo niets van hebben.
Praten gaat hier nu heel erg snel. Heb echt een papegaai in huis. Maar als ik zeg papegaai dan gaat ze het liedje zingen van papegaaitje leef je nog (maf kind). En die nee fase he... dat komt vast wel weer eens goed. Eten is hier trouwens een drama, er gaat nu echt s'avonds bijna niets meer in.
Praten gaat hier nu heel erg snel. Heb echt een papegaai in huis. Maar als ik zeg papegaai dan gaat ze het liedje zingen van papegaaitje leef je nog (maf kind). En die nee fase he... dat komt vast wel weer eens goed. Eten is hier trouwens een drama, er gaat nu echt s'avonds bijna niets meer in.
zondag 30 oktober 2011 om 19:28
Eten met vork en lepel gaat hier sinds kort ineens zo goed, ze kan echt al heel netjes ermee eten (alleen als het dan ineens niet lukt graait ze snel met haar hand )
Eten gaat ook weer goed/beter. Warm gaat er echt weer goed in en gisteren ook een hele boterham voor lunch, vamiddag met friet gelunched.
En hier wordt ook ieder laatste woord nagezegd, zo schattig! Heb gisteren nog even haar loopfiets geprobeerd, maar haar benen zijn nog steeds te kort, maar denk dat het tegen het voorjaar wel moet gaan lukken.
Eten gaat ook weer goed/beter. Warm gaat er echt weer goed in en gisteren ook een hele boterham voor lunch, vamiddag met friet gelunched.
En hier wordt ook ieder laatste woord nagezegd, zo schattig! Heb gisteren nog even haar loopfiets geprobeerd, maar haar benen zijn nog steeds te kort, maar denk dat het tegen het voorjaar wel moet gaan lukken.
zondag 30 oktober 2011 om 19:34
Oh, Sjaak heeft nog totaal geen interesse in zelf eten trouwens. Wij zitten altijd hand in hand aan tafel, en ik voer hem dan. Bij zijn toetje, of de pap pakt ie na de laatste hap wel de lepel (en liefst ook het bakje), en gaat dan eerst een beetje 'droog oefenen' (dus lepel in bakje steken) en daarna met de hele boel de kamer rondrennen. Alles zit dus ook onder pap en toetje vegen. zucht
Welke loopfiets heeft H dan? Sjaak zit al heul lang op de zijne. Hij heeft deze:
Welke loopfiets heeft H dan? Sjaak zit al heul lang op de zijne. Hij heeft deze:
zondag 30 oktober 2011 om 19:36
En hier ook een papegaai in huis! Ze zegt werkelijk alles na!
En hele verhalen houden, ik vind het allemaal zo leuk en zo ontzettend gezellig!
Vork en lepel eten gebeurd hier al een tijdje, geen idee eigenlijk hoe lang al..
Fan: die nee fase... Oh praat me dr niet van... Het is dat ik weet dat het oooooit weer overgaat.. maar anders... pffff...
Zo, en ga nog even ego doen, want ik ben supertrots op mijn meisje!
Ze gaat sinds een dag of 4 elke dag een paar keer naar het toilet. Bijna elke keer doet ze een flinke plas op het toilet, en vandaag onder het eten riep ze ook ineens dat ze naar toilet moest, dat ze moest poepen... Dus gauw naar de wc, en ja hoor...Netjes op het toilet gepoept! Dus zij helemaal trots, wij hartstikke trots natuurlijk!
Dus heb maar even een heel mooi vel gemaakt waar ze elke keer dat ze wat op het toilet doet, een mooie sticker op mag plakken!
Nu maar veel er mee bezig, en regelmatig vragen of ze nog naar het toilet moet.. Zelf vind ze het reuze interessant en leuk in elk geval!
*Zo, einde ego*
En hele verhalen houden, ik vind het allemaal zo leuk en zo ontzettend gezellig!
Vork en lepel eten gebeurd hier al een tijdje, geen idee eigenlijk hoe lang al..
Fan: die nee fase... Oh praat me dr niet van... Het is dat ik weet dat het oooooit weer overgaat.. maar anders... pffff...
Zo, en ga nog even ego doen, want ik ben supertrots op mijn meisje!
Ze gaat sinds een dag of 4 elke dag een paar keer naar het toilet. Bijna elke keer doet ze een flinke plas op het toilet, en vandaag onder het eten riep ze ook ineens dat ze naar toilet moest, dat ze moest poepen... Dus gauw naar de wc, en ja hoor...Netjes op het toilet gepoept! Dus zij helemaal trots, wij hartstikke trots natuurlijk!
Dus heb maar even een heel mooi vel gemaakt waar ze elke keer dat ze wat op het toilet doet, een mooie sticker op mag plakken!
Nu maar veel er mee bezig, en regelmatig vragen of ze nog naar het toilet moet.. Zelf vind ze het reuze interessant en leuk in elk geval!
*Zo, einde ego*
zondag 30 oktober 2011 om 19:47
Oh justdeb, goed van je meisje! Handig als je er straks geen 2 meer in de luiers hebt.
Ik heb het gevoel dat H ook wel er snel aan toe is, ze geeft het al wel vaak aan, maar potje vind ze eng, dus ik wil nu zo'n
ding kopen, had gisteren al even gekeken, maar kon het in de stad nergens vinden.
Hoop dat ze de toilet minder eng vind.
Ik heb het gevoel dat H ook wel er snel aan toe is, ze geeft het al wel vaak aan, maar potje vind ze eng, dus ik wil nu zo'n
ding kopen, had gisteren al even gekeken, maar kon het in de stad nergens vinden.
Hoop dat ze de toilet minder eng vind.
zondag 30 oktober 2011 om 19:47
Hier ook een radioflyer loopfiets. Erg mooi!!
Eten met vork/lepel? Was da?? Nee hoor, hier alles met handje al doet hij wel net als A aan 'droogoefenen' haha. En als ik wat aan vorkje prik wil hij dat ook weleens aanpakken en in zijn mond stoppen. Maar verder is hij wel van de makkelijke! Nu moet ik er ook bij zeggen dat ik niet zo'n oefenmoeder ben hoor.
Vanmiddag even een uurtje in een binnenspeeltuin geweest. Hij vond het prachtig, vooral de ballenbak.
Eten met vork/lepel? Was da?? Nee hoor, hier alles met handje al doet hij wel net als A aan 'droogoefenen' haha. En als ik wat aan vorkje prik wil hij dat ook weleens aanpakken en in zijn mond stoppen. Maar verder is hij wel van de makkelijke! Nu moet ik er ook bij zeggen dat ik niet zo'n oefenmoeder ben hoor.
Vanmiddag even een uurtje in een binnenspeeltuin geweest. Hij vond het prachtig, vooral de ballenbak.
zondag 30 oktober 2011 om 19:50
Ik ben net als Rain ook niet echt een oefenmoeder (en sjaak geen oefenkind, die wil dingen gelijk kunnen. Raakt anders heel snel gefrustreerd).
Heb je dezelfde radioflyer, rain? Mooi spul he.
is dat al een aanrader, binnenspeeltuin? En S loopt nog niet eens! Ik denk dat Sjaak het ook wel leuk zou vinden, hij is erg van het klimmerige (op de bank, op zijn stoel, op de salontafel....)
Is een tweewieler niet een beetje te moeilijk voor d'r, GW?
Heb je dezelfde radioflyer, rain? Mooi spul he.
is dat al een aanrader, binnenspeeltuin? En S loopt nog niet eens! Ik denk dat Sjaak het ook wel leuk zou vinden, hij is erg van het klimmerige (op de bank, op zijn stoel, op de salontafel....)
Is een tweewieler niet een beetje te moeilijk voor d'r, GW?