Trouwen in 2011/2012 - Deel VI

24-05-2011 14:49 2984 berichten
Alle reacties Link kopieren

Voor alle romantische, stijlvolle, stoere, moderne, traditionele, net-een-beetje-anderse, ontzettend lieve bruiden en bruiden-to-be: een geheel nieuw, fris en vers topic!

Iedereen is welkom om zich hierbij aan te sluiten, ter inauguratie lezen we graag je aanzoekverhaal. Voor dit topic bestaat een besloten hyve, waarop we foto's en meer persoonlijke informatie delen. Om lid te worden van de hyve, leren we je graag hier wat beter kennen.

NaamDatumBudgetIvetje1 april 2011 Vlammetje1 april 2011 SilkenTofuapril 2011 en april 2012 Dzjannke6 mei 2011 scully198127 mei 2011 Jilzz9 juni 2011 Ringelding 14 juni 2011 Knappekloon 25 juni 2011 souffle1 en 2 juli 2011 Dark Enchantress1 juli 2011 Goudvis1 juli 2011 Likaaugustus 2011 Cardhu26 augustus 2011 Fotogravin10 september 2011 Kuzu11 november 2011 Lian11 november 2011 Evelise April 2012 < ¤ 4.000,- Posie 27 april 2012 ¤ 2.500,- Liesje 25 mei 2012 ¤ 12.000,-Tut1 juni 2012 Mousiemous 8 juni 2012 Shortyshirke 8 juni 2012 ¤ 10.000,- Zoovie 15 juni 2012 ¤ 17.000,- Dotje juni 2012 ¤ 12.000,- Ringqueen 22 juni 2012 ¤ 5.000,- Chiquita 13 juli 2012 ¤ 15.000,- Woepsie 19 juli 2012 max ¤ 5.000,- Suuzefluus 17 augustus 2012 ¤ 5.500,- Bride 2012 25 augustus 2012 ¤ 15.000,- Fiona September 2012 < ¤ 3.000,- Niehow oktober 2012 ¤ 17.500,-
Ik zal proberen het goed op te schrijven. Het gaat m'n vader niet om het geld en het gaat ook niet om de tijd die hij ermee kwijt is. Het enige wat hij kan zeggen is dat het te veel moeite is en teveel energie kost. Hij lijkt het überhaupt een absurd idee te vinden om gasten te ' verplichten' naar een ver land te reizen voor een bruiloft. (btw nee, mijn vader is niet stokoud of gehandicapt..) Maar goed, hier moet ik het mee doen, hoewel het mij wel het gevoel geeft dat hij niet zo veel van mij houdt, omdat hij dit niet voor mij over heeft. Ik heb het er heel moeilijk mee. Één ding weet ik wel, ik zal die prachtige, fantastische jurk dragen. Desnoods alleen een trash the dress met super foto's!

Heb 2 afspraken staan om via marktplaats een torselet te passen, spannend.

@woepsie: ik ben even lang en weeg 71/72 kilo, zullen we proberen elkaar te motiveren?
@ zoovie,

oke, dat snap ik, dan zou ik het ook allemaal op tijd geregeld willen hebben. maar jullie zijn goed bezig hoor!

@ martje55

moeilijk jou situatie, het drukt gelijk zo'n stempel op je mooiste dag lijkt me. ik hoop voor je dat je vader over een tijdje bijdraait en het toch leuk gaat vinden.
@ martje

Wat een gedoe en gezeur zeg. Snap dat je dit zo niet wilt zeg...

Ben je ook druk bezig met afvallen dan? Nu ben ik gewoon druk aan t sporten, maar vanaf na de feestdagen moet ik me echt strikt aan vanalles gaan houden. Daar krijg ik hulp bij vd eigenaar vd sportschool (neef v mn vriend)

@ Lika.. Ja ik kan me wel wat bedenken wat W te G is hahaha

Maar kan je hier berichtje naar elkaar sturen ofzo?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Woepsie weet niet... Anders mail op lika 04 @ hotmail punt nl wel hier laten weten want kijk er bijna nooit in
@Martje: Wat een kl*tesituatie. Juist van je ouders verwacht je dat ze over hun eigen teleurstelling (or whatever) heen stappen en jullie je mooie dag gunnen. Maar in de praktijk blijkt dat vaak anders te zijn. Hoop inderdaad voor je dat je vader dat in gaat zien, in plaats van te denken aan de moeite en energie. En inderdaad: je gaat die fantastische jurk zeker dragen! Maar daarmee is je rotgevoel nu niet weg natuurlijk. Sterkte...

@Dotje: Gefeliciteerd met jullie ondertrouw! Hebben jullie een leuke dag gehad? Klinkt in elk geval super! Al stelt die hele ondertrouw zelf niet veel voor, qua gebeurtenis, nu is het wel "echt-echt"!

@Ti-Ta-Tuttebelle: Vervelend met die kaarten! Vriend en ik willen ze ook zelf maken via zo'n site, maar daar dien ik dus een aantal weken voor uit te trekken. Grrrr, frustrerend als het allemaal niet gaat zoals het moet. Als iemand een fijne site weet: ik lees mee...

@Sabje: Ik vond het vooraf ook geen fijn idee om me in bijzijn van een ander uit te kleden (zacht uitgedrukt...), maar echt: je hebt het op een gegeven moment niet meer door. Dan ben je alleen nog maar benieuwd hoe die jurk staat! En het is zo leuk, dat passen!

@Suuzefluus: Mooie jurk!! Ja he, gek is dat... Ik straalde ook helemaal toen ik met "mijn jurk" het hokje uit kwam. De mensen die mee waren dachten dan ook dat ik al had gezien hoe ie stond, maar dat was dus niet het geval...
anoniem_51322 wijzigde dit bericht op 08-11-2011 17:58
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Jeetje wat is er veel gepost vandaag! Was iedereen vrij ofzo

Voor iedereen die met de uitnodigingen zit te klooien, is het niet mogelijk om de uitnodiging helemaal zelf te maken in Photoshop of iets dergelijks en als pdf of jpg naar de drukker te sturen? Dan heb je alles helemaal zelf in de hand.

@Martje, jeetje wat een gedoe.. Vind je moeder het wel leuk dat jullie in het buitenland willen trouwen? En je schoonouders?

@Zoov, jeetje wat hebben jullie al veel geregeld! Wij gaan pas drie maanden later trouwen, dus hebben nog iets meer tijd. Ik heb af en toe wel het gevoel dat ik dingen moet gaan plannen, maar vind het dan ook weer nog niet zo nodig omdat het toch nog zo lang duurt. Vooral het jurken passen blijf ik maar uitstellen.

@Dot, hoe was het vandaag?
Tut..HET huwelijk..

Leest beter, klinkt beter..en idd taalkundig beter, haha..

Martje..

Wat jammer dat je vader zo reageert, dat vind ik heel raar, dat je dat niet voor je dochter over hebt.
Even tussendoor reageren voor ik verderlees.

Martje, wat naar... Misschien helpt het om in gedachten te houden waar het om draait die dag: Om jou en je partner en om jullie liefde. Als je vader er voor kiest niet te komen is dat heel verdrietig, maar zijn keus. Helaas hier een andere situatie met gelijke uitkomst, schoonvader komt niet. Het heeft even geduurd maar we (vooral vriend) heeft er nu vrede mee, het zij zo.

Tut, de tekst op onze proefdruk:

Op de voorkant een tekstfragment van 3 regels uit een liedje

Binnen links: Onze namen veranderen, ons adres blijft: Adres met postcode en huisnummer. Daarnaast: RSVP voor 12 maart. Daarnaast: Ceremoniemeester: Jantje, 06--xxx

En dan rechtsbinnen, de eigenlijke tekst:

Naam bruidegom

en

Naam bruid

Geven elkaar het Jawoord op xx april 2012 om 00.00 in het stadhuis te Plaats. Na afloop van de ceremonie heffen wij met eklaar het glas op locatie Y. U bent van harte uitgenodigd hierbij aanwezig te zijn!

Wij doen er ook een inlegvel voor, voor degenen met wie we ook 's avonds willen eten en een routebeschrijving naar het stadhuis en de locatie.

Sabje, ik heb daar nooit last van dus kan je niet helpen, sorry.

Suuzefluus: Welkom en mooie jurk!! Ik heb een vergelijkbare jurk gepast, het is hem niet geworden maar hij staat je prachtig.

Dot, hoe was je dag, je ging toch in ondertrouw vandaag?

Nu even verder bijlezen
Tut: mijn mening: bezegelen met een huwelijk.
Oke, ik ga ook even proberen een foto van mij in jurk te plaatsen (hoeven jullie niet te gaan googlen om een idee te krijgen van de jurk). Weet niet of het gaat lukken, maar ga mijn best doen!
*Poef! Foto weg...*

Hoop dat het lukt!
anoniem_51322 wijzigde dit bericht op 10-11-2011 05:52
Reden: Foto verwijderd
% gewijzigd
Jaaaa, gelukt!! Oeh, toch best eng, nu de foto er staat. Kan zijn dat ik deze later weghaal...
@dotje: hoe was het om in ondertrouw te gaan?

Ik vind het wel dapper dat meiden hier hun eigen foto's neer durven zeten. Ik ben te bang voor herkenning. Maar ze staan jullie allebei geweldig!
Wat een ontzettend mooie jurk, liesje!!!!

Dank jullie wel voor de geruststellende woorden over het passen. Het gaat wel goed komen denk ik, maar ik blijf het spannend vinden.
@woepsie: nee, ik ben nog niet echt op dieet, maar zeg telkens tegen mezelf dat ik wel zou moeten. Mijn streven is ook naar de 65 kilo toe. Alleen die pepernoten en oliebollen hè... :-)
Wat een mooie jurken allemaal!!

Hier is mijn jurk..als het lukt.[img]/http://tinypic.com/r/zn9c05/5[/img]
Het wil dus niet lukken...
[img]/ihttp://tinypic.com/r/zn9c05/5mg]

Yes gelukt!!! ik haal hem straks wel weg hoor.
@Martje, ik ben zelf in augustus getrouwd en omdat ik toen 31 weken zwanger was had ik een torselet dat mij nu veel te groot is. Ongeveer maat 85C, zit wel heel fijn. Geeft steun maar ik alsnog soepel. Ik hoef er niet veel geld voor. Mocht je interesse hebben, mail dan naar es1450.viva at gmail punt com

@andere meiden, zwaai en hallo. Ik kom alleen nog weinig langs, prioriteiten liggen meer op de kind gerelateerde onderwerpen... Gelukkig gaat alles prima.
@es: ik ben zelf normaal gesproken een 80D/E dus ik denk dat een C cup te klein gaat zijn, of je moet denken dat hij groot valt. Wat is het merk?

@posie: wat een mooie jurk, lekker anders dan anders!

@iedereen: bedankt voor alle lieve berichtjes en opbeurende woorden. Ik denk niet dat mijn vader nog bij gaat draaien. Ik denk dat ik net als evelise en vriend moet proberen te accepteren dat hij niet komt.

Want we blijven erbij om in het buitenland te trouwen. Mijn moeder is wel heel enthousiast en mijn schoonouders zijn gematigd blij. Vanavond horen we of zij nog grote bezwaren hebben of niet.

We zitten nu te denken in de richting met overige familie en 2 vrienden naar het buitenland, of toch echt met z'n tweeën, maar dan zetten we de handtekeningen in NL, anders zit je weer met de getuigen.... We blijven erover praten en praten en praten... pfff, kost veel energie, maar voelt wel fijn.
Mooie jurken dames!!

Ik weet btw ook niet wat RSVP betekend.....

@Martje, wat vervelend dat je vader niet wilt reizen

Zal wel moeilijk zijn dat je moet accepteren dat hij niet zal komen, maar wel knap dat je bij je standpunt blijft. Dit is nou eenmaal wat jullie graag willen, dus moet je dat ook zeker doen.

Ik wil ook nog 3kg kwijt, maar vind het zo moeilijk met de chocoladeletters en met de verjaardagen de taart

Maargoed, ik doe me best iig! En af en toe zondigen moet kunnen.

@Dot hoe was het gisteren? Leuke dag gehad?
Dank je dames voor het compliment op mijn jurk,ben er zelf ook heel erg blij mee en omdat het mijn tweede huwelijk is wilde ik niet in het wit.

Suus,even een vraagje,jij woont ook in Zeeland waar gaan jullie het feest houden?

Alle aankomende bruiden voor 11 nov geniet van jullie laatste voorbereidingen.
Ik weet nie meer wie t vroeg.. maar de stof van die jurk die ik liet zien.. de eerste jurk (bovenste) is van taffeta gemaakt. Dat zegt me niks hahaha
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
@Posie, vind je jurk ook erg apart! Snap dat als je voor de 2e keer trouwt niet meer in het wit wil. Vind het iig een hele mooie jurk en staat hartstikke goed bij je!

Kuzu en Lian, voor jullie gaat het opschieten zeg!! Nog een paar daagjes! Wens jullie alvast een hele mooie dag toe!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven