De comfortabele ruimte.
donderdag 3 november 2011 om 00:35
De laatste tijd denk ik steeds vaker, kon ik maar even verdwijnen.
Gewoon je afsluiten van alles om je heen.
Omdat het te veel is, te druk, je maar achter de feiten aan blijft hollen, je vreselijk moe bent,elk geluid door je hoofd dreunt, je 100 dingen in 1 uur probeert te stoppen, praten, luisteren etc.. etc..
Dan zou ik willen dat ik eens soort vluchtoord had.
Waar ik na veel drama stampvoetend "nu even niet ja"! met een ferme klap van de deur mij kan afzonderen.
Een kleine ruimte.
Geluidsdicht.
Een heerlijke hangbank, veel kussens.
Dimlicht, een heerlijke geur die zich verspreid door de kamer.
Aansluitend een veranda waar je uitkijkt op mooie bloemenvelden, met een schommelbank. De vogeltjes fluiten ( zachtjes dan natuurlijk), de zon altijd schijnt.
En er is niemand!
Just me myselfe and i.
Soort snoezelruimte voor volwassenen
Jullie ook weleens die behoefte? en wat is dan je ideale snoezelruimte?
Gewoon je afsluiten van alles om je heen.
Omdat het te veel is, te druk, je maar achter de feiten aan blijft hollen, je vreselijk moe bent,elk geluid door je hoofd dreunt, je 100 dingen in 1 uur probeert te stoppen, praten, luisteren etc.. etc..
Dan zou ik willen dat ik eens soort vluchtoord had.
Waar ik na veel drama stampvoetend "nu even niet ja"! met een ferme klap van de deur mij kan afzonderen.
Een kleine ruimte.
Geluidsdicht.
Een heerlijke hangbank, veel kussens.
Dimlicht, een heerlijke geur die zich verspreid door de kamer.
Aansluitend een veranda waar je uitkijkt op mooie bloemenvelden, met een schommelbank. De vogeltjes fluiten ( zachtjes dan natuurlijk), de zon altijd schijnt.
En er is niemand!
Just me myselfe and i.
Soort snoezelruimte voor volwassenen
Jullie ook weleens die behoefte? en wat is dan je ideale snoezelruimte?
donderdag 3 november 2011 om 00:41
donderdag 3 november 2011 om 00:46
Ik heb de ruimte ook niet
Ik zou gewoon best graag mijn eigen kamer willen hebben.
Helemaal van mij.
lekker knus, stil.
Waar je even kan liggen, beetje kan mijmeren, een boek lezen of whatever.
Of beter een hele grote tuin en dan een eigen tuinhuis helemaal achteraan.
Waar je met flinke passen naar toe kan vluchten.
Gewoon.. daaaaag! ik ben er even niet.
Eigenlijk zou het mooie dan nog zijn als je weer uit je snoezelruimte komt dat alles ook weer opgelost is
Ik zou gewoon best graag mijn eigen kamer willen hebben.
Helemaal van mij.
lekker knus, stil.
Waar je even kan liggen, beetje kan mijmeren, een boek lezen of whatever.
Eigenlijk zou het mooie dan nog zijn als je weer uit je snoezelruimte komt dat alles ook weer opgelost is
donderdag 3 november 2011 om 00:47
Ideale snoezelruimte:
Groot wit bed met sluiers, voorzien van alle moderne gemakken ( tv, internet e.d.). Inloopkasten met al mijn kleding op kleur gesorteerd, en een kast bomvol chocolade en thee. Mooie boeken erbij.
In de hoek staat mijn persoonlijk masseur ( Dan heeft een nieuwe career ), een regendouche en sauna. Daar ga ik lekker in mijn heule foute huispak en warme pantoffels ( ja écht) relaxen, zonder mam? mamma? maham? maaaaaaaaaaaaaa-maaaaaaaaaaaaaaaa?
MAMMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
1 dagje maar..........
Groot wit bed met sluiers, voorzien van alle moderne gemakken ( tv, internet e.d.). Inloopkasten met al mijn kleding op kleur gesorteerd, en een kast bomvol chocolade en thee. Mooie boeken erbij.
In de hoek staat mijn persoonlijk masseur ( Dan heeft een nieuwe career ), een regendouche en sauna. Daar ga ik lekker in mijn heule foute huispak en warme pantoffels ( ja écht) relaxen, zonder mam? mamma? maham? maaaaaaaaaaaaaa-maaaaaaaaaaaaaaaa?
MAMMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
1 dagje maar..........
donderdag 3 november 2011 om 00:49
Nu is dat nog mijn huis, mijn sanctuarium. Vriend en ik (en zijn zoon) wonen in afwachting van de verkoop van onze huizen (nog) niet samen. Hoewel ik altijd heb geroepen dat ik mijn eigen plek nooit op zou geven en dat ik nooit anders zou doen dan latten ga ik dat voor deze man toch doen. Ik heb echter wel 1 voorwaarde: In het nieuwe huis moet een plek zijn voor mij. Voor mij alleen. Waar ik me terug kan trekken als ik daar behoefte aan heb. En reken maar dat het een fijn plekje wordt
donderdag 3 november 2011 om 00:52
quote:iry schreef op 03 november 2011 @ 00:46:
Laatst van een forummer gelezen die dat gehad had van haar man. Weet niet meer wie het was maar ze had in ieder geval een aantal kinderen. Het tuinhuisje was echt van haar. Stond een bank in, een koelkastje en zo nog wat dingen. Leek mij ideaal
Laatst van een forummer gelezen die dat gehad had van haar man. Weet niet meer wie het was maar ze had in ieder geval een aantal kinderen. Het tuinhuisje was echt van haar. Stond een bank in, een koelkastje en zo nog wat dingen. Leek mij ideaal
donderdag 3 november 2011 om 00:55
Oeh ja Wifra, die klinkt ook heerlijk!!
Een bed met sluiers er om heen, goed idee!
kan je je een beetje verstoppen, voelt lekker veilig.
Uiteraard hang mijn meest heerlijke joggingpak klaar.
En in de hoek staat achter een muurtje en mooi vrijstaand bad waar je in geurende olie even weg kan zakken.
Muren in lichte pastel kleur, veel kaarsen.
Een bed met sluiers er om heen, goed idee!
kan je je een beetje verstoppen, voelt lekker veilig.
Uiteraard hang mijn meest heerlijke joggingpak klaar.
En in de hoek staat achter een muurtje en mooi vrijstaand bad waar je in geurende olie even weg kan zakken.
Muren in lichte pastel kleur, veel kaarsen.
donderdag 3 november 2011 om 00:58
Lunax wat spannend!
Ik woon ook niet samen dus kan ook wel iets betere de rust opzoeken. Maar het echt doen?
En ook echt niet gestoord worden. Geen deurbel, geen telefoon, geen geluiden van de straat etc.
Dat blijft wat lastig.
Ik merk ook dat als we toekomstplannen maken ik daar ook heel blij van wordt samen te zijn en te delen.
Maar soms schiet ik dan wel in de paniek dan echt nergens de rust te kunnen vinden.
Helaas zal er dan echt geen aparte ruimte voor mij kunnen zijn.
Maar oh wat zou ik dat graag willen.
Ik woon ook niet samen dus kan ook wel iets betere de rust opzoeken. Maar het echt doen?
En ook echt niet gestoord worden. Geen deurbel, geen telefoon, geen geluiden van de straat etc.
Dat blijft wat lastig.
Ik merk ook dat als we toekomstplannen maken ik daar ook heel blij van wordt samen te zijn en te delen.
Maar soms schiet ik dan wel in de paniek dan echt nergens de rust te kunnen vinden.
Maar oh wat zou ik dat graag willen.
donderdag 3 november 2011 om 00:59
donderdag 3 november 2011 om 01:04
quote:iry schreef op 03 november 2011 @ 01:02:
Of een strandhuisje in een verlaten baai.
Waar je op een veranda( ik ben geloof ik dol op veranda's) op een heerlijk groot hemelbed kan liggen , zacht warm briesje.
De kalmte van een strakke blauwe zee om over uit te kijken.Geef mij dezelfde setting ook maar maar dan met een hangmat (als ik dan de vakantiestijl mag fantaseren voor mezelf, dromen is ook ruimte) lekker wiegend op door de bries
Of een strandhuisje in een verlaten baai.
Waar je op een veranda( ik ben geloof ik dol op veranda's) op een heerlijk groot hemelbed kan liggen , zacht warm briesje.
De kalmte van een strakke blauwe zee om over uit te kijken.Geef mij dezelfde setting ook maar maar dan met een hangmat (als ik dan de vakantiestijl mag fantaseren voor mezelf, dromen is ook ruimte) lekker wiegend op door de bries
donderdag 3 november 2011 om 01:07
quote:iry schreef op 03 november 2011 @ 00:58:
Lunax wat spannend!
Ja he? Dat vind ik ook. Ben erg gehecht aan mijn huisje en mijn 'ik tijd' en herken dus erg wat je zegt over 'soms raak in paniek...etc'. Maar er staat ook veel tegenover dus ik ga er van uit dat het goed gaat komen.
Maar oh wat zou ik dat graag willen.In datzelfde topic waar ik dat tuinhuisje las, las ik ook iemand die de badkuip gebruikte als 'alleen' plekje. Kussen erin, kaarsjes erbij, boek mee en deur op slot Is niet zo geweldig als dat wat Wifra schetst maar hey... beggers can't be choosers toch?
Lunax wat spannend!
Ja he? Dat vind ik ook. Ben erg gehecht aan mijn huisje en mijn 'ik tijd' en herken dus erg wat je zegt over 'soms raak in paniek...etc'. Maar er staat ook veel tegenover dus ik ga er van uit dat het goed gaat komen.
Maar oh wat zou ik dat graag willen.In datzelfde topic waar ik dat tuinhuisje las, las ik ook iemand die de badkuip gebruikte als 'alleen' plekje. Kussen erin, kaarsjes erbij, boek mee en deur op slot Is niet zo geweldig als dat wat Wifra schetst maar hey... beggers can't be choosers toch?
donderdag 3 november 2011 om 01:09
@amand: dat dus! Zomaar een ree die plots passeert en de benen neemt, de lucht, de bladeren op de grond, meertjes en de geur van de natuur.. Echt super.
Iry, zet de wekker zondagmorgen als alles nog op een oir ligt en ga de natuur in. Daarna thuis een bakje koffie en als de rest uit bed komt lekkere ovenbroodjes.. De veranda denk je er gewoon bij..
Iry, zet de wekker zondagmorgen als alles nog op een oir ligt en ga de natuur in. Daarna thuis een bakje koffie en als de rest uit bed komt lekkere ovenbroodjes.. De veranda denk je er gewoon bij..