Oneliner gezocht

08-11-2011 20:42 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
In december is onze dochter vijf jaar kankervrij.

Dit gaat wij dit jaar vieren.

Voor boven de uitnodiging ben ik op zoek naar een mooi zin.

Er is hoop want ik heb het, het ik in het verleden wel gebruikt. Nu lijkt hij ineens niet meer te passen... Hebben jullie een mooie zin?
Gisteren is geweest

Vandaag staat te gebeuren

Morgen is de toekomst

Het verleden ligt achter ons

Iedere dag een beetje meer

Zonnestralen zullen wolken breken

En de toekomst warme gedachten schenken
Flinterke, gefeliciteerd voor jou en flintje.

.
Als je hebt moeten leren,

Dat het leven niet zomaar is gegeven.

Dan sta je plotseling,

Ineens dubbel zo sterk in het leven.

of als laatste zinnen:

Dan geniet je ineens,

Dubbel van het leven

Laat sterkte zien, zoals eerder werd aangegeven bij 'meervoud van lef is leven', het laat zien dat een strijd is geweest, maar deze nu achter jullie laat, het is respectvol naar je vriendin en haar zoontje toe (je zou het zelfs kunnen zien dat jouw kleine meid nu 'leeft voor twee' die hetzelfde hebben moeten doorstaan maar dat helaas niet iedereen er met zulk goed nieuws af komt) , het zet andere mensen aan het denken dat ze als de donders moeten gaan genieten als ze dat nog niet deden.

Zoiets?
Jeetje, wat heftig dat ze al op zo'n ontzettend jonge leeftijd zo ziek is geweest. En wat geweldig dat ze nu al 5 jaar zonder kanker leeft.

Mijn motto kan ook natuurlijk maar is misschien niet erg origineel. Het gedichtje dat ik eerder hier schreef heb ik ook heel lang als motto gehad, toen ik nog zwanger was.

Ik ben nu weer zwanger en dit keer zonder MMM en ik heb een heel mooi gedichtje gevonden dat dit keer op de kaart komt. Het gaat over geluk hebben maar is wel veel langer dan een oneliner Acht regels in totaal en het is gericht aan het kind. Ik wil het hier liever niet posten maar als je het wilt weten Flinterke wil ik het wel kort hier neerzetten en dan weghalen.
Mijn zoon is in het verleden ook ernstig ziek geweest (toen hij nog echt klein was).

Nu is hij 5 en zingt hij het liefst uit volle borst "Hou van het leven, het leven houdt van jou", een zin uit een liedje van Jan Smit. Hoewel het een vrolijk liedje is, krijg ik altijd (vreugde)tranen in mijn ogen als ik hem zo blij hoor zingen!

Kortom, niet echt een oneline, maar wel mijn manier om tegen je te zeggen dat ik het geweldig voor je vind dat jullie dochter al 5 jaar kankervrij is. Heel veel gezondheid en geluk voor de toekomst!
Takes a second for your life to change
quote:helene31 schreef op 08 november 2011 @ 21:29:

Het regent zonnestralen.

Deze is het uiteindelijk geworden!!

Iedereen super bedankt voor alle tips en felicitaties!
Met vier weken al.. jeetje wat heftig.

Ik heb geen oneliner voor je, maar ik wens jullie nog heel, heeeeel veel gezonde jaren toe!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Oeps, zie dat ik mosterd ben. Moest een beetje lang denken over wat ik zou schrijven, maar wou wel wat schrijven aan je.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Elmervrouw schreef op 09 november 2011 @ 20:38:

Oeps, zie dat ik mosterd ben. Moest een beetje lang denken over wat ik zou schrijven, maar wou wel wat schrijven aan je.geeft helemaal niets, ik vind het absoluut niet vervelend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven