dakloos, en dan?
maandag 31 oktober 2011 om 14:37
Mijn vriend en ik wonen momenteel in een antikraak woning. Toen we erin trokken werd ons verteld dat we er waarschijnlijk wel meer dan een jaar konden wonen, maar blijkbaar niet: we moeten er binnen een week uit. En ja dat kunnen ze maken, want in het contract staat maar 2 weken opzegtermijn, en die brief zien we nu pas omdat we er afgelopen paar dagen niet waren. We zijn nu als een gek aan het kijken voor een woning, maar op korte termijn gaat dat m niet worden. Overal moet een hele papierwinkel voor worden ingevuld, van alles en nog wat aangevraagd en dat duurt allemaal wel ff. Geen uitzonderingen mogelijk. Wat moeten we nou?
maandag 31 oktober 2011 om 14:39
maandag 31 oktober 2011 om 14:41
maandag 31 oktober 2011 om 14:48
maandag 31 oktober 2011 om 14:52
quote:ritmeester schreef op 31 oktober 2011 @ 14:47:
Antikraak betekent toch extreem lage huur, en dus de mogelijkheid om (reële huur minus werkelijke huur) maandelijks apart te zetten, voor situaties zoals deze?
Of dacht je dat een gratis lunch bestaat?
een vriendin van me heeft vroeger ook antikraak gewoond. Heel lage huur inderdaad (100 gulden pp en ze woonden met z'n tweeën) en g/w/l was daarbij inbegrepen.
Ik zou als een dolle aan het sparen zijn geslagen...
Antikraak betekent toch extreem lage huur, en dus de mogelijkheid om (reële huur minus werkelijke huur) maandelijks apart te zetten, voor situaties zoals deze?
Of dacht je dat een gratis lunch bestaat?
een vriendin van me heeft vroeger ook antikraak gewoond. Heel lage huur inderdaad (100 gulden pp en ze woonden met z'n tweeën) en g/w/l was daarbij inbegrepen.
Ik zou als een dolle aan het sparen zijn geslagen...
maandag 31 oktober 2011 om 14:56
Dat is het risico van antikraak!!
Daar denk je toch eerder over na.
Volgens mij is het wel zo dat je bij de antikraak stichting (ofzoiets) weer terecht kan voor een nieuwe tijdelijke woning. Maar dan moeten die er wel zijn. Anders heb je pech.
Antikraak heeft het grote voordeel van goedkoop wonen. Staat echter tegenover dat het tijdelijk en onzeker is. Die keuze heb je zelf gemaakt.
Opties: check je inschrijftijd bij de woningbouw, koop een huis, neem contact op met het antikraak bureau, ga tijdelijk bij je ouders wonen, ga particulier huren.
Daar denk je toch eerder over na.
Volgens mij is het wel zo dat je bij de antikraak stichting (ofzoiets) weer terecht kan voor een nieuwe tijdelijke woning. Maar dan moeten die er wel zijn. Anders heb je pech.
Antikraak heeft het grote voordeel van goedkoop wonen. Staat echter tegenover dat het tijdelijk en onzeker is. Die keuze heb je zelf gemaakt.
Opties: check je inschrijftijd bij de woningbouw, koop een huis, neem contact op met het antikraak bureau, ga tijdelijk bij je ouders wonen, ga particulier huren.
maandag 31 oktober 2011 om 14:57
http://www.google.nl/#sclient=psy-ab&hl ... 95&bih=721
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 31 oktober 2011 om 14:57
quote:daydream schreef op 31 oktober 2011 @ 14:38:
Had je dat niet eerder kunnen bedenken?
Ik heb voor een anti kraak bedrijf gewerkt en bij ons werd het altijd expliciet gemeld. En toezeggingen over de duur ook trouwens niet. Vandaar dat kinderen ook niet toegestaan werden.
Succes bij het verder zoeken.
Had je dat niet eerder kunnen bedenken?
Ik heb voor een anti kraak bedrijf gewerkt en bij ons werd het altijd expliciet gemeld. En toezeggingen over de duur ook trouwens niet. Vandaar dat kinderen ook niet toegestaan werden.
Succes bij het verder zoeken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 31 oktober 2011 om 14:58
http://kopen.marktplaats. ... huizen-te-huur/c2143.html
maandag 31 oktober 2011 om 14:59
http://www.huisvoormij.nl/?gclid=CILb_q ... 3godrTM4nA