dakloos, en dan?

31-10-2011 14:37 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik wonen momenteel in een antikraak woning. Toen we erin trokken werd ons verteld dat we er waarschijnlijk wel meer dan een jaar konden wonen, maar blijkbaar niet: we moeten er binnen een week uit. En ja dat kunnen ze maken, want in het contract staat maar 2 weken opzegtermijn, en die brief zien we nu pas omdat we er afgelopen paar dagen niet waren. We zijn nu als een gek aan het kijken voor een woning, maar op korte termijn gaat dat m niet worden. Overal moet een hele papierwinkel voor worden ingevuld, van alles en nog wat aangevraagd en dat duurt allemaal wel ff. Geen uitzonderingen mogelijk. Wat moeten we nou?
Zijn jullie erg plaatsgevonden i.v.m. werk of zo? Of zou buiten de regio een optie kunnen zijn?
Nou niet zo kattig reageren zeg!

Volgens mij zijn er genoeg opties gegeven:

- marktplaats

- opnieuw antikraak proberen

- vakantiehuisje

- particulier huren

- jij een kamer en hij een studio oid (dus niet samenwonen

En dat je op je verantwoordelijkheden gewezen wordt, kun je verwachten als je een topic opent.
quote:esmeexx schreef op 31 oktober 2011 @ 16:59:

Dus: what's next? Marktplaats was een heel goede tip, iemand nog meer van dat soort ideeën?What's next? Als je niet kan vinden wat je zoekt, moet je je eisen aanpassen. Anti-kraak is veel voor weinig geld, maar misschien moet je nu genoegen nemen met weinig voor veel geld. Tijdelijke studiof 2 of 3 kamerflat. Misschien in een andere plaats. Alles beter dan bij je schoonouders.

Mijn vriend kwam een jaar geleden op straat te staan en is toen antikraak gaan wonen bij gebrek aan wat beters. Paar maanden later hebben mijn ouders mij eruit gegooid en ben ik er noodgedwongen bij komen wonen. Antikraak deden we echt niet voor de fun, of voor de lage huur, maar puur omdat we niks konden vinden. En nu kunnen we nog steeds niks vinden. In plaats van dat jullie allemaal lopen zeiken over dat we dit aan hadden kunnen zien komen: denk liever mee. Ik weet ook wel dat we dit aan hadden kunnen zien komen, maar beter een anti kraak woning dan geen woning dachten wij zo. We staan al ingeschreven bij alle woning corporaties/makelaars hier in de buurt, maar geen van allen heeft woningen in het aanbod waar wij voor in aanmerking komen. Dus: what's next? Marktplaats was een heel goede tip, iemand nog meer van dat soort ideeën?

Toontje lager mag ook wel hoor. Dat jullie niet verder hebben gekeken in de tussentijd is niet de schuld van de forummers hier hoor.

En als er geen tip voor je tussen zit hoef je ook niet op de rest af te reageren. Pffff.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 31 oktober 2011 @ 17:30:

[...]

Toontje lager mag ook wel hoor. Dat jullie niet verder hebben gekeken in de tussentijd is niet de schuld van de forummers hier hoor.

En als er geen tip voor je tussen zit hoef je ook niet op de rest af te reageren. Pffff.Als je beter leest weet je dat we ons in het afgelopen jaar helemaal het lep lazarus hebben gezocht naar een andere woning. En sorry voor die toon, maar om een of andere reden ben ik ff niet zo vrolijk nu...

In plaats van dat jullie allemaal lopen zeiken over dat we dit aan hadden kunnen zien komen: denk liever mee. Ik weet ook wel dat we dit aan hadden kunnen zien komen...
quote:esmeexx schreef op 31 oktober 2011 @ 18:37:

[...]

Als je beter leest weet je dat we ons in het afgelopen jaar helemaal het lep lazarus hebben gezocht naar een andere woning. En sorry voor die toon, maar om een of andere reden ben ik ff niet zo vrolijk nu...

Gezocht naar een huis voor een student en man met een kwakkelend bedrijf met 3plus slaapkamers voor de kinderen die alleen in het weekend komen. Ik denk dat je dat idee nu moet los laten, want anders zit je straks bij je schoonouders.

Wat vind je je van de andere suggesties die hier zijn genoemd? Dus kleiner, verder weg, vakantiehuisje, opnieuw antikraak etc.
Met praatjes kom je er wel hoor, prinses.

Stel je eisen bij, ga particulier huren en stop met janken.

Ja, sorry voor de toon, maar mijn drol zit vast, dus dan is het geoorloofd, toch?...
Hmm, woningnood klinkt bij jullie meer als symptoom van een groter (financieel) probleem dan als kern van de zaak. Ik zou heel snel orde op zaken gaan stellen voordat je echt in de problemen zit.

1) werk zoeken en inkomen opkrikken, en als het kan geld apart zetten

2) op zoek naar een 2 of max 3 kamer woning, zo goedkoop mogelijk (die kinderen kunnen echt wel bij elkaar slapen en jullie in de huiskamer, voor hoe lang het duurt)

3) huurtoeslag en verhuistoeslag aanvragen. Dan moet je t echt wel redden. Als huren onder de sociale huurgrens niet lukt (even bellen met woningbouw voor tips, sloopwoning missch?) moet je dus meer werken om het te kunnen betalen.

4) zsm minder bijlenen en financiele orde op zaken.

En ja, huizen in zeg, amsterdam, zijn moeilijk te vinden, maar niet onmogelijk hoor. Moet je wel je eisen bijstellen.

Jij als student hebt natuurlijk meer en andere woonrechten (casa400, container, uilenstede) dus wie weet is apart wonen inderdaad wel slim.

Wat lullig voor die kinderen trouwens.
Als jij vindt dat een woning met 3+ slaapkamers "nodig" is vanwege kinderen die af en toe komen slapen, dan is de nood nog lang niet hoog genoeg hoor.

Als je over een paar dagen op straat staat heb je niet zoveel te willen. Één of twee slaapkamers is ook prima. Dan koop je een slaapbankje en dan slapen jullie in de woonkamer als de kinderen er zijn.

Ik ken ouders die dat permanent doen. Met inwonende kinderen dus.

Tenzij je liever met de hele boel naar je schoonouders verkast, dat kan natuurlijk ook.
Welke regio?
quote:esmeexx schreef op 31 oktober 2011 @ 18:37:

[...]

Als je beter leest weet je dat we ons in het afgelopen jaar helemaal het lep lazarus hebben gezocht naar een andere woning. En sorry voor die toon, maar om een of andere reden ben ik ff niet zo vrolijk nu...

Vele doen suggesties waar je om vroeg. Dat je niet vrolijk bent snap ik maar wat andere ook al zeggen, misschien even de hoge voorwaardes los laten.

Tuurlijk is het niet leuk maar er zijn nog wat andere mogelijkheden, zie alle reacties. Je gaat nergens op in, en er zijn toch veel zinnige dingen gezegd.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
"verhuistoeslag".

Bestaat dat??? Waar kun je dat aanvragen en aan welke criteria moet je voldoen?

Lijkt me cool.
quote:redband schreef op 31 oktober 2011 @ 16:19:

Wacht even, bij anti kraakwoningen mogen geen kinderen mee.

Studie financiering is ook geen inkomsten .( wel voor jou als studie , maar het is geen werk inkomsten)de kinderen wonen daar ook niet, die komen om de week een weekend logeren.
Als je ouders je de deur uitgezet hebben, had je ook gewoon een studentenkamer kunnen huren.

Hier (simpel dorp, geen studentenstad in de buurt) staan ook regelmatig advertenties in de krant van mensen die hun zolder verhuren oid en andersom mensen die vragen om een kamer/zolder om te huren.

Toen ik ging samenwonen en later toen we een kind kregen had ik ook wel een driekamerappartement gewild, maar helaas moesten we het doen met een tweekamerflatje. Soms kun je wel eisen of wensen hebben, maar zijn die niet reeël gezien de omstandigheden.

Dat is even slikken om dat te accepteren, maar echt, het wordt vanzelf beter (als je je studie klaar hebt en een baan vindt, als het bedrijf van je vriend beter loopt, als hij ook in loondienst gaat).
quote:ritmeester schreef op 31 oktober 2011 @ 15:10:

ehm, en kraken?Haha ritmeester, dat we daar niet eerder op zijn gekomen!
en dan nog een tip: www.kamernet.nl
Als ik de schoonouder zou zijn, zou ik het wel weten.

Vriend met kinderen alleen laten logeren bij schoonouders thuis als het bezoekersweekend was voor zijn kinderen, zien schoonouders de kleinkinderen ook eens.

Door massaal in te trekken bij schoonouders leg je daar heel veel druk op hun privacy, binnen een paar maanden heb je oorlog.

Dat jij het huis bent uitgezet hebben je schoonouders geen boodschap aan, en please laat je niet zwanger ondertussen, want je krijgt nog steeds geen urgentie voor woning, en je maakt de situatie alleen maar erger.
www.pararius.nl

kun je alle woningen zoeken bij jou in de buurt.

Enne, stel je eisen maar gewoon bij hoor, ik stond in 2010 ook ''op straat'' maar had binnen 3 dagen een huisje geregeld.

Particulier. Betaalde de hoofdspijs: 700 euro voor 35 m2, niet eens een aparte slaapkamer, maar hey, beter dat dan niks!

Hoewel het verre van ideaal was, heb ik er een jaar gewoond, en het is ook nog best gezellig geweest

Niet zo mauwen en roeien met de riemen die je hebt!!
quote:begonia_blueee schreef op 31 oktober 2011 @ 23:02:

"verhuistoeslag".

Lijkt me cool.Ja bestaat (of bestond in elk geval) in Amsterdam, vanuit de gemeente, voor minimum inkomens. Maar ja, dan moet je dus wel aantonen dat je een minimum inkomen hebt. Ik weet niet of TO dat wel redt.
Verhuiskostenvergoeding bestaat in de meeste gemeentes alleen voor mensen die om ernstige medische redenen moeten verhuizen....dus ik zou daar maar niet vanuit gaan!
quote:begonia_blueee schreef op 31 oktober 2011 @ 23:02:

"verhuistoeslag".

Lijkt me cool.Kan dat ook met terugwerkende kracht?? Ik heb nog wel wat bonnetjes liggen...
Oh. Minimum inkomen. Ik vind mijn inkomen minimaal, maar daar denken andere mensen heel anders over.
En medisch. Gelukkig kom ik niet in aanmerking. **Misschien eerst eens een hele blz. lezen...**

TO. Wat ga je nu doen?
quote:Mac123 schreef op 02 november 2011 @ 09:10:

TO. Wat ga je nu doen?hier in ieder geval niet meer reageren, want wij zijn zeikerds

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven