Wat is het mooiste bounty eiland?

04-11-2011 21:29 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet de ultieme vakantiebestemming voor een tropische strandvakantie?

We vertrekken in april voor ongeveer 2 weken.

Denk aan tropische locaties met parelwitte stranden, palmbomen en azuurblauw water. Mooie hotels, culturele bezienswaardigheden, niet te veel toeristen, enzvoorts ...

Al weken zoeken we naar de ultieme bestemming, maar helaas hebben we het nog niet kunnen vinden.

Hoor graag jullie ervaringen en ideeen, want we komen er niet uit!

P.S. Budget speelt geen rol, zelfs fantaseren over een mooie vakantiebestemming kan ook goeie ideeen opleveren!
Voor de kust van Honduras liggen ook prachtige bounty eilandjes.
Ook een heel leuk eiland: Antiqua

(Niet te verwarren met Anguila, wat prachtig is maar heel erg klein).
Ik ben nog nooit op een bounty-eiland geweest maar zou wel graag willen!! Als ik aan een bounty-eiland denk, dan komt Frans Polynesië in me op. Tahiti, Bora Bora en de Fiji eilanden enzo. Hawaii misschien of anders Samoa?
Zanzibar! Weet alleen niet hoe het weer daar is in april.

Maar owh wat is dat een mooi en bijzonder eiland!
quote:nummerzoveel schreef op 04 november 2011 @ 21:58:

@Iris

Dan weet je vast ook dat alle resorts op eilanden liggen waar alleen toeristen komen (en personeel, bestaande uit overwegend geimporteerd personeel) en dat toeristen slechts een paar eilanden mogen bezoeken waar autochtone Maledivianen wonen.Yep, wij zijn ook een middagje op een bewoond eiland geweest, een wereld van verschil.
De zuidkant van La Réunion. Absoluut Bounty.
De Dominicaanse Republiek, Bonaire, eigenlijk alles in de Cariben..
Boracay! Zoek maar op!
Wow, wat een goeie tips!

Eilanden zoals Bora Bora en Frans Polynesie zien er prachtig uit! Maarrr ... 40 uur vliegen is misschien een beetje too much voor 2 weken! ;)

Malediven hebben we ook al over nagedacht, maar dan heb je inderdaad alleen maar stranden en resorts.

Een paar mensen hebben ook wat eilanden dichter in de buurt opgenoemd (o.a. Sardinie), dat lijkt me ook geweldig om daar naar toe te gaan, maar we willen verzekerd zijn van mooi weer en daar kan Sardinie geen garantie voor geven in april .

Zelf ben ik meerdere keren in Thailand geweest, ik vond dat geweldig. Maar m'n vriend houdt daar minder van omdat hij het te toeristisch vindt...

Overigens zijn we geen jetsetters ofzo hoor Maar we sparen graag voor een extra mooie vakantie, vandaar dat budget een minder grote rol speelt.
Palau!

Als ik geld had, zou ik daar liever heen gaan dan naar de Malediven.
Zou eerst ff checken waar het regenseizoen is als je persé in april wil gaan.

En dan 'n verre reis van 'n paar weken combineren met 1 weekje luieren op 'n bounty eiland.
Palau ziet er prachtig uit! Even Googlen hoe lang dat vliegen is ....
Sardinië is idd ook heel mooi.

En Antigua wat NZ noemt is ook leuk, maar meer 'gewoon' een caribisch eiland. Ook met mooie palmstranden, maar niet het ultieme bountygevoel. Wel een aanrader qua Caribische eilanden. Een keer iets anders dan Curacao!
Regenseizoen in de gaten houden is inderdaad erg belangrijk. Veel dingen om rekening mee te houden met de bestemmingen ...
In april is het prachtig in Sardinie. Heerlijk weer en alles in bloei. Lekker eten ook.
quote:bacchus schreef op 04 november 2011 @ 23:01:

In april is het prachtig in Sardinie. Heerlijk weer en alles in bloei. Lekker eten ook.Zal er best mooi zijn hoor, maar Europa kent geen tropische Bounty eilanden. Daarvoor moet je toch echt 'n stukje verder vlliegen.
Mustique!
Nee Sardinië is geen tropisch bountyeiland. Maar toen ik in het noord-oosten was, waande ik me wel een beetje op de cariben.

Het mooie aan Sardinië is dat het heel veel verschillende kanten heeft.

Ondanks dat het geen bountyeiland is, vind ik het een van de mooiste vakantiebestemmingen van Europa.

Afwisselende natuur: bergen, rotskust, zandstranden etc.

Veel cultuur: oud Romeinse nederzettingen, alghero (ook wel klein Barcelona genoemd), nurages (soort eeuwenoude graven), cagliari.

Lekker eten! Aardige mensen!
@gemini

Ik ben al op behoorlijk wat echte bounty eilanden geweest en Antigua staat voor mij echt heel hoog op de lijst van ultieme bounty-eilanden. Het is er nog relatief rustig wat toerisme betreft, het heeft 365 stranden (voor elke dag van het jaar 1, zeggen de locals) en een heel afwisselende natuur. Ook is er behoorlijk wat cultuur te vinden. En tenslotte zijn de bewoners van het eiland echt heel erg vriendelijk en ontzettend gemoedelijk en relaxed.
Veel tropische plaatjes in bijv. reclame worden anders geschoten in Sardinie.
Bora Bora en St. Lucia (heb ik uit resp. the bachelor en the bachelorette, haha. Maar wat was het daar prachtig zeg).
St. Lucia is erg groen en wild en dat vind ik persoonlijk niet echt een Bounty eiland.
@nummerzoveel. Ik ben alleen nog maar op antigua geweest in het caribisch gebied en heb dus geen vergelijkingsmateriaal. Misschien is dat het!

Ik vond de mensen ook vriendelijk en er is niet veel toerisme op een cruiseship eens in de zoveel tijd na. En er zijn nog bountystranden die je bijna voor jezelf hebt, ook wel een pluspunt!

Natuur is verder ook mooi idd.

2,5 uur vliegen

Zanzibar is ook leuk trouwens, en te combineren met een safari

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven