eenhandige mama's

11-11-2011 10:22 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mede viva meiden/vrouwen

Wij willen aan kinderen beginnen met een jaartje ofzo en

nou kan ik 1 hand niet gebruiken door een hersenbloeding

Ik vroeg me af of hier ook andere eenhandige (toekomstige)

moeders zijn en hoe het gaat nu?

bedankt!!
Geen schoenen met veters.

Ik vond blousjes juist makelijk vanwege de knoopjes, en vesten. Truien en tshirts kreeg ik wel aan maar was enorme gedoe.
Heb hier zelf geen ervaring mee. Ik had wel moeite met lang tillen, dus heb een badzitje gebruikt voor zoonlief. Dan heb je je hand(en) vrij om te wassen en spelen in bad. Ik had er één met een verstelbaar stuk, zodat hij er langer in kon zitten.

Toen hij zelf kon zitten heb ik zo één gebruikt. Super handig.

Luiertas met klittenbandopening was ook heel handig trouwens.
quote:Mugske schreef op 11 november 2011 @ 16:37:

iemand nog tips voor m.n. aankleden? welke kleertjes zijn handig of juist onhandig? ik vind bijv. kleine knoopjes erg lastig (koop ik dus nooit voor mezelf) en die ieniemienie kleine sokjes lijken ook lastig.

Veel rompertjes en shirtjes hebben knoopjes op de schouder maar lang niet allemaal. Je hebt ze ook zo:

Die hals kan je gewoon open trekken als het ware. En je hebt voor baby's sowieso erg veel joggingbroekjes waar geen knoopjes oid aan zitten.

Er zijn ook veel shirtjes en rompers met drukknopen ipv gewone knoopjes. Ik weet niet of dat makkelijker is?

Verder geen ervaring met kinderen verzorgen met 1 hand maar ik las mee en zag dit toevallig staan.
heb het boek dat ik noemde weer uit de kast getrokken.

praktische tips

* kinderwagens: veel uitproberen in de winkel, buggy is vaak lastig omdat er 2 handvaten aanzitten i.p.v. zo'n rechte stang

* ook autozithes uitproberen. gordelverlengers kunnen handig zijn

* kinderstoel: uitproberen of tafelblad met 1 hand te verwijderen is (schijnt vaak niet het geval te zijn).
In plaats van een ergotherapeut in een bejaardentehuis zou ik op zoek gaan naar een ergotherapeut in een revalidatiecentrum. Heb daar mensen gezien met maar een hand en mensen waarbij de handfunctie in beide handen beperkt was dus die hebben veel meer ervaring met zulke dingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven