het leeftijdsverschil topic!
maandag 19 februari 2007 om 00:40
Regelmatig duiken hier topics op.... in de trant van Oudere man, jongere vriend, 22 jaar leeftijds verschil e.d. Ik volg die topics omdat ik zelf ook in een leeftijdsverschil situatie zit. Wat me opvalt is dat veel van onze angsten, twijfels en problemen op elkaar lijken. Is het een idee om er een centraal topic van te maken waarin een ieder die met leeftijdsverschil in de relatie te maken heeft en er met 'lotgenoten' over wil kletsen terecht kan?
Als het een suf idee is kan de moderator dit topic weer dichtgooien.
Ik trap wel af. Ben zelf 24 en mn verloofde (yeeeah ben nog steeds blij dat ik dat kan zeggen) is 41. We hebben in het begin problemen gehad die in de acceptatie sfeer lagen (mijn familie was er niet blij mee etc) en nu nog reageert niet iedereen even leuk maar we zitten nu in het stadium dat we daar écht lak aan hebben omdat we heel blij met elkaar zijn.
Ook vind ik wel leuk om te weten hoe je in de relatie terecht bent gekomen, of je het tegen hebt proberen te houden toen je achter het leeftijds verschil kwam etc.
Als het een suf idee is kan de moderator dit topic weer dichtgooien.
Ik trap wel af. Ben zelf 24 en mn verloofde (yeeeah ben nog steeds blij dat ik dat kan zeggen) is 41. We hebben in het begin problemen gehad die in de acceptatie sfeer lagen (mijn familie was er niet blij mee etc) en nu nog reageert niet iedereen even leuk maar we zitten nu in het stadium dat we daar écht lak aan hebben omdat we heel blij met elkaar zijn.
Ook vind ik wel leuk om te weten hoe je in de relatie terecht bent gekomen, of je het tegen hebt proberen te houden toen je achter het leeftijds verschil kwam etc.
vrijdag 11 november 2011 om 17:16
Hallo iedereen,
Ik kwam hier terecht na een google zoektocht rond leeftijdsverschil. Wat fijn om te lezen dat dit echt niet zo vreemd is!
Sinds ongeveer 4 maanden heb ik een vriend die 21 jaar ouder is dan mezelf. Ik ben 34, hij 55.
Ik blijf het een beetje onwennig vinden, 'k heb de neiging om erover te piekeren. Alleen als we samen zijn, dan merk ik er niks van en genieten we alleen maar van elkaar.
Hij heeft 5 kinderen (waarvan een dochter die bijna 30 is) en 2 kleinkinderen. Ik heb een zoontje van 8. Ik ben nog niet zover om onze levens met elkaar te mengen. Hoe gaan zijn kids reageren? Hoe zal mijn zoon reageren?
Nu zijn we nog heel verliefd, maar hoe zal dat zijn in het dagdagelijkse leven? Pfft, zoveel vragen!
Tja, ik heb al besloten om ervoor te gaan, nog nooit heeft een man zoveel voor me over gehad en ik ben eigenlijk ook nog nooit zo verliefd geweest. We zullen wel zien waar het ons brengt. Intussen lees ik graag andere ervaringen!
groetjes!
Ik kwam hier terecht na een google zoektocht rond leeftijdsverschil. Wat fijn om te lezen dat dit echt niet zo vreemd is!
Sinds ongeveer 4 maanden heb ik een vriend die 21 jaar ouder is dan mezelf. Ik ben 34, hij 55.
Ik blijf het een beetje onwennig vinden, 'k heb de neiging om erover te piekeren. Alleen als we samen zijn, dan merk ik er niks van en genieten we alleen maar van elkaar.
Hij heeft 5 kinderen (waarvan een dochter die bijna 30 is) en 2 kleinkinderen. Ik heb een zoontje van 8. Ik ben nog niet zover om onze levens met elkaar te mengen. Hoe gaan zijn kids reageren? Hoe zal mijn zoon reageren?
Nu zijn we nog heel verliefd, maar hoe zal dat zijn in het dagdagelijkse leven? Pfft, zoveel vragen!
Tja, ik heb al besloten om ervoor te gaan, nog nooit heeft een man zoveel voor me over gehad en ik ben eigenlijk ook nog nooit zo verliefd geweest. We zullen wel zien waar het ons brengt. Intussen lees ik graag andere ervaringen!
groetjes!
zaterdag 12 november 2011 om 14:14
Oh ja, ik leerde hem 2 jaar geleden kennen via het werk, we werken soms samen voor bepaalde projecten. Ik had toen al een stevige boon voor hem, ik dacht dat het van voorbijgaande aard was, maar niet dus. Bleek dat hij dat ook had voor mij. We zijn dan eens buiten het werk op een terrasje beland en toen zijn we erachter gekomen dat het meer was dan een goede samenwerking. Zeer vervelend want hij was niet vrij, we hebben dan ook geprobeerd om het te negeren. Hij is nu weg bij zijn vriendin (die relatie liep niet echt lekker).
donderdag 24 november 2011 om 12:04
Het grote leeftijdsverschil is niet praktisch. Zeker niet als je beiden in een andere fase zit. MAar soms is de een ouwelijker, of is de ander juist veel jonger.
Mijn vriend is 15 jaar ouder dan ik, maar in zijn gedrag veel jonger en ik ben dat ook. Het klikte gewoon ontzettend goed en we trokken heel erg naar elkaar toe. En ik raakte verliefd zonder iets aan mezelf te merken. En toen ik het besefte was het te laat. Er bleek geen terug meer te zijn. Geen terug in die zin dat het me te veel pijn zou gaan doen.
De reden dat ik wel terug wou, is omdat ik al een relatie had.
Mijn vriend is 15 jaar ouder dan ik, maar in zijn gedrag veel jonger en ik ben dat ook. Het klikte gewoon ontzettend goed en we trokken heel erg naar elkaar toe. En ik raakte verliefd zonder iets aan mezelf te merken. En toen ik het besefte was het te laat. Er bleek geen terug meer te zijn. Geen terug in die zin dat het me te veel pijn zou gaan doen.
De reden dat ik wel terug wou, is omdat ik al een relatie had.
zaterdag 21 april 2012 om 11:33
Ik ben 26 en mijn vriend is twee keer zo oud. We zijn nu bijna 5 jaar samen en hebben het heel leuk samen. Hij is in zijn doen en laten een stuk jonger dan zijn werkelijke leeftijd. Toen ik in het begin hoorde dat hij een stuk ouder was heb ik daar geen aandacht aan gegeven. Ik was verliefd en ben ervoor gegaan en hij ook. Het enige wat ik wel lastig vind is hoe mijn ouders ermee omgaan. We doen wel dingen met elkaar, maar ik merk gewoon dat ze het niet echt accepteren. Ook als ik ze telefonisch spreek krijg ik elke keer een discussie, of dit echt wel is wat ik wil etc. Dit zorgt ervoor dat ik afstand van hen neem. Jammer, maar ik kies voor mijn relatie. Mijn broer en zus en zijn familie doet nergens moeilijk over. Iedereen gaat leuk met elkaar om en we hebben nog nooit echt negatieve reacties gehad van onze omgeving, behalve dus van mijn ouders. dat is vaak heel vermoeiend, ik word dat echt zat. Een keer zeggen hoe je je voelt ok prima, maar blijven herhalen heeft geen zin. Alsof ik daardoor zou besluiten de relatie te verbreken, wat ik dus niet doe. Ik heb hiervoor ook een paar relaties gehad, maar nog nooit ben ik zo verliefd en gelukkig met iemand geweest!
woensdag 15 augustus 2012 om 14:30
quote:Tante.Sjaan schreef op 23 februari 2007 @ 18:15:
Tadááááááá
Waar was de wereld zonder Tante Sjaan?
Ik schrik toch wel van dames van 20 of jonger hier met een vriend van diep in de dertig of nog ouder. Dat is naar mijn bescheiden mening echt geen gezonde relatie, al vinden de dames zelf dat ze heel volwassen zijn en ze niets van het leeftijdsverschil merken. Als man van 47 ben je in mijn opinie ook helemaal niet fris bezig als je een meisje van 17 verleidt.
Tadááááááá
Waar was de wereld zonder Tante Sjaan?
Ik schrik toch wel van dames van 20 of jonger hier met een vriend van diep in de dertig of nog ouder. Dat is naar mijn bescheiden mening echt geen gezonde relatie, al vinden de dames zelf dat ze heel volwassen zijn en ze niets van het leeftijdsverschil merken. Als man van 47 ben je in mijn opinie ook helemaal niet fris bezig als je een meisje van 17 verleidt.
woensdag 17 juli 2013 om 16:11
Ooit dit topic begonnen als 24 jarige, en wat vliegt de tijd. Ben nu 30 en sinds kort gescheiden. De reden? Het leeftijdsverschil. Gek om terug te lezen hoe vol goede moed ik destijds was. In de praktijk kwam het er op neer dat hij dus alles al gehad had, en ik qua levensfase nu rond mijn 30e met hele andere dingen bezig ben. Ik ben opgebloeid in een zelfverzekerde vrouw met een eigen leven/baan/vriendenkring...hij is langzaam veranderd in een starre betweterige man die het niet kon hebben dat ik mijn vleugels steeds meer ging uitslaan. Waar ik als 24 jarige de stabiliteit die hij bood lekker vond, ging me dat steeds meer irriteren. Tot ik op een gegeven moment mezelf helemaal wegcijferde voor hem, om aansluiting te vinden, het gedoe met de stiefkinderen... te veel om op te noemen. Werd overspannen, ging malen, ben met een psycholoog gaan praten en die had zoiets van 'maar wat wil JIJ'. Ik leefde een leven zoals dat van me verwacht werd en niet zoals ik wilde. Nu kun je natuurlijk zeggen 'je bent gewaarschuwd destijds' maar je wil niet weten hoe graag ik WILDE dat het werkte. En dan ben je verliefd, je hebt oogkleppen op, je wil de wereld laten zien dat het helemaal geen probleem is...
Afijn, ook al is het een kei oud topic, zo kan het dus lopen na 7 jaar relatie.
Afijn, ook al is het een kei oud topic, zo kan het dus lopen na 7 jaar relatie.
woensdag 17 juli 2013 om 16:22
Goed van je dat je het komt delen na al die tijd, jammer dat het zo gelopen is.. Je hebt er veel van geleerd toch? En toch 7 jaar al dan niet gelukkig geweest met iemand.
Ik vind dat een hele lange tijd, zolang heb ik nog geen relatie kunnen volhouden met leeftijdsgenoten
Ik ben inmiddels ook 30 en na 5 jaar relatie weer een jaar vrijgezel.
Ik heb in tussentijd een klein half jaar een "relatie" gehad met een man die 17 jaar ouder was. Hij was super dominant dus dat was de reden dat het over is gegaan, kan ik niet mee om gaan. Dan ga ik in een straatje van een ander lopen.
Maar de leeftijd bleef mij wel bezig houden, juist omdat ik nog kinderen wil, hij had al een kind van 21... Ik graag naar festivals ga, hij meer een huismus etc.
Ben blij dat het over is eerlijk gezegd, liever toch een leeftijdsgenoot.. Maar dat is iets persoonlijks. Ik vind echt dat leeftijd niet uit maakt, mits je volwassen genoeg bent om voor jezelf de juiste keuzes te maken.
Ik las laatst een man wiens relaties was over gegaan na 1,5 jaar. Hij is 45, zij 18, dus de relatie is gestart op haar 17e... Tja.. Dan heb ik toch mijn bedenkingen.
Ik vind dat een hele lange tijd, zolang heb ik nog geen relatie kunnen volhouden met leeftijdsgenoten
Ik heb in tussentijd een klein half jaar een "relatie" gehad met een man die 17 jaar ouder was. Hij was super dominant dus dat was de reden dat het over is gegaan, kan ik niet mee om gaan. Dan ga ik in een straatje van een ander lopen.
Maar de leeftijd bleef mij wel bezig houden, juist omdat ik nog kinderen wil, hij had al een kind van 21... Ik graag naar festivals ga, hij meer een huismus etc.
Ben blij dat het over is eerlijk gezegd, liever toch een leeftijdsgenoot.. Maar dat is iets persoonlijks. Ik vind echt dat leeftijd niet uit maakt, mits je volwassen genoeg bent om voor jezelf de juiste keuzes te maken.
Ik las laatst een man wiens relaties was over gegaan na 1,5 jaar. Hij is 45, zij 18, dus de relatie is gestart op haar 17e... Tja.. Dan heb ik toch mijn bedenkingen.
woensdag 17 juli 2013 om 16:30
Ja das toch anders inderdaad. Ik was 23 toen ik wat met mijn ex kreeg (zie nickname haha) en dan ben je toch wat volwassener dan 17. Maar toch als ik kijk naar de afgelopen jaren, en dan met name het laatste jaar, verander je nog zoveel! Ik heb het jarenlang heel fijn gevonden dat hij alles leek te weten en alles wel even regelde. En daardoor is het een soort vader-dochter relatie geworden. Hij groeide ook wel mee, maar niet in het tempo waarop ik aan het ontwikkelen ben geslagen. Dus we verwijderden steeds meer van elkaar. Hij nadert nu de 50 en zat dan chagrijnig op de bank als ik voor de zoveelste keer liever wat met vriendinnen ging doen dat weekend. Had ook zelf geen vrienden want die was ie met zijn vorige scheiding allemaal kwijt geraakt. Ik heb jarenlang wij-tegen-de-wereld lopen spelen en ben erachter gekomen dat ik mezelf keihard voor de gek heb gehouden. Maar de nadelen wilde ik gewoon niet zien want daarvoor was ik te gek op hem. Heb sinds kort een nieuwe liefde. Ook die is ietsje ouder (10 jaar) maar toch is dat al heel anders. Temeer omdat hij geen kinderen heeft.
woensdag 17 juli 2013 om 16:45
Olaaa dames!
Zou graag mee schrijven in deze topic.
Mijn vriend en ik schelen 18 jaar. Ik ben 25 hij is 43.
Mijn vriend heeft vier kinderen bij twee verschillende vrouwen.
Zijn eerste twee kinderen heeft hij nooit meer gezien, mevrouw is geëmigreerd namelijk. Zijn andere twee kinderen komen elke zaterdag en blijven om het weekend slapen.
Hartstikke gezellig. Omdat ik zelf uit een gebroken gezin komen en zowel een stief moeder als stief vader heb. Weet ik precies wat ik NIET wil zijn voor deze kinderen. Alles wordt door papa beslist en dat gaat super. Kinderen gaat met me mee boodschappen doen, er worden nagels gelakt, koekjes gebakken en andere leuke dingen. Kinderen lopen heel de dag achter me aan en vinden het alle reuze gezellig.
Ik denk omdat ik er zelf ervaring mee heb dat ik goed weet hoe ik ermee om moet gaan. Ik ben hun moeder niet en dat zal ik ook nooit worden, maar ik kan er zijn op de momenten dat ik nodig ben.
Tuurlijk is het een drukke bedoening als het je het niet gewend ben maar ik moet eerlijk zeggen dat als ze weer met hun rugzakje vertrekken dat ik ze best mis!
Zou graag mee schrijven in deze topic.
Mijn vriend en ik schelen 18 jaar. Ik ben 25 hij is 43.
Mijn vriend heeft vier kinderen bij twee verschillende vrouwen.
Zijn eerste twee kinderen heeft hij nooit meer gezien, mevrouw is geëmigreerd namelijk. Zijn andere twee kinderen komen elke zaterdag en blijven om het weekend slapen.
Hartstikke gezellig. Omdat ik zelf uit een gebroken gezin komen en zowel een stief moeder als stief vader heb. Weet ik precies wat ik NIET wil zijn voor deze kinderen. Alles wordt door papa beslist en dat gaat super. Kinderen gaat met me mee boodschappen doen, er worden nagels gelakt, koekjes gebakken en andere leuke dingen. Kinderen lopen heel de dag achter me aan en vinden het alle reuze gezellig.
Ik denk omdat ik er zelf ervaring mee heb dat ik goed weet hoe ik ermee om moet gaan. Ik ben hun moeder niet en dat zal ik ook nooit worden, maar ik kan er zijn op de momenten dat ik nodig ben.
Tuurlijk is het een drukke bedoening als het je het niet gewend ben maar ik moet eerlijk zeggen dat als ze weer met hun rugzakje vertrekken dat ik ze best mis!
Just be yourself!
woensdag 17 juli 2013 om 16:50
En nu ga ik proberen niet de zuurpruim uit te hangen maar hoe herkenbaar... zo stond ik er ook in toen ik er aan begon. En maar in de weer met de stiefkids. Om 6 jaar later gebroken en gesloopt erachter te komen dat het een hele zware aanslag op me is geweest zeker omdat ik pas 23 was destijds. Ik ga nu niet roepen dat het voor niemand werkt, omdat mijn relatie nou toevallig is stukgelopen.... weet uit ervaring dat je het zelf moet ondervinden.
En dat ga ik nu doen. Leven volgens mijn eigen regels. Wellicht zelf een gezin stichten. Mijn eigen zaakjes regelen. En geen exen, stiefkids, vakantie ellende, gestook, goeie bedoelingen meer. Ook al heb ik me nooit hun moeder gevoeld hoor... maar het was toch je hele leven om het leven van de oudere-vent-met-kinderen heen buigen. En dan blijkt als je wil dat hij een keer buigt om jouw leven, dat dit dus niet kan want vastgeroest en vastgebakken.
En dat ga ik nu doen. Leven volgens mijn eigen regels. Wellicht zelf een gezin stichten. Mijn eigen zaakjes regelen. En geen exen, stiefkids, vakantie ellende, gestook, goeie bedoelingen meer. Ook al heb ik me nooit hun moeder gevoeld hoor... maar het was toch je hele leven om het leven van de oudere-vent-met-kinderen heen buigen. En dan blijkt als je wil dat hij een keer buigt om jouw leven, dat dit dus niet kan want vastgeroest en vastgebakken.
woensdag 17 juli 2013 om 18:05
quote:Christine23 schreef op 17 juli 2013 @ 16:50:
En nu ga ik proberen niet de zuurpruim uit te hangen maar hoe herkenbaar... zo stond ik er ook in toen ik er aan begon. En maar in de weer met de stiefkids. Om 6 jaar later gebroken en gesloopt erachter te komen dat het een hele zware aanslag op me is geweest zeker omdat ik pas 23 was destijds. Ik ga nu niet roepen dat het voor niemand werkt, omdat mijn relatie nou toevallig is stukgelopen.... weet uit ervaring dat je het zelf moet ondervinden.
En dat ga ik nu doen. Leven volgens mijn eigen regels. Wellicht zelf een gezin stichten. Mijn eigen zaakjes regelen. En geen exen, stiefkids, vakantie ellende, gestook, goeie bedoelingen meer. Ook al heb ik me nooit hun moeder gevoeld hoor... maar het was toch je hele leven om het leven van de oudere-vent-met-kinderen heen buigen. En dan blijkt als je wil dat hij een keer buigt om jouw leven, dat dit dus niet kan want vastgeroest en vastgebakken.Ach, lieve meid, zo is het toch ook vaak, dat je achteraf pas dingen ziet die je niet ziet als je op een roze wolk zit? Helemaal niks mis mee hoor, ik snap jou wel. Ik had op mijn 15e een vriend van 24. Toen was het "stoer" en "leuk" en achteraf vraag je jezelf af waar je mee bezig bent. Mijn vriendjes zijn er in de loop der jaren alleen maar jonger op geworden. Mijn huidige vriend is even oud
En dat ga ik nu doen. Leven volgens mijn eigen regels. Wellicht zelf een gezin stichten. Mijn eigen zaakjes regelen. En geen exen, stiefkids, vakantie ellende, gestook, goeie bedoelingen meer. Ook al heb ik me nooit hun moeder gevoeld hoor... maar het was toch je hele leven om het leven van de oudere-vent-met-kinderen heen buigen. En dan blijkt als je wil dat hij een keer buigt om jouw leven, dat dit dus niet kan want vastgeroest en vastgebakken.Ach, lieve meid, zo is het toch ook vaak, dat je achteraf pas dingen ziet die je niet ziet als je op een roze wolk zit? Helemaal niks mis mee hoor, ik snap jou wel. Ik had op mijn 15e een vriend van 24. Toen was het "stoer" en "leuk" en achteraf vraag je jezelf af waar je mee bezig bent. Mijn vriendjes zijn er in de loop der jaren alleen maar jonger op geworden. Mijn huidige vriend is even oud
maandag 22 juli 2013 om 10:38
quote:schorpioentje29 schreef op 22 juli 2013 @ 00:51:
Ik ben 11 jaar ouder dan mijn vriend! We kennen elkaar nog niet zo lang. Wat vooral speelt is dat hij zich 'minder' voelt dan ik, omdat hij nog thuis woont, ik koophuis en al jaren werkend etc
Jij bent 29 gezien het getal in je nick en hij 18?
Nee toch?
Ik ben 11 jaar ouder dan mijn vriend! We kennen elkaar nog niet zo lang. Wat vooral speelt is dat hij zich 'minder' voelt dan ik, omdat hij nog thuis woont, ik koophuis en al jaren werkend etc
Jij bent 29 gezien het getal in je nick en hij 18?
Nee toch?
maandag 22 juli 2013 om 10:39
quote:Christine23 schreef op 17 juli 2013 @ 16:50:
Ach weet je christine zo gaat dat natuurlijk ook met iemand die wel van je eigen leeftijd is en kinderen heeft.
Gedoe met stiefkinderen,vakanties,exen en alimentatie..
Ach weet je christine zo gaat dat natuurlijk ook met iemand die wel van je eigen leeftijd is en kinderen heeft.
Gedoe met stiefkinderen,vakanties,exen en alimentatie..