vintage kleding
zaterdag 29 oktober 2011 om 18:11
Ik heb sinds enkele weken een leuk vintage winkeltje ontdekt.
Kwam er altijd voorbij.. totdat ik dacht: kom ga eens binnen kijken.
En maar goed dat ik toch eens naar binnen ben gegaan.
Intussen heb ik er al enkele leuke kledingstukken weggehaald.
Financieel is het niet echt nodig, maar toch leuk dat je er
toch enkele kledingstukken voordelig kunt scooren.
Wie stapt er ook weleens een vintage winkel binnen??
En nog leuke dingen gescoord??
Kwam er altijd voorbij.. totdat ik dacht: kom ga eens binnen kijken.
En maar goed dat ik toch eens naar binnen ben gegaan.
Intussen heb ik er al enkele leuke kledingstukken weggehaald.
Financieel is het niet echt nodig, maar toch leuk dat je er
toch enkele kledingstukken voordelig kunt scooren.
Wie stapt er ook weleens een vintage winkel binnen??
En nog leuke dingen gescoord??
maandag 31 oktober 2011 om 19:10
In mijn nieuwe durrup hebben ze helaas niet zo veel tweedehands en kringloopwinkeltjes, en ik mis ze best wel!!! Gelukkig kan ik vaak ook goed slagen op marktplaats (ben gek op flared jeans, haal ze meestal van mp vandaan, maar ook leren jasjes en momenteel zwangerschapskleding), maar dat is altijd toch weer een gok met of het past of niet.
Niet alleen voor kleding trouwens, ik kijk voor eigenlijk alles wat ik wil hebben eerst op MP. Ben ook gek op rommelmarkten ed. Die zijn hier jammer genoeg ook niet zo veel....
Niet alleen voor kleding trouwens, ik kijk voor eigenlijk alles wat ik wil hebben eerst op MP. Ben ook gek op rommelmarkten ed. Die zijn hier jammer genoeg ook niet zo veel....
maandag 31 oktober 2011 om 20:48
Ik vind het ook leuk om "vintage" te shoppen. Tijd geleden heb ik bijvoorbeeld drie mooie colbertjes gekocht voor nog geen 14 euro. Rommelmarkten zijn ook leuk. Hier in de buurt heb je vaak in ieder dorp wel jaarlijks een rommelmarkt waar ze heus niet alleen maar oude meuk verkopen. Mijn laatste aanwinsten: metalen afvalemmer voor 1,50. Alleen even schoonmaken, verder niks mis mee. Set van 3 schaaltjes voor nootjes o.i.d. die ze nu bij de Wereldwinkel verkopen voor 1,50. Een sieradenboom waar je je sieraden in kunt hangen, inclusief een setje zilveren armbanden voor 2,50 euro. Een mooie vintage tas van echt leer voor 4 euro. Gebruik de tas nu bijna dagelijks dus dat geld heb ik er allang uitgehaald. Een plateau met vier grote kaarsen ook voor +/- 1 euro (geen idee waarom mensen dat weg doen maar oke).
maandag 31 oktober 2011 om 21:00
Hier in de buurt zit ook een "vintage boutique" waar ze duurdere vintage kleding verkopen (InWear, Nolita, Scapa, Mexx, Replay, G-Star, RaRe, Save the Queen enz.) Kleding wordt voordat het de winkel in gaat gecontroleerd op vlekken, gaatjes, vage kleuren, pluisjes dus het spul wat in de winkel hangt ziet er nog goed uit.
Echt goedkoop is het alleen niet. Voor een tweedehands Desigual jas (en ja dit was bij uitzondering wel een mooie!) betaal je nog +/- 60-70 euro. Een vrij standaard zwart mexx jurkje/tuniekje voor 20 euro. Ik wacht dus nog even tot ze uitverkoop hebben:)
Echt goedkoop is het alleen niet. Voor een tweedehands Desigual jas (en ja dit was bij uitzondering wel een mooie!) betaal je nog +/- 60-70 euro. Een vrij standaard zwart mexx jurkje/tuniekje voor 20 euro. Ik wacht dus nog even tot ze uitverkoop hebben:)
dinsdag 1 november 2011 om 14:06
quote:Blusher schreef op 31 oktober 2011 @ 21:00:
Kleding wordt voordat het de winkel in gaat gecontroleerd op vlekken, gaatjes, vage kleuren, pluisjes dus het spul wat in de winkel hangt ziet er nog goed uit.
Haha...jij wilt dubbel op...een uitverkoop op vintage.
Maar als dat echt gebeurt dan heb je wel geluk toch.
Waar ik naar toe ga is het net zo hoor, allemaal goede en schone kleding, ze zijn wel selectief.
Kleding wordt voordat het de winkel in gaat gecontroleerd op vlekken, gaatjes, vage kleuren, pluisjes dus het spul wat in de winkel hangt ziet er nog goed uit.
Haha...jij wilt dubbel op...een uitverkoop op vintage.
Maar als dat echt gebeurt dan heb je wel geluk toch.
Waar ik naar toe ga is het net zo hoor, allemaal goede en schone kleding, ze zijn wel selectief.
dinsdag 1 november 2011 om 14:18
In Amsterdam heb je ook nog Tutti Frutti aan de Bilderdijk, en een paar winkels in oudzuid waar mensen hun nog lang niet afgedragen dure kleding heen brengen. Noordermarkt op maandagmorgen heeft ook leuke dingen, net als een aantal winkels in de Jordaan. Maar de beste winkels heb je in parijs. zeker niet goedkoop, maar ik heb er door de jaren heen 2dehands Chanel, Prada en Agnes B gescoord, jum!
dinsdag 1 november 2011 om 18:01
Ik ga altijd naar een vintagewinkel in Den Haag, waar ze mooie tweedehands designerkleding hebben. Is niet echt goedkoop, maar de kleding is in perfecte staat, en natuurlijk zeer goedkoop in vergelijking met de originele aanschafprijs.
Mooie Valentino-tas gescoord laatst voor 100 euro, en prachtige smetteloze Italiaanse suède rok voor 80 piek.
Mooie Valentino-tas gescoord laatst voor 100 euro, en prachtige smetteloze Italiaanse suède rok voor 80 piek.
dinsdag 1 november 2011 om 18:01
quote:Mlle_j schreef op 01 november 2011 @ 14:18:
In Amsterdam heb je ook nog Tutti Frutti aan de Bilderdijk, en een paar winkels in oudzuid waar mensen hun nog lang niet afgedragen dure kleding heen brengen. Noordermarkt op maandagmorgen heeft ook leuke dingen, net als een aantal winkels in de Jordaan. Maar de beste winkels heb je in parijs. zeker niet goedkoop, maar ik heb er door de jaren heen 2dehands Chanel, Prada en Agnes B gescoord, jum!Waar ga jij heen in Parijs, Mlle_j?
In Amsterdam heb je ook nog Tutti Frutti aan de Bilderdijk, en een paar winkels in oudzuid waar mensen hun nog lang niet afgedragen dure kleding heen brengen. Noordermarkt op maandagmorgen heeft ook leuke dingen, net als een aantal winkels in de Jordaan. Maar de beste winkels heb je in parijs. zeker niet goedkoop, maar ik heb er door de jaren heen 2dehands Chanel, Prada en Agnes B gescoord, jum!Waar ga jij heen in Parijs, Mlle_j?