dakloos, en dan?

31-10-2011 14:37 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik wonen momenteel in een antikraak woning. Toen we erin trokken werd ons verteld dat we er waarschijnlijk wel meer dan een jaar konden wonen, maar blijkbaar niet: we moeten er binnen een week uit. En ja dat kunnen ze maken, want in het contract staat maar 2 weken opzegtermijn, en die brief zien we nu pas omdat we er afgelopen paar dagen niet waren. We zijn nu als een gek aan het kijken voor een woning, maar op korte termijn gaat dat m niet worden. Overal moet een hele papierwinkel voor worden ingevuld, van alles en nog wat aangevraagd en dat duurt allemaal wel ff. Geen uitzonderingen mogelijk. Wat moeten we nou?
vakantiehuis huren, hotel, camping, familieleden en vrienden om een logeerpartij vragen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kunnen jullie tijdelijk terug naar jullie ouders?
Had je dat niet eerder kunnen bedenken?
Ik weet niet beter dan dat ik altijd alles geregeld krijg in het via-via circuit: vrienden, vrienden van vrienden, kennissen...Op die manier blijk ik altijd een stuk meer mogelijkheden te hebben dan via de "officiele" wegen.
Terug naar paps en mams. Onderhuur, dure woning huren.

Een kennis van mij woonde ook antikraak maar daar is toen een contract getekend dat ze er een half jaar mocht wonen met opzegtermijn van 2 weken. Raar dat er bij jullie niets zwart op wit staat.
Hoezo staat er niks zwart op wit vlinder? Juist wel toch?
tijdelijke woningen bij woningbouw, bv die over jaar ofzo gerenoveerd worden?
Er bestaan organisaties waar je per direct kunt huren. Je betaalt er wel de hoofdprijs voor, maar dan heb je iig weer een dak boven je hoofd.

rotsvast.nl en directwonen zijn de twee die me zo te binnen schieten.
Listen very carefully, I shall say this only once.
dat is het risico met antikraak ja.

Bemiddeld het bedrijf die jullie die woning aangeboden heeft niet voor een nieuw onderkomen?

En vandaag nog even inschrijven bij de gewone woningbouw hè, dan bouw je inschrijfduur op voor een huurwoning.
Antikraak betekent toch extreem lage huur, en dus de mogelijkheid om (reële huur minus werkelijke huur) maandelijks apart te zetten, voor situaties zoals deze?

Of dacht je dat een gratis lunch bestaat?
http://www.kraakwacht.nl/index1.htm
quote:ritmeester schreef op 31 oktober 2011 @ 14:47:

Antikraak betekent toch extreem lage huur, en dus de mogelijkheid om (reële huur minus werkelijke huur) maandelijks apart te zetten, voor situaties zoals deze?

Of dacht je dat een gratis lunch bestaat?

een vriendin van me heeft vroeger ook antikraak gewoond. Heel lage huur inderdaad (100 gulden pp en ze woonden met z'n tweeën) en g/w/l was daarbij inbegrepen.

Ik zou als een dolle aan het sparen zijn geslagen...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 oktober 2011 @ 14:38:

vakantiehuis huren, hotel, camping, familieleden en vrienden om een logeerpartij vragen.Goeie tips!
Dat is het risico van antikraak!!

Daar denk je toch eerder over na.

Volgens mij is het wel zo dat je bij de antikraak stichting (ofzoiets) weer terecht kan voor een nieuwe tijdelijke woning. Maar dan moeten die er wel zijn. Anders heb je pech.

Antikraak heeft het grote voordeel van goedkoop wonen. Staat echter tegenover dat het tijdelijk en onzeker is. Die keuze heb je zelf gemaakt.

Opties: check je inschrijftijd bij de woningbouw, koop een huis, neem contact op met het antikraak bureau, ga tijdelijk bij je ouders wonen, ga particulier huren.
http://www.google.nl/#sclient=psy-ab&hl ... 95&bih=721
quote:daydream schreef op 31 oktober 2011 @ 14:38:

Had je dat niet eerder kunnen bedenken?

Ik heb voor een anti kraak bedrijf gewerkt en bij ons werd het altijd expliciet gemeld. En toezeggingen over de duur ook trouwens niet. Vandaar dat kinderen ook niet toegestaan werden.

Succes bij het verder zoeken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik had begrepen dat je bij anti-kraak normaal gesproken andere opties aangeboden krijgt als je moet vertrekken. Kun je niet informeren of er andere ruimtes vrij zijn?
http://kopen.marktplaats. ... huizen-te-huur/c2143.html
Tja, dan toch tijdelijk naar ouders of kennissen en vandaaruit als de sodemieter op zoek naar andere woonruimte.
http://www.huisvoormij.nl/?gclid=CILb_q ... 3godrTM4nA
Volgende anti-kraak woning betrekken?
Ik las laatst dat je tegenwoordig regelmatig huizen kunt huren die te koop staan terwijl de eigenaar al een nieuw huis heeft betrokken. Misschien is zoiets een idee?
ehm, en kraken?
Wat moet je nu? Een andere woning zoeken. Er zijn al veel goeie tips gegeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven