Bezemtopic nr. 11

04-07-2011 12:52 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn alweer aan een nieuw bezemtopic toe. Nummer elf alweer. Een gekkengetal. We bezemen dus gewoon verder. Af en toe is het vliegen om alles op tijd af te krijgen. Het gaat niet alleen over bezemen. We kletsen over van alles en nog wat. Werk, kinderen, examens enz. Bezem gerust mee.

Hier staat Bezemtopic nr. 10

Jeej wat een schrik Zoeb!

Ik ga een kaarsje voor je aansteken,weet even niet zo goed wat ik moet zeggen!Een hele dikke die heb ik wel voor je.
Goed dat huisarts er achteraan zit, Zoeb. Ik hoop dat het niet meer is dan je zelf al dacht (risico op vervelende klachten van galstenen dus). Hou je taai
Coe, ik ga dit weekend 'de echte sint' in Dordt onthalen. En wordt gebracht. Maar meestal komt de Sint aan in de Haven, schijnt alleen dat 'ie nu wat langer in de stad rondhangt. Als je googlet op Sinterklaas en ons mooie dorp komt er vast wel een site uit.
Het gaat over mijn rechternier Mamz. Daar zien ze iets op wat helemaal niet goed is. Al op de ct scan van februari. En mijn huisarts snapt niet dat er toen niet meteen verdere actie is ondernomen.Ik ben toen wel door de uroloog doorgestuurd naar de gyn. En dat was zo'n rare. Dat ik er mijn bekomst van had en niet ben teruggegaan. Eigen fout natuurlijk, maar dat ging over die verzakking van mijn blaas en niet over mijn nier. Mijn huisarts is juist daar erg bezorgd over. Ik wilde er nog een grapje over maken, maar hij vond dat ik moest me echt wel serieus zorgen moest gaan maken. Want het zag er niet goed uit???

Bovendien was de nierfunctie in mijn bloed ook niet goed. En gisteren zei de assistente dat dat wel allemaal oké was.
Ha lieve dames

Kom ik weer eens binnenvallen, lees ik dat Zoeb. Mensenkinderen, wat een achtbaan weer bij jullie Goed dat je huisarts zo alert is maar wat spannend weer. Heeft het afvallen er ook mee te maken? Nog maar een dikke voor je! Goed dat ze meteen vandaag bellen, nu maar niet meer wachten.

Gold, wat stom van je werk zeg. Is er niet een leuke winkel in de stad waar je aan de slag zou kunnen? Een leuk woninginrichting iets ofzo? Zou je volgens mij zo aan de slag kunnen!

Mamz, wat leuk dat je in Dordt gaat kijken Het zal hierna wel lang duren voor hij weer eens in de buurt aanmeert. Over ons stadje: ik zag gisteren 'm ( De Sint) gisteren nog lopen (hij is leraar bij school van Oudste hahaha)

Leuk Shadow, een nieuw huis. Proficiat!

Gelf, wat fijn dat je wat meer tijd hebt nu! Goed gedaan! Je klinkt ook een stuk ontspannener (raar woord maar je snapt me wel).

Hier is het als vanouds druk. Alhoewel momenteel wel bizar, zowel Lief en ik maken momenteel weken van 60 uur ofzo.... Na volgende week is het weer wat rustiger gelukkig.

Ik zit nog even thuis, moet wachten tot de nieuwe bank bezorgd wordt. HOpelijk is dat snel en anders is mijn schoonmoeder er straks.

Zo gek, er stopte zonet een deurwaarder voor de deur. En hoewel ik weet dat die niet voor mij kan komen, echt niet meer, blijft het gevoel zo eng. Ik herken ze ook meteen :-S Deze kwam voor de buren. Ook niet leuk. Hopelijk neemt dat angstige gevoel ooit nog eens af.
Dan is het de vraag of de verzakking en het nierprobleem met elkaar te maken hebben. Ik zou zelf ook denken 'als het alleen maar de verzakking is en ik kan er mee leven, laat maar'. Dus niet zo gek dat je dat in februari dacht. Maar vindt de huisarts ook dat je dáár iets aan moet doen?
Jeez, Fuss, gaat het lichamelijk wel goed met je als je nu al zulke lange dagen draait? Of zit daar de Skiptijd bij inbegrepen? Ook pittig trouwens, meer pittig dan een baan soms.

Leuk, dat van de sint. Ik herken zulke gasten dus nooit. Ben heel benieuwd of het Middelste opvalt dat er nu in Dordt een nieuwe 'echte Sint' staat, vind het wel jammer voor hem dat de vorige er niet meer is, net nu hij nog voor het laatst lekker wilde geloven dat het toch echt waar was, dat Sinterklaasgedoe.

Deurwaarders.. die van het water vergeet ik nooit meer. Die heb ik sindsdien nog wel eens in de straat gezien. Ik hou nog steeds niet van mannen in pakken met een bos papier voor zich aan mijn deur, maar de echte angst is wel weg. Al kan ik me er behoorlijk over opwinden als Intrum Justitia me jaarlijks herinnert aan wsnp schulden, ook al gebeurt er niets als ik niks doe. Ik reageer alleen op 'echte' deurwaarders. Wel alle papieren bewaren dus.
Fus dat is zo herkenbaar. Ik herken deurwaarders ook altijd meteen. Raar is dat hé, dat je er toch nog steeds zo'n naar gevoel bij krijgt. Als hier een auto stopt en er blijft een man (waarom zijn het altijd mannen trouwens) in zitten die in zijn papieren zit te snuffelen, krijg ik ook een heel akelig gevoel en denk dan meteen of ik iets vergeten ben. Gelukkig heb ik er nu ook al heel wat jaren niets meer mee te maken gehad, maar in de tijd van en na Nienke. Bah. Krijg er meteen weer de kriebels van.

Mamzie de verzakking en de nier staat echt los van elkaar.

Ben nog niet gebeld. Damn. Dat ze maar opschieten, wil nog even weg.
Fijn dat het herkenbaar is, van die mannen voor de deur Eigenlijk niet natuurlijk, mooiste zou zijn als niemand ze kent Het zal je beroep ook maar wezen, pfff. Alhoewel, als je mee kunt werken aan een oplossing is het wel tof natuurlijk.

Die 60 uur is zonder kinderen Mamz. En zonder nachtelijk spoken van Skip Maar heee, we doen het nog en binnenkort is het weer vakantie En deze keer ook echt vakantie, die van afgelopen keer heb ik gewoon gewerkt. Weliswaar thuis maar toch.

Ik had de goedheiligman ook niet herkend hoor, hij mij wel. DAt is raar hoor als hij je opeens aanspreekt met iets waarvan je niet wist dat Sint het wist.

Zoeb, dat ze idd maar even opschieten nu.....
Wel gebeld net. In overleg met de huisarts vind de uroloog een blaasonderzoek nodig. Wat heeft dat nu weer met die nier te maken? Waar gaat het nu eigenlijk over? Nou ja, het onderzoek is donderdag al en ik krijg meteen de uitslag wat er dan verder gedaan moet worden. K*t ik heb zo'n verschrikkelijk hekel aan juist dat onderzoek. Maar goed dat mijn fysio ziek is en dat ik donderdag vrij ben. Wel een zorg minder. (Nou ja).
Ik vroeg me bij het lezen van Kanjerguusje inderdaad wel af hoe het zit met de immense kosten tijdens zo'n ziekte, Zoeb. En dan ook nog deurwaarders aan de deur krijgen, of het al niet erg genoeg is als je kind overlijdt. Gingen die mannen dan wel respectvol met jullie om of waren het net zo een boeren als voor 'gewone' schuldenaren? Nou ja, niet dat ze respectloos waren, maar vertellen dat je een paar duizend euro op moet hoesten terwijl je ze stomweg niet hebt komt zo kil en koud over.

Succes met het onderzoek. Wat moet dat moet. Ze zullen je wel willen wapenen tegen opkruipende infecties.

Heftig, Fuss, dat zijn geen werkuren. Kan me voorstellen dat je naar vakantie snakt.
Mamz , dat zijn kosten waar je op een gegeven moment ook niet meer uit komt. Hoeveel deurwaarders ik niet aan de deur heb gehad toen. En echt niet allemaal even vriendelijk. In Nienkes tijd was gas en licht nog apart en die van het gas was een regelrechte eikel. Stond een beetje aan de deur te chagrijnen dat hij mijn smoesjes niet geloofde en dat hij dat gelieg zat was en me per direct af zou sluiten. Ik ben toen erg boos geworden. Heb gezegd, dat hij maar eens binnen moest komen en kijken wie er op de bank lag met een kaal koppie. En dat als hij me af zou sluiten (midden in de winter ook nog) ik er werk van ging maken en de hele pers het verhaal zou gaan doen. Daarop is ie afgedropen. Het erge van alles is dus dat er een kind doodziek op de bank ligt te spugen van de chemo en dit gesprek mee moet aanhoren. Heb haar toen echt wel uit moeten leggen dat zij hier niets aan kon doen en dat het die stomme vent was die niet normaal kon doen.

Zo'n kind zou er nog een schuldgevoel aan over houden ook.

De man van de stroom was een stuk vriendelijker. Die kwam altijd binnen en was altijd bereid mee te denken aan een oplossing. Ik werd gek steeds van dat geld tekort. Weet dus precies wat het is.
Oei, wat verdrietig. Ik begrijp dat je toen Jan ziek was ook best krap zat. Snap echt niet dat in een overzorgende verzorgingsstaat wat het toen nog was je nog zo krap kunt komen n.a.v. een ziekte. Een ziekte ook waarvan iedereen weet dat het ernstig is. Zeker als het gaat om onvermijdelijke kosten (je laat anno nu of anno toen toch zo'n jong meisje niet alleen in het ziekenhuis achter) zou ik meer tegemoetkoming verwachten.
He Fuss,leuk je weer te lezen!

Wat een druk bestaan heb je toch

Vriend zijn neef heeft een dw kantoor.Ik vind het zo'n eikel,echt een moraalridder.Heb hem weleens gevraagd of ie nog lekker slaapt als ie mensen met kinderen hun huis uit moet zetten.

Interesseert hem helemaal niks dus...

Zoeb,het blijft dus nog even spannend!Ik duim voor je.

Ik heb baas bijgepraat en gelijk te horen gekregen dat ik mijn uren kan uitbreiden als ik wil.Ze zijn erg tevreden over me.

En of ik de kerstpakketten wil regelen,beetje laat maar er is vast nog wel wat te regelen.

Sint komt in de haven aan dus ik wil eigenlijk met de boot zaterdag.Nu nog uitzoeken of dat wel mag dan.
Ik vind de meeste deurwaarders best wel eikels. Hoewel er dus ook wel goede tussen zitten.

Coe waarom zou je niet met de boot mogen? Deden wij ook altijd. Hoewel jou woonplaats (had het bijna neergezet ) natuurlijk wel wat anders is dan mijn durpke. Nou ja mijn dorp is best groot en ik zit bij Scouting en die halen de Sint altijd binnen. Altijd raar dat je bij de sluis aan de ene kant de goeheiligman op ziet stappen naar ons dorp en boven de sluis aan de andere kant diezelfde Goedheiligman op precies dezelfde tijd op ziet stappen naar de stad. Ben blij dat toen wij nog op de sluis woonden en de kinderen nog klein waren hij altijd een andere dag ging.

Ze hebben van Scouting mijn twee pietenpakken nodig. Zal ze eens na gaan kijken want er moet nog iets aan gedaan worden denk ik.
Vriend zegt net dat ie het gewoon gaat doen,met de boot,Uk en nog wat andere kinderen.

Er staat nergens aangegeven dat je niet mag varen die dag

Zondag komt ie in ons dorp aan,bij mij om de hoek en mijn neef speelt hoofdpiet dus die komt vantevoren nog even langs voor Uk.

Schoonvader rijdt in hun durp de Sint rond met de paardenkoets en dan mag Uk ook mee.

Weer een overdaad aan Sinterklaas dit jaar dus.(maar stiekem geniet ik er zelf ook met volle teugen van)
He verdorie Zoeb! Wat is dit nu weer

Fijn dat je donderdag wel meteen de uitslag krijgt.

Dikke

He die Fuss, fijn je weer even te lezen!

Ook een dikke voor jou.

ach wat, ik gooi er maar even een group tegenaan.

Ik heb vanmorgen getennist en koffie geleut.

Vanmiddag geen plannen, maar awttk.

En vanavond eten we de kliek van gisteren.

En ik heb antwoord op mijn mail:

Het gaat idd om de vakatures met dezelfde functie-eisen als ze mij eerder had verteld, schrijft ze.

En dan: 'Maar goed dat je er zo bovenop zit'.

Bleeerg....
Zoeb, ik moet al de hele middag aan je denken.

Gelukkig is het overmorgen al donderdag.

Heb vanmiddag heerlijk heel erg lang met Robo zitten praten. Zij belde mij. Was heel erg fijn. Ik zit nog na te genieten. Lief mens is dat toch.

Jullie ook hoor. Ik ben zelf ook erg bezorgd. Zeker na het gesprek met de huisarts. Ik heb het een beetje van me af kunnen zetten door Bo en ik heb boven opgeruimd.

Gek hé, ik ga altijd poetsen en opruimen bij zoiets.
Ik herken het Zoeb, dat poetsen soms helpt.

Fijn dat je zo lekker met Robo hebt gebeld.

Ik kreeg net een heel lief telefoontje van de zus van Vriendin. Ze belde eigenlijk voor iets anders maar hoorde aan me dat ik niet zo heel erg goed in mijn velletje zit. En toen was ze gewoon even heel lief en dat deed goed .
Shit Zoeb, ik schrik me rot van je bericht... weet even niet wat ik moet zeggen.. behalve en dat ik net als de rest aan je denk...

Gelukkig is het al snel donderdag en hoef je niet al te lang te wachten.
Fijn dat je lekker met Robo hebt gekletst, afleiding is goed lijkt me.. he verdomme.. nog een
Poetsen maakt je hoofd ook leeg he lieve Zoebie!

Ook van vriend een lieve groet.

Fijn dat je het van je af hebt kunnen praten bij Bo.Wat een lieverd is dat ook!

Er brandden hier heel veel kaarsjes

Ik ben vanmiddag echt geflipt,enorm uitgevallen over de telefoon tegen mijn moeder en broertje.Vriend is zelfs naar huis gekomen van zijn werk.Heb voorlopig het contact stop gezet.

Maar dat valt in het niet bij hoe jij je nu moet voelen Zoeb.

Gold,wat fijn is dat,iets liefs op zo'n moment dat je het echt kan gebruiken!
Ik geloof dat ik hier niet helemaal heb bijgepraat. Hier dus het hele verhaal nog een keer.

Ik krijg dus een blaasonderzoek omdat de huisarts metastasen heeft gezien op de ct-scan van februari. Iets in de blaas en ook bij het bekken wat niet goed was. Hij is daar erg van geschrokken. Ik ook, want ik weet wat metastasen zijn en ergens kan het niet want ik heb nooit kanker gehad en ze bedoelen er uitzaaiingen mee. Uit het hele medische verhaal van de huisarts is juist dat woord blijven hangen. Het kán toch gewoon niet.

Ik ben in maart door de uroloog doorgestuurd naar de gynaecoloog voor de blaas/baarmoederverzakking, met de mededeling dat ik het niet in ons ziekenhuis moest laten doen maar in een academisch, omdat het nogal heftig was. Maar de uroloog heeft het nooit in die zin over de uitslag van die ct-scan gehad dat hij er iets verdachts op zag. De gynaecoloog die ik had was geen fijne man en hij vond het al meteen onzin om me door te sturen, want die operatie kon hij ook goed zelf. Er is een biopsie genomen van iets in de baarmoeder en daar was niets mee aan de hand. Alles oké. Waarna ik de tweede afspraak bij die gyn heb afgezegd, want ik heb helemaal geen zin in een operatie voor iets waar ik totaal geen last van heb. En als een uroloog zegt dat het academisch moet, zegt hij dat niet voor niets. Was echt niet van plan het dan hier te laten doen. Als het al moest.

Dus nu is de vraag waarom niemand alarm heeft geslagen op die ct-scan. Ze hebben me gewoon een dik half jaar door laten lopen met iets wat er wel degelijk ernstig uit lijkt te zien. En ook de nier is niet oké. Maar daar moet ik voor naar de internist. Eerst het blaasonderzoek en dan pas verder kijken.

Gelukkig dus wel meteen de uitslagen donderdag.

Ik heb nu dus best wel de senuwe gekregen.
Wat een verhaal toch weer Zoebie.Alle paniek ineens en inderdaad,waarom is er eerder dan geen actie ondernomen?

Potver,nog 2 dagen en dan krijg je meteen de uitslag,wat duurt dat dan lang ineens denk ik zomaar.Kan me zo voorstellen dat je het liefst meteen het naadje van de kous wil weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven