Bromvliegen
donderdag 3 november 2011 om 20:48
Bleh. Ik heb sinds een poos last van bromvliegen in de slaapkamer. Goor.
Vorig jaar heb ik een een paar uur doorgebracht met het dichtkitten van een paar flinke kieren omdat ik dacht dat ze daar vandaan kwamen. Daarna was het een poosje afgelopen. Echter nu, (en ik zie een link met de verwarming) zijn ze er weer.
Soms, als het koud is, zet ik heel even de verwarming aan in de slaapkamer om de kou eruit te krijgen. En daar waren ze weer. Ik ben nu een beetje bang dat ze dus daar ergens achter zitten, en daar kan ik dus niet bij omdat de verwarming heel dicht op de muur zit.
Ik heb liever muggen dan deze vieze beesten. Ze vliegen ook niet normaal, ze zijn een beetje gek en botsen overal tegenaan
Er zit er niet elke dag een, maar zeker wel eens per week, en gisteravond had ik er 2. Brr.
Heeft iemand tips, of kan ik maar beter meteen een ongediertebestrijder bellen?
Vorig jaar heb ik een een paar uur doorgebracht met het dichtkitten van een paar flinke kieren omdat ik dacht dat ze daar vandaan kwamen. Daarna was het een poosje afgelopen. Echter nu, (en ik zie een link met de verwarming) zijn ze er weer.
Soms, als het koud is, zet ik heel even de verwarming aan in de slaapkamer om de kou eruit te krijgen. En daar waren ze weer. Ik ben nu een beetje bang dat ze dus daar ergens achter zitten, en daar kan ik dus niet bij omdat de verwarming heel dicht op de muur zit.
Ik heb liever muggen dan deze vieze beesten. Ze vliegen ook niet normaal, ze zijn een beetje gek en botsen overal tegenaan
Er zit er niet elke dag een, maar zeker wel eens per week, en gisteravond had ik er 2. Brr.
Heeft iemand tips, of kan ik maar beter meteen een ongediertebestrijder bellen?
The greatest adventure in life is to follow your heart.
donderdag 3 november 2011 om 20:51
Jorina, die helpen niet. Ze blijven tegen het plafond aan vliegen, of komen vast te zitten in mijn lamp.
Ik heb zo'n leuke papieren van de Ikea die lastig blijkt voor vliegen.
Bovendien wil ik er graag permanent vanaf. Ik griezel echt van de gedachte dat ik een nest heb of zo.
Ik heb zo'n leuke papieren van de Ikea die lastig blijkt voor vliegen.
Bovendien wil ik er graag permanent vanaf. Ik griezel echt van de gedachte dat ik een nest heb of zo.
donderdag 3 november 2011 om 21:01
quote:aaaanne schreef op 03 november 2011 @ 20:55:
Ik weet niet bij elke temperatuur bromvliegeieren het loodje leggen, maar misschien is dat wel te googlen en kan je de verwarming een keer een paar uur op max zetten van Google word ik niet blij. Er zal ergens wel een dood beest of zo liggen waar ze op af komen
Ik weet niet bij elke temperatuur bromvliegeieren het loodje leggen, maar misschien is dat wel te googlen en kan je de verwarming een keer een paar uur op max zetten van Google word ik niet blij. Er zal ergens wel een dood beest of zo liggen waar ze op af komen
donderdag 3 november 2011 om 21:02
donderdag 3 november 2011 om 21:51
Het is inderdaad een hele jacht, helemaal omdat ze steeds in die lamp gaan zitten.
Ik las net ergens dat water met kruidnagels helpt, dus dat ga ik morgen maar eens proberen, als lijkt het me niet iets wat ze per se uitroeit.
Enne Donkey, geef je ook workshops?
Ik las net ergens dat water met kruidnagels helpt, dus dat ga ik morgen maar eens proberen, als lijkt het me niet iets wat ze per se uitroeit.
Enne Donkey, geef je ook workshops?
donderdag 3 november 2011 om 22:53
vrijdag 4 november 2011 om 12:12
Heel herkenbaar, bij mij lagen er wel 20 dood achter een stoeltje, allemaal op dezelfde plek! Bij ons zit een rolluik aan de buitenkant, ik ben bang dat ze daarin zitten. Ook de buurvrouw had er ineens wel 30 dood op zolder liggen, er zit vast ergens een nest (onder de dakpannen?) Vandaag weer twee gevangen, nu maar even lekker de boel opengezet. Het zal ook wel met het te warme weer van de laatste weken te maken hebben lijkt me. Als het koud wordt dan zijn ze zeker weg hoop ik!
vrijdag 4 november 2011 om 16:32
quote:la_maya schreef op 03 november 2011 @ 23:43:
Staat er misschien een afvalbak onder je raam?
Nee, ik woon op een flat, en voor zover ik weet hebben de onderburen niets geks op het balkon staan.
De boel staat open vandaag, en ik ga vanavond even het bakje water met kruidnagels proberen.
Staat er misschien een afvalbak onder je raam?
Nee, ik woon op een flat, en voor zover ik weet hebben de onderburen niets geks op het balkon staan.
De boel staat open vandaag, en ik ga vanavond even het bakje water met kruidnagels proberen.
donderdag 9 augustus 2012 om 17:12
Blauwe lamp. Ik heb familie die vlakbij een boerderij woont, en zij hadden er altijd de hele zomer erge last van, als je er binnen liep viel het ook direct op. Zij hebben nu zo'n hele grote blauwe lamp staan, niet zo mooi maar het helpt echt. Daarnaast helpt het bij mij thuis om etensborden en pannen direct af te wassen (niet op aanrecht of in vaatwasser laten staan) en de vuilniszak iedere dag of vaker te legen.