Werk & Studie alle pijlers

Klachtbehandelaar ING

01-11-2011 16:26 13 berichten
Hoi,

Ik zie vandaag deze vacature staan en vraag mij af of iemand ervaring heeft? Ben benieuwd hoe het inhoudelijk is e.d.

Kan iemand mij meer vertellen?

Dank je!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier geen ervaring mee, maar het lijkt mij dat je dan de hele dag boze mensen aan de telefoon hebt...
Ook geen ervaring. Veel boze mensen denk ik inderdaad, maar evengoed blije mensen als jij hun probleem op een goede manier kunt oplossen! Het heeft twee kanten.
Niet echt ervaring. Maar ook weer wel. Bij de bank waar ik werk doet een adviseur dit 'erbij'. Wat ik zelf ervaar wanneer ik klachten afhandel is dat er veel mensen het vanzelfsprekend vinden dat je het oplost. Je hebt voor die klant gepraat als brugman, een uur aan de telefoon gehangen en je in allerlei bochten gewurmd. Als je die klant dan belt met je oplossing dan verwacht je haast een bloemetje bij wijze van. Maar een bedankje kan er soms al moeilijk vanaf. Daar heb ik best wel eens moeite mee.

Concrete ervaring met deze specifieke functie heb ik niet, maar wellicht heb je er toch iets aan.
quote:Martine4988 schreef op 01 november 2011 @ 19:09:

Ik heb hier geen ervaring mee, maar het lijkt mij dat je dan de hele dag boze mensen aan de telefoon hebt...

Een psycholoog krijgt alleen maar met verdrietige of verwarde mensen te maken....

Ofwel, het kan een leuke job zijn. Jouw taak om de klacht adequaat te behandelen en van een verdrietige klant weer een blije overtuigde klant te maken..... Zijn gevoel te herkennen en te benoemen en zijn nare gevoel weg te nemen.....
quote:Aruuba schreef op 01 november 2011 @ 21:36:

Niet echt ervaring. Maar ook weer wel. Bij de bank waar ik werk doet een adviseur dit 'erbij'. Wat ik zelf ervaar wanneer ik klachten afhandel is dat er veel mensen het vanzelfsprekend vinden dat je het oplost. Je hebt voor die klant gepraat als brugman, een uur aan de telefoon gehangen en je in allerlei bochten gewurmd. Als je die klant dan belt met je oplossing dan verwacht je haast een bloemetje bij wijze van. Maar een bedankje kan er soms al moeilijk vanaf. Daar heb ik best wel eens moeite mee.

Concrete ervaring met deze specifieke functie heb ik niet, maar wellicht heb je er toch iets aan.En logisch ook. De klant heeft niet om het probleem gevraagd en de klacht is vaak of de schuld van de bank of van een situatie. In maar 5% van de gevallen is het de schuld van de klant. Dus nee, de klant hoeft niet 'dankbaar' te zijn...... En ja ervaring, want het is een deel van mijn werk geweest om callcenter medewerkers op te leiden en te coachen en heb dus honderden, zo niet duizenden gesprekken tussen klanten en medewerkers beluisterd.
Oriane, eens hoor. Gaat puur om mijn gevoel bij het behandelen van zo'n klacht.

Maar toch, ook als je iets aan een premie oid dergelijks doet om een klant tegemoet te komen, dus wanneer klant niet in zijn gelijk staat. Ook dan is een klant vaak níet erg dankbaar.
ik moet altijd wat braken van bedrijven die denken dat ze als ze hun werk doen een bloemetje verdienen. Veel personeel straalt inderdaad uit dat ik als klant dankbaar moet zijn dat ik mijn geld mag uitgeven. Zum kotzen.
Bedankt voor de reacties. Ik ben er nog niet over uit of ik de hele dag geirriteerde en boze mensen wil spreken, dus meer reacties welkom.
Een goede klachtbehandelaar zal best boze mensen spreken, maar neemt ook veel boosheid weg. Misschien juist wel fijn?
Ik ben ooit operatieplanner geweest in een ziekenhuis. Ook veel boze patienten aan de telefoon gehad die wilde dat hun operatie eerder uitgevoerd moest worden of op een andere dag. Aan sommige zaken kon ik niets doen, bij anderen probeerde ik de operatie te vervroegen. Als dat lukte, gaf dat een voldaan gevoel en was de patiënt blij. Ik heb wel heel wat verwensingen naar mijn hoofd gehad en emotionele chantage in die tijd.
Hier heb ik ook een vacature van gezien,

ik vroeg mij hetzelfde af! Hoe de functie precies is, idd of je alleen maar gezeik over je heen krijgt of ook nog normale gesprekken kan voeren

Weet ook niet zo goed of ik hier tegen zou kunnen, ben bang dat de lol er dan snel af is op het werk
quote:toffifee schreef op 02 november 2011 @ 08:39:

Bedankt voor de reacties. Ik ben er nog niet over uit of ik de hele dag geirriteerde en boze mensen wil spreken, dus meer reacties welkom.Ik heb een tijdje callcenter werk gedaan, en wat mij vooral opviel was hoe mijn eigen gemoedstoestand die van de klant beïnvloedde. Als ik een dag minder energie had om positief te blijven, dan had ik alleen maar rotgesprekken. Als ik wel makkelijk een positieve houding kon hebben, had ik vaak leuke gesprekken. Niet dat ik in het eerste geval helemaal chagrijnig aan de telefoon zat, maar je moet er soms meer je best voor doen om een positieve houding te hebben. Dat had direct invloed op de gesprekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven