Wie heeft er een boxspring?
dinsdag 1 november 2011 om 11:17
Binnenkort op pad voor een nieuw bed. Het huidige bed is een dubbele matras en bedombouw. Maar voor een eventueel nieuw bed, vind ik een boxspring er mooi uit zien.
En dan met een stoffen bekleding. Wie heeft er ook eentje en hoe bevalt het??
Is het goed te onderhouden en blijft het ook mooi?
Ik wil dan een losse matras en tijk erop doen, zodat het ook makkelijk vervangen kan worden en niet het hele bed weg hoeft na 10 jaar.
We hebben nu een M-line matras, en daar hebben ze ook de boxsprings van, dus denk dat we daarbij gaan blijven omdat het bevalt.
Het zijn zoveel merken en zoveel keuzes ook.
Hoe zijn jullie bevindingen?
En dan met een stoffen bekleding. Wie heeft er ook eentje en hoe bevalt het??
Is het goed te onderhouden en blijft het ook mooi?
Ik wil dan een losse matras en tijk erop doen, zodat het ook makkelijk vervangen kan worden en niet het hele bed weg hoeft na 10 jaar.
We hebben nu een M-line matras, en daar hebben ze ook de boxsprings van, dus denk dat we daarbij gaan blijven omdat het bevalt.
Het zijn zoveel merken en zoveel keuzes ook.
Hoe zijn jullie bevindingen?
dinsdag 1 november 2011 om 11:26
Wij hebben zelf geen boxspring, maar als we bij mijn ouders slapen, dan slapen we wel op een boxspring. Ik vind het maar niks, de matrassen glijden steeds bij elkaar weg, dus er zit steeds een naad tussen en mijn vriend is zelfs al 2x met matras en al van bed af gegleden. Verder vind ik het niet fijn dat je de dekens niet lekker in kan stoppen, ze glijden zo sneller af is mijn ervaring. Ik ben dus heel blij met ons 'gewone' bed Al zullen er ook best mensen zijn die zweren bij een boxspring
dinsdag 1 november 2011 om 11:29
Wij zochten vooral een hoog bed voor martini-mate (makkelijker met opstaan) en zijn daardoor ook uitgekomen op een boxspring. Wij hebben deze http://www.dromeslaapconcept.nl/ in het grijs. het hoofdbord is gecapitonneerd en dus niet het hoofdbord dat getoond wordt op de site. We hebben zonder verstellingen want we hebben een twee persoons topper erop gelegd omdat ik wel graag tegen elkaar aan slaap. Na vier jaar bevalt het nog steeds prima.
dinsdag 1 november 2011 om 11:41
Auping Dublin Maximus hier, heerlijk bed en heel mooi want de Maximus-variant heeft gestoffeerde matrassen (hetzelfde als de bospring-bodem), en op de twee losse matrassen ligt een tweepersoons topper. Zelfs als je overdwars ligt voel je niet de aparte matrassen!
Topper is ook lekker makkelijk opmaken! En ik vind de hoogte van boxsprings ook luxe aanvoelen, zeg maar...
We hebben het bed laten brengen, en de bezorgers zetten het bed neer voor je, en leggen de matrassen exact goed op de bodem. Ze zitten met flinke repen klittenband vast, en verschuiven geen cm!
Topper is ook lekker makkelijk opmaken! En ik vind de hoogte van boxsprings ook luxe aanvoelen, zeg maar...
We hebben het bed laten brengen, en de bezorgers zetten het bed neer voor je, en leggen de matrassen exact goed op de bodem. Ze zitten met flinke repen klittenband vast, en verschuiven geen cm!
dinsdag 1 november 2011 om 11:45
dinsdag 1 november 2011 om 11:48
dinsdag 1 november 2011 om 12:07
dinsdag 1 november 2011 om 12:46
Goede bevindingen zo te lezen.
Nu willen wij graag 2 aparte matrassen omdat we ook elektrisch verstelbaar willen(lekker tv kijken), kun je dan toch een grote topper erop leggen??
Lijkt me niet toch? Maar als je geen topper doet, zit je weer met een spleet in het midden dat minder fijn ligt.
Of je moet allebei tegelijk het hoofdeind omhoog zetten.
Iemand had ook een M-line, mag ik vragen wat je ervoor kwijt was?
Het heeft inderdaad een luxe gevoel, hotel-achtig, en het ziet er mooi uit met de stoffen hoofdeinden.
Een voeteneinde hoef ik niet, vind het mooier zonder(denkik).
Fijn om te lezen!!
Nu willen wij graag 2 aparte matrassen omdat we ook elektrisch verstelbaar willen(lekker tv kijken), kun je dan toch een grote topper erop leggen??
Lijkt me niet toch? Maar als je geen topper doet, zit je weer met een spleet in het midden dat minder fijn ligt.
Of je moet allebei tegelijk het hoofdeind omhoog zetten.
Iemand had ook een M-line, mag ik vragen wat je ervoor kwijt was?
Het heeft inderdaad een luxe gevoel, hotel-achtig, en het ziet er mooi uit met de stoffen hoofdeinden.
Een voeteneinde hoef ik niet, vind het mooier zonder(denkik).
Fijn om te lezen!!
dinsdag 1 november 2011 om 12:47
quote:Teddy82 schreef op 01 november 2011 @ 12:07:
Wij hebben ook een boxspring. Een Karlson. 2 losse matrassen en daar bovenop een 2 persoons topper. Slaapt heerlijk. wij hebben een split-topper (spleet aan de bovenzijde) zodat ze matrassen wel los van elkaar omhoog kunnen.
Dit bedoel ik dus!! Maar dat bestaat dus ook, fijn!!
Weet ik alweer een hele hoop meer...
Wij hebben ook een boxspring. Een Karlson. 2 losse matrassen en daar bovenop een 2 persoons topper. Slaapt heerlijk. wij hebben een split-topper (spleet aan de bovenzijde) zodat ze matrassen wel los van elkaar omhoog kunnen.
Dit bedoel ik dus!! Maar dat bestaat dus ook, fijn!!
Weet ik alweer een hele hoop meer...
dinsdag 1 november 2011 om 13:08
quote:flowerbombje schreef op 01 november 2011 @ 11:45:
Ik heb een boxspring en ben er super blij mee. Heb hem nu 10 jaar en hij slaapt nog steeds heerlijk. Nog nooit met matras en al van bed geflikkerd en de matrassen glijden ook niet uit elkaar als je een goed tweepersoons hoeslaken er omheen doet en met topper al helemaal niet.Nu is mijn vriend ook een beetje langer en zwaarder dan de gemiddelde persoon, hij past eigenlijk helemaal niet op dat bed
Ik heb een boxspring en ben er super blij mee. Heb hem nu 10 jaar en hij slaapt nog steeds heerlijk. Nog nooit met matras en al van bed geflikkerd en de matrassen glijden ook niet uit elkaar als je een goed tweepersoons hoeslaken er omheen doet en met topper al helemaal niet.Nu is mijn vriend ook een beetje langer en zwaarder dan de gemiddelde persoon, hij past eigenlijk helemaal niet op dat bed
dinsdag 1 november 2011 om 13:16
Flatscreen, voor verstelbare boxsprings heb je tegenwoordig een splittopper. Daar is de bovenkant van de topper in 2 delen, waardoor je individueel je eigen deel kunt verstellen zonder dat de ander verplicht mee omhoog moet. De betere beddenzaak heeft daar ook speciale hoeslakens voor.
Wij hebben zelf een vlakke boxspring met 2 losse matrassen en een tweepersoons topper erop. De matrassen zijn meegestofeerd en ik hoef alleen de topper maar op te maken. Ik vind het ideaal en ben nu al ruim een jaar dik tevreden met de boxspring. Heb nog nooit zo lekker geslapen. Hier geen last van schuivende matrassen of beddengoed wat aan het voeteneind los raakt.
De man van de beddenzaak waar wij gekocht hebben, zei dat je ervan uit mag gaan dat je box zelf tenminste 20 jaar of langer meegaat. De topper moet je misschien na een jaar of 8-10 wel een keer vervangen.
Wij hebben zelf een vlakke boxspring met 2 losse matrassen en een tweepersoons topper erop. De matrassen zijn meegestofeerd en ik hoef alleen de topper maar op te maken. Ik vind het ideaal en ben nu al ruim een jaar dik tevreden met de boxspring. Heb nog nooit zo lekker geslapen. Hier geen last van schuivende matrassen of beddengoed wat aan het voeteneind los raakt.
De man van de beddenzaak waar wij gekocht hebben, zei dat je ervan uit mag gaan dat je box zelf tenminste 20 jaar of langer meegaat. De topper moet je misschien na een jaar of 8-10 wel een keer vervangen.
dinsdag 1 november 2011 om 13:23
Ik zou inderdaad naar een beddenzaak gaan en je goed laten informeren. Bij de betere zaken proberen ze je echt niks aan te smeren (zoals bijvoorbeeld bij Swiss Sense), naar luisteren ze juist goed naar je wensen en je mag gerust meerdere keren komen proef liggen.
Wij hebben erg goed advies gekregen. We hadden een Eastborn op het oog, maar de verkoper dacht dat dat bed te zacht was i.v.m. mijn rugklachten. Hij adviseerde toen een bed van het huismerk, dat uiteindelijk ook nog een stukje goedkoper was dan de Eastborn maar van gelijkwaardige kwaliteit.
Wij hebben erg goed advies gekregen. We hadden een Eastborn op het oog, maar de verkoper dacht dat dat bed te zacht was i.v.m. mijn rugklachten. Hij adviseerde toen een bed van het huismerk, dat uiteindelijk ook nog een stukje goedkoper was dan de Eastborn maar van gelijkwaardige kwaliteit.
dinsdag 1 november 2011 om 13:54
Hierzo ook een boxspring van Swiss Sense ...twee enkele bedden met twee losse toppers ....heeeerlijk, wil niet meer anders.
En niets geen gedoe dat je ertussen valt, het bed is vrij stevig en zwaar, daar val je echt niet zomaar tussen hoor.
En laat je even goed informeren, er zit echt wel verschil in.
En niets geen gedoe dat je ertussen valt, het bed is vrij stevig en zwaar, daar val je echt niet zomaar tussen hoor.
En laat je even goed informeren, er zit echt wel verschil in.