prinsessentaart

11-11-2011 10:06 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier ook taartenbakkers?

Mijn dochter is bijna jarig en nou leek het mij leuk om zelf zo'n prinsessen taart te maken met zo'n barbie in het midden.

Ik heb alleen niet zo veel tijd en zat dus te denken om iets van een kant en klare basis te gebruiken.

Ik kwam bij de ah dit taartje tegen in de vriezer.

http://webwinkel.ah.nl/product/AH/18600 ... e+vruchten

Zou dat geschikt zijn of werkt dat niet?
dat kan, maar dan moet je een barbie gebruiken zonder benen of een opsteekpoppetje erbij kopen anders is het te lang voor de taart
Tulband bakken, barbie beenloos maken en er middenin zetten. Glazuur, roze natuurlijk, en versieren.
Het wordt nooit mooi als je daar een barbie in duwt, dan beschadig je het taartje.

Er zijn zat hobbybakkers die voor niet te veel geld een echte prinsessetaart kunnen maken. Misschien googlen op 'taart' en je woonplaats/regio?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dat kan wel maar dan moet je wel een speciale barbie kopen die je er in kan steken. Dan heb je alleen het lijfje en eronder een prikker.
Hier kun je een prinsessentaart bestellen!
@ marloes, waar woon je weet niet wanneer je de taart nodig hebt maar mocht je uit brabant, omg tilburg/ eindhoven/ breda komen kan ik je misschien wel helpen.
Ik bedoelde inderdaad ook zo'n barbie op een prikker. Maar vroeg me meer af of de marsepein wel mooi zou blijven.
Hier ook een taartenbakster. Ik gebruik een speciale bakvorm voor de prinsessentaart, die wordt naar keuze gevuld en bekleed, dan gaat er een Barbie pinpop in, dus eentje zonder benen.
Grappig dat het je leuk lijkt om zelf een taart te maken maar vervolgens alleen een barbie in een kant-en klaar taart wil steken. Waarom niet een eenvoudige taart bakken, bekleden met marsepein en daar die barbie insteken. Op www.deleukstetaarten.nl staan een heleboel voorbeelden en manieren om dat te doen.
Silvy, ik wil dit ook alleen als basis en dus wel zelf bekleden. Maar ik zal ook die site nog eens bekijken.
Zelf basis van cake maken. Paar cakes op elkaar stapelen en afsnijden maar tot gewenste basis is bereikt. Zie je toch niet terug.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Tulband en een andere cake kopen.

Barbie in het gat zeten en afvullen met stukken cake tot barbie blijft staan.

Boel insmeren met roze glazuur en bedazzlen met van die knoertharde Oetker versieringen.

Een stuk je stof als een bustier om het bovenlijfje strikken.

Klaar, dochter blij.
Met moskovisch- of biscuitbeslag (google is je vriend) een taart bakken in bijvoorbeeld deze rvs schaal, eventueel vullen met iets lekkers, bekleden met bijvoorbeeld deze of deze en dan de pop erin. Maar als je het makkelijk wilt houden, zou ik er inderdaad gewoon ergens een bestellen.
Met poedersuiker kun je makkelijk glazuur maken.

Poedersuiker mengen met een beetje water en smeren maar.

Als er een surinaamse toko in de buurt zit, kun je daar fijne kleurstof kopen.
quote:marloes23 schreef op 11 november 2011 @ 11:43:

Silvy, ik wil dit ook alleen als basis en dus wel zelf bekleden. Maar ik zal ook die site nog eens bekijken.

Dat taartje wat je in je OP hebt geplakt kun je denk k niet bekleden, dat zachte laagje bovenop daar gaat fondant of marsepein niet op houden en als je dat afsmeert met botercreme krijg je denk ik een heel vreemde substantie.

Gewoon een basis van cake/biscuit gebruiken lijkt me veel makkelijker en lekkerder.
Dat is wat ik bedoelde.Dan ga ik me toch maar op cake richten. Bedankt
Ah, oke. Je wilt 'm dus daarna nog gaan bekleden met marsepein? Nee dat gaat m echt niet worden. Ik dacht dat je er alleen een barbie in wilde steken, sorry.

Nou ja, met bovenstaande kun je alle kanten op.

Ik weet niet of je een kleine blandaschaal hebt van Ikea? Die kun je bekleden met cake en vulling, uit de schaal halen en je hebt een mooie boltaart.

Als je zelf geen biscuit wilt bakken, bij de meeste bakkers mag je voor een paar euro een kale biscuittaart kopen.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven