Welke droger?

11-11-2011 15:23 27 berichten
Naar aanleiding van het droger-bij-een-wasmachine-topic heb ik een vraag, namelijk: welke droger hebben jullie, is die lucht- of condensafvoer en ben je er tevreden over?

Nadat mijn vorige twee drogers allebei na een jaar of 2 al zijn overleden wil ik dit keer een droger die wat langer mee gaat.

Merk maakt niet uit, condens- of luchtafvoer maakt niet uit, levensduur wel
ik heb een Whirlpool condensdroger en ben er supertevreden over. Fijn ding
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Miele, nog geen jaar dus kan nog niets over de levensduur zeggen. Maar wel over de droger van mijn oma.

Zij had hem ongeveer een jaar of 10, toen zij is overleden heeft de broer van een vriendin van mij er zeker nog 5 jaar plezier van gehad.

Ook dat was een miele.
Mijn vorige is ruim twintig jaar oud geworden, dat was een Zanussi, de Bosch die ik nu heb is een jaar of vier.
verba volant, scripta manent.
Mijn droger is na 3 jaar overleden, was volgens mij een zanussi die zeer intensief gebruikt werd. Nu hang ik al ruim een jaar alles buiten en op zolder en dat werkt net zo goed en een stuk zuiniger. Nee, ik woon niet alleen. Ik heb een man en 3 kinderen die ook nog eens intensief buiten spelen en sporten, heb minimaal 1 was draaien per dag.
AEG condens. 7 jaar oud nu.

Goed voor 6 kilo was per keer te drogen.
Mijn In-de-shit gaaf nu al twaalf jaar probleemloos mee. Goede koop geweest dus!
Aeg luchtafvoer droger 10 jaar probleemloos gedroogd. Hij werd best vaak gebruikt, 4x per week stond deze afhankelijk van het weer wel aan.

4 weken geleden is deze stuk gegaan en heb ik een nieuwe gekocht. Uiteraard weer een AEG, 6 keer mee gedroogd en toen al stuk. Vandaag is de monteur geweest en is de printplaat vervangen.

Je kunt dus geluk en pech hebben.
Ik doe mijn best
Eén van de belangrijkste redenen waardoor een droger snel overlijd is doordat deze in de badkamer staat. Bepaalde onderdelen van de droger kunnen niet tegen het vocht dat veroorzaakt wordt door het douchen. Mijn droger van Bosch is 22 jaar geworden, maar toen ik verhuisde naar mijn huidige woning en hij in de badkamer kwam te staan, was het zo afgelopen.

Nu ben ik eigenlijk dik tevreden met het ophangen van de was, maar als ik er ooit nog eens aan begin, dan wordt het een condensdroger en zet ik hem in de zijkamer.
Warmtepompdroger, zit op afvoer dus geen gesleep met waterreservoirs, energiezuiniger (3x) en geen sauna als ie aanstaat. Zeer tevreden, droogt zelfs wol.
Heb een AEG luchtdroger,nu ongeveer 18 jaar oud, eerste 5 jaar op een badkamer gestaan, ben gaan verhuizen en staat nu 13 jaar in de keuken, klop het meteen af maar nog nooit problemen mee gehad. (hopelijk is dit hier neer zetten niet ineens de goden verzoeken)

Eerste 5 jaren erg veel gebruik van gemaakt ( 4 personen) daarna voor 3 personen en sinds aantal jaar wordt hij denk ik een keer of 3 per week gebruikt.

Bonte was hang ik meestal gewoon op.
Ik ga voor deze droger:

http://www.caravancentrum ... 10728cdb7b6de92aa_156.png

Daar past een hele machinelading op.

(Maar dit bedoel jij niet....)
quote:tof schreef op 11 november 2011 @ 15:52:

Ik ga voor deze droger:

http://www.caravancentrum ... 10728cdb7b6de92aa_156.png

Daar past een hele machinelading op.

(Maar dit bedoel jij niet....)Zoiets heb ik nu, maar ik wil dat gevaarte op mijn logeerkamer kwijt...
Je kan een condens droger nemen of een afvoerdroger.

Voor een afvoerdroger heb je een gat in de muur of een open raam nodig on de afvoerslang door naar buiten te steken.

voor een condensdroger heb je dat niet nodig, het vocht komt in een reservoir wat je na de droog beurt moet legen, maar je kan met een speciale slang ook het water weg laten lopen via de afvoerpijp van de wasmachine. hoef je niks leeg te maken.

Een condensdroger is meestal aardig wat duurder.

voor alle drogers geldt dat in de ruimte waar hij staat wel geventileerd moet kunnen worden.

Je hebt mechanische drogers en elektronische drogers.

De mechanische heeft een soort tijdklok, als je hem op een half uur zet dan stopt hij na een half uur ongeacht of de was droog is.

Een elektronische droger heeft sensoren die meten hoeveel vocht er nog in de was zit, als de was een bepaalde droogte heeft bereikt bijvoorbeeld kastdroog, dan stopt de droger vanzelf met drogen.

mechanische drogers zijn weer wat goedkoper dan elektronische.

Wat je kiest moet je dus zelf bepalen, wat wil en kan je besteden? wat vindt jij belangrijk welke snufjes er op zitten?

Die afwegingen moet je zelf maken.

Goede merken zijn: Miele ( prijzig maar erg goed)

AEG, Bosch, Siemens.

En dan wat goedkoper maar nog steeds een goed merk zannussi.

Succes met je keuze
Ik heb er eentje die gaat járen mee. Hij is handig in gebruik, niets krimpt, kreukt of raakt kwijt. Hij is heel goedkoop in aanschaf en de verbruikskosten zijn nul. Hij is energiezuinig (energievrij eigenlijk) en is biologisch verantwoord.

Kortom: ik heb een droger van het merk 'Waslijn'.
Ik heb dus een AEG en een Bosch binnen een paar jaar versleten!

Zou ik gewoon pech hebben gehad en van allebei een maandagochtend exemplaar hebben gehad?

De AEG stond in de badkamer, maar de Bosch staat op een geventileerde, droger zolder. Waar hij het, na de verhuizing, nog 2 keer heeft gedaan en toen was het finito.
Ik heb een tweedehands droger, weet het merk niet.. Heb hem nu 3 weken Het kan een indesit zijn, maar dat merk zou ook weleens van mijn wasmachine kunnen zijn

Is een condensdroger, maar staat in de badkamer, dus ik hoef niet te 'slepen' met de afvoerbak. Ik draai een kwartslag en gooi het water in de wasbak of het toilet. Maakt niet

Heb verschillende standen zoals 'kastdroog', 'zeer droog' en 'strijkdroog'. Maar denk dat de meeste drogers dit tegenwoordig hebben.

Heb hem gekocht via marktplaats via een bedrijf dat tweedehands witgoed verkoopt. Kostte me 145 euro plus bezorging plus de trap optillen. Gaat ie over een jaar stuk, dan heb ik er toch mooi een jaar plezier van gehad en koop ik weer een tweedehands. (denk ik)
Dure merken zijn niet persé beter. Mijn goedkope wasmachine van Indesit is langer meegegaan dan de dure wasmachine van mijn moeder, een Miele. Nu hebben we beiden dezelfde LG waar we erg tevreden over zijn.

En mijn droger is dus ook een topding.
Ik zag laatst bij een verkoper een mooie droger en wasmachine van LG staan. Zijkant was doorzichtig, kon je zien hoe het werkte

En uiteraard lichtjes er in. De prijs was minder leuk. Ik geloof dat het zo'n 1200 euro was..
Ik heb een Samsung Condensdroger met een mooie grote glazen deur erin. Mijn keus is op deze gevallen omdat hij een "snel drogen" knop heeft (de anderen niet). Dan gaat hij een halfuur op de warmste stand en na tien minuten kijk je of de was droog is wat meestal het geval is.

In het begin veel gebruikt maar toen kwam de energierekening. Ik geloof dat het drogen 12 cent per kilo was kost en als je vaak wast loopt dat op.

Dus nu een compromis: ik gebruik hem alleen als ik iets snel droog wil hebben omdat ik het nodig heb.
Mijn droger is de wind in de zomer, en mijn centrale verwarming in de winter.

Helemaal tevreden mee. En nog goedkoper ook.

Ah, Christiane, we hebben dus hetzelfde merk (zie mijn posting).
Mijn LG was 'Beste koop' en absoluut onder de 500 euro.
Als je er een spaarpotje naast zet waar je na elk gebruik een 50 c munt in gooit dat heb je ook geen vervelende verrassingen meer als de rekening komt.
Er is dus nog een soort droger naast afvoer en condens. Een warmtepompdroger, die werkt volgens een ander principe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven