Wie heeft er een boxspring?

01-11-2011 11:17 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort op pad voor een nieuw bed. Het huidige bed is een dubbele matras en bedombouw. Maar voor een eventueel nieuw bed, vind ik een boxspring er mooi uit zien.

En dan met een stoffen bekleding. Wie heeft er ook eentje en hoe bevalt het??

Is het goed te onderhouden en blijft het ook mooi?

Ik wil dan een losse matras en tijk erop doen, zodat het ook makkelijk vervangen kan worden en niet het hele bed weg hoeft na 10 jaar.

We hebben nu een M-line matras, en daar hebben ze ook de boxsprings van, dus denk dat we daarbij gaan blijven omdat het bevalt.

Het zijn zoveel merken en zoveel keuzes ook.

Hoe zijn jullie bevindingen?
Het "rondje"winkels ga ik ook binnenkort doen. En wil zeker goed advies krijgen. Omdat het nogal een dure aangelegenheid is voor de komende 10 jaar, vind ik het ook belangrijk meningen te lezen van ervaringsdeskundige :-)

Ik wil gewoon niet het duurste aangepraat krijgen door zo'n verkoper.

En we hebben nu al een M-Line matras, dus die ervaring hebben we al.
Ik heb er gewoon een van Ikea hoor! Hoeft niet duur te zijn om lekker te slapen
Internagelaktisch
Aangezien ik ook rugklachten heb, reuma en chronisch vermoeidheidssyndroom is het erg moeilijk om op de gok een boxspring te kopen.

Ik las in dit topic iemand met rugklachten die een boxspring heeft gekocht, welk merk is dat dan? Bij welke zaak en wat zijn je exacte bevindingen?

@Maaique, voor iemand zonder lichamelijke klachten is een ikea boxspring wellicht prima.

Een ikea boxspring gaat echter maar 5 jaar mee (max). Dan is het matras doorgezakt.

Bij de duurdere merken heb je lange garantie, soms levenslang.

Ik heb zelf een m-line combinatie gekocht. Sleep well, move better? Heb alleen maar meer pijnklachten gehad.

Ik ben dus ook nog steeds op zoek naar de juiste boxspring.

Ook al vele zaken afgegaan. Bij veel zaken proberen ze je een tempur aan te smeren ondanks dat je vertelt dat je niet tegen traagschuim kunt...

Het concept Kreamat - Slapen a la carte sprak mij erg aan omdat je de veren kunt verstellen. Ook na je aankoop.

Als je bv zwanger wordt of je komt aan of valt juist af kun je je bed weer aanpassen.

Kostenplaatje wel vanaf 3800 euro.

Het matras van kreamat lag super lekker.

Ik heb bij swiss sense ook op een heerlijk bed gelegen. Als je eenmaal op een boxspring ligt met een topper lig je altijd lekker dus dat is niet erg objectief.

Voor iemand zonder lichamelijke problemen is swiss sense weer wel aan te raden. De boxsprings zijn erg mooi, ook verstelbaar zijn ze niet zo gek duur, 2200 euro. (vergeleken met de duurdere merken dan he?)
Happiness lies in your own hands
quote:Kimmsize schreef op 01 november 2011 @ 15:38:

Aangezien ik ook rugklachten heb, reuma en chronisch vermoeidheidssyndroom is het erg moeilijk om op de gok een boxspring te kopen.

Ik las in dit topic iemand met rugklachten die een boxspring heeft gekocht, welk merk is dat dan? Bij welke zaak en wat zijn je exacte bevindingen?

Wij hebben een boxspring van het huismerk van een zelfstandige beddenspeciaalzaak gekocht, een Grandeur Boxspring (model Monaco; voor een indruk, zie link).

We hebben gekozen voor stevige matrassen. Ik heb lage rugklachten (atrose) en juist dan is het belangrijk dat je ruggengraat recht ligt als je slaapt. Wij hebben het bed gekocht bij Schuilingh in het dorp Leek, maar er zijn meer dealers van dit huismerk. Qua kwaliteit is dit merk vergelijkbaar met bijvoorbeeld Eastborn of Pullman. Het is van Nederlands fabrikaat.
Hier een pullmann boxspring met 2 losse matrassen ,voor elk weer een ander gewicht. Zeer tevreden zijn we er mee,en ik maak ze met 1 hoes op op bed.
quote:maaique schreef op 01 november 2011 @ 14:05:

Ik heb er gewoon een van Ikea hoor! Hoeft niet duur te zijn om lekker te slapen

Ik wilde ook een Ikea boxpring, kwam uit op rond de 2000 euro. Niet duur, dus was al van plan deze aan te schaffen.

Tot ik bij de Aupingzaak voor dezelfde prijs een boxpring zag...
Hai. ik heb een 2pers boxspring met een topper. alles 1 geheel. ik slaap er over het algemeen alleen in dus rol het hele bed rond.

Mijne slaapt goddelijk en heb er een 350 euro (nieuwprijs) voor betaald bij de bedden/matrassen concurent. snelle levering en goed advies. Heb daar alle bedden afgelegen met verschillende topmatrassen en het gaat zeer goed.
Wij hebben geen elektrisch verstelbare gekocht.

Maar wel een M-line.

We hebben verder de meest goedkope opties genomen eigenlijk. Geen voetbord, wel een hoofdbord.

We waren volgens mij iets tussen de 2200 en 2500 euro kwijt
Wij hebben nu een aantal jaar een boxspring van Box en Springs http://www.boxensprings.nl.

Echt heerlijke bedden en een groot verschil met ons vorige bed.

We hebben een boxspring met een voetbord en een topper. Heel makkelijk op te maken en het dekbed blijft goed liggen. Een bed met een voetbord is voor mij meer "af". Bedenk wel dat je een apart onderlaken moet kopen/laten maken dat geschikt is voor toppers (de standaard onderlakens en moltons zijn te groot).

Ik zou 2 1 persoonsmatrassen wel aanraden als je beiden een eigen matras wilt (ook bij verschil in slaapwensen). En als je een elektrisch verstelbaar bed wilt is het natuurlijk ook noodzakelijk.

Nog wel even een tip zorg dat je geen goedkope en dunne topper neemt! Dat is namelijk echt zonde aangezien je dat goed kunt voelen. En schuiven is echt ondenkbaar bij een goede kwaliteit boxspring (die heeft namelijk nopjes of speciaal materiaal aan de onderkant zodat het niet kan schuiven).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven