Gaat het wat worden?

14-11-2011 15:35 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb zonet twee sucadelapjes gekruid met hacheekruiden, ze vervolgens om en om dicht laten schroeien in de braadpan en na het jus maken er weer in terug gelegd met twee laurierblaadjes. Klaar om twee uur te stoven.

Straks wil ik er vier geschraapte en in partjes gesneden wortels toevoegen met stukjes selderij.

Als het gerecht bijna klaar is wil ik er nog een eetlepel zilveruitjes bij mikken.

Voor erbij ga ik apart wat aardappels koken.

Gaat het wat worden of is het beter het één ander nog toe te voegen of doe ik het helemaal verkeerd.
Klinkt als een prima recept! Zorg dat je niet teveel vocht erbij doet, want zilveruitjes en selderij hebben behoorlijk wat vocht in zich. Je wilt niet dat je vlees echt kookt, maar gewoon stooft in lekker vocht met veel smaak. Een beetje boter op het allerlaatste er nog bij om het goed te binden, en klaar.

Misschien hebben anderen nog wel opmerkingen, maar ik zie geen problemen
Lionlily, dank je.

Welke boter zal ik op het laatst nog toevoegen?

Ik heb de keuze uit margerine, roomboter en croma.
Ik kom in ieder geval eten!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Roomboter, de rest zal de boel niet binden. Wel zorgen dat je boter in de vriezer ligt voordat je hem erdoor roert!! Van het vuur halen, boter erin, beetje opkloppen met garde (vlees moet dus op een apart bord liggen, anders lukt het niet), en dan wordt je saus vanzelf romig. Zware saus dus niet te veel boter nemen, hoor, gewoon een stukje.
de aardappels kun je er ook de laatste 15 minuten bijgooien, stooft alles lekker in 1 pannetje! en ik zou er roomboter aan toevoegen.
Dat is jammer, ik heb geen roomboter in de vriezer. Wel in de koelkast, al een tijdje eigenlijk dus misschien ook wel niet goed meer (?)
quote:nouschi schreef op 14 november 2011 @ 15:44:

Ik kom in ieder geval eten!

iedereen is welkom voor een bordje boeuf á la Polizi.
Ik zou er nog halve champignons bij doen. Goedkoper en net zo goed is uitgelekt blikje champignon uit blik

Heerlijk smullen voor straks
zorg dat je nooit in de Cul de sac terechtkomt. Je hebt je leven zelf in de hand.
Als je je vlees echt lekker zacht wil krijgen tijdens het stoven kan je een in 4 delen gesneden tomaat erbij doet, het zurige van de tomaat zorgt ervoor dat het vlees zacht word (zachter dan met alleen stoven) én de jus/saus krijgt een mooie kleur erdoor.

Ik zou er idd zoals soulmate heeft gezegd ook wat champignons bij doen, en eventueel kan je als je het lekker vind ook reepjes/blokjes paprika erbij doen,15 minuten mee laten stoven en ze zijn gaar,als je bv. groene paprika gebruikt krijg je een leuk kleurverschil.

En je kan idd ook de aardappels erin meestoven,als je het lastig vind bij je vlees kan je die even voorkoken en dan in de grote pan erbij doen

Eetsmakelijk.
Ik zou nog wat extra groenten erbij maken.
Je zou er nog wat paprika, champigignons, uien, o.i.d. aan toe kunnen voegen!

Eet smakelijk!
Ja wat dunschiller zegt mbt tomaat Ou ik opvolgen of alleen de schil am tomaat. Dus kruisje snijden in tomaat, even in heet water en ontvellen en schil lekker laten mee pruttelen.
zorg dat je nooit in de Cul de sac terechtkomt. Je hebt je leven zelf in de hand.
Ik eet morgen stoof en ik maak het vlees met rode wijn, laurier, knoflook, paprikapoeder & mosterd (smeer ik het vlees mee in), peper, zout, tomaat, twee el balsamico azijn, champignonnetjes (verse, die uit blik vind ik vies). Zo hebben we de eerste helft opgegeten en morgen gooi ik er wortel, aardappel en spruitjes bij en zet ik het nog een half uurtje aan.

Edit: Ik vind je recept goed klinken! Laat horen hoe het was. Eerste keer dat je draadjesvlees maakt?
Ik doe altijd een klein scheutje wijnazijn erbij of gewone azijn, daar wordt je vlees altijd lekker mals van.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Mylene_Valerie, de tomaat vervangt de (wijn)azijn en heeft dezelfde uitwerking, en een heel groot voordeel is dat je met tomaat niet kan uitschieten
Zojuist tomaat toegevoegd had ik toevallig nog in huis.

Maar de champignons en paprika gaat niet meer lukken, maar dat hou ik in mijn achterhoofd natuurlijk.

Nu duik ik maar weer de keuken in want ik moet de wortels gaan schrappen en de selderij schoonmaken.

Zal ik de wortelschijfjes voorkoken in water met een klein beetje suiker of is dat té gewaagd?
Volgens mij kun je die gewoon in je vleesnat koken, net wat je wil.
Zelf doe ik er altijd wat azijn doorheen. Maar het is ook lekker met donker bier. Enfin het staat al een tijdje op nu dus ik ben mosterd...

Trouwens, ik hou niet van met eten mikken en gooien... koken doe je met liefde, daar wordt het erg lekker van...
quote:polizi schreef op 14 november 2011 @ 16:28:

Zojuist tomaat toegevoegd had ik toevallig nog in huis.

Maar de champignons en paprika gaat niet meer lukken, maar dat hou ik in mijn achterhoofd natuurlijk.

Nu duik ik maar weer de keuken in want ik moet de wortels gaan schrappen en de selderij schoonmaken.

Zal ik de wortelschijfjes voorkoken in water met een klein beetje suiker of is dat té gewaagd?

Ik zou ze er gewoon bij doen. En dan niet te klein snijden, anders wordt het pap.

PS volgens mij is champignon en paprika niet lekker met wortel, dus goed dat je het niet in huis hebt...
Geen suiker bij de wortels,maar dat is mijn smaak.

De worteltjes kan je er zo bij doen als ze niet te groot zijn,wil je schijfjes wortel kán je ze even blancheren..

Hoe laat moet het op tafel staan?
Iwannalive,

de combinatie paprika-champignon-wortel kan prima,maar ligt deels natuurlijk ook aan de smaak van degene die kookt/mee eet.

Als je bij de chinees fou yong hai haalt/eet zit het er ook allemaal doorheen ( hier tenminste wel ) en nog wel meer ook

quote:dunschiller schreef op 14 november 2011 @ 16:42:

Iwannalive,

de combinatie paprika-champignon-wortel kan prima,maar ligt deels natuurlijk ook aan de smaak van degene die kookt/mee eet.

Als je bij de chinees fou yong hai haalt/eet zit het er ook allemaal doorheen ( hier tenminste wel ) en nog wel meer ook

De Chinees gebruikt toch andere kruiden...
Klopt Iwannalive, daarom ook in mijn tekst de zin " maar ligt deels natuurlijk ook aan de smaak van degene die kookt/mee eet."

Het is écht een kwestie van smaak, jij vind het een lekker, ik het ander daar kan je jaaaaaaaaren over door discussieren, en er zal áltijd wel weer iemand zijn die er anders over denkt.

En juist dat maakt koken en je mening/ervaring er over delen nu zo leuk.
Ik duik de keuken in, Sperciboontjes met aardapeltjes en een overheerlijke ouderwetse sla-vink

polizi het resultaat van het eten lees ik morgen graag.

Eet smakelijk voor een ieder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven