Werk & Studie alle pijlers

Ervaringen MMZ 4

09-11-2011 08:49 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
In februari wil ik gaan beginnen aan de opleiding MMZ. Ik heb mijn keuze gebaseerd op de informatie die op de website van de opleider staat. Ik denk dat deze opleidig erg geschikt is voor mij, en ook erg breed is. Ik heb me ingeschreven voor de BOL versie.

Ik zit nu te denken aan de uitstroom als medewerker speciale doelgroepen, maar dat kan altijd nog veranderen.

Maar wie kan mij nog wat meer informatie geven? Want eerlijk gezegd vind ik de info erg beperkt.

Wat voor vakken heb je bijvoorbeeld? Raden jullie de bol of bbl versie aan. Is het 'makkelijk' om aan een stageplek te komen? Zijn er mensen die al klaar zijn met de opleiding, en in welk vakgebied zit je nu?

Ik werk nu 20 uur per week, en wil dit eigenlijk ook blijven doen naast de opleiding (avond/weekend) maar is dit haalbaar?

Hoe is het niveau? Ik heb zelf de havo gedaan, maar niet afgemaakt en het vmbo-t heb ik met goede cijfers gehaald zonder iets te doen.

Al met al een hoop vragen dus.. Zou iemand mij haar ervaring willen vertellen?
zelf heb ik de bbl versie gehad en ik raad je dat ook aan omdat je dan gelijk praktijkervaring op doet elke week en je zo wekelijks aan je persoonlijke leerdoelen kan werken...het ging mij vrij makkelijk af, dit omdat ik al twee jaar met die doelgroep werkte en ik vrij makkelijk leer etc.

succes
Bij voltijd heb je kans in een klas te komen met kids die net van hem vmbo afkomen. Bij deeltijd zit je met volwassenen, misschien moet je daar je keuze op maken. Een stage plek (a 16/20 uur) is makkelijk te vinden en de school kan je misschien wel helpen hierbij, velen hebben een stagebureau.
@keeponsmiling.

Ik las op een forum dat leerlingen veel theoretische onderbouwing miste doordat ze gelijk vier dagen aan de slag gingen en ook de lesdag veel op de praktijk is gericht. Heb jij dat ook zo ervaren? En wat voor soort stage heb jij gelopen?

Ik heb me nu ingeschreven voor de bol opleiding, en als ik een stageplek vind dan wil ik dat omzetten in bbl.

@MEFunny.

Daar heb je wel een goed punt. Ben inmiddels al wat ouder, heb altijd gewerkt en moet zeggen dat ik geen zin heb om tussen ongemotiveerde kindren te zitten..
hoi

ik heb spw vier gedaan en verpleegkunde, ik heb het meeste gehad aan de praktijk, nu ik in een andere branche werk heb ik wat aan de theorie met name op het vlak van communicatien en psychologie...stel dat je elders gaat werken dan heb je toch al een stukje werkervaring en arbeidsritme...
Werk nu in de gehandicaptenzorg, dus werkervaring en arbeidsritme heb ik al
o ok, dan zou ik als ik jouw was lekker vier dagen blijven werken en dan de rest naar school...

ik hield van die onregelmatigheid met werken en op school was het voor mij meer een rust dag, we wisselden ook veel ervaringen uit met klasgenoten die ook vier dagen werkten met andere doelgroepen en ook met dezelfde doelgroep maar een ander ontwikkelingsnivo. de jongste klasgenoot was zeventien, de oudste zessenvijftig...

was echt heel leuk die klas en opleiding, ps ik werkte ook in de gehandicaptenzorg...
quote:aluminiumfolie schreef op 09 november 2011 @ 12:13:

Werk nu in de gehandicaptenzorg, dus werkervaring en arbeidsritme heb ik al Dan zou ik zeker voor deeltijd kiezen!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven