Entertainment alle pijlers

Topchef 2012

28-02-2011 19:07 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer begonnen, Topchef!

Wie kijkt en praat mee?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Die arme kreeften.
Ben ik de enige die inmiddels wel klaar is met al die voorrondes?

Volg het steeds vaker maar met een half oog (maar wel met een heel oor: de opmerkingen van (vooral) Jaspers blijven meesterlijk!).

@mv: heb je mailtje gekregen; het hoe en waarom mail ik je na het weekend.
Is goed Pauline.

Ik ben ook wel klaar met de voorrondes. Denk dat dit wel de laatste week is? Volgens mij heb ik al elke provincie langs zien komen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ze zeiden net dat er zich al 20 geplaatst hebben. Hierna nog 1 week voorrondes dus.
Zeeland is toch nog niet geweest?
Nee, inderdaad niet. Genoeg geweldige sterrenrestaurants om uit te kiezen daar; Oud Sluis, kromme watergang, Interscaldes.. ben benieuwd!
Ze gaan naar die sterrenrestaurants wat hun het beste uitkomt.

Zo moesten de koks van Drenthe naar Overveen bij Haarlem.

Wie het beste betaald......, blijft een commerciële omroep met een hoop verborgen reclame!
quote:xxxRosalitaxxx schreef op 03 november 2011 @ 19:31:

Zeeland is toch nog niet geweest?Wel toch?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 03 november 2011 @ 22:55:

[...]

Wel toch?

Week 1: Limburg (Mischa en Thamara naar halve finales),

Week 2: Noord-Holland (Samantha en Paul naar halve finales),

Week 3: Overijssel (Martin en Jan-Erik naar halve finales),

Week 4: Noord-Brabant (Djailany en Maarten naar halve finales),

Week 5: Gelderland (Guus en Bob naar halve finales),

Week 6: Zuid-Holland (Renee en Albert naar halve finales),

Week 7: Flevoland (Dave en Rawlin naar halve finales),

Week 8: Friesland (Eddy en Dieuwke naar halve finales),

Week 9: Groningen (Sytze en Tim naar halve finales),

Week 10: Drenthe (Tim en Ronald naar halve finales),

Week 11: Utrecht (Anton en Dimitry naar de halve finales),

Week 12: Zeeland (LUANA, PEGGY, NIELS, HENRI, BEN, PETER, NIEK, YANICK )

anoniem_124252 wijzigde dit bericht op 07-11-2011 17:26
Reden: week 12 updated
% gewijzigd
quote:iceforce schreef op 03 november 2011 @ 22:35:

Ze gaan naar die sterrenrestaurants wat hun het beste uitkomt.

Zo moesten de koks van Drenthe naar Overveen bij Haarlem.

Wie het beste betaald......, blijft een commerciële omroep met een hoop verborgen reclame!In Drenthe zijn de toprestaurants nou ook niet bepaald dik gezaaid!!
Ik zou het wel leuk (en eerlijker) vinden als ze (zeker de laatste dag) de gerechten zouden proeven zonder te weten van wie het gerecht is.

Kreeg de afgelopen weken een aantal keren het idee dat er bij twijfel al snel de voorkeur werd gegeven aan een professional.
Ging niet zo goed he de eerste dag.

Ik werd niet warm van het gerecht van de topclass. Ik vond het lijken op een babyhapje uit zo'n potje Olvarit.
Peekluts noemen we hier gewoon HUTSPOT

Ben nog niet onder de indruk van de kanshebbers!
Ik kende de naam peekots ook niet. Hier ook gewoon hutspot en niet vermalen tot babyvoeding.
Zo, Julius en Kraan bijna omgelegd met een overdosis azijn

'Als het niet te vreten is, geef je het niet'.

Even slikken, als je dat te horen krijgt....
Robbert schoot wel uit zijn vel he tegen die amateurkok over die fout.

Maar als ze niets op het bord leggen heb je een 0. Dan leg je het er toch maar op in de hoop een 4 of 5 te krijgen .
Toen ik trouwens die opdracht hoorde, van prei in plaats van asperges, dacht ik meteen: 'Oh, dan moet je dus twee lange stukken prei nemen', terwijl ik absoluut geen ster in de keuken ben. Wel frappant dat NIEMAND daar dan verder opkwam. Alleen Henri kwam enigszins in de buurt.

Het zullen de zenuwen wel zijn, en het is natuurlijk ook heel lastig om in tien minuten precies de juiste beslissingen te nemen.
Eerlijk gezegd vind ik deze kandidaten tot nu toe erg teleurstellen.

Kom op zeg: hoe moeilijk is het om een eitje te pocheren?

Wil niet beweren dat ik het perfecte gepocheerde ei kan maken (a la Kranenborg); maar ik was toch een stuk verder gekomen dan de meeste kandidaten.

En dat met die prei was inderdaad niet te volgen; ik had ook onmiddellijk iets van "okay, dat worden dus lange (dunne) preitjes".

Dat van dat "als het niet te vreten is, zet dan niks neer" vond ik ook vreemd. Ze hameren er juist altijd op dat je iets moet presenteren omdat je anders een 0 krijgt.

Misschien had ze beter kunnen zeggen dat ze iets op het bord had gelegd, maar dat ze het beter niet konden proeven of zoiets.

Vroeg me trouwens af of ze het zelf wel had geproefd.

Zag dat ze vrijdag naar Edwin Vinke gaan bij de Kromme Watergang. Hartstikke leuk: heb daar inmiddels een keer of 4 gegegeten: echt super!!
Gaat allemaal moeizaam he deze week. Jammer dat die meiden eruit zijn.

Weet niet of ik de naam nu goed heb maar qua koken ben ik nu dan voor die Yannick voor deze week dan hoor.
quote:Mylene_Valerie schreef op 09 november 2011 @ 21:29:

Gaat allemaal moeizaam he deze week. Jammer dat die meiden eruit zijn.

Weet niet of ik de naam nu goed heb maar qua koken ben ik nu dan voor die Yannick voor deze week dan hoor.

Ze hebben heel slecht gepresteerd, vanavond zal het wel lachen worden, ik zit in elk geval voor de buis

LUANA

PEGGY

Achtergrond info kun je hier vinden:

http://www.rtl.nl/huistuinkeuken/topchef/kandidaten/
Getsie, wat vind ik die Ben een zelfingenomen gast zeg. Hij dacht het wel even te regelen als chef van een brigade, met zijn 'leidinggevende capaciteiten'. Lekker, een overdosis suiker in de chutney. Leverde overigens wel weer een weergaloos moment op bij de chefs, toen Kranenborg die hele plakkerige homp aan z'n vork had hangen

Jammer dat de vrouwen eruit zijn. Vooral Peggy vond ik wel een leuk mens

Ik loop overigens een aflevering achter, dus dit commentaar is geheel gebaseerd op de dinsdag.
Tot nu toe niet de leukste week en ook nog niet de mooiste gerechten gezien. Als ik in het voorstukje van morgen zie dat ze in die vissenkop lopen te snijden draait mijn maag om. Neem al die vis maar mee naar Zeeland, het is niet mijn favo provincie.
En de chefs maar zeuren "Download gratis de Topchef app!"

Wil ik dat doen blijkt het alleen voor een i-Pad te zijn, er zijn ook tablets met android.

Wat een tegenvaller...
Ik heb geen ipad en ook geen internet op mobiel, vind het discriminatie dat je niet kan meepraten.
Ik kijk ook. Al heb ik het de afgelopen week grotendeels gemist. Had het wel een beetje gehad met die voorrondes. Ben benieuwd of ik het de komende week met de nieuwe rondes weer leuker ga vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven