Werk & Studie alle pijlers

Invalpool basisonderwijs

10-11-2011 18:54 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb 7 jaar geleden mijn Pabo gehaald, één jaar heel veel invalwerk gedaan, vooral zwangerschapsverlof. En toen kreeg ik een baan in het V.O. Niet mijn ideaal maar ik was afhankelijk van een vast inkomen.

Nu is de situatie anders, 2 inkomens, mijn salaris is vooral het extraatje. Ik wil mijn baan opzeggen en mij volledig inzetten voor de invalpools. Nu kan ik echter heel slecht terugvinden waar ik moet zijn in stad Groningen en straal van 25 kilometer rond de stad.

Ik vond een verouderderd documentje via het E-loket maar verder zie ik nergens hoe ik me kan opgeven. Iemand hier een idee?
Gewoon een basisschool in de buurt bellen en je aanmelden eventueel met open sollicitatie. Zij weten dan ook wel waar je moet zijn als dit bij hun bijvoorbeeld bestuursbreed geregeld is.

Hier in de regio zijn de invallers meestal in dienst van een schoolbestuur dat door de hele regio scholen heeft, het loont misschien om te zorgen dat je een PC, RK en openbare school belt voor info. Zo kom je snel bij alle besturen in zicht.

www.meesterbaan.nl is misschien ook een optie?
Kijk op verschillende sites van stichtingen, daar staat vaak al info over invalpools. Succes!
De gemeente Groningen (inmiddels stichting O2G2) heeft zijn invallijst gesloten. Op dit moment kan je er niet op terecht. Daarnaast zijn er vorig schooljaar enkele mensen boventallig geraakt, die dus geen klas hebben, maar wel worden betaald. Zij zijn verplicht om de invalklussen te doen ed.

In gemeente Groningen is het echt heel erg moeilijk om een baan te vinden. De invallers staan vaak in omliggende gemeenten ingeschreven, dus ook daar is het aardig druk qua invallen. Maar je kan daar wel de stichtingen/gemeenten voor benaderen natuurlijk.

Je kan een basisschool aanschrijven, maar de plekken die vrij komen zijn voor de boventallige mensen, en voor invallers die regelmatig komen invallen, dus dat heeft geen enkel nut.

Voor een dagje invallen kom je binnen de gemeente niet meer in aanmerking, omdat de gemeente van de invallijst gebruik moet maken, dus ook daarvoor hoef je niet bij scholen langs te gaan.

Je kan wel kijken welke stichtingen er zijn voor het christelijk onderwijs. (Als je de christelijke Pabo gedaan hebt, dan zal dat vast een pré zijn,maar ook daar zal veel vol zitten denk ik) Ook zit er in de stad een soort van uitzendbureau voor leerkrachten, maar ik denk dat daar ook weinig te halen valt.

Als ik jou was zou ik rustig blijven zitten waar ik zit!
In groningen moet je contact opnemen met de stichting o2g2. Maar ik kan je dit zeggen, het ziet er heel slecht uit in groningen qua onderwijs. Er zijn veel schulden. En moeten veel ontslagen vallen. de mensen die ontslagen worden komen in een vervangingspool, deze gaat voor de invalpool. Er worden waarschijnlijk veel mensen uit de invalpool gehaald.

Ik zal dus even goed gaan informeren. Dit geldt trouwens voor de stad groningen. Hoe het verder is weet ik niet. Maar ik zou contact opnemen met o2g2. Zij kunnen je verder helpen. Heel veel succes.
Hier de stichting voor Marum e.o.: www.westerwijs.nl

Gemeente Zuidhorn heeft een stichting, kon zo snel niet vinden welke, maar een belletje helpt vast!

Hier een lijst met gemeenten die een stichting hebben:

http://www.openbaaronderw ... oollijst?county=1&class=1
In verschillende provincies, ook in Groningen, loop het leerlingaantal terug. Gewoonweg omdat er minder kinderen geboren worden. Er worden nauwelijks meer mensen van buiten stichtingen aangenomen.

Ze verwachten pas weer een lerarentekort rond 2015, doordat er dan een grote groep met pensioen gaat.
Bedankt voor alle info, ik had niet verwacht dat het makkelijk zou zijn, maar dit is wel hele sombere informatie. Je ziet het wel, ik zit er helemaal niet meer in.

@Pop, wat lief dat je me even aantal linkjes hebt gegeven. Ik ga gelijk kijken en morgen informeren. Super!!
Graag gedaan Celtic! Succes en ik hoop voor je dat er wat werk is. Het ziet er echt somber uit, gelukkig heb ik een vast contract, dus ik hoef me nog niet zulke zorgen te maken, maar mijn LIO-er van vorig jaar heeft 3 maanden thuis gezeten, wel ingeschreven bij gemeentes rond Groningen, maar is pas na 3 maanden voor het eerst gebeld. En dat was dan voor maar 2 dagen.

Dus op een betrouwbaar inkomen hoef je niet te rekenen.
Er is inderdaad weinig (inval) werk. Waar zit die uitzendbureau voor leerkrachten in de stad dan? Ik kan hem niet vinden.
kun je niet in de randstad komen werken? Sinds begin van dit schooljaar is hier veel behoefte aan invallers...

Ik zou besturen / stichtingen gaan aanschrijven, zij beheren de werknemerspot. Wij hebben een vaste invalpool, deze lkr hebben een vaste school maar kunnen op elke school ingezet worden. Zij hebben ook een vast salaris.

We hebben ook vaste invallers die niet officieel bij de vereniging horen (soort van freelancers), mijn duo is er zo één. Alleen zij vertelde van de week dat zij voor hapsnap invalwerk betaald krijgt van half 9 tot half 3! (bij ons dan, continurooster)

Ik viel zowat van mij stoel. Alsof je alleen deze uren werkt. Het is trouwens bevestigd door directie. Nu weet ik niet of dat overal zo gaat, maar ik zou echt bedanken voor de eer. Nu zij voor langere tijd meerdere dagen voor 'vast' gaat invallen, krijgt zij overigens wel weer een redelijk normaal salaris.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven