Rijles!

03-07-2011 17:55 1161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het oude topic ( Rijles!! ) bijna vol zit kunnen we hier verder kletsen!

Voor al je paniek momenten, vreugde momenten, mental breakdowns, persoonlijke overwinningen, vragen, tips, rijles lief en leed!

RIS-toetsen

Tussentijdse toetsen

14-07 Ruza

12-09 freshfruity

02-12 lucky birdie

Examens

06-07 rwoanne

23-07 mmm_x

18-08 dreamlogic

15-09 Ruza

28-09 Pimpepaars

26-10 Aimee (motor)

29-11 Madam atelier (ja, je krijgt er 3)

25-03 femmelotje!

03-10 Chipper
quote:aimee86 schreef op 26 oktober 2011 @ 14:29:

YES!!!! Geslaagd! Oh man wat ben ik blij!!!

Gefeliciteerd, Aimee!

Ik wil best een met je drinken, maar daarna niet motor gaan rijden, hè?

quote:aimee86 schreef op 26 oktober 2011 @ 19:54:

Ja ga ik zeker doen! Volgende week rijbewijs ophalen, ben al hard op zoek naar leuke motor maar is zo moeilijk! Haha!

@ kell, hoe ging het? Ben benieuwd!

Is een Kawasaki niet wat? Je liet hierboven een motor zien. Toen ik goed keek op de benzinetank zag ik daar "Kawasaki" staan.

Of je neemt een Yamaha. Ik heb ook een Yamaha, alleen is dat geen motorfiets.
World of Warcraft: Legion
quote:hans66 schreef op 26 oktober 2011 @ 20:07:

[...]

Gefeliciteerd, Aimee!

[...]

Is een Kawasaki niet wat? Je liet hierboven een motor zien. Toen ik goed keek op de benzinetank zag ik daar "Kawasaki" staan.

Of je neemt een Yamaha. Ik heb ook een Yamaha, alleen is dat geen motorfiets. Ik zit te denken aan deze:

Een Suzuki Bandit. Die Kawasaki is ook leuk, daar leste ik op.

Of deze:

Een Yamaha FZ1.

Dit weekend op vriend zijn motor rijden, kijken of ik het wat vind, dan kan ik daarop rijden tot ik een eigen motor heb!
quote:hans66 schreef op 26 oktober 2011 @ 20:07:

Gefeliciteerd, Aimee!

Of je neemt een Yamaha. Ik heb ook een Yamaha, alleen is dat geen motorfiets. Ik zit te denken aan deze:

Een Suzuki Bandit. Die Kawasaki is ook leuk, daar leste ik op.

Of deze:

Een Yamaha FZ1.

Dit weekend op vriend zijn motor rijden, kijken of ik het wat vind, dan kan ik daarop rijden tot ik een eigen motor heb!
Oh... Ging niet helemaal goed. Wat raar, ik klikte op edit maar blijkbaar hele nieuwe reactie gegeven..... Nou ja, het is duidelijk, ik twijfel tussen die 2.

Enne hans, borrelen, leuk maar als met de motor ga, drink ik wel een colaatje

Geen drank als ik moet rijden
Proficiat Aimee! Gaaf hoor! Die Suzuki ziet er erg stoer uit!
Aimee, van harte gefeliciteerd! Super gedaan
Thanks! Ja die motor ziet er gaaf uit he! Ik wil rijden!! Maar kan pas volgende week donderdag rijbewijs ophalen! Ggrr!
Gefeliciteerd Aimee!!

Ondertussen vandaag de tweede rijles gehad.

Het lukt best wel goed vind ik zelf, nog geen ongevallen veroorzaakt :-) Het schakelen is wel erg wennen maar ging vandaag al wat beter.

Ik heb al op heel wat drukke wegen mogen rijden, ik krijg er telkens wel wat warm van pff. Vermoeiend die lessen!

Leuke instructeurs ook, heel vriendelijk. Dus ik heb goeie moed!
Leuk Kell, dat het goed voelde! Vermoeiend he, in het begin, ik dacht eerst dat het me nooit zou lukken, autorijden en dan ook nog op al die fietsen letten en dan ook nog de verkeersborden in de gaten houden, maar het wordt steeds makkelijker.
Wie van jullie kent Kooten en De Bie? Het volgende filmpje vind ik erg vermakelijk om naar te kijken!

http://www.youtube.com/watch?v=Hc45Wt97 ... re=related

Wat een gedoe! Waarom rijdt zij niet gewoon vooruit het parkeervak in? Waarom wil ze per se achteruit insteken?
quote:Ruza schreef op 21 oktober 2011 @ 08:42:

Gefeliciteerd maartje. Ik zal het vanavond of morgen ff in de op zetten! (forum nu mobiel)

Welkom ska! Gaaf, amerika! Rijbewijs halen schijnt daar makkelijker te zijn dan hier dus het zal vast goedkomen!Werk je het openingsbericht nog bij?
Rijbewijs in the pocket!!! Zaterdag ff stukje rondkachelen op vriends motor, eens kijken of dat wat is...
Veel succes, Aimee!
Dank je hans! Ik zal asap mijn ervaringen delen! Ik kan niet wachten
Straks al mijn vierde les. Gaat wel snel!

Het gaat vrij goed maar ik moet nog wat meer anticiperen op wat er voor me gebeurd, soms een beetje vroeger remmen en zo.

Vandaag gaan we beginnen met parkeren, benieuwd wat dat wordt.

Ondanks dat het vrij goed gaat doe ik het toch niet al te graag, veel te stresserend! En ik vind die twee uur na elkaar best lang.
2 uur is lang ja. Kan je niet 1,5 uur lessen? Ik ging oas een paar weken voor examen 2 uur rijden.

En dat stressen komt goed hoor, je hebt nog geen routine, als je dat eenmaal hebt is het heerlijk! Lekker ontspannend, zie je dingen steeds beter aankomen en daarop te reageren. Nu ben je daar nog heel erg over na aan het denken, maar dat heb je straks niet meer.

Hoe ging het parkeren? Vast goed
Ik vergeet dit topic een beetje :P

Aimee: nog gefelie!! :D

Ik heb ondertussen 2 rijlessen gehad en vind het erg leuk, en het gaat ook wel goed. Zit alleen nog te twijfelen of ik de 6 daagse cursus ga doen of niet..
Jammer, dat Ruza het topic niet meer bijwerkt.

Even de mutaties op een rij (ik weet niet of ik wat gemist heb):

Tussentijdse toetsen

20-10 Maartj3

Examens

26-10 Aimee

29-11 Atelier_madame

Ik hoop dat ik niks gemist heb. Ruza kan het nachecken en dat in haar OP verwerken.
Haha dank je Hans!

Net terug van een stukje rijden, man wat was het koud! Maar heerlijk gereden!

Wat me wel opviel is dat bij het stoplicht mensen toeterden naar me. Waar is dat nou goed voor? Vooral mannen/jongens in stoere auto's. Echt raar... Zeker omdat ik als vrouw op een redelijk stoere snelle motor reed? Ik weet het niet..

Iemand een idee?
Hallo allemaal, ik zie dit topic nu pas voor het eerst, maar gooi mezelf er ook meteen even tussen. Ik ben eind september begonnen met rijles. De theorie hebik gelukkig al gehaald, dus daar ben ik vanaf. Nou ja, ik hoef me er niet meer druk om te maken zeg maar. Ik heb het rijden jarenlang uitgesteld (ben nu 24) onder het mom 'geldgebrek', maar eigenlijk vond ik het gewoon niet leuk en ook doodeng.

Maar toen kwam ik op een punt waarop ik eigenlijk genoeg geld had, en ook dat rijbewijs wel goed kan gebruiken (contract niet verlengd en in de buurt geen werk te vinden...). Ik zit nu dus al een tijdje werkloos thuis (begin volgende week wel weer met een flexibel baantje) dus heb tijd zat. En dus maar de stap genomen om te gaan rijden. En stiekem vind ik het af en toe nog wel leuk ook...

Ik heb een pakket genomen met 30 lessen+examen+herexamen en heb vandaag mn 16e les gehad. Persoonlijk vind ik alles wel redelijk gaan, alleen zegt mn instructeur dat ik moet zorgen dat ik eerder klaar ben met afremmen en terugschakelen (voor een rotonde enz), zodat ik de koppeling al weer kan laten opkomen als ik de rotonde oprij, en niet alles op het laatste moment hoef te doen...

Maar eerlijk gezegd denk ik dat dat iets is wat er 'inzit' bij mij. Beetje dat "kan nog wel..."-idee.
quote:aimee86 schreef op 09 november 2011 @ 12:44:

Haha dank je Hans!

Net terug van een stukje rijden, man wat was het koud! Maar heerlijk gereden!

Ja, die zomerse dagen zijn nu echt voorbij. We gaan richting de winter.

quote:Wat me wel opviel is dat bij het stoplicht mensen toeterden naar me. Waar is dat nou goed voor? Vooral mannen/jongens in stoere auto's. Echt raar... Zeker omdat ik als vrouw op een redelijk stoere snelle motor reed? Ik weet het niet..

Iemand een idee?Waarschijnlijk vinden ze je een leuke vrouw. Of ze vinden het apart of opmerkelijk dat ze een vrouw op een motor zien rijden.
Ik denk dat dat het is ja... Maar wel stom, zo vreemd is het toch niet, een vrouw op een motor?

Welkom piekelientje!

Ja das een kwestie van inschatten. Het is wel fijner als je al helemaal klaar bent voordat je de rotonde op gaat, anders wordt t zo'n geprop op t laatste moment, snap je wat ik bedoel? Staat er een beetje krom

Maar dat moet je leren, en zelfs dan zul je het af en toe nog hebben haha!
Om eerlijk te zijn kom ik zelden een vrouw op een motor tegen.

Ik heb op een forummeet wel een keer een vrouw gezien die op de motor naar de meet is gekomen. En vroeger toen ik op de HAVO zat was er een 18-jarige klasgenoot, een meisje, die ook een motor had.
Sorry sorry sorry ik heb jullie zwaar verwaarloosd. Maar ik beloof dat ik dit weekend nog de OP ga bijwerken!
De komende zaterdagen zijn wat rijlessen betreft volgeboekt.

De eerstvolgende keer dat ik een rijles kan nemen is 7 januari 2012. Het is niet anders. Ik heb besloten om eens per twee weken te lessen, en dan steeds 2 rijlessen per keer dat ik les. Dit had ik vol willen houden tot aan december 2011, maar dat wordt dan tot aan februari 2012. In de rest van november en in geheel december zal ik dus helaas niet lessen.

Ach, zou slecht rij ik niet, en ik kan in tussentijd af en toe een auto huren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven