Kustplaatsen Algarve

31-10-2011 09:35 34 berichten
Goedemorgen allemaal!

Volgend jaar willen wij graag onze vakantie door gaan brengen in de Algarve. Het is voor het eerst dat we naar Portugal gaan, dus we zijn nog compleet blanco. Ik zou jullie graag om wat advies willen vragen.

We twijfelen nog of we een huisje willen huren op 1 plaats of dat we een rondreisje langs de (zuid)kust willen gaan maken en dan telkens een paar dagen ergens verblijven en vervolgens weer verder reizen. We nemen in elk geval een huurauto voor de hele periode.

Waar ik vooral benieuwd naar ben is welke plaatsen ons zouden kunnen bevallen.

Wat we zoeken:

- (enigzins) authentieke omgeving

- laagbouw

- gezellige drukte

- mag best toeristisch zijn, zolang het maar niet Benidorm-achtig wordt

- terrasjes en leuke restaurantjes, maar disco's ed. hoeven voor ons niet.

- gemoedelijke sfeer a la 'doe maar gewoon'. Wij zijn geen golf/jachtjestypes.

Ik heb al wat dingen gezien in Albufeira maar daar twijfel ik over. Het oude centrum ziet er best leuk uit, maar alles er omheen lijkt me erg opgeklopt. Villamoura lijkt me nogal sjiek?

Dan nog wat plaatsen waar ik ook graag wat meer over zou willen weten: Lagos, Praia da Rocha, Carvoeiro en Quarteira. Of misschien zijn er wel plaatsen die helemaal bij onze wensen aansluiten en die ik nog overgeslagen heb.

Ik ben benieuwd welke plaatsen jullie bezocht hebben en wat jullie er van vonden. Bedankt alvast voor de info.
Carvoeiro is laagbouw en nog redelijk authentiek, leuker dan die andere plaatsen die je noemt.
Albufeira is ontzettend toeristisch, het Benidorm van Portugal.

Wij gingen altijd naar een camping in Armacao de Pera, geweldig was dat. De laatste keer dat ik er was, is wel al enige jaren geleden. De dorpskern was toen wel gemoderniseerd, maar zo erg als in Albufeira was het nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Het zuidwesten, in de buurt van Aljezur is in opkomst en nog erg authentiek en geen hoogbouw. Google maar eens.....
Je kunt ook overwegen om naar de Costa de Lisboa te gaan! Is meestal niet zo bekend bij mensen, maar is ook een hele mooie streek in Portugal met prachtige plaatsen zoals Sintra, en de prachtige stad Lissabon en toeristische plaatsjes zoals Cascais.
Albufeira is idd wel toeristisch, maar ik vond het oude centrum supergezellig! Leuk zo'n pleintje met allemaal terrasjes. Maarja, daar moet je wel van houden
Wij zijn in Alvor geweest. Een klein vissersplaatsje zo'n 5 km van Albufeira af. Dat was toen heel authentiek, maar ik weet niet hoe het nu is. Het is minstens een jaar of 10 geleden dat we in Portugal zijn geweest (zoniet langer).
Alvor is nog leuk hoor,ben er voor vier jaar terug nog geweest.

Ga nu al een paar jaar naar de oostkant van de algarve,vlakbij de spaanse grens.
Wij gaan een aantal keer per jaar naar Carvoeiro (schoonfam.2e huis) en ik vind t heerlijk! Gezellige drukte maar niet massaal als in albufeira. Lekkere restaurants in de buurt. Italiaan clube carvoeiro, porches. Mooie stranden: marinha. Ook in Lagos ist gezellig. En als je toch een keer wat meer luxe wilt zien: vilamoura of vale do lobo ( linda de mol en consorten ;)
Bedankt allemaal voor jullie schrijfsels!

Ik ga me nog eens wat verder verdiepen in Carvoeiro, Alvor en Lagos.

Lissabon e.o. lijkt me ook heel erg leuk, maar ik denk dat we dat later nog een keer apart gaan doen.
*leest mee want wil volgend voorjaar richting de Algarve*
Leuk! Wat zijn jouw plannen, Quattro?
ik vond albufeira ook leuk(was wel 10 jaar geleden),maar niet aan de kant van de strip!!!

de kust van lissabon is zeker een aanrader!!!
Tavira, richting Spaanse grens. Echt prachtige omgeving, leuk voor de kinderen (strand per treintje of bootje te bereiken, echt superleuk), weinig toeristen (wel Portugese toeristen).

Albufeira zou ik zeker niet doen, inderdaad Benidorm van Portugal. Wel leuk om een dagje te zijn overigens.

Lagos, ondanks dat het nu veel drukker is dan 6 jaar geleden toch een goede, authentieke sfeer, leuk stadje, mooie stranden.

Portugal is oke!
Sesimbra, nét onder Lissabon. Goed hotel áán het strand: http://www.booking.com/ho ... .nl.html?aid=311093;label=hotel-pt-39085-nl-jQKkM*vsYUzZo4aFj9hHzAS4695069504;ws=&gclid=CKG215iAlKwCFcSJDgod8yE1mA
Bedankt 47084, maar da's nou precies een voorbeeld van een hotel waar ik nog niet dood gevonden zou willen worden. Groot en een grauwe betonmassa, bahbah. Maar wel bedankt voor het meedenken!

Jeanette, Tavira lijkt me ook wel wat. Als we een rondreis(je) zouden doen dan zou dat ook nog vrij makkelijk te combineren zijn. Bijv. eerst een paar dagen ten oosten van Faro en dan richting het westen. Zou prima te doen moeten zijn!
Ik kijk vaak op google earth hoe druk het om een hotel is..
Ik ben mee aan het lezen en las over albufeira.

Nu lijkt me dat een mooie vakantieplek, ik vind benidorm en alle Costa's leuk om naar toe te gaan

Heeft albufeira een mooie boulevard, en leuke winkels?

Zijn er stranden met muziek of lekker druk?

Bedankt
Als je een rustig plekje zoekt met veel leuke stadjes op een paar km afstand kijk dan eens op www.casaportaazul.com

Is van een nederlands stel. Zeer goede beoordelingen bij verschillende sites zoals zoover.nl
quote:shoppen schreef op 01 november 2011 @ 19:02:

Ik ben mee aan het lezen en las over albufeira.

Nu lijkt me dat een mooie vakantieplek, ik vind benidorm en alle Costa's leuk om naar toe te gaan

Heeft albufeira een mooie boulevard, en leuke winkels?

Zijn er stranden met muziek of lekker druk?

BedanktMeen je dat nou of maak je een grapje?
Uh moet ik me schamen als ik volmondig ja roep?
Nee hoor,ieder zn/haar meug,maar ik vind het moeilijk voor te stellen,het is allemaal zo'n eenheidsworst..
Daar heb je wel gelijk in, maar wij vinden de drukte, andere Nederlanders leren kennen leuk

Ook wel wat dingen bezichtigen maar het liefst toch Bloemendaal-achtig
Moet je naar Ibiza gaan Shoppen!
Ibiza zijn we deze zomer geweest( al vaker geweest, en het is een heerlijk eiland

Alleen om nu de aankomende zomer er weer heen te gaan, luxe probleem eigenlijk

Benidorm, Tenerife alle Costa's al gehad, vandaar albufeira vragen

Maarvhet strand van albufeira zag er maar saai uit op YouTube

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven