Muziek en emotie

14-11-2011 18:47 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat iedereen het wel heeft. Dat je door sommige liedjes soms de meest domme rare liedjes helemaal in tranen zit. Gewoon zomaar omdat het iets raakt hoewel soms de link erg moeilijk te vinden is. Ik heb dat ook met een nummer doet me aan mijn overleden opa denken waarom weet ik niet maar goed. Maar er zijn natuurlijk ook zo'n standaard janknummers waar meerdere mensen het niet droog kunnen houden enzo. Ik was net opzoek naar een nummer om gewoon ff lekker op te janken, Waarom omdat ik denk dat een huilbui zo nu en dan helemaal niet slecht is en soms gewoon oplucht. De lucht klaart zeg maar. Toen kwam ik dit nummer tegen lang niet meer gehoord en meteen sprongen de tranen in mijn ogen.

http://www.youtube.com/wa ... 1&list=PL0B6C56D3215049A4

Nu vraag ik me af van wat voor soort nummer ga jij spontaan huilen. Hoef natuurlijk niet te zeggen waarom soms is er ook geen echte reden maar ben gewoon benieuwd.
Ik kan wel emotioneel worden van bepaalde muziek, maar spontaan gaan huilen van muziek kan ik toch niet.
O ja. Herkenbaar.

Ik heb het bij 'The Scientist' van Coldplay. Omdat het zo'n gevoelig nummer is. En 'Miss Sarajevo' van U2&Pavarotti. Die stem van Pavarotti... Zo mooi. Ik heb het nog bij veel meer nummers hoor!
http://www.youtube.com/watch?v=o5rhhQbyYV0

Dit nummer vind ik heel mooi, ook in combi met de clip.

Moet ik soms wel een traantje wegpinken
Vergeet ik de belangrijkste: 'Comptine d'un autre été' van Yann Tiersen. Instrumentaal, maar de muziek zegt alles al.
"Tomorrow" van U2, veel gedraaid in een bepaalde periode en veel bij gehuild. Als ik het nu hoor, krijg ik weer kippenvel.

"In A Lifetime" van Clannad & Bono is er ook zo een.

"Winter" van Tori Amos.

Voor mij persoonlijk dus, denk niet dat iedereen ervan gaat janken...
Ik kan me in beide posts vinden van GDLT (even afkorten hoor )

Verder vind ik trouble ook heel huilwaardig van Coldplay
@GeorgetteDansLeTabac: Ken je de live versie van "Miss Sarajevo" dat Bono de Italiaanse tekst ook doet, zo mooi!

http://www.youtube.com/watch?v=euGFdZ5UUuI
deze is mooi; klik!
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 14 november 2011 @ 18:59:

Vergeet ik de belangrijkste: 'Comptine d'un autre été' van Yann Tiersen. Instrumentaal, maar de muziek zegt alles al.Ja prachtig
Ik heb het met veel nummers, omdat ik mijn eigen 'geschiedenis' herken aan nummers uit die tijd of aan nummers die ik toen vaak hoorde. Bijvoorbeeld: mijn vader was groot liefhebber van jaren '60 rock/blues. Veel van dat soort muziek doet me denken aan mijn jeugd, want dat werd veel gedraaid bij ons.

Ik weet nog wel het eerste nummer waar ik spontaan van moest huilen. Ik denk dat ik een jaar of 8 was en toen kwam het nummer 'Once upon a long ago' van Paul McCartney uit. God, ik kon dit liedje (en clip trouwens) niet horen zonder te huilen. Ik voelde me toen heel alleen op school, het was bijna kerst, ik wilde graag dat het vakantie was...na goed, al met al voldoende om een 8-jarig meisje aan het huilen te krijgen, haha! Het nummer doet me nog altijd veel. Vind het nog steeds erg mooi...
O Hatseklats, wat herkenbaar! Ik had het ook bij dat nummer vroeger! Niet omdat ik eenzaam was, maar ik vond het gewoon erg sfeervol. Vorig jaar draaiden ze hem rond Kerst ook een keer. Weer kippenvel, het doet me nog steeds veel.

Strawberrie, bedankt voor je link. Kan nu even niet luisteren maar zal hem later zeker bekijken.

U2 staat bij mij trouwens vaker garant voor kippenvel. Zij maken muziek die iets raakt bij mij. Mooi.
Elastiekje, afkorten mag hoor.
Niet dat ik oud ben;-) en heb meerdere liederen die mij roeren, maar deze zeker! Geluid op surround en ietsje harder.

.http://www.youtube.com/watch?v=EuAbG970 ... re=related
Niet dat ik oud ben;-) en heb meerdere liederen die mij roeren, maar deze zeker! Geluid op surround en ietsje harder.

http://www.youtube.com/watch?v=EuAbG970 ... ure=fvwrel
quote:Strawberrie schreef op 14 november 2011 @ 19:05:

"In A Lifetime" van Clannad & Bono is er ook zo een.

Ja...

Zucht.
Ik heb het vreemd genoeg met een nummer van Abba.

Hoewel vreemd, het nummer (tekst) is natuurlijk triest.

the winner takes it all
Dat nummer heb ik nog gepleebekt met mijn beste vriendin vroeger. Ik was Agneta.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 14 november 2011 @ 23:24:

Dat nummer heb ik nog gepleebekt met mijn beste vriendin vroeger. Ik was Agneta. Dat kan de beste overkomen.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 14 november 2011 @ 23:24:

Dat nummer heb ik nog gepleebekt met mijn beste vriendin vroeger. Ik was Agneta.

We nemen het je niet kwalijk

Zoveel muziek die mij roert, sommige tot tranen toe en dat steeds weer al jarenlang.
Suicide van Rihanna, helemaal nu ik me zoooo herken in die tekst. Kwam hem een paar dagen geleden tegen en vind hem zo mooi!

En Fix You van Coldplay, daar jank ik altijd van haha. En van Trouble ook!
Show must go on van Queen....
Coat of Many Colours van Dolly Parton

Een prachtig liedje in al zijn eenvoud.
quote:apple-user schreef op 29 november 2011 @ 21:46:

Show must go on van Queen....

Heb ik ook.

Erg sterk
Weepies

John Grant - It's Easier

Carry Tree met Damian Rice

Wrapped in my memory

Tranen met tuiten... gts

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven