kat thuis laten bij afwezigheid?
dinsdag 8 november 2011 om 13:30
Ik was een paar dagen in het buitenland (van woensdag morgen heel vroeg tot zaterdagavond, rond 20u) en moest mn katje achterlaten (ze wordt in april 2012 twee jaar). Nu zou ik graag willen vragen wat jullie in zo'n geval doen. Ik heb ze gewoon thuis gelaten, m'n onderbuurmeisje heeft mn sleutel dus die kwam haar eten en water geven. Ik vond het beste om ze niet in een andere omgeving te brengen, ook al zou dat betekenen dat ze hier langer alleen zou zijn (mn onderbuurmeisje gaat de hele dag naar school en heeft alleen s morgens vroeg tijd en s avonds) Bovendien kan ze niet de hele tijd bij m'n kat zitten. De laatste dag heeft ze wel een uur hier gezeten en gestudeerd en volgens haar was m'n kat wel blij toen.
woensdag 9 november 2011 om 06:16
woensdag 9 november 2011 om 23:42
Een Pers is een langhaar, dat wil zeggen dat zowel de onder- als de bovenvacht langharig is (in tegenstelling tot bijv. Maine Coons die halflangharig zijn omdat alleen de ondervacht lang en wollig is), dat betekent dat je ze iedere dag moet borstelen, want dat is een klus die ze onmogelijk zelf kunnen klaren.
Als je dat doet voorkom je ook klitten en vervilting, iets wat heel pijnlijk is bij een kat. Nu moet je de klitten wegknippen (bijv. met een kleuterschaartje of een EHBO-schaartje), maar in de toekomst moet je dit echt voorkomen, bijv. met een rubberen handschoen:
Als je dat doet voorkom je ook klitten en vervilting, iets wat heel pijnlijk is bij een kat. Nu moet je de klitten wegknippen (bijv. met een kleuterschaartje of een EHBO-schaartje), maar in de toekomst moet je dit echt voorkomen, bijv. met een rubberen handschoen:
woensdag 9 november 2011 om 23:45
Wat betreft het kattenbak verschonen: je hebt echt geluk met je Pers gehad, want van alle rassen is dit het ras dat het vaakst in huis plast, dus dat had jou ook zeker kunnen voorkomen.
Laat je oppas dan ook zeker de bak iedere dag verschonen, zodat de kat bij de stress van jou afwezigheid geen extra stress krijgt, want dan vraag je bijna om moeilijkheden.
Laat je oppas dan ook zeker de bak iedere dag verschonen, zodat de kat bij de stress van jou afwezigheid geen extra stress krijgt, want dan vraag je bijna om moeilijkheden.
vrijdag 11 november 2011 om 09:39
Als ik langer dan een nachtje van huis ben laat ik ook altijd de kattenbak doen trouwens, want mijn katertjes zijn héééél erg gesteld op een schone bak en mijn lief nogal op schone meubels . Mijn zusje fungeert eigenlijk altijd als "oppas", geef haar altijd iets wat ze graag wil als bedankje.
En ook toen we een weekje weg gingen logeerde ze bij ons om op de katten te passen, maar toch waren ze net zo gek toen ik weer thuis kwam.
En ook toen we een weekje weg gingen logeerde ze bij ons om op de katten te passen, maar toch waren ze net zo gek toen ik weer thuis kwam.
vrijdag 9 december 2011 om 22:11
hmm dan heb ik echt wel geluk met mijn Pers... ze heeft maar 1 keer buiten de bak geplast. Zelfs als er veel drollen in haar bak liggen (als ik eens 2 dagen weg ben), dan nog gaat ze in de bak, ze is dus heel zindelijk. Ik was vorige week weer een lang weekend weg, en toen kwam een vriendin van me hier slapen om op kat te passen. Ze zei dat het heel goed meeviel, kat vindt haar wel leuk (meer dan andere mensen heb ik het gevoel). Ze wil gewoon niet te lang alleen zijn, dus als er iemand is die ze al wat kent, is ze al tevreden.
vrijdag 9 december 2011 om 22:40
Mijn Perzen willen iemand die hen bedient, dus als we langer dan 2 dagen weggaan, breng ik ze bij een oppas. En gezien hun gedrag daar, is dat voor hen een prima oplossing.
Oppas krijgt wel altijd een vergoeding van mij.
Klitten niet wegknippen, zo'n schaar zit zo in hun huid. Ik probeer eventuele klitten eruit te friemelen met mijn vingers of anders met een kleine tondeuse weg te halen. Maar ook de oppas moet gewoon kammen van mij, katten zijn zo populair in mijn vriendenkring dat ik die eis rustig kan stellen.
Oppas krijgt wel altijd een vergoeding van mij.
Klitten niet wegknippen, zo'n schaar zit zo in hun huid. Ik probeer eventuele klitten eruit te friemelen met mijn vingers of anders met een kleine tondeuse weg te halen. Maar ook de oppas moet gewoon kammen van mij, katten zijn zo populair in mijn vriendenkring dat ik die eis rustig kan stellen.