Geld & Recht alle pijlers

wie betaalt de treinkosten?

09-11-2011 19:44 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex-man en ik zijn nu bijna een jaar uit elkaar, hij woont in Almere, ik in Almelo. Eens in de 14 dagen ziet hij ons zoontje.Het ene weekend is dat bij mij thuis en 1 keer in de maand gaat hij vanaf dit weekend naar Almere. Hij is er al een paar keer eerder geweest, maar door omstandigheden, zoals werk aan het spoor etc. is dit er wel eens bij in geschoten. De weekenden dat mijn ex bij mij is komen alle kosten voor mijn rekening, hij betaalt wel zelf zijn treinkosten, maar eten etc. komen voor mijn rekening. Ik heb wel eens zelf zijn treinkaartje voor geschoten als hij krap bij kas zat. Alimentatie betaalt hij niet. Ik leef zelf nu nog van een bijsyandsuitkering, omdat ik nog geen passend werk heb gevonden, ivm mijn 4 jarig autistisch zoontje. Nu gaat hij dus naar zijn vader en ik breng hem met de trein vanaf almelo naar almere.

Nu wil hij dat ik zelf de treinkosten betaal. Is dit redelijk?

Hij brengt hem wel zelf weer terug, maar heeft een kortingskaart.
door de plaatsen zo letterlijk te noemen ben je wel heel herkenbaar voor bekenden die hier misschien lezen.
Herhaling van zetten van eerder topic van jouw hand volgens mij.
quote:nummerzoveel schreef op 09 november 2011 @ 20:02:

Heeft de bijstand daar nog niet op aangedrongen?Dit is zo'n beetje het eerste waar ze het jaren terug bij mij over gingen hebben. Ik kreeg zelfs rechtsbijstand om een advocaat te nemen en hebben zij dit allemaal betaald.
quote:krokusje schreef op 09 november 2011 @ 20:42:

door de plaatsen zo letterlijk te noemen ben je wel heel herkenbaar voor bekenden die hier misschien lezen.My sentiments exactly. Even aanpassen TO!
en daarbij je kunt ook thuiswerk doen als je kindje op bed ligt toch?

Daar komt ie weer, hoor! Alsof dat zo maar te vinden is! Een berg oplichters kom je tegen als je op zoek gaat naar thuiswerk.

In mijn topic heb ik gevraagd om tips voor administratief thuiswerk. Want ' dat zou ik maar moeten gaan doen' . Er heeft niemand gereageerd met ook maar 1 tip waar je dat kan vinden. Dus niet roepen wat niet te vinden is.

Wat ik ook vreemd vind is dat de bijstand niet achter ex aangaat. Dat is bij mij toen wel geweest. Ex moest al zn gegevens overleggen en ze keken of ze t bedrag dat vastgesteld was redelijk vonden. Ze zeiden ook nog tegen mij, dat als ex niet zou betalen, ik daar zelf achter aan zou moeten. Dat ik dat bedrag dan niet van de gemeente zou krijgen.
Betaalt hij niet rechtstreeks naar de bijstand? Dat denk ik eigenlijk..anders word het wel ingehouden van hem hoor.
En die treinkaartjes, de ene keer betaal jij en hij de andere keer is toch een mooie deal?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven