Werk & Studie alle pijlers

wia-keuring

10-11-2011 20:11 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik ben via dit forum op zoek naar ervaringen. Ik zit al een tijd ziek thuis door mijn traumatische bevalling ven ik depressief geworden en heb ik zware bi eraan over gehouden en geen/weinig controle over beneden zeg maar. Via mijn eigen werk kan ik niet meer werken en is spoor 2 ingezet via een reintergratie buro. Ik ben nu opgeroepen voor een wia-keuring en vindt het erg eng en ben ik bang want weet niet wat ze gaan doen bij die keuring.

Zijn er dames die iets soort gelijks hebben meegemaakt ??

Graag lees ik jullie ervaringen
Misschien helpt het je om je problematiek als leidraad op papier te zetten. Geef de arts aan dat je het heel moeilijk vindt om erover te praten. Je kubt het dan in ieder geval proberen en mocht het niet gaan, dan kun je de brief aan de arts overhandigen. Die mensen zijn wel wat gewend hoor dus je hoeft je echt niet te schamen. Ik kan me wel voorstellen dat je het moeilijk vindt, sterkte!
vindt je man het dan niet vreemd dat je al 2 jaar in de ziektewet zit? Hoe kun je zoiets groots voor hem verborgen houden?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Beste Anbar,

Ik begrijp dat je tegen de WIA-keuring opziet. Het doel van de keuring is om te beoordelen of je nog kunt werken. De verzekeringsarts zal daarom beoordelen wat je klachten zijn en wat je ondanks je klachten nog zou kunnen doen. Hiervan maakt hij een samenvatting, de functionele mogelijkhedenlijst (FML).

Kun je volgens de arts nog (gedeeltelijk) werken? Dan krijg je vervolgens een gesprek met de arbeidsdeskundige. Die zal op basis van deze FML berekenen hoeveel je in theorie nog zou kunnen verdienen. Dat bedrag wordt verrekend tot een percentage van wat je verdiende voordat je ziek werd. Het percentage dat je minder kunt verdienen is dan je arbeidsongeschiktheidspercentage.

Kun je meer dan 65% van je oude loon verdienen? Dan ben je dus minder dan 35% arbeidsongeschikt en heb je geen recht op WIA.

Kun je minder dan 65% van je oude loon verdienen? Dan ben je meer dan 35% arbeidsongeschikt en heb je recht op een WIA-uitkering. Wat voor WIA-uitkering je krijgt hangt af van het exacte ongeschiktheidspercentage.

Op onze website vind je actuele informatie over de WIA-beoordeling. Er staan ook filmpjes over de beoordeling door de arts en arbeidsdeskundige en een brochure met tips om je voor te bereiden.

Met vriendelijke groet,

Robert

UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven