ervaring flexmoeders?

14-11-2011 12:49 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Aangezien de kinderopvang volgend jaar fors duurder wordt ben ik op zoek naar een alternatief voor het kdv en bso waar onze kinderen (3) nu heen gaan.

Opvang via een gastouder bureau is volgend jaar niet veel goedkoper dan kdv.. nu kwam ik op de site van Flexmoeders.nl en heb mij daar (vrijblijvend) voor ingeschreven.

Heeft iemand ervaring met dit bureau?? is wel een heel stuk goedkoper volgens mij!

Bedankt alvast!
Een gastouder mag waarschijnlijk in 2012 haar eigen kind niet meer bij een andere gastouder onderbrengen, zou persoonlijk niet durven kiezen voor deze constructie.
Jorina, waarom zou je niet durven kiezen voor deze constructie?

Genoeg gastouders die zelf geen kinderen hebben. En als ze wel kinderen hebben mogen ze minder gastkindjes opvangen.

Hopeful, waarom zou gastouderopvang via flexmoeders goedkoper zijn dan via een gewoon gastouderbureau?

volgens mij kan gastouderopvang sowieso goedkoper zijn, omdat je net iets minder per uur betaald, en je alleen betaald voor de uren die het kind er verblijft en niet voor een heel dag(deel) zoals bij kdv. Maar das zowel bij een gastouderbureau als via flexmoeders
Sorry, ik las verkeerd, dacht dat TO zelf dan ook gastouder wilde worden.
Nee, wil zelf geen gastouder worden. Via een bureau is het duurder omdat je dan ook een groot deel aan het bureau zelf betaald.
De kosten blijven voor ons het zelfde, we zijn niet duurder uit.

We hebben eerst een gastouder gehad maar beviel niet helemaal, zijn niet echt flexibel en als ze ziek zijn heb je een probleem.
jetta, gastouders zijn juist vaak flexibeler dan kdv en je kind mag je toch ook niet naar een kdv brengen als hij/zij ziek is?
Ik denk dat ze bedoeld dat de gastouder ziek was?? wij gaan volgend jaar 170,- meer betalen voor kdv.. (1 dag in de week) vandaar dat ik op zoek ben naar een goed alternatief!
ozo, maar voor een zieke gastouder is er normaal gesproken toch een vervangende gastouder?
nee is ons geval niet.

Wat gek dat wij zelf goedkoper uit zijn.

Onze kdv bied 3 varianten van opvang aan onze twee kinderen hebben allebei een andere variant die het beste past.

Een gastouder mag niet meer dan zoveel kinderen opvangen en vol is vol op een kdv wordt er meer personeel ingeschakeld.

Onze gastouder vond het vervelend dat onze kinderen zo onregelmatig kwamen.

Hiervoor kon zij ook vaste kinderen hebben en dus ook meer inkomen.
Gastouder is volgens mij altijd duurder omdat je een vermogen aan bemiddelingskosten betaald aan het bureau per maand. + het uurtarief aan de gastouder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven