ben ik verwend?

14-11-2011 14:35 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Probeer nu al 3x mijn verhaal te tikken maar mobiel gaat dat echt rot!!!

Dus in het kort; al 3 jaar samen, leuk zoontje, nog steeds verliefd enz. Alleen hij is niet er attent in de zin van een bloemetjes, ring, ketting, uiteten enz enz

Dit geeft eigenlijk niks want hij is voor mij echt de man waar ik oud mee wil worden. Ben alleen anders gewend van mijn vorige relatie. Daar werd ik soms dood gegooid met attenties. Aangezien dit ook pas mijn 2e relatie is weet ik niet zo goed wat nu normaal is. En of je daar verwachtingen in mag hebben.

Ik koop wel regelmatig iets voor hem of ik kook zijn lieveling maal. Probeer hem echt wel eens te verassend met iets leuks. Alleen andersom gebeurt dit dus niet. Vind dit best lastig, want ik vind het ook leuk om eens verast te worden.

Dus ben ik verwend of is het reëel dat ik ook wel eens verast wil worden?

Trouwens, het is geen dealbreaker maak er ook zeker geen ruzie om. Oh ja ex is ook homo dus misschien dat dat ook wel een reden is waarom hij wel erg attent was.
Stomme mobiel. Hij is de beste en liefste voor mij. Als ik ongesteld ben komt hij extra kroelen. Met een blik weet hij hoe ik me voel en dat weegt zoveel zwaarder.
quote:mali30 schreef op 14 november 2011 @ 14:37:

Krijg je liefde, warmte, aandacht en steun?

Je zei dat hij je dit wel geeft, dan is hij toch attent?

Alleen niet materieel.
Ooit had ik een relatie waarin ik wekelijks cadeaus kreeg. Op een gegeven moment werd dat echt vervelend. Het deed me niets meer.

Ik wilde liever een gemeend 'ik hou van je' horen dat het zoveelste sieraad in ontvangst nemen.

Een fijne relatie is meer waard dan welk cadeau dan ook.
Ik heb geen probleem vroeg me alleen af of ik dus verwend benen teveel verwacht. En ja dat doe ik dus!
quote:Mirrimpie schreef op 14 november 2011 @ 14:47:

Stomme mobiel. Hij is de beste en liefste voor mij. Als ik ongesteld ben komt hij extra kroelen. Met een blik weet hij hoe ik me voel en dat weegt zoveel zwaarder.Volgens mij is hij dus hartstikke attent.
Ik heb een vreselijk lieve man, maar hij is echt niet attent.

Bloemen of cadeautjes, ik kan me niet heugen dat ik ze kreeg, behalve op mijn verjaardag. Ik heb me erbij neergelegd en tel de zegeningen; hij is opgeruimd, gooit zijn was in de mand, ruimt de vaatwasser uit, loopt met de honden, kookt, schenkt drankjes voor me in, is zorgzaam als ik me eens niet zo lekker voel, etc. Heb geleerd niet meer te verwachten. Sommige mannen/mensen zijn heel attent en andere niet. Volgens mij is zoiets ook niet echt aan te leren zonder dat het dan ook direct een geforceerde toestand wordt en attenties heb je toch liever spontaan, lijkt me.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
TO, jouw partner is dus wel attent, maar niet met materiële dingetjes. Tel je zegeningen!
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:mali30 schreef op 14 november 2011 @ 14:37:

Krijg je liefde, warmte, aandacht en steun?

Dit is toch het allerbelangrijkst binnen een relatie. Je gaf aan dit te krijgen dus dan is je relatie volgens mij gewoon goed.

Je gaf ook aan dat je nog steeds verliefd op hem bent en dat jullie samen een kindje hebben.

Ik snap dat je het leuk zou vinden als hij wat attenter zou zijn.

De perfecte man bestaat niet. Net zoals de perfecte vrouw niet bestaat. Als het enige minpunt is dat je nooit eens onverwacht een bloemetje of cadeautje krijgt of dat hij geen etentjes organiseert voor jullie 2 dan mag je in je handjes knijpen.

De man die dit wel deed bleek homo en ga je voor een ander die dit wel doet dan is hij misschien een vreemdganger of kan hij je niet steunen of heeft hij wel een ander minpuntje.

Wees blij met wat je wel hebt in plaats van te kijken wat hij verkeerd doet. Hij zal heus ook wel dingen in jou zien die hij graag anders zou hebben.

I
lees eens de vijf talen van liefde.

kopie en plak van bol.com:

Mensen geven op verschillende manieren uiting aan hun liefde. Volgens Gary Chapman zijn er vijf "talen" van liefde te onderscheiden.

We kunnen onze liefde laten blijken door* het geven van het beste deel van onze tijd;* bemoedigende woorden;* cadeaus;* hulpvaardigheid;* lichamelijke aanraking.

Soms spreekt onze partner een taal die wij niet begrijpen. Een man heeft (bijvoorbeeld) wel behoefte aan bemoediging, maar zijn vrouw meent dat een lekkere maaltijd hem goed zal doen. Een vrouw hunkert wellicht naar tijd samen met haar man, maar hij denkt dat een bos bloemen haar zal opfleuren. Als de ene huwelijkspartner zich uitdrukt in een "taal" die de ander niet verstaat, komt de liefde niet over.
Het klinkt misschien stom, maar heb ooit eenzelfde probleem gehad. Geen idee of je er wat aan hebt, maar misschien herken je het.

Mijn vriend kocht zich helemaal lam voor zijn ex, met wie het om de haverklap 'uit' was. Ze zijn maar een klein jaar bij elkaar geweest.

Toen wij wat kregen, was hij totaal niet zo. Ik ben daar heel erg verdrietig om geweest, want van mijn schoonmoeder kreeg ik alle verhalen te horen en mij zag hij wat dat betreft niet staan.

Tot ik beter ging begrijpen waarom. Het zat gewoon goed met ons, terwijl hij met haar bijna elke week een ruzie probeerde te 'lijmen'. Ik heb er wel met hem over gesproken hoe dat voelde, en het gaat nu vele malen beter.

Nog steeds niet bergen bloemen ofzo, (dat hoeft voor mij ook totaal niet) maar wat hij regelmatig doet is met boodschappen een halve kar meenemen met dingen die ik lekker vind. Soms niet helemaal gepast (bijv. een berg chocolademuffins als ik te misselijk ben om te eten), maar het is erg schattig als hij trots binnenkomt met al die spullen haha!

Of even een lief briefje neerleggen in huis voor elkaar, dat soort dingen.
Verwachting is de moeder van de teleurstelling.
@kitty: ziet er interessant uit!
Tja, je ex gaf je wel bloemen en sieraden. Hij is nu je ex. Dat zegt wel genoeg, toch?

Als je met hem oud wil worden, snap ik niet waarom je verast wil worden
Ga in therapie!
quote:hipslala schreef op 14 november 2011 @ 14:48:

Ooit had ik een relatie waarin ik wekelijks cadeaus kreeg. Op een gegeven moment werd dat echt vervelend. Het deed me niets meer.

Ik wilde liever een gemeend 'ik hou van je' horen dat het zoveelste sieraad in ontvangst nemen.

Een fijne relatie is meer waard dan welk cadeau dan ook.

Idd,ik had ook ooit een man waarvan ik wekelijks bloemen kreeg,vaak gouden sieraden,vakanties,kleding,auto's etc want geld als water maar verder was de relatie prut.

Ik was toen echt een verwend nest maar ik heb wel geleerd dat het hem daarin nou net niet in zit om een goede relatie te hebben.
Misschien kan hij gewoon goed met geld omgaan ofzo.

Ik zou het echt niet leuk vinden als mijn vriend mij allerlei cadeautjes zou geven enzo, vind dat toch behoorlijk zonde van ons geld namelijk.

Liefde tonen aan elkaar op een niet materialistische manier zegt toch ook veel meer.
Je kunt moeilijk verrassingen verwachten, want als je het verwacht is het geen verassing meer.

Verder moet je er in principe vanuit gaan dat je man zowel de trouwdatum als de geboortedatum van je kind vergeet, dan valt alles mee...

Ik verwacht niets, en krijg soms inderdaad geen verjaardagskado, maar dan soms opeens een spontaan bloemetje of iets anders, wanneer ik het niet verwacht, maar dat is misschien eens per 2 maanden ofzo, het is niet zo dat ik overladen wordt met attenties en dat hoeft ook niet.

Ik kan me wel voorstellen dat als je anders gewend bent dat het je opvalt, maar als de relatie verder goed is, zou ik mijn verwachtingspatroon aanpassen.
anoniem_108401 wijzigde dit bericht op 14-11-2011 15:06
Reden: spelling
% gewijzigd
Ik word trouwens ook niet graag verast..
quote:Miss.Innuendo schreef op 14 november 2011 @ 14:49:

Ik heb een vreselijk lieve man, maar hij is echt niet attent.

Bloemen of cadeautjes, ik kan me niet heugen dat ik ze kreeg, behalve op mijn verjaardag. Ik heb me erbij neergelegd en tel de zegeningen; hij is opgeruimd, gooit zijn was in de mand, ruimt de vaatwasser uit, loopt met de honden, kookt, schenkt drankjes voor me in, is zorgzaam als ik me eens niet zo lekker voel, etc. Heb geleerd niet meer te verwachten. Sommige mannen/mensen zijn heel attent en andere niet. Volgens mij is zoiets ook niet echt aan te leren zonder dat het dan ook direct een geforceerde toestand wordt en attenties heb je toch liever spontaan, lijkt me.

Zo eentje heb ik ook thuis. Geweldig man hoor, mij hoor je daarover niet klagen. Maar zo af en toe... zou ik toch best graag dat bosje bloemen willen hebben. Of wat voor cadeautje dan ook. Maar na het eerste jaar is het opgehouden. En ja, dat vind ik soms nog best jammer.

Ik verwacht het ook niet meer. Het is maar heel af en toe niet zo leuk
quote:superstar_2 schreef op 14 november 2011 @ 14:59:

Ik word trouwens ook niet graag verast..

Duh... ja sorry.

Ik wil wel verast, maar graag, na mijn dood, maar goed dat is een ander onder werp
Dames bedankt voor de realitycheck! Had ik even hard nodig. Ga ik me nu eerst maar eens in een hoekje zitten schamen!!
quote:Ratteke schreef op 14 november 2011 @ 15:01:

[...]

Zo eentje heb ik ook thuis. Geweldig man hoor, mij hoor je daarover niet klagen. Maar zo af en toe... zou ik toch best graag dat bosje bloemen willen hebben. Of wat voor cadeautje dan ook. Maar na het eerste jaar is het opgehouden. En ja, dat vind ik soms nog best jammer.

Ik verwacht het ook niet meer. Het is maar heel af en toe niet zo leuk

En dames?

Op welke wijze hebben jullie zelf deze lieve echtgenoten verrast?
Waarom je druk maken om wat

normaal zou zijn? Als hij je geeft wat je nodig hebt in een relatie is dat toch goed?

Mannen die met de geijkte/ normale dingen op de proppen komen zoals je in hollywoodfilms ziet vind ik persoonlijk niet zo boeiend. Ik vind het veel belangrijker wanneer mijn vriend lief is, naar me luistert in een gesprek, mij steunt in mijn doelen, mij m'n ruimte geeft die ik nodig heb om me te ontwikkelen en me in bed geeft wat ik wil

De bloemen, etentjes en weet ik wat, dat regel ik zelf wel als ik daar behoefte aan heb.
Hier ook een inattente man op materieel gebied.

De eerste jaren nam hij nog weleens een bloemetje mee ofzo, maar dat ik ook verdwenen.

Hij is echter wel attent in de zin dat hij ziet als ik niet lekker in mijn vel zit, ik krijg een lekker kopje thee op bed op zaterdag als ik een drukke week heb gehad, ik krijg altijd een knuffel en een kus als hij thuis komt etc etc.

Soms vind ik het jammer dat hij niet spontaan een keer een klein cadeautje mee neemt ofzo. Meer het idee dat hij luistert naar wat ik leuk vind is dat denk ik. Als ik bijv zeg dat ik een nieuwe band helemaal geweldig vind, dat er dan niet stiekem een keer een cd wordt meegebracht.

Mijn vriend is gewoon slecht in cadeautjes, hij weet niet wat hij moet kopen of koopt iets wat hij zelf ook leuk vind. Hij is enorm sociaal en empathisch, maar op dat gebied wat minder.

Tja, verder is hij geweldig en is het een kwestie van verwachtingen bijstellen.
Verwachtingspatroon aanpassen. En ik herken het wel hoor: als ik een mooie bos bloemen wil krijgen moet ik het gewoon tegen hem zeggen, dan is hij gepikeerd ; "nou dat was ik nou net van plan, nu doe ik het juist niet" (uhuh) en twee weken later krijg ik een bosje bloemen! Geef ik niks om, maar ik moet niet verwachten dat ik zoiets vanzelf krijg. Ook zo met verjaardagen en jubilea... Ach, vaak genoeg koop ik mijn eigen cadeautje en geef ik hem dat dan...
Overigens is mijn vriend heel erg attent op zijn manier, dus ik heb weinig te klagen.

Als het anders was geweest had ik dat

misschien ook wel gemist.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven