Gezondheid alle pijlers

Focale Vulvitis ervaringen?

06-11-2011 12:11 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Helaas heb ik focale vulvitis.. Ondanks dit heb ik met regelmaat pijnloze seks kunnen hebben..alleen de laatste jaren niet meer. Ik mis het vreselijk en heb een relatie waarin ik me er vaak rot om voel!

Zijn hier dames die het hebben (gehad)? Door artsen voel ik me niet serieus genomen...'smeer er maar een verdovende crème op'.. Net of dat het probleem oplost.... :s

Hoor graag van jullie en alle tips zijn welkom!
Wat bij mij erg geholpen heeft: na het douchen heel zorgvuldig droogdeppen met een puntje van je handdoek, en dan eventueel vaseline smeren ofzo. Dat laatste doe ik eigenlijk al een tijdje niet meer; het droogdeppen is genoeg voor mijn huid daar om zich te kunnen herstellen.

Verder zou je je huisarts kunnen vragen om hydrocortison creme, dat heeft bij mij goed geholpen toen het nog wat erger was dan het nu is. Maar met dit spul moet je wel heel voorzichtig zijn, want als je het teveel/te lang gebruikt krijg je juist kloven.
Ik geloof rechtsboven (ik kan het niet zien forum mob) is een zoekfunctie er zijn hier al een aantal topic's over waar je lotgenoten kan vinden. Sterkte
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
In het ziekenhuis Westeinde in Den Haag spuiten ze botox in je bekkenbodem. Google maar eens op jouw aandoening en botox.

Ben je al bij een vulva-polie geweest?
Mijn huisarts dacht ook dat ik focale vulvitis had. Dit bleek achteraf bij de gynaecoloog gardnerella te zijn. Deze bacterie veroorzaakte jeuk en wondjes in mijn vagina. Een paar pillen en ik was er vanaf en kon weer pijnloos sex hebben. Heerlijk hoor na 9 maanden weer pijnvrij vrijen. Laat het eens onderzoeken zou ik zeggen.
Hoi strevertje!

Toevallig, ik heb hier n week geleden n soort gelijke post gedaan. Mede omdat ik erg gefrustreerd over mijn diagnose was/ben en het niet n onderwerp is waarmee je veel mensen in je dagelijkse leven wil lastig vallen.

Heb ondertussen redelijk wat gelezen over t onderwerp, en krijg de indruk dat alle gevallen uniek zijn en voor verschillende mensen ook verschillende tnerapien wel of juist niet helpen.

wel erg rot dat je artsen je niet serieus nemen, ben je al bij veel artsen geweest?

De eerste therapie die ik ga proberen zijn bekkenbodem fysio en zalf smeren. Ik heb er n hard hoofd in maar meer dan proberen kun je niet doen he.

Een greep uit dingen waarvan ik heb gelezen dat t bij sommige vrouwen heeft gewerkt:

Fysio, seksuoloog, cranberry juice, ander wasmiddel, condooms (sperma allergie), stoppen met hormonale anticonceptie, alleen wit katoenen ondergoed, veel water drinken, schoonmaken en droogfohnen, etc.

sterkte!
Ik heb deze topic geopend met mijn mobiel, zal nog het forum rond struinen... kijk bijna nooit meer op mijn laptop!

@Tisla, ik heb dat al een keer na laten kijken... wat fijn dat het bij jou weg is gegaan, wil dat ook..zucht....

@Queenofhearts, ik ken je frustratie... ik heb al alles geprobeerd: bekkenbodemtherapie, noem het maar op..

Ben inderdaad naar de vulva-poli geweest in A'dam... gatver, vond hen zo onaardig! Het rare is dat ik geen pijn heb aan de buitenkant, helemaal niet zelfs. Alleen tampons en seks doen pijn Ben ook wel een type dat snel gespannen is, waardoor er misschien minder bloed door mijn bekken heen stroomt maar dan nog... baal er zoveel van! Zoveel voor geprobeerd om er van af te komen, maar helaas.....................
:(, Dat is inderdaad flink balen dat je al zoveel hebt geprobeerd en dat het dan nog niet over gaat. Heb je al weleens aan opereren gedacht of vind je dat niks (het lijkt mij ook niks brrrrr maar ik kan me voorstellen als ik hier nog jaren mee blijf lopen dat ik het toch ook wel ga overwegen). En hoe gaat het met je vriend? Kun je er met hem over praten? Voel je je schuldig ten opzichte van hem?

Ik vind hoe de medische wereld er mee om gaat ook zeer frustrerend, heb het idee dat het al snel op ''je zal seks wel gewoon niet leuk/lekker vinden waardoor je niet opgewonden raakt en je pijn hebt'' gegooid word. En dan denk ik echt HALLO je moest eens weten hoe leuk en lekker ik seks wel vOnd, met de nadruk op vOnd want als je tegen het plafond zit van de pijn is de lol er al snel af...Ben daarom ook sceptisch over bekkenbodem fysio, weet wel dat ik ondertussen ben gaan aanspannen, maar dit is echt een gevolg van het telkens weer tegenvallen (want pijn) van seks, logisch dat je dan gaat aanspannen. Net of je tegen iemand met een gebroken voet zegt: ja ik zie het al je hinkelt, dat gaan we je afleren want dan is de pijn in je voet ook meteen weg.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven