Bevroren herfsteitje??

09-10-2011 17:04 2742 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een prutszomer straks weer een vruchtbare herfst??

Naam DatumBijz.DuvelD: 07/09/09

86 cm / 12,5kg

22/9 CBS: 23/09/11 4970 gr en 53 cm, helemaal gezond IkZ: 13/09/0976,5 cm / 9 kg MayaJ: 16/09/0990 cm / 12,7 kgJ: 30/12/108550 gr 74 cm, Leonor

M: 17/09/09

79cm / 9,68kg

C: 09/07/2011 Hij is er!!! C. heet ie en alles is goed!Charlotte S: 03/10/0986,5cm / 11,9 kg

30/03/12 04/10 vkMurron N: 04/10/0977,3cm / 12,5kg 27/10/11M. 4196 gram 52 cm 22/12 CB + prikken JustdebT: 14/10/09 86cm / 12.8kg

20/01/12 22/11 vkHuskyI: 16/11/0992cm / 12,7kg

R: 03/05/118200 gram 68 cm PartyK: 24/11/0979,6cm / 11,4kg

FanaticM: 26/11/0978,5cm / 10,44kg

RizE: 27/11/0977cm / 9,8kg GW H: 16/01/1086cm / 11 kg YayaD: 11/02/1078cm / 9760gr

BeckyN: 17/04/10 81,5cm / 10350gr

02/07/2012 cbAnnika S: 26/06/10 74cm / 9785grRainbowS: 08/07/10 82cm / 10,5 g

MomoA: 10/07/10 81cm / 10,5 kg

KathF: 24/08/1082cm /10,5 gr

21/06/12 versgetestSpecu K: 28/01/11 10600 gram 73,5 cm Poll

Special guests aka suikertantes: Erine & Maris
Ik denk dat een 2 wieler nog wel moeillijk is, maar ze moet toch een keer oefenen he?

Ik ben hier een keer naar de binnenspeeltuin geweest, maar ik geloof neit dat wij snel weer gaan, vind het toch een beetje ranzig ofzo zo'n ballenbak.....
GW: wij hebben een gewone wc verkleiner, tillen haar er nu nog gewoon op. Heb ook wel zo'n opstapkrukje, maar daarmee kan ze er nog niet zelf op komen.

Oh en dat laatste fietsje wat jij laat zien heeft T bij haar opa en oma. Die eerste vind ik ook erg leuk!

Moom: leuke site!! Staan echt mooie dingen op.. Even opslaan bij favorieten!

Lijkt mij ook fijn om er straks maar 1 in de luiers te hebben, maar ik ga er maar niet vanuit dat het zo snel zou gaan met haar.
Oh en zoeen hebben we ook nog...

H zit goed in de wielen!! (wij hebben er ook zo een, die laatste. heeft sjaak al 1 keer op gezeten gegild)

Murr, dan even googlen voor nederlandse leveranciers. volgens mij oa bij de bi.jenkorf. en een tijd geleden bij optim.el.
opstapkrukje hebben we wel zaterdag gehaald bij de zweed, maar ik dacht dat dat andere ding mss wel handig is voor thuis en een brilverkleiner voor onderweg ofzo (gewoon standaard in de auto ofzo)

En H houdt wel van trappen, dus dat kan haar mss wel over de streep helpen qua wc had ik bedacht.

Wil sowieso op vakantie straks eens kijken met bijv. alleen een zwembroekje op het strand.
3 van de 4 komen van oma (en opa) en de 4e vond papa zo nodig..... (was het er ook niet mee eens gezien het assortiment dat hier al stond)
Nee, ik heb de houten versie. Zit op mob dus even geen plaatje.

Zo'n soort ballorig is natuurlijk iets leuker als ze wat ouder zijn maar ze hadden hier ook een apart gedeelte voor kindjes tot 2 jaar. En ja, ondanks dat hij nog niet kan lopen was het wel leuk, want kruipen en klauteren en optrekken kan hij natuurlijk wel! En andere kindjes vind hij ook altijd wel leuk! Uurtje was wel lang genoeg voor mij trouwens

Laatst kwam hier trouwens een meisje van een paar deuren verder vragen of S in de speeltuin kwam spelen haha. Te lief toch?
Joehoe, mijn dochter zit in een sprongetje! Tjeezus, die vorige is nog maar net voorbij.. Ik maak me op voor een pittig weekje..

Wat fijn dat al jullie koters zo lief zijn! De mijne ook hoor, ze begrijpt nu zo ongelooflijk veel, vind ik zo stoer! En ze doet zo lief de dierengeluiden na, smelt! "Wat zegt de koe?", doet ze zo heel koddig "boe..!"

Justdeb, wat stoer van T. dat ze al naar de wc gaat! Knap hoor! En fijn dat ze er zelf zo blij van wordt, dat scheelt een hoop!

Eten doet ze hier eigenlijk wel zelfstandig (voornl. met haar handen) alleen helpen we haar met bijv de doperwtjes, anders gaan die 1 voor 1 naar binnen, duurt zo lang, en ze kan de laatste hapjes uit haar yoghurtbakje ook moeilijk scheppen. Ben wel blij dat ik zelf ook gewoon rustig kan eten, en haar niet meer hoef te voeren.

Moom, lief dat ie er zelf opklimt. Probeert F. ook wel eens, en zit dan heel parmantig achterstevoren, de slimmerd...
hoi hoi, ben een beetje doodop dus duik zo mijn bedje in denk ik. Volgens vent zie ik er niet uit, de schat

GW, volgens mij is het best moeilijk om het evenwicht te leren als je zo klein bent maar ze moeten het een keer leren he.

Sorry, ik weet niet meer, ben echt niet helder.

N. eet trouwens over het algemeen heel goed met een lepel, in dat opzicht heeft ze een hele goede oog/handcoordinatie. Ook een goede oog/voetcoordinatie aangezien ze echt heel goed kan voetballen.

Ik ga weer een hele drukke week in, hoop dat het allemaal gaat lukken. Zal hier niet heel veel te vinden zijn denk ik.
O, t was ineens spitsuur! Die laatste van GW heeft F. bij mijn ouders, vindt ze ook erg leuk!

Ik vrees dat ik F. niet uit de luiers krijg voor nr 2 zich aandient, maar goed, ik heb er op zich ook niet zo'n last van. Als ze nou ook haar eigen kont zou kunnen afvegen, ja, daar word ik wel echt blij van..!

Ik ben geloof ik ook geen oefenmoeder (wat is dat, trouwens?) maar wel een: doe het zelf maar-moeder (is dat dan een gemakszucht-moeder?)
Ik geloof ook echt niet dat H er meteen op weg "fietst" maar ik merk wel dat het een ongelooflijke aantrekkingskracht op haar heeft.

Nou ja, zo komt toch eerst de winter, daarna maar eens zien.

En hier een lekker kort weekje, heb dinsdag alweer vrij ivm feestdag, erg vervelend
Ik weet ook niet of dat oefenen nu zo veel zin heeft, kind doet het wss toch pas als hij/zij er zelf zin in heeft.

Eten met lepel en vork duurt wel eeuwig met H..... we zijn meestal beide al lang klaar en dan zit mevrouw nog zorgvuldig het eten op haar lepel te schuiven.
Kath, een oefenmoeder is in mijn ogen een moeder die veel tijd en energie steekt in het oefenen van allerlei dingen zodat kind dat snel/eerder kan. Nou, dat ben ik dus niet want heb daar niet echt geduld voor. Dus ook een gemakzuchtmoeder haha!

En net wat gw zegt, ze doen het vooral toch wanneer ze zelf willen of er aan toe zijn!

Oh, en niets ten nadele dus van alle oefenmoeders hè?
Hier ook gemakszuchtmoeder hoor!

Ben het eens met stelling dat ze dingen pas echt goed kunnen/doen als ze er zelf aan toe zijn.

Ik lig al in bed. Ogen branden me in hoofd. Vandaag beetje hard Buikie gehad, dus nu ff relaxen
Pff, ik heb echt een enorme pens.. Moet nu echt even nadenken wat ik morgen aandoe naar t werk.. 's ochtends is t gelukkig wat beter dan nu.. Iemand nog tips om die opgezette darmen te voorkomen..?
Volgens mij kun je er neits aan doen en "hoort" het er gewoon bij....

iets wijders maar aan zou ik zeggen...
Hmm, zal de De Waard-tent weer van zolder halen...
Ik ben in zoverre een oefenmoeder, dat ik nu, nu T interesse toont voor plassen op de wc, er wel meteen mee door wil gaan.

Laat haar het wel grotendeels zelf aangeven (soms even vragen), want wil haar niet onder druk zetten..

Ze hoeft van mij niet al uit de luiers te zijn als nr 2 komt, dat verwacht ik ook zeker niet van dr... (en als dat wel zo is, verwacht ik dan wel een terugslagje.. hoor je wel vaker toch?)

Is dat wat jullie bedoelen met een oefenmoeder??

Verder ben ik wel een gemaksmoeder denk ik.. Ik denk altijd, het komt vanzelf, als ze het nu nog niet kan, dan over een tijdje wel..

Dus ook eens met GW: het kind doet iets toch wanneer of hij/zij er aan toe is,en het zelf ook wil.

Kath: oeh, die opgezette pens hoort erbij he... Goed proberen te verbergen! Iets wijdere trui/tuniek aandoen?? Kun je nog wel goed je eigen broeken aan??
Ebp

Kath: hier ook direct opgezette buik. Heb idd ook wijdere shirts gedragen om het te verbergen.

En tips om ze te voorkomen? Geen idee...

Hier redelijk geslapen, nu ff douchen en dan deur weer uit. Niks aan om vandaag te werken, vriend en S zijn gewoon thuis. Maar een papadag is ook wel een keer goed voor hm.

Werk ze allemaal! En anders: fijne dag!
Beroerde nacht en ben ook nog eens zelf schuld , kwam er pas laat achter dat het steeds weer wakker worde door een poepluier en ondertussen rode billen kwam, kut dat ik daar niet eerder aan gedacht had
Zo zit al weer ff op het werk, hier was het iig erg vroeg. Nu aan de slag, drukke dag.
J1 is ook een echte papagaai. En heeft soms ook zulke hilarische uitspraken.

Aardappelen en groenten blijft dramatisch. Al t andere gaat er wel goed in. Eten met vork en lepel kan hij al heel netjes. Ik heb dat ook nooit echt met hem geoefend. Wel altijd vork en lepel bij t eten aangeboden. Maar J1 vond lang met handen eten veel leuker

Justdeb, wat goed van T! Terugslag na geboorte 2e hoor je wel vaak

Kath, ik had in t begin ook zo’n opgezette pens, hoort er idd wel bij. Wat wijdere kleren aan om t wat te verbergen

Ik ga J1 zo naar de peuters brengen en dan ga ik even met J2 te wandelen.
Ik ben ook een gemaksmoeder, komt omdat ik te weinig tijd heb om consequent alles met haar te gaan zitten oefenen. Het schijnt dat ik al uit een normale beker kon drinken toen ik 9 maanden was... nou M. kan het nu nog niet eens (maar ik oefen het ook niet met haar, en ze vertikt het ook om het te doen)

Een binnenspeeltuin... tja ik denk dat het erg aan je kind ligt. M. vond het er vreselijk. Nu ze kan lopen vindt ze het al iets leuker, maar ze gaat er niet echt van juichen.

M. is een bang/voorzichtig kind. Op gras wil ze niet lopen, op de stoep wil ze niet lopen... alleen als ze aan de hand mag dan wil ze het.

Oh heb even iets op hyves gezet, vond het veiliger om daar te zetten
A'tje heeft zo'n last van zijn oortjes gehad
Moom, je moet echt even contact opnemen met KNO, N. heeft het ook gehad en kreeg speciale druppels toen ze na het plaatsen van de buisjes een loopoor had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven